Oud 08-09-2011, 11:05
Verwijderd
Citaat:
In het 3e en 4e jaar van de kunstacademie kregen we helemaal geen opdrachten, maar moesten we zelf gaan bedenken wat we wilden maken. Zelf opdrachten maken was voor mij eigenlijk bedenken wat ik zelf graag zou willen zien in de kunstwereld.

2020 is heel breed. Sterker nog, ik vraag me af of je het wel bij het jaar 2020 moet houden. Het kan net zo goed een nieuw model camera zijn of het aantal calorieën wat een persoon gemiddeld nodig heeft. Bij dit soort wazige opdrachten zou ik gewoon iets kiezen wat je zelf interessant vindt. Simpelweg omdat het gewoon wazig is.

Overigens hoef je je niet af te vragen of de kunstacademie wel jouw ding is. In het echte leven gaat het natuurlijk heel anders, omdat opdrachtgevers dan veel concreter zijn. Toen ik bij een reclamebureau werkte kwamen de opdrachtgevers echt niet met dat soort wazige termen. Dat zul je straks ook merken als je illustrator bent.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. In ieder geval succes met je opdracht.
Bij illustratie krijgen we dus altijd wel opdrachten, maar dit jaar wordt het dus wel minder... maar goed, ik heb ook wel mijn eigen projectjes hierbinnen bedacht, dus het komt wel goed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2011, 10:20
Verwijderd
M'n site is bijna af!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 16:16
RiRi95
Avatar van RiRi95
RiRi95 is offline
Verkouden
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 10:51
Verwijderd
Ik vind Art boeiender worden met de Masha-discussies
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 13:31
Verwijderd
Citaat:
M'n site is bijna af!
Link plox.

Citaat:
Ik vind Art boeiender worden met de Masha-discussies


Ze zouden me forumbaas moeten maken!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 12:33
Verwijderd
Een tekening van me is verkocht aan een bekende verzamelaar. Ik doe mijn best om het leuk te vinden want dat is het ook, maar ik heb er moeite mee dat ik mijn werk nu nooit meer terugzie. Tenzij ze het uitlenen aan een museum en ik het toevallig tegenkom, maar anders niet.
En ik had echt graag de koper willen ontmoeten om te zien bij wij het terecht kwam en zo, maar nu blijkt dat ik geen recht heb op de contactgegevens.

Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 12:48
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline




Paranoide naamzoek.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 11-09-2011 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 16:28
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Ik heb vandaag eindelijk tijd om te tekenen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 16:37
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]



Paranoide naamzoek.
Hmm Robert Hughes zegt sowieso vaak dingen waar ik het wel mee eens ben.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 16:44
Verwijderd
Dit is ontzettend cheesy en sentimenteel en niet eens zo goed getekend, maar ik vind het toch mooi en leuk. Hier.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 17:24
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Ik deel deze even met jullie:

http://mupan.com/
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 17:51
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Een tekening van me is verkocht aan een bekende verzamelaar. Ik doe mijn best om het leuk te vinden want dat is het ook, maar ik heb er moeite mee dat ik mijn werk nu nooit meer terugzie. Tenzij ze het uitlenen aan een museum en ik het toevallig tegenkom, maar anders niet.
En ik had echt graag de koper willen ontmoeten om te zien bij wij het terecht kwam en zo, maar nu blijkt dat ik geen recht heb op de contactgegevens.

Wel tof! Vond je het het geld waard om de tekening te verkopen, of is het eigendom je stiekem toch wel heilig? En heb je dan ook de auteursrecht verkocht?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 17:58
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik deel deze even met jullie:

http://mupan.com/
Citaat:
Dit is ontzettend cheesy en sentimenteel en niet eens zo goed getekend, maar ik vind het toch mooi en leuk. Hier.
Gaaf
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Wel tof! Vond je het het geld waard om de tekening te verkopen, of is het eigendom je stiekem toch wel heilig? En heb je dan ook de auteursrecht verkocht?
Oh, het geld dat ik ervoor krijg maakt me niet zo veel uit want ik hou toch amper wat over.
Maar ik vind het wel leuk natuurlijk dat er mensen zijn die me kennelijk zo goed vinden dat ze bereid zijn er behoorlijk wat geld voor neer te tellen, want dat is een groot compliment natuurlijk.

Ik vind het ook niet erg dat iemand anders nu mijn tekening heeft; ik vind het alleen vervelend dat ik de koper niet heb ontmoet en geen idee heb waar hij terecht komt..

Aan de ene kant is het maar een stuk papier, maar het is wél een stuk papier waar ik verdomd veel tijd en zorg aan heb besteed.
Ik zou gewoon graag met eigen ogen willen zien dat er goed voor gezorgd wordt, dat is alles. Het is toch een klein beetje alsof je een kind weggeeft.

