Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Vinden jullie het ook vervelend dat mensen zeggen dat HBO hetzelfde is als de Uni?!
Ja 42 50.00%
Nee 42 50.00%
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2006, 21:00
LJV
LJV is offline
He mensen,

Ergert het de mensen van die Universiteit en VWO-ers eigenlijk ook zo dat er zo vaak wordt gezegd dat HBO en WO eigenlijk hetzelfde zijn?

In mijn omgeving hoor ik het steeds vaker en ik word er eigenlijk gewoon een beetje pissig van!

Are u with me?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2006, 21:06
Verwijderd
Het ergert mij niet en het irriteert mij ook niet, maar dat neemt niet weg dat ik het er niet mee eens ben

iets irriteert je (niet: iets ergert je)
je ergert je aan iets (niet: je irriteert je aan iets)

Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:22
Poesket
Poesket is offline
waarom mwah nee en niet gewoon nee? Niet zo goede poll hoor!
En ik erger me er niet aan noch irriteren.

Het irriteert me dan wel dat mensen die op de universiteit zitten zich altijd beter voelen en jeuk krijgen als ze alleen al worden vergeleken met hbo-ers.
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:39
Verwijderd
Ik erger me er soms wel aan, omdat het overduidelijk is dat ze niet hetzelfde zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 22:17
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Aangezien ik verwacht dat op het WO en VWO toch wel vrij slimme mensen zitten, ga ik er vanuit dat ze zich niet om dat soort dingen druk maken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 22:47
Verwijderd
In de TKMST agenda staat een mooie vergelijking tussen HBO en WO:

HBO
Instroom vanuit MBO, HAVO en VWO
Smalle theoretische basis
Theorie toepassen
Beperkte hoevelheeid studiestof
Verplichte stages
Kleine klassen
Meer begeleiding
Laag tempo

VWO
Instroom vooral vanuit het VWO
Brede theoretische basis
Theorie ontwerpen
Uitgebreide hoeveelheid studiestof
Vrijwillige stages
Massale colleges
Zelfstandig werken
Hoog tempo


Genoeg verschil lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 23:09
Barry K
Barry K is offline
Er is natuurlijk veel verschil tussen hbo en universitair niveau maar als een ander dat niet weet erger ik me er niet aan.
Komt waarschijnlijk omdat ik die mensen slechts sporadisch tegenkom.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 00:56
Mephisteus
Mephisteus is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 23-04-2006 @ 23:47 :
In de TKMST agenda staat een mooie vergelijking tussen HBO en WO:

HBO
Instroom vanuit MBO, HAVO en VWO
Smalle theoretische basis
Theorie toepassen
Beperkte hoevelheeid studiestof
Verplichte stages
Kleine klassen
Meer begeleiding
Laag tempo

VWO
Instroom vooral vanuit het VWO
Brede theoretische basis
Theorie ontwerpen
Uitgebreide hoeveelheid studiestof
Vrijwillige stages
Massale colleges
Zelfstandig werken
Hoog tempo


Genoeg verschil lijkt me.
Waar zou jij MBO in dat lijstje proppen? Bij "geen tempo, alleen maar begeleiding, geen studiestof, geen theorie, minieme klassen"? En dan nog het VMBO

*kuch* Dit lijkt me geen al te goede vergelijking "meer" en "minder" zou je hier op kunnen toepassen maar niet "veel" en "weinig" of "laag" en "hoog".

Als het zo letterlijk in TKMST tijd, vind ik het nu al een knudde blad.
Citaat:
Instroom vanuit MBO, HAVO en VWO
Smalle theoretische basis
vs
Instroom vooral vanuit het VWO
Brede theoretische basis
Instroom heeft er weinig mee te maken. Maar netzoals het HBO voornamelijk instroom zal hebben vanuit de HAVO zal de uni instroom hebben uit het HBO. Net zoals het HBO instroom heeft uit het MBO.
De theoretische basis op het HBO is nog altijd (veel) meer dan op het MBO, maar minder dan op de uni.

