Oud 06-01-2007, 19:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 19:21 :
Je had geen harde cijfers en je kon niets met het tegenargument dat alle andere verhuiscriminelen nog steeds vrijspel hadden.
De maatregel voor de databank werd genomen nadat politie en gemeenten konden ervaren dat die jongeren mobieler zijn, wat ook al in dat nieuwsbericht stond.

Tenzij iemand kan aanvechten dat alle ervaring van jongerenwerkers en politieagenten onzin is lijkt me dat een onderbouwing.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 06-01-2007, 19:24
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 06-01-2007 @ 19:17 :
Tokkie-volk is het produkt van generaties inteelt. Die kunnen niet beter al zouden ze willen. Die kunnen we dus gevoegelijk afschrijven.

Maar binnen de sociale onderklasse van allochtonen zit wel heel veel potentieel. Die kun je naar boven laten komen door op hulp op maat.
Dit slaat nergens op. Dit is een goedpratertje voor discriminatie. Bij Marokkanen zal het aan cultuur liggen, bij Hollanders niet, maar daar hoef je ook niks aan te doen? Hollanders mogen stelen, maar Marokkanen niet (vrij vertaald).
Oud 06-01-2007, 19:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 19:23 :
De maatregel voor de databank werd genomen nadat politie en gemeenten konden ervaren dat die jongeren mobieler zijn, wat ook al in dat nieuwsbericht stond.

Tenzij iemand kan aanvechten dat alle ervaring van jongerenwerkers en politieagenten onzin is lijkt me dat een onderbouwing.
Maar harde cijfers over mobiliteit van criminelen heb je niet. Een algemene database zou de enige oplossing zijn. Zo pak je alle mobiele criminelen aan, tis ook raar dat deze er niet is. Een database alleen voor antilianen is discriminerend punt.

Overigens kwam jij met een rapport van gemeente amersfoort, die met andere oplossingen kwam.
Oud 06-01-2007, 19:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 19:27 :
Maar harde cijfers over mobiliteit van criminelen heb je niet. Een algemene database zou de enige oplossing zijn. Zo pak je alle mobiele criminelen aan, tis ook raar dat deze er niet is. Een database alleen voor antilianen is discriminerend punt.
Je weet dat ik destijds daar tegen in bracht dat er geen hoogmobiele hangjongeren zijn van andere achtergronden (exclusief Somaliërs) of dat dit enkelingen zijn, waarvoor zoiets geen zin heeft.

Als je echt zo'n gelijk hebt dat het allemaal discriminatie is, waarom ben je dan de enige die dat heeft geoppert rond een zaak die landelijke publiciteit kreeg?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-01-2007, 19:32
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 19:29 :
Je weet dat ik destijds daar tegen in bracht dat er geen hoogmobiele hangjongeren zijn van andere achtergronden (exclusief Somaliërs) of dat dit enkelingen zijn, waarvoor zoiets geen zin heeft.
Je bracht dat in, maar je wist het niet te ondersteunen met cijfers?

Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 19:29 :
Als je echt zo'n gelijk hebt dat het allemaal discriminatie is, waarom ben je dan de enige die dat heeft geoppert rond een zaak die landelijke publiciteit kreeg?
Ben ik niet, lees dat artikel maar .


Een algemene database is vooralsnog de enige oplossing.
Oud 06-01-2007, 20:28
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-01-2007 @ 19:22 :
Jawel, dat is de vermoeiings-tactiek van T_ID.
Volgens mij hebben we het pas nog over modder gooien gehad....
Oud 06-01-2007, 20:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 19:32 :
Je bracht dat in, maar je wist het niet te ondersteunen met cijfers?
Hallo, als de politie en de collectieve gemeenten en hun jongerenwerkers een ervaring hebben ga ik er van uit dat ze niet allemaal onzin lullen.
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 19:32 :

Een algemene database is vooralsnog de enige oplossing.
Ik ben niet zo van de negerzoenverboden en ben dat dus niet met je eens.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-01-2007, 20:46
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 20:31 :
Hallo, als de politie en de collectieve gemeenten en hun jongerenwerkers een ervaring hebben ga ik er van uit dat ze niet allemaal onzin lullen.
Dit is echt een non-argument. Niemand zal zeggen dat alleen Antiliaanse criminelen mobiel zijn. Je kan wel tig 'experts' opnoemen, maar zolang je geen harde bewijzen hebt, heb je ongelijk. En geloof me, mobiliteit en antiliaan zijn, correleert niet tot weinig en daar hoef je geen cultureel antropoloog voor te zijn .

Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 20:31 :
Ik ben niet zo van de negerzoenverboden en ben dat dus niet met je eens.
Whatever. Een algemene database is net zo makkelijk, kwestie van het delen van informatie, waar veel gemeentes gewoon weigeren aan mee te werken. Zowel jij en ik weten dat zon Antilianendatabase bedoeld is als afschrikmiddel. Dat je ineens negerzoenen erbij haalt is mij ook een raadsel.
Oud 07-01-2007, 00:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 20:46 :
Dit is echt een non-argument. Niemand zal zeggen dat alleen Antiliaanse criminelen mobiel zijn. Je kan wel tig 'experts' opnoemen, maar zolang je geen harde bewijzen hebt, heb je ongelijk.
Ik vind het vreemd dat je talloze ervaringsdeskundigen in het jongerenwerk, de reclassering en de politie zomaar af doet als onzin.
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 20:46 :
En geloof me, mobiliteit en antiliaan zijn, correleert niet tot weinig en daar hoef je geen cultureel antropoloog voor te zijn .
Of dat zo zit weet ik niet. Wat ik wel weet is dat criminele en chronisch overlast veroorzakende jongeren van Antilliaanse achtergrond zeer mobiel zijn.
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 20:46 :
Whatever. Een algemene database is net zo makkelijk, kwestie van het delen van informatie, waar veel gemeentes gewoon weigeren aan mee te werken.
Dat wordt dan een grote database zeg. Alle criminelen, allemaal invoeren, volgen, en dat alleen maar omdat iemand er over viel dat er gelet wordt op gedrag van verschillende 'doelgroepen' van corrigerend beleid. Zoiets verslind geld en het is een overbodige maatregel omdat buiten de groep van Antilliaanse jongeren met een strafblad er zelden nut van zal zijn.

Weet je waar dat streven op lijkt? Ook groene pieten willen, omdat alleen zwarte piet discriminatie zou zijn. En zeg nu zelf, voegt dat streven erg veel toe?
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 20:46 :
Dat je ineens negerzoenen erbij haalt is mij ook een raadsel.
Die databank is even veel discriminatie, als negerzoenen dat zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2007, 00:40
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 00:31 :
Ik vind het vreemd dat je talloze ervaringsdeskundigen in het jongerenwerk, de reclassering en de politie zomaar af doet als onzin.
Goh 'talloze', wie zegt me überhaupt dat deze mensen bestaan. Heb jij bronnen die diverse 'experts' aan het woord laten komen, waarin ze het unaniem over eens zijn, dat er een statistisch verband is tussen antiliaans zijn en mobiliteit? Ik bedoel dit is een non-argument, zoals ik al eerder zei, je kan niet zeggen 'ja talloze experts zeggen het, dus wat je ook zegt, het is niet waar, want zij hebben gelijk!!!1'

Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 00:31 :
Of dat zo zit weet ik niet. Wat ik wel weet is dat criminele en chronisch overlast veroorzakende jongeren van Antilliaanse achtergrond zeer mobiel zijn.
Dat zit niet zo. En verder dat zeg je ook alleen maar, omdat het in desbetreffende bron stond.

Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 00:31 :
Dat wordt dan een grote database zeg. Alle criminelen, allemaal invoeren, volgen, en dat alleen maar omdat iemand er over viel dat er gelet wordt op gedrag van verschillende 'doelgroepen' van corrigerend beleid.
Voor een beetje database, zal dat niet zon probleem zijn hoor. Dus qua kosten zal dit ook wel meevallen. En als het alleen Antiliaanse criminelen zijn die mobiel zijn, hoeven die andere criminelen bestanden toch niet worden geupdate?

Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 00:31 :
Zoiets verslind geld en het is een overbodige maatregel omdat buiten de groep van Antilliaanse jongeren met een strafblad er zelden nut van zal zijn.
Je zegt dit nu al tig keer. Je weet niet of dat zelden van nut zal zijn. Je vermoedt dat.


Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 00:31 :
Die databank is even veel discriminatie, als negerzoenen dat zijn.
ohja, leg uit
Oud 07-01-2007, 00:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 00:40 :
Goh 'talloze', wie zegt me überhaupt dat deze mensen bestaan.
Bereken de waarschijnlijk dat het Ministerie van Justitie een beleid verzint dat nergens op slaat, daarvoor talloze verhalen faket, politiefunctionarissen omkoopt om hun lezing te bevestigen, nepsites in de lucht brengt die net doen alsof ze van een gemeente zijn, en dat beleid veilig door de kamer loodsen.

Zou dat gebeuren, allemaal om maar Antilliaantjes te kunnen pesten?

Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 00:40 :
En als het alleen Antiliaanse criminelen zijn die mobiel zijn, hoeven die andere criminelen bestanden toch niet worden geupdate?
Natuurlijk wel. De truc van die database is dat alle delicten en de gekozen aanpak er in staan, zodat gemeenten en politiekorpsen onderling op de hoogte zijn van wat ze moeten doen als een bekende binnen hun jurisdictie komt.

Dat is alleen relevant als iemand zo mobiel is dat ze zonder dat niet te corrigeren zijn, hetgeen hier duidelijk nodig was.
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 00:40 :
Je zegt dit nu al tig keer. Je weet niet of dat zelden van nut zal zijn. Je vermoedt dat.
Ik denk dat wanneer het zo was geweest dat er een andere duidelijke groep extreme mobiliteit vertoond om aanpak te ontlopen daar ook wel een passende maatregel voor was genomen.
De ervaring leerde bij opstellen van dat beleid echter dat het slecht geldde voor criminele jongeren van Antilliaanse afkomst.

Je kunt dan heel erg overdreven politiek correct doen en roepen dat het geld voor alle mobiele criminelen. De maatregel werkt hetzelfde en nog steeds staan er grootdeels Antillianen in.

Maar, dan kunnen we ons op de borst kloppen dat we Buyszoenen en groene pieten hebben.
Ik snap het punt daar achter niet echt, hecht aan efficiency in uitgeven van gemeenschapsgeld, en zie dus niet waarom geld over de balk gesmeten moet worden voor overbodige maatregelen omdat anders een enkeling zich op zijn teentjes getrapt voelt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2007, 01:01
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 00:49 :
Bereken de waarschijnlijk dat het Ministerie van Justitie een beleid verzint dat nergens op slaat, daarvoor talloze verhalen faket, politiefunctionarissen omkoopt om hun lezing te bevestigen, nepsites in de lucht brengt die net doen alsof ze van een gemeente zijn, en dat beleid veilig door de kamer loodsen.

Zou dat gebeuren, allemaal om maar Antilliaantjes te kunnen pesten?
Ik wil bronnen, aub. . Laat eens iets zien van een van die vele lezingen over antiliaanse criminelen en mobiliteit. Of de jeugdwerkers die ons vertellen dat er echt iets aan de mobiliteit van antiliaanse criminelen gedaan moet worden. Je snapt toch wel dat ik geen genoegen neem met verzonnen informatie? (en we weten dondersgoed dat beleid zo politiek gekleurd is als de pest.).

Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 00:49 :
Natuurlijk wel. De truc van die database is dat alle delicten en de gekozen aanpak er in staan, zodat gemeenten en politiekorpsen onderling op de hoogte zijn van wat ze moeten doen als een bekende binnen hun jurisdictie komt.

Dat is alleen relevant als iemand zo mobiel is dat ze zonder dat niet te corrigeren zijn, hetgeen hier duidelijk nodig was.
Die databases zijn er al. Het is een kwestie van kopieren plakken. Maar zoals ik al zei (en ons ook geleerd wordt ) delen gemeentes nou liever geen gegevens met elkaar.

