Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2007, 12:11
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Vorig jaar ben ik gezakt voor mijn eindexamen, ik was in de volle overtuiging dat ik het zou gaan halen dus het was een redelijke klap. Nu zitten we weer voor de eindexamens (ik het mijn laatste jaar nog een keer gedaan op de middelbare school).
Zijn hier mensen die het voor de tweede keer doen? Wat doen jullie anders?
De druk ligt behoorlijk hoog ondertussen en ik slaap slecht en ben doodsbenauwd dat ik weer zak!
Heeft er iemand misschien tips?

X
Advertentie
Oud 15-05-2007, 12:16
Verwijderd
Geen tips, maar een vraag - waarom was je er van overtuigd dat je zou slagen en wat ging er uiteindelijk mis? (Misschien toch een tip; als je dat voor jezelf analyseert dan kun je misschien verhelpen dat het deze keer op dezelfde manier fout gaat.)

Ik vind ook dat ik slaag maar ik zit ook keihard in de stress
Oud 15-05-2007, 12:19
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
ik had alle examens nageken op het internet, zogauw als de antwoorden erop stonden. Ik heb mezelf te rijk gerekend, voor sommige vakken zou ik bijna slagen met een 8 omdat ik het examen geweldig gemaakt zou hebben!
Dit jaar kijk ik de examens dus niet meer na op internet en verschuif ik alle spanning dus naar de dag van de uitslag!
Ik vind ook dat ik slaag, maar het is verrot moeilijk omdat vast te houden.
Tja, maar ik bestel wel weer een taart met geslaagd erop, je moet toch wat.
Ik heb de cijfers die ik MOET halen wel omhoog gekrikt, gemiddeld met 0.3 per vak.. das wel veel als je gemiddeld al 60 % van het cijfer hebt gehaald in de vijfde klas, er viel bij sommige vakken niet meer te redden!
X
Oud 15-05-2007, 12:24
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
maar wat stond je dan voordat je de examens inging als ik vragen mag?
Oud 15-05-2007, 12:34
zow
Avatar van zow
zow is offline
tsja...
ik ben vorig jaar ook gezakt en heb dit jaar ook gewoon weer overgedaan op de middelbare school.
Mijn cijfers zijn nu gelukkig wel stukken beter en ik voel me ook veel zekerder wat de examens betreft.
Maar het is zo stom dat je inderdaad die cijfers van de 5e nog hebt staan! Dat is bij mij ook zo, krijg je zo'n cijferlijst, is het echt zo van 5e klas: 5, 5.3 , 5.1 , 5 enz... (snap niet helemaal hoe ik met die cijfers toen over heb kunnen gaan eigenlijk )
en dit jaar heb ik (bijna) niks onder de 7 gehaald. Maar die stomme cijfers halen je gemiddelde zooo naar beneden!
anyway..je moet gewoon echt denken dat je het kan =)
ik bedoel...je hebt de stof allemaal al gehad (ja tenzij je ook geschiedenis hebt) en verder, je weet hoe de examens in elkaar zitten, wat je te wachten staat enzo. Dus waarom zou je zo zenuwachtig zijn?
Zenuwen zijn killers, dat heb ik vorig jaar wel gemerkt.
Ik denk dat toch de beste manier is door gewoon te blijven denken dat je het kan en bewust of onbewust ben je dit hele jaar alleen maar bezig geweest met naar die examens toewerken. Dat had ik tenminste wel. Wanneer anderen keihard aan het zwoegen waren om al die handelingsdelen af te krijgen, zat ik al met de examens in mijn hoofd.
En om je hoofd leeg te krijgen, helpt een uurtje sporten tussendoor heel erg goed!

het gaat je gewoon lukken
en heel veel succes met leren! dat geldt voor iedereen trouwens!!
__________________
...lalalalaalalaaalalaaaaala...hoezo normaal? =)
Oud 15-05-2007, 12:48
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben ook gezakt vorig jaar. Maar ik denk dat ik vorig jaar gestresster was dan nu. Ik heb betere cijfers, maar nou ook weer niet sky high. Ik doe rustig aan en ik slaag gewoon.

Oh, vorig jaar zat het er wel aan te komen dat ik zou zakken, dus echt een klap was het niet voor mij. Mijn 'omgeving' was geschokter dan ik. Als je vertelt dat je gezakt bent zit iedereen opeens zo 'OH NEE! WAT ERG!!'. Terwijl ik zelf zoiets had van, ach.. boeiend.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 15-05-2007, 12:53
zow
Avatar van zow
zow is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 15-05-2007 @ 13:48 :
Ik ben ook gezakt vorig jaar. Maar ik denk dat ik vorig jaar gestresster was dan nu. Ik heb betere cijfers, maar nou ook weer niet sky high. Ik doe rustig aan en ik slaag gewoon.

