Oud 13-06-2011, 20:56
sananana
Avatar van sananana
sananana is offline
Zijn er nog mensen die mee willen werken aan een aparte blog? We zoeken vooral jongens die het leuk vinden om te schrijven. We zoeken artistieke mensen die zichzelf zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2011, 00:28
Verwijderd
wat voor blog?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 08:11
sananana
Avatar van sananana
sananana is offline
En blog waarop 7 meiden en 7 jongens schrijven (iedereen krijgt een dag (1 jongen, 1 meisje per dag). Er kunnen columns/artikelen komen over vanalles en nog wat, als het maar niet van die standaaard dingen zijn. We houden allemaal van indie/jazz/beetje rock, dromen, schrijven, festivals, films, foto's en dat soort dingen. Columns en kunst. We zoeken mensen met een eigen stijl. Waar de artikelen over gaan mag je zelf weten (ik dacht voor mezelf aan bijv. aparte kunst en psychologische trucjes/dingetjes uit het dagelijkse leven), maar ik weet ook al dat er gedichten en mooie teksten zullen komen (ook van jongens dus).
Als je het leuk vindt, stuur me een privébericht!
We zijn allemaal een beetje rond de 16/17/18/19 jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 02:39
Verwijderd
oh dat is jammer, ik ben 42
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 21:01
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
oh dat is jammer, ik ben 42
<3
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 18:28
Verwijderd
Blllll dinsdag eindbeoordeling en ik HEB GEEN ZIN MEER! Ik zal wel geen echte kunstenaar zijn maar ik heb het echt even gehad met alle opdrachten pfffffffffffffff. Maar ben nu nog wel lekker bezig op zich
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 22:43
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Veel succes dinsdag.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 09:25
Verwijderd
Tenks. Vandaag laatste opdrachten afmaken en dan morgen hopelijk op de positieve eindcijfers uitkomen die ik dan kan verwachten
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 13:30
Verwijderd
Ha, alles gehaald en met goeie cijfers! En mijn website doet het Nog niet zo mooi als ik hem wil hebben, maar dat moet volgend jaar maar komen. Hij is iig online.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 15:31
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Freyja, mag ik m zien???
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 16:24
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Kunst is een verkracht woord.

Nou heb ik er een lange poos over nagedacht en mensen maken woorden, vullen de lading van het woord zelf en dit is bij het woord kunst helemaal uit de hand gelopen.

Een geweldig idee om schilderijen, beelden etc in 1 makkelijk woord te proppen maar het werkt gewoonweg niet.

Naast dat het woord zo dusdanig is verkracht door miljoenen mensen word er dan ook net zo nonchalant mee gegooit en op vanalles gestempeld. Klakkeloos en vaak zonder na te denken.

Goed werk is dan in mijn ogen de onderscheiding "kunst" niet waardig, niet met de uitpuilende inhoud van het woord.

Dan kan ik verwachten:
"Hoe noem je het dan?"

Niet, niet alles hoeft perse ergens ingedeeld te worden. Makkelijk en fijn is het wel maar ik geloof niet dat het hiermee kan.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 19:53
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Wat wil je, met een woord dat is samengesteld uit kut en de ns? Maar ik denk dat het al snel met woorden gebeurd, en dan kun je er andere woorden voor verzinnen (Nieuwe Nederlander en Downsyndroom) maar zodra het bij de grote massa een bekend woord wordt, dan zal de grote massa daar haar invulling en betekenis aangeven. De betekenis van de grote massa dus, en die is naar mijn gevoel nu eenmaal vaak negatiever en ongenuanceerder. Dan is geen woord misschien wel de enige manier (totdat men weer over alles zegt 'daar heb ik geen wóorden voor!')

En Freyja, mag ik je website ook zien?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 18:03
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik zoek zo'n kroontjespen/inktpen (weet de officiele naam niet) maar op de site van de pipoos zijn die echt niet te vinden,
ik heb nu een donkerblauwe, met een soort van driehoekig gedeelte waar je m vast houd, en zou graag ongeveer zo een terug hebben....
Sorry voor de warrige uitleg...
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 21:15
Verwijderd
Lucas creativ, maar dat is België. Zoek in de buurt van kunstscholen, daar zit meestal wel een materialenwinkel.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 09:30
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Mutant, Ah oke, heb ff gekeken bij de site, maar ik vind 9,75 verzendkosten toch echt iets teveel
Ik heb tot nu toe gekeken bij de pipoos, en bij De Kwast, (Oss en Den Bosch) en die is best groot maar daar hadden ze het ook niet....
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 11:45
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Heuj, op naar het 2e jaar.