Wat bedoel je met auteursrechten? Ik weet niet echt wat ik me daarbij voor moet stellen als het over een tekening gaat. In elk geval heb ik daar met de galeriehouder niets over afgesproken.

Pff, ik voel me echt een onwijze n00b wat dat hele kunsthandelwereldje betreft.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 21:10
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh, het geld dat ik ervoor krijg maakt me niet zo veel uit want ik hou toch amper wat over.
Maar ik vind het wel leuk natuurlijk dat er mensen zijn die me kennelijk zo goed vinden dat ze bereid zijn er behoorlijk wat geld voor neer te tellen, want dat is een groot compliment natuurlijk.

Ik vind het ook niet erg dat iemand anders nu mijn tekening heeft; ik vind het alleen vervelend dat ik de koper niet heb ontmoet en geen idee heb waar hij terecht komt..

Aan de ene kant is het maar een stuk papier, maar het is wél een stuk papier waar ik verdomd veel tijd en zorg aan heb besteed.
Ik zou gewoon graag met eigen ogen willen zien dat er goed voor gezorgd wordt, dat is alles. Het is toch een klein beetje alsof je een kind weggeeft.

Wat bedoel je met auteursrechten? Ik weet niet echt wat ik me daarbij voor moet stellen als het over een tekening gaat. In elk geval heb ik daar met de galeriehouder niets over afgesproken.

Pff, ik voel me echt een onwijze n00b wat dat hele kunsthandelwereldje betreft.
Auteursrecht (geldt voor alles wat je maakt, van boeken tot schilderijen en muziek): dat jij officieel erkend wordt als de maker van de tekening, dat dus niemand jouw tekening mag aanpassen of doorverkopen zonder jouw toestemming Vaak wordt alleen het eigendomsrecht verkocht. Auteursrecht ligt altijd bij de maker van het werk en wordt in principe nooit verkocht, tenzij nadrukkelijk overeengekomen. Doe je dat wel, dan kun je daar natuurlijk een royale vergoeding voor vragen, want het is dan net alsof je je kindje verkoopt en je dan zelf niet meer als de biologische moeder wordt beschouwd
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 09:58
Verwijderd
Aah, oke. Dank je voor de uitleg.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 12:05
Verwijderd
Hahaaaaaa ik heb mijn site zo ver dat ik multiple galleries kan maken Ik voel me nou enorm 1337, terwijl het alleen maar met simpleviewer is Maar het kostte vet veel gepruts met html en css.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 14:57
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Yeeah, ik heb nu een voor-, zij- en 3/4 aanzicht
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 18:35
Verwijderd
Wauw, het schoolgebouw van the Glasgow School of Art ziet er geweldig uit! Vandaag met huisgenoot op verkenning geweest in de stad en toen hebben we alvast een kijkje genomen. Echt zin om te beginnen. Hoop alleen dat de docenten enzo beter te verstaan dan de man achter de balie, want daar verstond ik echt geen ruk van.
Maar goed, mocht dat niet zo zijn dan ben ik in elk geval niet de enige die dat probleem heeft want we zijn met bijna 80(!) uitwisselingsstudenten.

Volgende week op excursie naar Glencoe. Zin in! Maar ook wel eng want nieuwe mensen ontmoeten enzo. En met 12 mensen, zowel mannen als vrouwen op een slaapkamer. Daar kijk ik minder naar uit.

Ik vermaak me hier best. Geloof wel dat ik het hier goed drie maanden kan uithouden, al zijn er mensen die ik nu al mis. En oh, ik zou een moord doen voor een werkplek zoals ik die thuis heb. Hoop dat ik in elk geval binnenkort een tafel kan fixen zodat ik hier kan werken en niet alleen op school.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 18:37
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Yeeah, ik heb nu een voor-, zij- en 3/4 aanzicht
Waarvan?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 09:13
Verwijderd


Waarom mag dit op tv
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 12:00
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Citaat:
[filmpje]

Waarom mag dit op tv
Wut.
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 17:17
Manu65
Avatar van Manu65
Manu65 is offline
Citaat:
Argh ben ik bezig een boek te schrijven (ja voor een beeldende kunstopleiding ), begint m'n docent nu al over de vormgeving en het lettertype en hoe wil ik het laten zien en argh! Ik heb al moeite genoeg om voorbij de eerste twee hoofdstukken te komen en het verhaal op gang te houden. Ik maak me druk over of het wel leesbaar is voor kinderen van 10, niet om de vormgeving arghgghghghghghghg
Ik ben nog maar 12 (al staat dat niet zo op men profiel) Laat het is zien (of een deeeltje) over wat gaat je verhaal ?
(niet verplicht uiteraard )
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 17:19
Manu65
Avatar van Manu65
Manu65 is offline
Citaat:
Wut.
Wat een K*T filmpje
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 18:33
Verwijderd
Dit vind ik mooi en grappig.