Oh, vorig jaar zat het er wel aan te komen dat ik zou zakken, dus echt een klap was het niet voor mij. Mijn 'omgeving' was geschokter dan ik. Als je vertelt dat je gezakt bent zit iedereen opeens zo 'OH NEE! WAT ERG!!'. Terwijl ik zelf zoiets had van, ach.. boeiend.
wow scary, 't is net alsof ik mezelf hoor praten
dhaha, dan heeft iedereen ineens onwijze medelijden met je en zeggen ze allemaal hoe jammer en vervelend ze het voor je vinden dat je het niet gehaald hebt...en dan zat ik zelf gewoon te lachen het jaar is toch omgevlogen en ik had ook niet anders verwacht..
en vorig jaar had ik nog geen flauw idee wat ik wilde gaan studeren, dus echt motivatie om te slagen had ik ook niet!
__________________
...lalalalaalalaaalalaaaaala...hoezo normaal? =)
Oud 15-05-2007, 13:05
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
De klap was wel hard maar ik had vorig jaar wel heel snel zoiets van: nou dan doe ik het toch nog een keer.
toch nu ik er vlak voor sta is het wel zwaar, het idee dat ik zo maar weer zou kunnen zakken. En daarbij, met de examencijfers van vorig jaar en de cijfers die ik dit jaar zou moeten halen zou ik nu nog niet geslaagd zijn! Dus ben ontzettend veel examens aan het oefenen en stof aan het doornemen. Maar volgens mij helpt het ook niet om de hele dag aan het leren te zijn!
Iedereen inderdaad, veel succES!
Oud 15-05-2007, 13:14
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Het verschil met vorig jaar en dit jaar, de cijfers die ik MOET halen (zijn dus niet mijn gemiddelde cijfers!

2006: 2007:

Nederlands: 5.3 : 3.6
Engels: 4.8 : 4.4
Geschiedenis: 5.0 : 4.7
Aardrijkskunde: 5.2 : 4.7
Wiskunde: 5.0 : 4.8
Economie: 5.4 : 5.1

Ik heb overal wel hogere cijfers gehaald, maar ja, moet het nog steeds maar doen. Vorig jaar waren de cijfers van mijn eindexamens:

Nederlands: 6.2
Engels: 5.5
Geschiedenis: 4.7
Aardrijkskunde 4.4
Wiskunde 4.7
Economie 4.9

Ik zou dus nog niet geslaagd zijn, namelijk aardrijkskunde en wiskunde net te laag cijfer hebben. Vandaar dat ik behoorlijk aan het stressen ben op dit moment. Nu moet ik wel zeggen dat ik het aardrijkskunde examen vorig jaar erg moeilijk vond en dit jaar een stuk beter mee heb gedaan in de lessen.
Oud 15-05-2007, 21:24
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
*z0w* schreef op 15-05-2007 @ 13:53 :
wow scary, 't is net alsof ik mezelf hoor praten
dhaha, dan heeft iedereen ineens onwijze medelijden met je en zeggen ze allemaal hoe jammer en vervelend ze het voor je vinden dat je het niet gehaald hebt...en dan zat ik zelf gewoon te lachen het jaar is toch omgevlogen en ik had ook niet anders verwacht..
en vorig jaar had ik nog geen flauw idee wat ik wilde gaan studeren, dus echt motivatie om te slagen had ik ook niet!
*lotgenoot*
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 16-05-2007, 17:40
Lilmissy
Lilmissy is offline
Ik was vorig jaar net gezakt.....Ik weet nog dat ik in de spanning zat van dat of mijn ak voldoende moest zijn of mijn wiskunde...maar helaas allebei net onvoldoende nu heb ik al mijn schoolexamencijfers minstens met een punt opgehaald dus ga wel veel relaxter centraal eindexamen in...Vorig jaar was ik ook zeer gestrest voor die examens....nu weet ik hoe het gaat ...dus niet meer echt stress.....
Oud 16-05-2007, 17:46
Mariekeee
Avatar van Mariekeee
Mariekeee is offline
Ik ben vorig jaar ook gezakt. Doe het nu ook weer over op de middelbare school. Ben er dit jaar juist veel relaxter onder. Begin nu aan mijn examens met betere punten.
Ik denk dat het dit jaar helemaal goed komt met mij. Want heb er dit hele jaar zo hard aan getrokken.
Enne, achteraf gezien is dit jaar erg goed voor me geweest. Snap de meeste examenstof nu pas écht. En ik voel me nu veel meer klaar voor mijn opleiding.
Oud 16-05-2007, 21:03
Verwijderd
Ik ben ook gezakt vorig jaar, uiteindelijk op een tiende, maar dat zegt wel dat ik er voor drie vakken, waaronder dus nederlands en engels, er niet goed voor stond. Ik heb toen nog Nederlands herkanst, en toen haalde ik een twee, en bleef mijn 5,4 staan, en ik had een 5,5 nodig.
Nu heb ik vandaag Nederlands gehad, en het ging weer slecht, en dat maakt me wel onzeker.
Ik sta er nu wel beter voor dan vorig jaar, maar ik merk aan mezelf dat ik meer zit te stressen, omdat ik het zo graag wil halen (wie niet).
Ik heb gewoon het jaar over gedaan op de middelbare school.
Ik doe niets anders, misschien ben ik nu wel iets eerder begonnen met leren, maar er is nog genoeg, wat ik de aankomende twee weken nog even door moet lezen en oefenen.
Wat zou het een feest zijn, als ik nu in een keer slaag.
Oud 16-05-2007, 21:54
Lethe
Lethe is offline
Oei, als ik dit lees moet ik even slikken hoor! Ik sta er niet zo goed voor, namelijk:

Nederlands 7.5
Engels 6.0
Geschiedenis 5.5
Aardrijkskunde 5.8
Economie 5.6
Wiskunde 6.4

Ik space 'm echt, ik ben bang dat ik ga zakken Nederlands ging wel goed vandaag, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar mijn profielvakken, hmm... het hangt erom.
Oud 16-05-2007, 22:09
Lethe
Lethe is offline
Carmen, jij had dus betere cijfers dan ik en je was gezakt. Ik voel me erg kut nu, want dat kan mij evengoed overkomen.
Was het niveau van de schoolexamens op jullie school misschien laag, dat je cijfers voor het CE zoveel lager waren? Ons niveau wat betreft schoolexamens ligt namelijk erg hoog, in dat geval zou ik nog een kansje hebben
Oud 16-05-2007, 22:46
raaa
Avatar van raaa
raaa is offline
Merk trouwens dat er hier behoorlijk negatief zijn over hun kunnen!

Anyway ik sta er nóg slechter voor. Vorig jaar heb ik ng gedaan; was er geen ster in! Ben halverwege de 6de gewoon gestop!

Deed dit jaar een VAVO-opleiding EM met 6 profielvakken (2 in 1 jaar), zwaar bagger want je mag niks herkansen. Heb dan ook niet bijzonder hoge cijfers.

Mijn lijst waarmee ik het examen inga:

Nederlands 6.1
Engels 5.7
Aardrijkskunde 6.9
Geschiedenis 6.5
Economie 5.7
Wiskunde 4.4 -> hier volg ik over 2 weken een training voor in Leiden

Al afgesloten vakken zijn wel beter geloof ik

Ma 8
GS 8
ANW 8
Fra 8
Duits 7
PWS ZG

Vergeet ik nog iets?

Best lastig maar ik blijf de hoop erin houden, Nederlands ging iig goed vandaag. Heb van de samenvatting sowieso 16 punten te pakken én het eerste gedeelte is ook meer dan 70% goed. Kijken hoe de rest uitpakt. Ben trouwens wel zwaar genaaid voor literatuur; hier sta ik namelijk een 4 voor.

Ik gok het maar niet op een her voor een vak, hoop in één keer te slagen! That's the spirit!
Morgen maar even met geschiedenis beginnen .

Laatst gewijzigd op 16-05-2007 om 22:51.
Oud 17-05-2007, 00:45
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 16-05-2007 @ 22:54 :
Engels 6.0
Geschiedenis 5.5
Aardrijkskunde 5.8
Economie 5.6
Wiskunde 6.4
Mijn punten lijken hier wel een beetje op, alleen dan andere vakken. Je hoeft je echt nergens druk om te maken tenzij je SE's van laag niveau zijn, maar anders gaat het heus wel goedkomen. Niet te veel stressen maar gewoon rustig die examens maken.
Oud 19-05-2007, 19:01
Lethe
Lethe is offline
Je hebt gelijk superduck : )
Voor economie, geschiedenis en wiskunde heb ik een examencursus gedaan in Leiden, en dat heeft me echt een goed gevoel gegeven. Neemt echter niet weg dat er veel van mijn examens afhangt, maar ik ga ontzettend goed mijn best doen en alles op alles zetten om dat diploma te halen!
Ads door Google
Oud 19-05-2007, 21:32
CoalChamber
Avatar van CoalChamber
CoalChamber is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 15-05-2007 @ 13:48 :
Ik ben ook gezakt vorig jaar. Maar ik denk dat ik vorig jaar gestresster was dan nu. Ik heb betere cijfers, maar nou ook weer niet sky high. Ik doe rustig aan en ik slaag gewoon.