Citaat:
Smalle theoretische basis
Beperkte hoevelheeid studiestof
vs

Brede theoretische basis
Uitgebreide hoeveelheid studiestof
Meningsgebonden dingen

Citaat:
Verplichte stages
Kleine klassen
Meer begeleiding
vs
Vrijwillige stages
Massale colleges
Zelfstandig werken
Dat van de stages is een feit, maar als je het niet doet ben je gewoon niet slim bezig, dat het gewoon in de studie zit als onderdeel lijkt me totaal niet verkeerd.
Kleine klassen vs massale colleges, wat heeft dat te maken met wat dan ook. Vooral omdat kleine klassen ook iets relatiefs is (als je ervan uitgaat dat aan het begin van het eerste jaar de 'kleine klas' wel 30 man telt).
Meer begeleiding vs Zelfstandig werken, twee verschillende dingen. Voor zover ik heb kunnen zien viel begeleiding erg mee, er was wat basis uitleg en je hebt colleges, verder kan je gewoon vragen stellen. Het leeuwendeel is op het HBO toch echt zelfstandig werken. Ik weet niet hoe het eraa toe gaat op de uni

Citaat:
Laag tempo
vs
Hoog tempo
Relatief, afhankelijk van wat je aankan is het laag of hoog tempo. Het tempo op de uni zal wel hoger zijn, maar niet hoog. Net zoals het op de HBO lager is, en niet laag.

Oftewel,
Er klopt niks van dat overzicht. Het is gewoon gezegd alsof het feiten zijn (wat het dus niet zijn op enkele dingen na).

PS
Begrijp me niet verkeerd Sneeuwvlokje, niets tegen jou. Ben het alleen niet eens met die vergelijking
__________________
Don't worry about what people think, they don't do it very often.

Laatst gewijzigd op 24-04-2006 om 01:42.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 01:23
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Bedankt voor je analyse he DarkSSJ3, en nee het boeit me geen reet en als je daar pijn in je hart van krijgt ben je fucking sneu.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 08:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben het wel met DarkSSJ3 eens. Ik vond die vergelijking ook nogal slecht.

Wel snap ik niet dat sommige mensen kunnen beweren dat HBO en WO eigenlijk hetzelfde is. Slecht voorgelicht zijn ze dan.

(Een docent van mij heeft het ook eens gezegd, maar later wel terug genomen).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 08:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Was het maar waar, dat op 't HBO het tempo laag lag. Dat moet ik eens aan mijn docenten gaan vertellen.
"Ik heb mijn verslag nog niet af, komt wel, het tempo ligt hier toch laag."

Maar goed, ik denk dat iedereen het met me eens is dat er ook binnen het HBO en WO verschil zit in al deze 'kenmerken'. Geneeskunde wordt over het algemeen zwaarder gezien dan rechten, zo is het op het HBO ook.
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 10:31
Verwijderd
Je hebt WO-studies die naar HBO neigen, en vast ook wel andersom. Maar ik zie zelf veel verschil tussen de HBO-opleiding die ik heb gedaan, en wat ik nu studeer. WO is voornamelijk theoretischer en vereist ook meer zelfdiscipline.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 24-04-2006 @ 09:37 :
Was het maar waar, dat op 't HBO het tempo laag lag. Dat moet ik eens aan mijn docenten gaan vertellen.
"Ik heb mijn verslag nog niet af, komt wel, het tempo ligt hier toch laag."

Maar goed, ik denk dat iedereen het met me eens is dat er ook binnen het HBO en WO verschil zit in al deze 'kenmerken'. Geneeskunde wordt over het algemeen zwaarder gezien dan rechten, zo is het op het HBO ook.
Bij mij is de werkdruk op het WO wel veel hoger dan op het HBO. Op het HBO moest ik ook verslagen schrijven, maar dan 1 per vier weken ofzo. Op het WO elke week eentje, van een hogere kwaliteit. Voor mij lag het tempo op het HBO dus zéker lager.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 10:33
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik heb het nog nooit gehoord eigenlijk, maar ik ben het er iig niet mee eens.

Ik vind eigenlijk niet dat VWO een hele bredere basis hebben dan mensen van de havo, ze hebben wel veel meer geleerd, maar ook mensen van de havo hebben veel dezelfde vakken gevolgt en laten pas in de bovenbouw vanalles vallen.

Wat betreft theorie toepassen en ontwerpen ben ik het wel weer eens, dat is denk ik voornamelijk het grote verschil.

Grote/kleine colleges, dat verschilt zo per school. Ik heb een kleine school en zit met een honderd mensen daar, zodra ik naar de overkant loop zijn er ook mega zalen. Dat ligt gewoon per faculteit anders.

