Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 20:37
forthemoon
Avatar van forthemoon
forthemoon is offline
Waarom/wat bid jij?

Dit is mischien een hele persoonlijke vraag, maar ik ben er heel benieuwd naar.
Ik kan wel bedenken waarom en wat etc. maar dat zal vooral op basis van films en persoonlijke ervaring zijn..

bedankt!!
__________________
make a rainbo w
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 20:46
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Ik bid nooit, omdat ik denk dat gebeden niet verhoord worden.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:54
forthemoon
Avatar van forthemoon
forthemoon is offline
daar ben ik het mee eens, als ik zou bidden zou ik de enige zijn die het zal horen. niet dat dat niet nuttig kan zijn.

maar mijn vraag is dus aan mensen die wel bidden. wat bid jij? vraag je God om vergeving? om gunsten? om kracht?
__________________
make a rainbo w
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:01
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
vergeving, nabijheid, wijsheid, vast nog wel meer. maar die drie komen als eerste boven.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:35
forthemoon
Avatar van forthemoon
forthemoon is offline
oke bedankt!
en voel je ook echt dat er naar je geluisterd wordt? wat voor invloed heeft het bidden op je leven?
__________________
make a rainbo w
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:46
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
forthemoon schreef op 03-10-2005 @ 22:35 :
oke bedankt!
en voel je ook echt dat er naar je geluisterd wordt? wat voor invloed heeft het bidden op je leven?
Als ik bid voor vergeving van zonden merk ik daar niet veel van eerlijk gezegd. De zonde voelt nogsteeds kut, het is niet van 'ik heb om vergeving gevraagd, hoera, alles is goed'
Als ik in angst zit en bid om God's nabijheid merk ik wel dat ik minder angstig wordt en zelfverzekerder kan zijn.
Bij wijsheid valt er niet te controleren of ik verstandiger beslissingen maak dan ik zonder bidden gedaan zou hebben, maar ik kom in elk geval tot rust en kan zo bij moeilijke beslissingen even de zaken op een rijtje zetten.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 10:35
Dwarrelend Blad
Avatar van Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Ik geloof dat bidden innerlijke dingen wel oplost, zoals 'geef mij kracht' of 'geef mij wijsheid', maar dat andere dingen zoals 'zorg dat ik te eten heb' niet helpen.

Vorm van zelfbedrog. Je bent in weze jezelf een peptalk aan het geven, maar dan op een onbewust niveau.
Niks mis mee

Ikzelf bid nooit, omdat ik niet geloof dat God daarop zit te wachten. Hij heeft mij dit mooie leven al gegeven, dan ga ik niet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:06
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Bidden is hopen. Het bidden tot iets is het projecteren van hoop en converteren in verwachtingen of vertrouwen.

Ik bid hoogstens tot mezelf of hardop tegen anderen, het moet nl wel praktisch blijven.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:21
Hem
Avatar van Hem
Hem is offline
Ik bid niet om mijn zonden te laten vergeven, immers ik geloof niet in een god, en zeker niet dat als er een god zou bestaan, hij deaarde bijster interesant zou vinden...

toch zie ik het nut er wel van in, zeker op psychologisch vlak, immers een psycholoog is ook weinig meer dan iemand die naar je problemen luistert en dan voel je je ook beter.

door naar een god te bidden bereik je ditzelfde effect.

toch relativeer ik mijn zonden en problemen liever...
__________________
Science is organized knowledge. Wisdom is organized life. - Immanuel Kant
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Dwarrelend Blad schreef op 04-10-2005 @ 11:35 :