En mooi nieuws over de AKI, ze gaan veel strenger worden.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 12:02
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Mc Kauw,
Das mss aan de ene kant wel mooi nieuws, maar aan de andere kant zijn er weinig scholen die dat lang volhouden, dan loopt hun leerlingenaantal omlaag en dan worden ze weer soepeler....
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 10:21
Verwijderd
Ik snak naar een weekje tekenen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 09:22
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Zojuist een oproep gezien op een freelancers-site:

Ik zoek een illustrator om tekeningen te maken bij 14 kindergedichten/versjes. Het gaat om een boek dat zal worden uitgegeven.
Maximum is 15 euro per uur.




Zelfs een schoonmaakster verdient nog meer :') Ik krijg neiging om die meneer of mevrouw eens de les te lezen over wat illustratoren daadwerkelijk waard (zouden moeten) zijn, maar laat ik me professioneel opstellen en het gewoon negeren...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 18:50
Verwijderd
Mijn tekeningen voor de expo zijn zó mooi ingelijst! <3
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Zojuist een oproep gezien op een freelancers-site:

Ik zoek een illustrator om tekeningen te maken bij 14 kindergedichten/versjes. Het gaat om een boek dat zal worden uitgegeven.
Maximum is 15 euro per uur.




Zelfs een schoonmaakster verdient nog meer :') Ik krijg neiging om die meneer of mevrouw eens de les te lezen over wat illustratoren daadwerkelijk waard (zouden moeten) zijn, maar laat ik me professioneel opstellen en het gewoon negeren...
Ik vind je ondankbaar en te hoog inzetten. 15 euro per uur is heel netjes, zeker met iets dat je leuk vindt om te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 09:42
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik vind je ondankbaar en te hoog inzetten. 15 euro per uur is heel netjes, zeker met iets dat je leuk vindt om te doen.
Nee hoor, 15 euro bruto is onacceptabel en afzetterij door mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. En dat zeg ik niet omdat ik lekker wil cashen, maar omdat je daar gewoon niet van rond kunt komen.

Als freelancer krijg je te maken met allerlei onkosten (werkspullen, reiskosten) en moet je in principe alle belastingen en premies (die bij loondienst voor de werkgever zijn) zelf betalen, niet te vergeten vakantiedagen, ongeschiktheidsverzekering en pensioenpremies (als je slim bent). Al met al hou je de helft netto over. Laten we zeggen €8,- per uur.

Met ongeschoold uitzendwerk verdien ik al €10,- bruto per uur. De werkgever is daarvoor zeker 2 keer zoveel voor kwijt aan eerder genoemde premies en werkgeversbelastingen,dus €20,-. Dat zou dus al mijn minimale bedrag moeten zijn. Bedenk dan dat illustratiewerk geschoold, professioneel werk is waar je vakkennis en vaardigheden voor nodig hebt, dan mag je zeker het dubbele vragen. Dat is dus een bedrag van €40,- per uur.

Zelf hou ik als ondergrens €30,-/€35,- aan als het gaat om particuliere opdrachten, maar lager ga ik echt niet.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, 15 euro bruto is onacceptabel en afzetterij door mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. En dat zeg ik niet omdat ik lekker wil cashen, maar omdat je daar gewoon niet van rond kunt komen.

Als freelancer krijg je te maken met allerlei onkosten (werkspullen, reiskosten) en moet je in principe alle belastingen en premies (die bij loondienst voor de werkgever zijn) zelf betalen, niet te vergeten vakantiedagen, ongeschiktheidsverzekering en pensioenpremies (als je slim bent). Al met al hou je de helft netto over. Laten we zeggen €8,- per uur.

Met ongeschoold uitzendwerk verdien ik al €10,- bruto per uur. De werkgever is daarvoor zeker 2 keer zoveel voor kwijt aan eerder genoemde premies en werkgeversbelastingen,dus €20,-. Dat zou dus al mijn minimale bedrag moeten zijn. Bedenk dan dat illustratiewerk geschoold, professioneel werk is waar je vakkennis en vaardigheden voor nodig hebt, dan mag je zeker het dubbele vragen. Dat is dus een bedrag van €40,- per uur.

Zelf hou ik als ondergrens €30,-/€35,- aan als het gaat om particuliere opdrachten, maar lager ga ik echt niet.
Dit ja, en ik denk dat zo'n oproep dan eerder geschikt is voor een student die graag iets bij wil verdienen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 23:29
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Citaat:
Heuj, op naar het 2e jaar.