Wat is een laag tempo Hoeveel mensen op de uni roepen niet dat ze niks te doen hebben, terwijl ik me uit de naat zit te werken. Zo relatief en verschillend per opleiding. Ik schein een van de moeilijkere HBO opleidingen te doen en er zijn vast ook wat "makkelijkere" WO opleidingen en miss zijn die dan wel opeens te vergelijken
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 11:36
Verwijderd
Citaat:
DarkSSJ3 schreef op 24-04-2006 @ 01:56 :
Begrijp me niet verkeerd Sneeuwvlokje, niets tegen jou. Ben het alleen niet eens met die vergelijking
Ik zeg ook niet dat het per se mijn mening is, ik heb gewoon overgetypt uit mijn agenda. Met dingen als kleine klassen en massale colleges bedoelen ze, denk ik, ook niet dat het een beter is dan het andere, ze willen alleen aangeven dat het een verschil is. Zoiets is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 11:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ergeren gaat wel erg ver hè. Ik weet dat het niet zo is. De aanpak op het HBO is heel anders dan op het WO en ook de studielast is een stuk hoger op het WO. Het is dus niet hetzelfde, maar ik snap de mensen wel die het zeggen. Ze bedoelen te zeggen "je bent echt niet minder waard als je HBO doet" en dat is natuurlijk ook zo, maar dan moeten ze dat gewoon zeggen. Het zou mensen die van de havo komen nog wel eens een verkeerd idee kunnen geven. De stap is namelijk in de praktijk groter dan het lijkt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 13:17
leipo
leipo is offline
Citaat:
DarkSSJ3 schreef op 24-04-2006 @ 01:56 :
Waar zou jij MBO in dat lijstje proppen? Bij "geen tempo, alleen maar begeleiding, geen studiestof, geen theorie, minieme klassen"? En dan nog het VMBO
Beta MBO4 opleidingen zijn zwaarder dan VWO C&M imo
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 13:41
Integer
Integer is offline
Citaat:
leipo schreef op 24-04-2006 @ 14:17 :
Beta MBO4 opleidingen zijn zwaarder dan VWO C&M imo
Quatsch.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2006, 14:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2006 @ 11:33 :
Bij mij is de werkdruk op het WO wel veel hoger dan op het HBO. Op het HBO moest ik ook verslagen schrijven, maar dan 1 per vier weken ofzo. Op het WO elke week eentje, van een hogere kwaliteit. Voor mij lag het tempo op het HBO dus zéker lager.
Hoger is iets anders dan hoog en laag. Laag klinkt net alsof ze op 't HBO niet hard werken en alles op hun sokken halen. Dat is bij mijn opleiding zeker niet het geval.

Maar ik moet wel zeggen dat ik mijn opleiding (BML) net 6 HAVO vind met alleen maar profielvakken van N&G. Het praktijk gedeelte, de projecten, de colleges en de boeken zijn wel anders, maar de (voorbereiding op) tentamenstof is vrijwel gelijk.
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 14:51
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2006 @ 11:31 :
Je hebt WO-studies die naar HBO neigen, en vast ook wel andersom. Maar ik zie zelf veel verschil tussen de HBO-opleiding die ik heb gedaan, en wat ik nu studeer. WO is voornamelijk theoretischer en vereist ook meer zelfdiscipline.
Precies. Heb zelf vwo gedaan en doe nu hbo, maar veel van mijn vrienden doen wo. Als ik heel erg globaal kijk kun je vooral zien dat veel alfa studies qua werkdruk hetzelfde zijn of zelfs lager (!) liggen, maar beta studies kun je daarentegen echt met helemaal niets van het hbo vergelijken!

En daarbij komen natuurlijk de verschillen van de nadruk op theorie en praktijk naar boven, in beide gevallen.

Verder vind ik het wel heel erg triest dat TS hier pijn in zn hart van krijgt, geeft een beetje een nare bijsmaak alsof hij zich beter voelt en ab-so-luut niet vergeleken wil worden met een hbo'er...
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 15:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Eerised schreef op 23-04-2006 @ 22:22 :
Het irriteert me dan wel dat mensen die op de universiteit zitten zich altijd beter voelen en jeuk krijgen als ze alleen al worden vergeleken met hbo-ers.
Ik erger me aan mensen die denken dat je je standaard beter voelt dan een HBO'er wanneer je op de universiteit zit.