Oh, vorig jaar zat het er wel aan te komen dat ik zou zakken, dus echt een klap was het niet voor mij. Mijn 'omgeving' was geschokter dan ik. Als je vertelt dat je gezakt bent zit iedereen opeens zo 'OH NEE! WAT ERG!!'. Terwijl ik zelf zoiets had van, ach.. boeiend.
Hehehe precies hetzelfde verhaal. Ik ben licht omhoog gegaan met mijn cijfers, maar ik ben nu ook veel zenuwachtiger dan vorig jaar.
Ik ben nogal pessimistisch ingesteld wat mijn slagen betreft. Laten we hopen dat ik het fout heb.
__________________
Let's Rock!
Oud 19-05-2007, 21:36
Verwijderd
Nog een gezakte hier. Ik ben geloof ik wel een van de enigen die met een N profiel gezakt is, terwijl dat toch vaak meer voor de hand ligt dan een M profiel. Bij ons zijn er afgelopen jaar 12 gezakt, waarvan één met een M profiel.

Maar dit jaar sta ik er wel wat beter voor. Ik ben vorig jaar gezakt op het niks doen en dat is voor mij wel een beetje een geruststelling. Beter dan dat ik me helemaal te pletter geleerd zou hebben en het dus echt niet kan.

Het gaat bij mij echt alleen om de profielvakken: natuurkunde, wiskunde, scheikunde & biologie. Wiskunde heb ik al gehad en daar heb ik een voldoende voor binnen! Nu de andere 3 nog... Die ik overigens allemaal na elkaar heb, van half 2 tot half 5. Dus dan moet ik nog gaan plannen ook en als ik ergens slecht in ben... Ik sta voor wis een 6,2 (maar 4,8 al gehaald) voor scheikunde een 6,0 voor natuurkunde een 6,4 en voor bio een 6,3.

Maar komop positief denken!! Doe ik zelf ook niet, maar het werkt wel. Succes allemaal!!
Oud 19-05-2007, 21:39
Verwijderd
En van die zenuwen hoor ik van iedereen, dat dat dit jaar erger is. Nu moet het hé, anders verliezen we 2 jaar en mogen we niet meer terugkomen op school, dus wordt het Roc oid.

Maar zie dat er 2 hier al 20 zijn, ben je dan ook al eens blijven zitten?
Oud 19-05-2007, 23:36
Verwijderd
Ik ben inderdaad al 20, ook nog nog iet zo lang trouwens.
Margoed, ik heb eerst de MAVO gedaan, daarom liep ik al een jaar voor in leeftijd gemiddeld met de havo, in vier havo ben ik blijven zitten, dit scheelde al weer 2 jaar met mijn klasgenootjes, en tot slot, zakte ik vorig jaar. Vandaar dat ik 20 ben en (nog) geen havo papiertje heb.
Oud 20-05-2007, 02:46
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Het slechtste wat ik nu kan halen is zakken na een her. Ik heb wiskunde goed gemaakt. Ik had een 5,2 nodig, en ik kwam op een 7,2 uit nadat ik het zelf had nagekeken. Dus dat is sowieso wel voldoende. Nederlands en Engels heb ik totaal geen moeite mee. Bio zit niet in mn profiel. Dus alleen natuurkunde en scheikunde in mn profiel die ik nog kan verkloten.

profiel:
na12: 6,5 (ben ik niet zo'n ster in)
sk12: 6,4 (redelijk, moet lukken)
wb12: 5,8 (ong. 7,2 gehaald op ce)

niet-profiel:
bio12: 6,0 (mwah, dubieus)
ned: 7,2 (ong. 8,4 gehaald op ce)
eng: 7,9 (eitje)

Ik ga er gewoon vanuit dat ik al ben geslaagd. Dat werkt voor mij een stuk motiverender en geruststellender.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 12:16
Algemene schoolzaken nieuw jaar na zakken eindexamen
*carmen*
3 11-11-2006 09:36
Eindexamens 2006 Een topic voor de mensen die zijn gezakt!
lottaa
2 15-06-2006 08:05
HAVO Na de HAVO naar het VWO?
bbyn
47 29-05-2006 05:43
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Vergaan
Verwijderd
4 20-04-2003 00:22
Eindexamens 2003 wie is er gezakt?
lingua
11 17-04-2003 12:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.