En mooi nieuws over de AKI, ze gaan veel strenger worden.
Ik begin in september aan de AKI... wat willen ze precies strenger maken dan??
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 13:01
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik had vanochtend het interessante idee om een stripverhaal te gaan tekenen en indien mogelijk deze te verkopen of uit te geven. Het aan de man brengen van een stripboek zal niet makkelijk zijn natuurlijk, maar dan wil ik op zijn minst een kleine oplage in gedrukte vorm voor elkaar weten te krijgen!

Vroeger tekende ik namelijk vaak stripfiguurtjes en (heel flauwe) stripjes. Ik wilde zelfs striptekenaar worden, maar tot op de dag van vandaag heb ik nog nooit een volledig stripverhaal getekend.

Ik denk qua grootte aan formaatje Suske & Wiske-album (30-40 pagina's, al dan niet full-colour) met een leuk verhaal en interessante figuren. Probleem is alleen, ik ben geen verhalenschrijver Heeft iemand brute inspiratie of nog ergens iets liggen waar op voort geborduurd kan worden?

(Paranoide Rode Panda Luud Freyja en andere artistiekers naamzoek)
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 18:04
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik maakte vroeger in Paint stripverhalen, maar die waren erg slecht en flauw. Je zou ervoor kunnen kiezen om kleinere verhalen te tekenen en dan inspiratie halen uit het dagelijkse leven.

Een langer verhaal is wat moeilijker. Niet zozeer om een verhaal te bedenken, maar meer omdat het vrij lang duurt voordat je het helemaal uitgewerkt hebt. De valkuil is dat je op een gegeven moment niet meer gemotiveerd bent en dus met een halve stripverhaal zit.

Heb je wel al leuke personages bedacht?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 20:31
Verwijderd
Citaat:
(Paranoide Rode Panda Luud Freyja en andere artistiekers naamzoek)
Ik zal hier later op moeten reageren, want nu zit ik op een medacenter zonder toetsenbord en typen op het on-screen keyboard van Windows is bepaald geen feest.

OT: zo even ontbijten, een beetje opruimen en dan de 6 uur durende les op Pixelovely proberen. Ik ben benieuwd of ik het red.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 23:11
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik zal hier later op moeten reageren, want nu zit ik op een medacenter zonder toetsenbord en typen op het on-screen keyboard van Windows is bepaald geen feest.

OT: zo even ontbijten, een beetje opruimen en dan de 6 uur durende les op Pixelovely proberen. [afbeelding]
Ik ben benieuwd of ik het red.
Whoa, 6 uur?! Heb je al eerder wat langere 'classes' gedaan? Ik zou na een uur 30-seconden-oefeningen al genoeg hebben
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Whoa, 6 uur?! Heb je al eerder wat langere 'classes' gedaan? Ik zou na een uur 30-seconden-oefeningen al genoeg hebben
Ik ook. Maar ze bouwen het op, he. Het begint met 30 seconden en dan wordt het steeds langer. Ik heb nog nooit zo'n class van langer dan 2 uur gedaan, dus ik ben benieuwd. Nog even een kopje thee zetten en dan gaat de tijd in Ik vind die classes wel fijn, ze maken het halen van m'n doelstelling (minimaal 20 uur per week oefenen) net wat makkelijker. Vooral als je niet thuis bent en dus weinig materialen bij de hand hebt. Ik ben de eindeloze kopjes-en-glazen-uitgevoerd-in-balpen inmiddels wel zat
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 03:09
Verwijderd


<3
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 08:50
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 08:50
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Wil je je drawings showen, Para?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 09:20
Verwijderd
Drawings, ja? Maar is goed, ik ben straks weer thuis dus ik maak binnenkort wel wat foto's van recent studiemateriaal. Misschien vanmiddag al, als ik niet slaap.

Ik ben trouwens nog steeds bezig met die les van zes uur. Beetje lange rookpauzes, ehh. Maar het is wel een productieve week geweest. 58 studies, varierend van 30 seconden gestures tot uitgebreide shiz van een paar uur. De meeste zijn tussen de 10 en de 30 minuten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 12:42
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik houd van school en ik houd van huiswerk! :-)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 14:49
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Ik houd van school en ik houd van huiswerk! :-)
goedzo, volgens mij houd jij ook van mijn werkplek
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 15:29
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Citaat:
goedzo, volgens mij houd jij ook van mijn werkplek
Klopt, jouw werkplek is onderdeel van school
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 16:08
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
fu, met je zinnen.