Ikzelf bid nooit, omdat ik niet geloof dat God daarop zit te wachten. Hij heeft mij dit mooie leven al gegeven, dan ga ik niet zeuren.
ik geloof dat Hij daar juist wel op zit te wachten, omdat hij ons heeft gemaakt om een relatie met ons te hebben als Zijn kinderen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 20:29
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Dwarrelend Blad schreef op 04-10-2005 @ 11:35 :
(...)
Leuke nickname.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 21:37
Akilina
Avatar van Akilina
Akilina is offline
Ik bid alleen tot mezelf. Ik weet niet of je het dan nog bidden kunt noemen, maar voor mij is het in ieder geval wel krachtig. Ik richt mijn aandacht dan in alle eerlijkheid naar mezelf. Het is denk ik wel goed om zo nu en dan ook even bewust de moeite te nemen om in contact te komen met het diepste wezen binnenin jezelf. Dit alleen al kan denk ik heel veel verduidelijking en kracht geven, net als bij mensen die tot een God bidden.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 13:53
Bumpie
Avatar van Bumpie
Bumpie is offline
Ik bid niet echt, ik protesteer, ben woedend, vraag aan God waarom Hij niet gewoon doet wat wij mensen begrijpen.
Ik kan niet met mijn hart van hem houden, ik begrijp Hem niet. Maar toch weet ik dat Hij bestaat en het beste met ons voor heeft, dat hij wel van ons houdt. Maar ik vattet niet...
__________________
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 15:10
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Bidden betekend voor mij praten en omgaan met God. Ik vraag om vergeving, wijsheid, kracht, genezing en nog veel meer. Ik vertel Hem wat ik die dag gedaan heb en waarom ik zo van Hem hou.
Als ik bid dan merk ik dat God mij helpt.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 15:45
Hem
Avatar van Hem
Hem is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 05-10-2005 @ 16:10 :
Ik vertel Hem wat ik die dag gedaan heb en waarom ik zo van Hem hou.
sorry ik kon het niet laten
__________________
Science is organized knowledge. Wisdom is organized life. - Immanuel Kant
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 21:38
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ehm, ik bid van alles, ik dank/prijs, ik vraag of Hij me wil helpen dichter bij Hem te komen en meer voor, met en door Hem te leven, bid voor andere mensen, bid voor (eigenlijk tegen) buikpijn Voor zijn zegen over mensen/projecten/school/activiteiten(eten slapen) en alles u.s.w.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.

Laatst gewijzigd op 05-10-2005 om 21:41.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 21:40
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Bumpie schreef op 05-10-2005 @ 14:53 :
Ik bid niet echt, ik protesteer, ben woedend, vraag aan God waarom Hij niet gewoon doet wat wij mensen begrijpen.
Ik kan niet met mijn hart van hem houden, ik begrijp Hem niet. Maar toch weet ik dat Hij bestaat en het beste met ons voor heeft, dat hij wel van ons houdt. Maar ik vattet niet...
Ik ben met je eens dat het soms af en toe zooooooooooo ontzettend vaag onbegrijpelijk en ONBEGRIJPELIJK is dat je er gestoord van wordt, maar dat verwijt ik God verder niet.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 21:41
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 05-10-2005 @ 22:38 :
ehm, ik bid van alles, ik dank, ik vraag of Hij me wil helpen dichter bij Hem te komen en meer voor, met en door Hem te leven, bid voor andere mensen, Voor zijn zegen over mensen/projecten/school/activiteiten(eten slapen) en alles u.s.w.
Inderdaad. (enz, enz) Gebed is ook iedere keer anders.
__________________
-
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-10-2005, 12:29
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Bidden is zinloos in elke form en voor elke reden..

Bid je om God iets te vertellen? Als hij alwetend is, zoals vaak geclaimd, heeft het toch geen zin om te bidden, want dan weet hij al wat je wilt vertellen.. Bid je omdat je je onzeker of bedreigd voelt? Zelfde, als god alwetend is, dan weet hij er al lang van, en is het dus weer zinloos om te bidden.. Bid je om iemand beterschap te wensen of iemand te helpen? Een alwetende god weet al lang dat er iemand ziek is,en hij weet ook al lang dat jij die persoon hulp toewenst.. weer een onzinnig gebed..