Ontopic: nee, ik kan me daar totaal niet aan ergeren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 15:05
Verwijderd
Citaat:
leipo schreef op 24-04-2006 @ 14:17 :
Beta MBO4 opleidingen zijn zwaarder dan VWO C&M imo
Álsjeblieft zeg. Honderd procent zeker dat jij mijn vakken niet haalt.

Laatst gewijzigd op 24-04-2006 om 15:08.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:01
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-04-2006 @ 16:05 :
Álsjeblieft zeg. Honderd procent zeker dat jij mijn vakken niet haalt.
Hieruit kan ik drie conclusies trekken.
1. Jij kent hem irl.
2. Jij hebt een gave waarmee je achterkomt hoe slim een persoon is en welke opleiding hij/zij volgt.
3. Je lult gewoon onzin.

Nu mag jij mij vertellen welke waar is.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:02
leipo
leipo is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-04-2006 @ 16:05 :
Álsjeblieft zeg. Honderd procent zeker dat jij mijn vakken niet haalt.
beetje taaltjes, kunstvakken en verneukte wiskunde whoohoo lijkt me niet echt zo moeilijk probeer maar is een dagje mbo elektrotechniek te volgen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:03
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
leipo schreef op 24-04-2006 @ 17:02 :
beetje taaltjes, kunstvakken en verneukte wiskunde whoohoo lijkt me niet echt zo moeilijk probeer maar is een dagje mbo elektrotechniek te volgen.
Hoe kan je dat nou met elkaar vergelijken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2006, 16:11
Verwijderd
Ik heb het nog nooit iemand horen zeggen en het zal me ook een worst wezen (op dit moment zit ik nog op het HBO, volgend jaar op de universiteit).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:22
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 23-04-2006 @ 23:47 :
In de TKMST agenda staat een mooie vergelijking tussen HBO en WO:

HBO
Instroom vanuit MBO, HAVO en VWO
Smalle theoretische basis
Theorie toepassen
Beperkte hoevelheeid studiestof
Verplichte stages
Kleine klassen
Meer begeleiding
Laag tempo

VWO
Instroom vooral vanuit het VWO
Brede theoretische basis
Theorie ontwerpen
Uitgebreide hoeveelheid studiestof
Vrijwillige stages
Massale colleges
Zelfstandig werken
Hoog tempo


Genoeg verschil lijkt me.
(geen aanval). ik begon in een klas van 25 mensen en nu, 2e studiejaar heb ik helemaal niet meer het idee dat ik in een klas zit. ik zit dan weer met die en dan weer met andere studenten... de smalle theoretische basis vind ik op zich kloppen want je bent vooral theorie aan het toepassen welke al bekend is en niet zelf theorieen aan het ontwikkelen. met het lage tempo ben ik het persoonlijk niet eens, maar misschien dat als ik universiteit zal doen, dat ik het hbo inderdaad een traag tempo vind hebben, dat is moeilijk te oordelen. Begeleiding heb ik nauwelijks, dus dat vind ik, iig voor mijn opleiding, niet kloppen. (recent voorbeeld: volgend jaar stage lopen, zelf zoeken, als je geen stageplek hebt loop je gewoon studievertraging op). xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:29
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
als je kijkt naar de centen zit je bij uni meestal hoger
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
leipo schreef op 24-04-2006 @ 17:02 :
beetje taaltjes, kunstvakken en verneukte wiskunde whoohoo lijkt me niet echt zo moeilijk probeer maar is een dagje mbo elektrotechniek te volgen.
Oh, zodra jij fatsoenlijk Duits en Frans kan spreken mag je meepraten over de moeilijkheidsgraad van mijn vakken.

MBO elektrotechniek, lol. Ik heb hier nog allemaal boeken van elektrotechniek liggen, het is niet mijn soort stof maar dat betekent nog niet dat ik het niet kan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 24-04-2006 @ 17:01 :
Hieruit kan ik drie conclusies trekken.
1. Jij kent hem irl.
2. Jij hebt een gave waarmee je achterkomt hoe slim een persoon is en welke opleiding hij/zij volgt.
3. Je lult gewoon onzin.

Nu mag jij mij vertellen welke waar is.
Nummer 4, ik zeik graag mensen af die mij afzeiken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 17:49
LB06
LB06 is offline
Het hangt af van de situatie. Ik merk dat ik er me wel aan erger als er HBO'ers zijn die roepen dat HBO en WO hetzelfde is, en dat zij ook wel even WO hadden kunnen doen als ze daar zin in hadden gehad.