Maandag een bak koffie leuten?
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 18:06
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Is goed, maar ik maak er wel een theekransje van. Ben niet zo van de koffie.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 18:56
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Drawings, ja? Maar is goed, ik ben straks weer thuis dus ik maak binnenkort wel wat foto's van recent studiemateriaal. Misschien vanmiddag al, als ik niet slaap.

Ik ben trouwens nog steeds bezig met die les van zes uur. Beetje lange rookpauzes, ehh. Maar het is wel een productieve week geweest. 58 studies, varierend van 30 seconden gestures tot uitgebreide shiz van een paar uur. De meeste zijn tussen de 10 en de 30 minuten.
Wauw, klinkt veelbelovend
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 20:34
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Meheheh
Ik wilde in m'n nieuwe tekenboek beginnen vanavond. Maar ik ben moe van al dat huiswerk.
Nou misschien morgen dan. Of toch proberen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 00:27
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Ik heb de laatste tijd dat mijn kroontjespen na 2 seconden al niet meer wil tekenen (/inkten) hoe goed ik m ook schoonmaak en er zit ook genoeg inkt aan. Ik kan er een paar streepjes neerzetten met wat geluk.

Heeft iemand een idee? Of moet ik gewoon 'n nieuwe pen kopen.
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 21:13
Verwijderd
Ik voel me een heel slechte kunstenaar want ik vind het helemaal niet leuk, onze opdracht
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 21:15
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Kan toch? Ook al ben ik geen kunstenaar op de ART-manier.

Maar wat is je opdracht dan?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 01:55
Verwijderd
Ik wil ook weten wat voor opdracht! Maar je kunt niet altijd alles even leuk vinden, zeker als je bepaalde richtlijnen hebt en niet zelf iets mag bedenken. Denk je dat Noedel het bijzonder leuk vindt om kazige stockillustraties te maken?

Dit nog los van dat het überhaupt gezond zou zijn om het hele begrip 'kunstenaar' los te laten. Niet per se voor jou hoor, maar gewoon, voor iedereen. Het is inhoudsloos geworden, en van inhoudsloze begrippen komt alleen maar gedonder. Je kunt je beter afvragen of je een goed illustrator bent, of een goed kunstschilder ofzo.

Maar goed, dat is een discussie apart.

Citaat:
Wauw, klinkt veelbelovend
Valt best tegen, hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Ik wil ook weten wat voor opdracht! Maar je kunt niet altijd alles even leuk vinden, zeker als je bepaalde richtlijnen hebt en niet zelf iets mag bedenken. Denk je dat Noedel het bijzonder leuk vindt om kazige stockillustraties te maken?

Dit nog los van dat het überhaupt gezond zou zijn om het hele begrip 'kunstenaar' los te laten. Niet per se voor jou hoor, maar gewoon, voor iedereen. Het is inhoudsloos geworden, en van inhoudsloze begrippen komt alleen maar gedonder. Je kunt je beter afvragen of je een goed illustrator bent, of een goed kunstschilder ofzo.

Maar goed, dat is een discussie apart.



Valt best tegen, hoor.
Het is juist een veel te brede opdracht! Ik word heel blij van richtlijnen, nou ja, zij het dan met wel iets meer vrijheid dan wat Noedel doet soms Maar het thema is "2020" en alles mag, en kan, en we moeten inspiratie zoeken en heel veel beeld maken... maar ik vind het echt een stom onderwerp en ik vind het heel moeilijk om binnen al die vrijheid dan weer een toegespitst plan te maken voor mezelf, mezelf een opdracht te geven zegmaar.

En ik wil eigenlijk ook geen kunstenaar worden, hoor Maar ik ben volgens mij helemaal niet zo gemotiveerd als jij - wat doe ik dan op een kunstacademie
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 13:40
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het is juist een veel te brede opdracht! Ik word heel blij van richtlijnen, nou ja, zij het dan met wel iets meer vrijheid dan wat Noedel doet soms Maar het thema is "2020" en alles mag, en kan, en we moeten inspiratie zoeken en heel veel beeld maken... maar ik vind het echt een stom onderwerp en ik vind het heel moeilijk om binnen al die vrijheid dan weer een toegespitst plan te maken voor mezelf, mezelf een opdracht te geven zegmaar.
Oh, vandaar je topic op DK
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 14:57
Verwijderd
Ja, dat topic Maar veel vrijheid kan ook behoorlijk benauwend voelen, zeker als je vervolgens wel een (oninteressant) onderwerp hebt waar je je aan moet houden. Ik weet ook niet precies wat ik met dit onderwerp zou doen. Misschien zou ik het hele jaartal een beetje laten varen en me gewoon focussen op een visueel aantrekkelijke weergave van tijd in combinatie met regelmaat of symmetrie, omdat 2020 wel lekker regelmatig/quasi-symmetrisch oogt.