Kortom, als god alwetend is, heeft bidden totaal geen zin, want het maakt niet uit wat je hem wilt vertellen, hij weet het toch al. En als god ook nog oprecht en gerechtvaardig zou zijn, dan maakt het niet uit wat wij wensen, want hij zou toch iedere keer doen wat het beste is, of wij het er nou mee eens zijn of niet..

Als een alwetende, barmhartige, eerlijke god dus geen gebeden nodig heeft, kun je dus concluderen dat gelovigen alleen maar voor zichzelf bidden. Het is dus gewoon een manier om zichzelf geestelijk tevreden te stellen. Puur egoisme dus. Maar zie maar eens een gelovige te vinden die dat durft toe te geven...

Anyways, ik kan nog wel een paar A4-tjes volpennen over de onzinnigheid van bidden, maar ik zal mezelf deze keer inhouden...
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 13:16
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
akumabito schreef op 06-10-2005 @ 13:29 :
Bidden is zinloos in elke form en voor elke reden..
Nergens staat dat je in god moet geloven om te bidden.
Het hangt er maar vanaf waar je je gebed aan richt.

Ik bid de groetenman op een krop sla.
Ik bid de buschauffeur om een vuurtje.
Vul maar in. Tis zo moeilijk als je het jezelf maakt.
Hokjesgeest in terminis.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:55
LiqqY
LiqqY is offline
Ik bid tot de onnozele schapen die in god geloven en er nooit uit willen komen.
__________________
Descartes' "I think therefore I am"
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 17:27
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 07-10-2005 @ 17:55 :
Ik bid tot de onnozele schapen die in god geloven en er nooit uit willen komen.
Ik wil dat jij je mond houd.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 17:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 07-10-2005 @ 18:27 :
Ik wil dat jij je mond houd.
Brevet van onkunde door persoonlijke aanval, altijd een leuk einde van een discussie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 17:54
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-10-2005 @ 18:35 :
Brevet van onkunde door persoonlijke aanval, altijd een leuk einde van een discussie.
Neuh, ik ga gewoon in dezelfde stijl door.

Bovendien deed ik al niet mee aan de discussie
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 20:06
KingOfGod
KingOfGod is offline
van alles en nog wat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2005, 13:12
Verwijderd
Het gebed is iets tussen God en Zijn dienaren.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-10-2005 @ 18:35 :
Brevet van onkunde door persoonlijke aanval, altijd een leuk einde van een discussie.
Is er een discussie gaande dan?

Bovendien was die post waar Blood Fire Rage op reageerde zo belachelijk, dat men er niet eens op kán reageren, vanwege de hoeveelheid arrogantie en domheid in een zin.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 13:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 10-10-2005 @ 14:16 :
Bovendien was die post waar Blood Fire Rage op reageerde zo belachelijk, dat men er niet eens op kán reageren
Subjectief, en tot op heden heeft nog niemand de moeite genomen om toe te lichten waarom het belachelijk zou zijn waarom mensen die geloven niet verdwaald zijn, terwijkl half Religie vol staat met de redenen waarom dit wel zo is.

Maar gewoon arbitrair roepen dat het geen discussie is en daarna alles aan de respect-kapstok ophangen is inderdaad een simpelere manier dan ook daadwerkelijk argumenteren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 13:50
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 14:44 :
Maar gewoon arbitrair roepen dat het geen discussie is en daarna alles aan de respect-kapstok ophangen is inderdaad een simpelere manier dan ook daadwerkelijk argumenteren.
Wat was er dan wel zo discussiewaardig aan die post volgens jou. Jij zult vast wel een ander invalshoek hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 14:44 :
Subjectief, en tot op heden heeft nog niemand de moeite genomen om toe te lichten waarom het belachelijk zou zijn waarom mensen die geloven niet verdwaald zijn, terwijkl half Religie vol staat met de redenen waarom dit wel zo is.
Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag. Je draait er -wéér- om heen.