Afgezien daarvan erger ik me er niet echt aan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 17:57
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind het niet vervelend maar ik vind wel zo dat mensen die zeggen dat HBO en WO hetzelfde zijn / van hetzelfde niveau vinden geen verstand hiervan hebben want in de meeste gevallen (waarschijnlijk ook alle gevallen) zijn er toch nog grote verschillen te zien. Dit soort mensen hebben dan dus duidelijk slechts op 1 van deze 2 niveaus gezeten of zelfs geen van beiden. Je kunt pas echt een goede vergelijking maken als je zowel HBO als WO gedaan hebt in plaats van onwetend iets uit je nek te lullen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:07
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2006 @ 11:31 :
WO is voornamelijk theoretischer en vereist ook meer zelfdiscipline.
De moderne HBO opleiding gaat ook steeds meer die kant op

Voor de rest vind ik het vooral schattig als WOers zeggen dat je niet studeerd als je op een HBO zit.

En uit onderzoek bleek laatst toch dat HBOers per week meer tijd aan hun studie besteden dan WOers, dat vond ik persoonlijk ook wel grappig
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:12
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2006 @ 11:33 :
Bij mij is de werkdruk op het WO wel veel hoger dan op het HBO. Op het HBO moest ik ook verslagen schrijven, maar dan 1 per vier weken ofzo. Op het WO elke week eentje, van een hogere kwaliteit. Voor mij lag het tempo op het HBO dus zéker lager.
maar het verschilt dus per studie
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 24-04-2006 @ 18:57 :
Ik vind het niet vervelend maar ik vind wel zo dat mensen die zeggen dat HBO en WO hetzelfde zijn / van hetzelfde niveau vinden geen verstand hiervan hebben want in de meeste gevallen (waarschijnlijk ook alle gevallen) zijn er toch nog grote verschillen te zien. Dit soort mensen hebben dan dus duidelijk slechts op 1 van deze 2 niveaus gezeten of zelfs geen van beiden. Je kunt pas echt een goede vergelijking maken als je zowel HBO als WO gedaan hebt in plaats van onwetend iets uit je nek te lullen.
Jij bent ervaringsdeskundige wat betreft het HBO en het WO, toch?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:17
Verwijderd
Och, daar erger ik me niet aan. Is juist wel amusant, net zoals die CM'ers die vinden dat er geen niveauverschil is met NT.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2006, 18:19
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-04-2006 @ 19:17 :
Och, daar erger ik me niet aan. Is juist wel amusant, net zoals die CM'ers die vinden dat er geen niveauverschil is met NT.
die worden ook altijd boos als je CM als pretpaket bestempeld
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:20
Verwijderd
Nogal woedend is de betere omschrijving.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:24
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-04-2006 @ 19:20 :
Nogal woedend is de betere omschrijving.
Al geef ik daarna wel eerlijk toe dat ik duits 2 waarschijnlijk niet had getrokken(slecht met talen is een understatement )

wel lachen is dat ze dan met het argument komen dat je CKV niet moet onderschatten
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:26
nnnn
Avatar van nnnn
nnnn is offline
Echt iets om je druk over te maken ja
WO en HBO vind ik niet zoals VWO en HAVO, maar HBO is eigenlijk doorgaan op ongeveer hetzelfde niveau als VWO, terwijl Uni juist een stapje sneller is, moeilijker
en met die klassen valt wel mee, ik had zowel op hbo als op wo een klas van ongeveer 13 kinderen en colleges met een hele zaal vol
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:27
Verwijderd
Nou, ik ben ook C&M'er - maar CKV2,3 is heus niet makkelijk als je echt niet kunt tekenen (of wat voor discipline dan ook). Dan krijg je net zo goed onvoldoendes als dan je slecht zou zijn in scheikunde of welk vak dan ook. CKV2 vereist ook wel wat (kunst)analytisch inzicht, en vooral het examen wordt vaak als moeilijk ervaren. CKV1 stelt niets voor, maar dat is algemeen bekend.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:31
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-04-2006 @ 19:27 :
Nou, ik ben ook C&M'er - maar CKV2,3 is heus niet makkelijk als je echt niet kunt tekenen (of wat voor discipline dan ook). Dan krijg je net zo goed onvoldoendes als dan je slecht zou zijn in scheikunde of welk vak dan ook.
Maar je moet er toch wel meteen bij toevoegen dat je met een beetje talent in tekenen C&M een stuk makkelijker is dan N&T als je een beetje talent hebt met beta vakken?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:34
Verwijderd
Behalve tekenen heb je ook nog twee hele talen, waar je ook maar net goed in moet zijn. Daarnaast krijg je ook nog geschiedenis en als cadeautje krijg je ook nog een beetje wiskunde.