En dit vooral mooi.



Ik wist niet dat Gormley ook dans/theater deed.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2011, 16:02
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
[filmpje]

Waarom mag dit op tv
Na 3 minuten kon ik het niet meer aanzien
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nog maar 12 (al staat dat niet zo op men profiel) Laat het is zien (of een deeeltje) over wat gaat je verhaal ?
(niet verplicht uiteraard )
Hey, 't project is al lang afgelopen, maar dank je

OT: OMGOMGOMG iemand wil een illustratie van mij kopen! Een illustrátor wil een illustratie van mij kopen! *dead*
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 16:42
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hey, 't project is al lang afgelopen, maar dank je

OT: OMGOMGOMG iemand wil een illustratie van mij kopen! Een illustrátor wil een illustratie van mij kopen! *dead*
Gefeli! Welke en waarvoor?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 17:27
Verwijderd
Dat muisje op de sketchblog, en waarvoor? Om aan de muur te hangen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 17:32
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat muisje op de sketchblog, en waarvoor? Om aan de muur te hangen
Oh, die had ik nog niet gezien gister Leuk
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 18:13
Verwijderd
Jah Vet leuk Hihi echt niet gedacht, ik had contact met haar om een opdracht (waar ik overigens ook aan mee ga doen; helaas wel zonder honorarium want het is voor een goed doel) en toen zei ze opeens dat ze deze echt zo tof vond
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 13:12
Verwijderd
Maandag voor het eerst een group critique en ik ben zenuwachtig. Hopelijk is de sfeer goed en gaat men niet aanvallend doen of zo. Vind het al moeilijk om mezelf in zo'n groep te verdedigen maar als het in het Engels moet helemaal. Wow en het duurt lang. Acht mensen op één dag en daar zijn we van 10 tot 5 mee bezig. Hm, ik ben blij als het achter de rug is, want ik vind het echt wel eng. Wel benieuwd overigens wat voor werk die andere studenten maken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 18:25
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Jah Vet leuk Hihi echt niet gedacht, ik had contact met haar om een opdracht (waar ik overigens ook aan mee ga doen; helaas wel zonder honorarium want het is voor een goed doel) en toen zei ze opeens dat ze deze echt zo tof vond
Tof, het 'echte werk' gaat wel echt lekker van start dus Succes ermee.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 08:02
Verwijderd
Jah, vooralsnog wel! Hoop dat dat dit jaar zo doorgaat. En dan ook betaalde dingen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 23:01
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Dit is ontzettend cheesy en sentimenteel en niet eens zo goed getekend, maar ik vind het toch mooi en leuk. Hier.
Ik vind hem heel erg lief. <3
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 18:52
Verwijderd
Ik ga het Adobe CS5.5 Master Collection-pakket kopen. Kópen. En ik denk, eigenlijk, dat ik daarna ook een eigen bedrijfje ga registreren bij de KvK. Al is het voor de vorm.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 19:55
Verwijderd
Wat ga je dan verkopen/voor dienst aanbieden?

Stomme belastingdienst vindt dat ik 500 euro omzetbelasting moet betalen en ik heb nog helemaal geen omzet gemaakt

Oh en ik ben vet zenuwachtig over mijn grotemensen!opdracht waar ik nu bezig mee ben
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 20:09
Verwijderd
Nou, nog niet zoveel Ik ben nog studerende en het meeste wat ik doe is onbetaald. Maar uiteindelijk is het plan dat ik als zelfstandige aan de slag ga met illustratie en compositing (dus VFX, videobewerking). En aangezien ik daar al behoorlijk mee bezig ben lijkt het me wel zo handig om alvast een zakelijk platformpje te regelen waar ik professioneel op verder kan bouwen.