Zoals je zélf terecht aangeeft zijn het de ongelovigen op dit subforum die anderen 'hun waarheid' proberen op te leggen. Tevergeefs, zo te zien, want degenen die geloven, houden nog steeds vast. En geloven met hun hart en ziel. En verder is het niet aan mij om anderen mijn waarheid op te leggen, sterker nog, ik voel die drang helemaal niet. Enkel en alleen voor de geinteresseerden sta ik open.
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 14:44 :

Maar gewoon arbitrair roepen dat het geen discussie is en daarna alles aan de respect-kapstok ophangen is inderdaad een simpelere manier dan ook daadwerkelijk argumenteren.
Neen. Houd eens op met dat domme kuddegedrag van je. Niemand is hier in een discussie geraakt. Een ieder beantwoordt de vraag in de openingspost en houdt het daarbij. Maar om dan te beledigen is niet netjes. En dat werd even opgemerkt door een medeforummer. Dat jij weer zielig verhaal probeert te halen, verbaasd me overigens niets.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 10-10-2005 @ 14:54 :
Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag. Je draait er -wéér- om heen.

Zoals je zélf terecht aangeeft zijn het de ongelovigen op dit subforum die anderen 'hun waarheid' proberen op te leggen. Tevergeefs, zo te zien, want degenen die geloven, houden nog steeds vast.
Vasthouden of gelijk hebben, het blijven twee verschillende werkwoorden.

(doet trouwens niets af van het feit dat je behoorlijk wat context moet negeren voordat je zomaar die uitspraak dom kon noemen)


Citaat:
S. schreef op 10-10-2005 @ 14:54 :
Maar om dan te beledigen is niet netjes. En dat werd even opgemerkt door een medeforummer. Dat jij weer zielig verhaal probeert te halen, verbaasd me overigens niets.
Wat wil je ook, links en rechts wordt mijn levensovertuiging geschoffeerd, door de eeuwen heen en de wereld over, wat een totale verrassing dat het tegengeluid opeens ook wat meer decibel produceert.

Trouwens, definieer belediging, een paar dagen terug verscheen nogmaals iemand op religie die onverbloemd begon te beledigen, en daar redelijk lang mee door kon gaan omdat dat subjectief is. Wees blij, als gelovige krijg jij zelfs nog het voordeel daarbij dat vanuit het verleden meer is toegestaan als het op beledigen van anderen vanuit een religie aan komt.



Citaat:
Mujahideen schreef op 10-10-2005 @ 14:50 :
Wat was er dan wel zo discussiewaardig aan die post volgens jou. Jij zult vast wel een ander invalshoek hebben.
Weinig discussiewaarde, maar nog minder reden om terug te flamen, daar reageerde ik dan ook op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 15:00 :
Vasthouden of gelijk hebben, het blijven twee verschillende werkwoorden. (doet trouwens niets af van het feit dat je behoorlijk wat context moet negeren voordat je zomaar die uitspraak dom kon noemen)
Gelijk hebben natuurlijk. Maar ik bespaarde je tere zieltje.


Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 15:00 :

Wat wil je ook, links en rechts wordt mijn levensovertuiging geschoffeerd, door de eeuwen heen en de wereld over, wat een totale verrassing dat het tegengeluid opeens ook wat meer decibel produceert.
Wordt niet ELK levensovertuiging geschoffeerd? En legitimeert dat anderen te beledigen? Mijn inziens niet. Mijn levensovertuiging leert mij anderen in hun waarde te laten ookal beledigen zij mij.

De Profeet (saws) heeft gezegd: “Als iemand wordt bevecht of wordt beledigd laat hem dan zeggen, ‘ik ben aan het vasten, ik ben aan het vasten.’”

Overlevering: Al-Buchaarie

Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 15:00 :
Trouwens, definieer belediging, een paar dagen terug verscheen nogmaals iemand op religie die onverbloemd begon te beledigen, en daar redelijk lang mee door kon gaan omdat dat subjectief is. Wees blij, als gelovige krijg jij zelfs nog het voordeel daarbij dat vanuit het verleden meer is toegestaan als het op beledigen van anderen vanuit een religie aan komt.
Is dat aan mij, of aan forumbazen? Met moddergooien komt men nergens. Geldt voor zowel religieuzen als a-religieuzen.

Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 15:00 :
Weinig discussiewaarde, maar nog minder reden om terug te flamen, daar reageerde ik dan ook op.
Wat, zoals je kunt zien, weer leidt tot geflame.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:13
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Belgarath stelt voor om weer on topic te gaan.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:21
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 10-10-2005 @ 15:13 :
Belgarath stelt voor om weer on topic te gaan.
De topic is bij voorbaat al vergald. Hoe wil jij manen tot on-topic gedrag?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:27
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
ik vraag mij af wat mensen die niet bidden in dit soort topics doen. Als er een topic komt over wicca meng ik mij daar niet in omdat ik daar niets van weet. Topics over het gedrag van cavia's zijn ook buiten mijn kennis-gebied. Dan denk ik: 'ah, een topic dat niet voor mij bedoelt is, waar zou het volgende topic over gaan'
Wat denken mensen die niet bidden dan als ze dit topic zien? 'ah, een topic dat mij niet interesseerd, laat ik erin posten'
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:29
Verwijderd
^

Dat heb ik wel vaker op Religie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2005, 13:57
Verwijderd
Gisteren had ik hoofdpijn toen ik ging bidden, maar in mijn gebed vroeg ik of God mijn hoofdpijn wilde laten verdwijnen. En mjin hoofdpijn verdween voor het grootste deel in een seconde ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:37
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 10-10-2005 @ 15:27 :
ik vraag mij af wat mensen die niet bidden in dit soort topics doen. Als er een topic komt over wicca meng ik mij daar niet in omdat ik daar niets van weet. Topics over het gedrag van cavia's zijn ook buiten mijn kennis-gebied. Dan denk ik: 'ah, een topic dat niet voor mij bedoelt is, waar zou het volgende topic over gaan'
Wat denken mensen die niet bidden dan als ze dit topic zien? 'ah, een topic dat mij niet interesseerd, laat ik erin posten'
Precies. Ik lees de topics waar ik door mijn eigen levensovertuiging niet echt in kan replien wel, maar meestal post ik niet. Alleen soms, als de domme lege opmerkingen me weer de strot uitkomen reageer ik daarop. Dat doe ik meestal door middel van het geven van argumenten, maar deze keer had ik daar geen zin in en besloot ik om gewoon de zelfde stijl te gebruiken zodat de gequote persoon mij in ieder geval zou begrijpen.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:53
dls
Avatar van dls
dls is offline
ik bid wel..

ik bid eigenlijk gewoon voor mijn dag, mijn dag doornemen aan het einde en begin van de dag. voelt lekker om met God te beginnen en te eindigen.

en ik praat eigenlijk over alles met Hem. over mijn vriendin, de dag, mijn werk, de kerk. alles..

je merkt idd niet een rechtstreekse reactie op je gebeden. dat zou soms wel erg gewenst zijn, maar je krijgt het nooit. of iig niet rechtstreeks van God. je kunt wel antwoorden krijgen via mensen die je kent, of die je benaderen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:21
Verwijderd
Citaat:
je merkt idd niet een rechtstreekse reactie op je gebeden. dat zou soms wel erg gewenst zijn, maar je krijgt het nooit. of iig niet rechtstreeks van God.
Ik heb wel 1 keer gehad (die ik me herinner). Maar idd vaak door andere mensen of tekenen e.d.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 19:08
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
soldaat schreef op 12-10-2005 @ 19:21 :
Ik heb wel 1 keer gehad (die ik me herinner). Maar idd vaak door andere mensen of tekenen e.d.
wat moet ik me daar bij voorstellen
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 10-10-2005 @ 15:13 :
Belgarath stelt voor om weer on topic te gaan.
Lijkt me een goed idee, dus wat/waarom bid jij. Als je dus niet bid heeft het weinig zin om te reageren, doe dat dan ook niet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Twanos schreef op 12-10-2005 @ 20:08 :
wat moet ik me daar bij voorstellen
een tijd geleden leefde ik volgens de Wet. Dat wil zeggen dat ik niet echt vertrouwde op het Offer van Jezus voor mijn zonden.
Ik zondigde elke dag wel iets en in ik ik wist niet hoe ik ervan gered zou kunnen worden, want mijn zonden waren als een last voor me. Ik voelde me reddeloos en een keer bad ik in een gebed zoiets als; wat moet ik doen, ik ben hulpeloos. (door de last van mijn zonden).
En toen zag ik Jezus aan het kruis. Niet echt zoals in het echt maar als in een droom. Je kan niet precies details zien maar je weet wel wat je ziet, snap je.
Toen kon ik alleen zeggen: wat een genade.