En ik vind mezelf ook lang niet zo gemotiveerd als zou kunnen, hoor. Of meer, ik vind mezelf heel gemotiveerd, maar dat uit zich niet altijd even sterk als ik zou willen. En dan moet ik altijd denken aan een confronterend artikel dat ik een tijd geleden las, met als hoofdstelling iets als: 'Hoe graag je iets wil staat in direct verband met hoeveel concrete moeite je doet om het te bereiken.' Je hebt heel veel mensen die alleen dénken dat ze iets willen, en zich meer aangetrokken voelen tot het idee van tekenaar/muzikant/filmmaker zijn dan tot het daadwerkelijke maken van beeld, muziek of film. Die praten graag over hun ambities maar doen weinig om ze daadwerkelijk te bereiken. Ik denk/hoop dat dat niet voor mij geldt, dus telkens als ik even niks doe moet ik daaraan denken en dan word ik een beetje boos. Zo van, "Oja, wil je gave dingen doen, ja? DOE DAN." Show, don't tell. Dat idee.

Maar tegelijkertijd moet je je ook niet bezighouden met hoe gemotiveerd of niet-gemotiveerd anderen zijn, want daar heb je niks mee te maken. Er zijn altijd mensen die veel meer doen dan jij en mensen die veel minder doen. Dat is geen reden om jezelf beter of minder goed te vinden. Zulk soort gevoelens zitten je werk alleen maar in de weg.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 16:47
Verwijderd
Citaat:
En dan moet ik altijd denken aan een confronterend artikel dat ik een tijd geleden las, met als hoofdstelling iets als: 'Hoe graag je iets wil staat in direct verband met hoeveel concrete moeite je doet om het te bereiken.' Je hebt heel veel mensen die alleen dénken dat ze iets willen, en zich meer aangetrokken voelen tot het idee van tekenaar/muzikant/filmmaker zijn dan tot het daadwerkelijke maken van beeld, muziek of film. Die praten graag over hun ambities maar doen weinig om ze daadwerkelijk te bereiken.
Ja ik heb vaak het idee dat dat voor mij geldt. Of kan dat niet als je op de kunstacademie zit, en je dus concreet gezien al heel erg veel tijd in je doel stopt?

En ja, daarom dat topic Maar het loopt echt kut hier, mijn klasgenoten zijn een stuk inspirerender
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 21:22
Verwijderd
Soms gaat het gewoon niet zoals het zou moeten gaan en dan voelt het een beetje geforceerd
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 23:10
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Het is juist een veel te brede opdracht! Ik word heel blij van richtlijnen, nou ja, zij het dan met wel iets meer vrijheid dan wat Noedel doet soms Maar het thema is "2020" en alles mag, en kan, en we moeten inspiratie zoeken en heel veel beeld maken... maar ik vind het echt een stom onderwerp en ik vind het heel moeilijk om binnen al die vrijheid dan weer een toegespitst plan te maken voor mezelf, mezelf een opdracht te geven zegmaar.

En ik wil eigenlijk ook geen kunstenaar worden, hoor Maar ik ben volgens mij helemaal niet zo gemotiveerd als jij - wat doe ik dan op een kunstacademie
In het 3e en 4e jaar van de kunstacademie kregen we helemaal geen opdrachten, maar moesten we zelf gaan bedenken wat we wilden maken. Zelf opdrachten maken was voor mij eigenlijk bedenken wat ik zelf graag zou willen zien in de kunstwereld.

2020 is heel breed. Sterker nog, ik vraag me af of je het wel bij het jaar 2020 moet houden. Het kan net zo goed een nieuw model camera zijn of het aantal calorieën wat een persoon gemiddeld nodig heeft. Bij dit soort wazige opdrachten zou ik gewoon iets kiezen wat je zelf interessant vindt. Simpelweg omdat het gewoon wazig is.

Overigens hoef je je niet af te vragen of de kunstacademie wel jouw ding is. In het echte leven gaat het natuurlijk heel anders, omdat opdrachtgevers dan veel concreter zijn. Toen ik bij een reclamebureau werkte kwamen de opdrachtgevers echt niet met dat soort wazige termen. Dat zul je straks ook merken als je illustrator bent.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. In ieder geval succes met je opdracht.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Beleidssaaien #1174
Verwijderd
500 20-10-2010 14:36
De Kantine Alice.
de communiceerbeer
298 16-09-2005 23:46
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 21:37
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 13:57
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.