Of gaat de belastingdienst dan zeuren? Jij hebt ook een KvK-nummer enzo waar je nog niet zoveel mee doet, toch? Komt het gedoe met de irrelevante omzetbelasting daardoor?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 20:16
Verwijderd
Nou ja, ik had dus dezelfde insteek als jij, af en toe opdrachten dus ik denk, ik maak het maar officieel voordat ze gaan zeuren dat ik zwart al die dingen doe. Maar dat betekent wel dat de belastingdienst heel veel van je wil, zelfs al heb je nog niets
't Is overigens wel de bedoeling dat ik dit jaar eens geld ga vangen voor wat ik doe Maar tot nu toe is het meeste vrijwillig, hrm. Gelukkig valt het tekstschrijven er ook onder, daar moet ik maar eens rekeningen voor uitschrijven zodat ik officieel ook inkomsten heb
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 20:27
Verwijderd
O hm, ik had me er nog maar weinig in verdiept dus ik dacht dat 't met 38,- per jaar voor de KvK-registratie en wat aanvankelijke belastingdienstzaken wel gedaan zou zijn. Dan kan ik wellicht beter nog even registratieloos blijven, ja. Even wat meer over lezen nog.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 21:20
Verwijderd
Oh nee ik bedoel niet dat ze geld willen! Als je niks verdient, hoef je niks te betalen (alleen zeggen ze dan op een gegeven moment dat je geen bedrijf bent, want je maakt geen omzet). Maar je moet wel heel veel informatie afgeven. En soms hebben ze het dus fout zoals nu bij mij en dan moet je dus eindeloos de bureaucratie in om te voorkomen dat je wel moet betalen. Het is gewoon veel werk, dus 't loont alleen maar als je ook echt inkomen hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 22:07
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat ga je dan verkopen/voor dienst aanbieden?

Stomme belastingdienst vindt dat ik 500 euro omzetbelasting moet betalen en ik heb nog helemaal geen omzet gemaakt

Oh en ik ben vet zenuwachtig over mijn grotemensen!opdracht waar ik nu bezig mee ben
Edit: oh, laat maar, ik las je posts erna niet.

Ja, bij mij begonnen ze ook moeilijk te doen. Als zelfstandig ondernemer worden gezien door de KvK is niet zo moeilijk, maar de Belastingdienst (die geheel los staat van de KvK) heeft zwaardere criteria. Iets van 3 verschillende opdrachtgevers, minimaal 1225 uren p/j, en 50% freelance, ofzo. Anders wordt je aangemerkt als parttimer (Resultaat uit Overige Werkzaamheden ipv Winst Uit Onderneming) en dan kun je geen gebruik maken van fiscale aftrekposten voor starters, wat bij mij het geval was En dan willen ze ook nog eens moeilijk doen met het uitgeven van een Verklaring Arbeidsrelatie.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 22:14
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Maar, on a more positive note: mijn klant vond mijn logo 'precies zoals we bedoelden' Dus opdracht succesvol afgerond!
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 22:27
Verwijderd
Yay! Wanneer mag je 'm laten zien?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 22:29
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Yay! Wanneer mag je 'm laten zien?
Nou, ik ga m hier niet neerkwakken, als je het niet erg vindt Maar ik wil je wel een pm sturen!
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 22:42
Verwijderd
Ik wil ook een PM plz!

En gelden al je stocksites niet als verschillende opdrachtgevers, eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 23:05
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik wil ook een PM plz!

En gelden al je stocksites niet als verschillende opdrachtgevers, eigenlijk?
Hm, nee, niet echt, want die factureer ik niet, ik krijg gewoon maandelijks (of wanneer ik een bepaalde grens bereik) uitbetaald op mijn Paypal-account en dat sluis ik weer door naar m'n bankrekening.
Er komt dus geen btw bij kijken, maar ik moet het wel opgeven als inkomsten wat ik stiekem niet van plan ben.

Oh, en dat van de BTW weet ik ook niet zeker, want de belastingregels rond royalties zijn erg vaag. Wel weet ik, dat om BTW te kunnen afdragen, je het ook op je factuur moet doorberekenen aan de klant. Maar ik stuur geen facturen aan die websites dus daar loopt de vergelijking al scheef...
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 26-10-2011 om 23:26.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 16:28
Verwijderd
Oja, facturen. Wel raar, die belastingregels omtrent BTW. Als ik me ermee bezig ga houden dan bel ik de belastingdienst wel even om te vragen hoe het zit, en dan geef ik m'n bevindingen wel door

Verder ontopic: ik heb briljante erger-tv gevonden. Het is een soort Idols maar dan voor kunstenaars en het zit vol drama en pretentieuze mensen. Work of Art, heet het. Hier is seizoen 1.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 18:25
Verwijderd
Is dat de Nederlandse? Ze zijn bij ons op school komen vragen of we mee wilden doen. Ja dahaag
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 18:31
Verwijderd
Amg, ik wist niet dat er een Nederlandse versie was. Dit is de Amerikaanse. Hoe heet de Nederlandse en wanneer komt hij op tv?

Ik zou best meedoen trouwens, al is het omdat ik dan lekker kan zeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Beleidssaaien #1174
Verwijderd
500 20-10-2010 13:36
De Kantine Alice.
de communiceerbeer
298 16-09-2005 22:46
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 12:57
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.