Ik ken genoeg mensen die de bètavakken maar een beetje snappen en die verder cijfers halen die best ok zijn. En het verschilt erg per school.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:40
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-04-2006 @ 19:34 :
Behalve tekenen heb je ook nog twee hele talen, waar je ook maar net goed in moet zijn. Daarnaast krijg je ook nog geschiedenis en als cadeautje krijg je ook nog een beetje wiskunde.

Ik ken genoeg mensen die de bètavakken maar een beetje snappen en die verder cijfers halen die best ok zijn. En het verschilt erg per school.
hangt ook erg van het niveau af.

en per school idd, op mijn oude school moest je de leraar volgens mij door ze kop schieten wou je een onvoldoende halen voor CKV 3

En hoe zit het eigenlijk met het verschil tussen vmbo havo vwo ckv 3??
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:43
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik erger me er totaal niet aan. Al vind ik wel dat mensen zich wel beter mogen informeren voordat ze onzin uitkramen. Het een is niet beter dan het ander.

Buitenlandse studenten krijgen/hebben het idee dat hbo en universiteit hetzelfde niveau is, omdat hbo-scholen ook graag met de naam 'university' smijten. Maar 'college' is ook een soort universiteit?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 24-04-2006 @ 19:19 :
die worden ook altijd boos als je CM als pretpaket bestempeld
Ja en jij kan geen Nederlands zo te zien (bestempelt, pakket). Als talen zo makkelijk zijn, waarom kost het je dan zoveel moeite?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:49
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 24-04-2006 @ 19:40 :
hangt ook erg van het niveau af.

en per school idd, op mijn oude school moest je de leraar volgens mij door ze kop schieten wou je een onvoldoende halen voor CKV 3

En hoe zit het eigenlijk met het verschil tussen vmbo havo vwo ckv 3??
Dat is er wel hoor, ckv3 voor het vwo heeft natuurlijk meer opdrachten en moeilijkere kunsthistorische proefwerken in het kader van ckv3, maar de moeilijkheidsgraad per opdracht is voor havo/vwo vrij gelijk denk ik. Moeilijkheidsgraad voor dat soort praktische opdrachten is natuurlijk ook een beetje een raar woord.

ckv3 op het vmbo (al wordt het daar denk ik niet zo genoemd) heeft een lager niveau, dat weet ik vrij zeker.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:49
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-04-2006 @ 19:13 :
Jij bent ervaringsdeskundige wat betreft het HBO en het WO, toch?
Haha, geen deskundige maar ik heb HBO gedaan en zit nu op het WO. Dan kun je beide niveaus goed met elkaar vergelijken.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:27
Verwijderd
Wat het niveau betreft heb ik geen vergelijkingsmateriaal, maar wel is zeker dat het percentage domme, apathische schapen op HBO-niveau nog veel groter is dan op WO-niveau. Die komen nog bedrogen uit als ze na vier jaar 'studeren' werk moeten gaan zoeken en dan ontdekken hoe hun opgedane 'vaardigheden' zich verhouden tot hoe het er in de praktijk aan toe gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:32
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Volgens mij is het hbo gewoon hetzelfde als de uni alleen dan wat trager en eenvoudiger. Van een leraar hoor ik dat wij op het hbo meer met de praktijk bezig zijn, en de mensen op de uni meer met de theorie. En dat vind ik jammer, want als er iets is waar ik goed in ben dan is het wel de theorie (bedrijfskundige vakken haal ik maar op het randje omdat ik daar geen zin in heb).

Na 4 jaar hbo ben je 'bachelor of blabla', na 3 jaar een vergelijkbare opleiding op de uni ben je dat ook.

Maar goed of dat nou het enige verschil is weet ik niet, ik kan dat verder niet onderbouwen en ik heb er ook geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.