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 22:14.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Hem schreef op 04-10-2005 @ 15:21 :
Ik bid niet om mijn zonden te laten vergeven, immers ik geloof niet in een god, en zeker niet dat als er een god zou bestaan, hij deaarde bijster interesant zou vinden...

toch zie ik het nut er wel van in, zeker op psychologisch vlak, immers een psycholoog is ook weinig meer dan iemand die naar je problemen luistert en dan voel je je ook beter.

door naar een god te bidden bereik je ditzelfde effect.

toch relativeer ik mijn zonden en problemen liever...
Amen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 22:46
theVegetarian
Avatar van theVegetarian
theVegetarian is offline
Hmm, ik ben gestopt met bidden de laatste paar jaar, misschien is dat het probleem. Ik ben ook niet echt gelovig, niet christelijk in ieder geval... meer richting de karma kant. Wat ik me ervan herriner was dat ik een vrij egocentrische bidder was, een paar uitzondering daar gelaten dan hoopte ik vooral dat het met mezelf weer is wat beter zou gaan. Uiteraard heeft het nooit geholpen .
__________________
Stranger things have happend here...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 08:07
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Mat. 6:9 Bidt gij dan aldus:
Onze Vader die in de hemelen zijt,
uw naam worde geheiligd;
10 uw Koninkrijk kome;
uw wil geschiede,
gelijk in de hemel alzo ook op de aarde.
11 Geef ons heden ons dagelijks brood;
12 en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren;
13 en leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. [Want Uwer is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.]
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 11:58
theVegetarian
Avatar van theVegetarian
theVegetarian is offline
Het onze vader....
__________________
Stranger things have happend here...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 12:18
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
theVegetarian schreef op 22-11-2005 @ 12:58 :
Het onze vader....
Niet zo'n fan van het 'Onze Vader'? Waarom niet?
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 13:32
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Onze Vader die in de hemelen zijt,
Uw Naam worde geheiligd;
Uw koninkrijk kome;
Uw wil geschiede,
gelijk in de hemel alzo ook op de aarde.
Geef ons heden ons dagelijks brood;
en vergeef ons onze schulden,
gelijk ook wij
vergeven onze schuldenaren;
en leid ons niet in verzoeking,
maar verlos ons van de boze.
Want van U is het koninkrijk
en de kracht en de heerlijkheid
in eeuwigheid.
Amen.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 13:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Il organista schreef op 22-11-2005 @ 13:18 :
Waarom niet?
Is poezie citeren tegen een muur een zinnige bezigheid?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie 11 september 2001, wat klopt er wel/niet
nachtmens
251 24-12-2012 22:27
Levensbeschouwing & Filosofie Jezus versus Horus
Bierflesje
142 24-08-2007 00:39
Levensbeschouwing & Filosofie Het grote liturgie-topic.
Ursa
11 15-10-2005 17:49
Levensbeschouwing & Filosofie evolutie of schepping
Ace*Dusty
286 29-10-2003 08:47
Levensbeschouwing & Filosofie Geen schepper maar geloof in jezelf.
hamer&sikkel
11 20-08-2003 19:36
Levensbeschouwing & Filosofie Waar geloof jij in?
Gatara
58 04-08-2003 21:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.