Verder kan het idd zijn voor iemand die mobiel is. Niet perse antiliaan (en je hebt vooralsnog geen enkele bewijs, dat alleen antiliaanse criminelen mobiel zijn).


Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 00:49 :
Ik denk dat wanneer het zo was geweest dat er een andere duidelijke groep extreme mobiliteit vertoond om aanpak te ontlopen daar ook wel een passende maatregel voor was genomen.

De ervaring leerde bij opstellen van dat beleid echter dat het slecht geldde voor criminele jongeren van Antilliaanse afkomst.

Je kunt dan heel erg overdreven politiek correct doen en roepen dat het geld voor alle mobiele criminelen. De maatregel werkt hetzelfde en nog steeds staan er grootdeels Antillianen in.

Maar, dan kunnen we ons op de borst kloppen dat we Buyszoenen en groene pieten hebben.
Ik snap het punt daar achter niet echt, hecht aan efficiency in uitgeven van gemeenschapsgeld, en zie dus niet waarom geld over de balk gesmeten moet worden voor overbodige maatregelen omdat anders een enkeling zich op zijn teentjes getrapt voelt.
Zoals ik al zei, je kunt je vermoeden niet als feit bestempelen. Je hebt geen enkele reden aan te nemen dat alleen Antiliaanse criminelen mobiel zijn. Het doel van zon database is om mobiele criminelen onder controle te houden. Tevens is het maken van zon database niet minder duur dan het houden van een Antilianen database.

Heeft niets met politieke correctheid te maken. Ook niets met groene pieten of negerzoenen (waarom je daar steeds mee komt, is me een raadsel). Het is a) ook in dit geval niet geoorloofd om te discrimineren en b) zon database niet doet waarvoor hij gemaakt is (zogenaamde mobiele criminelen onder controle houden).
Oud 07-01-2007, 16:20
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-01-2007 @ 19:24 :
Dit slaat nergens op. Dit is een goedpratertje voor discriminatie. Bij Marokkanen zal het aan cultuur liggen, bij Hollanders niet, maar daar hoef je ook niks aan te doen? Hollanders mogen stelen, maar Marokkanen niet (vrij vertaald).
Hoe kom je daar nou bij?

De onderklasse van allochtonen is relatief te groot. De onderklasse van autochtonen bestaat uit mensen die daar horen, die nooit beter zullen kunnen, dus daar moet je alleen maar zorgen dat ze niet het criminele pad opgaan, maar enige ontwikkeling zit daar niet in. Die mensen hebben al alle kansen, maar kunnen ze niet benutten. Te dom, te lui.

De jongeren uit e allochtonenonderklasse zijn met scholing nog naar de middenklasse te transporteren binnen nu en een generatie. Maar, het lijkt wel of ze het niet willen. Ergens gaat het fout, en dat kun je niet allen gooien op discriminatie en weinig arbeidsmarktperspectieven. Een jochie van 10 dat niks van de juf aanneemt omdat dat een vrouw is en in de klas loopt te klieren houdt zich namelijk niet bezg met de arbeidsmarkt. Maar dat ventje mist zo wel de boot.
Oud 07-01-2007, 18:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 07-01-2007 @ 16:20 :
De onderklasse van allochtonen is relatief te groot. De onderklasse van autochtonen bestaat uit mensen die daar horen, die nooit beter zullen kunnen, dus daar moet je alleen maar zorgen dat ze niet het criminele pad opgaan, maar enige ontwikkeling zit daar niet in. Die mensen hebben al alle kansen, maar kunnen ze niet benutten. Te dom, te lui.
Door eerste te zeggen dat ze niet beter kunnen en daarna te zeggen dat ze alle kansen hebben maar niet benutten, spreek je jezelf behoorlijk tegen. Zoals je het eerder stelde, leek het alsof er aan criminaliteit bij autochtonen niets gedaan hoefde te worden, want 'ze zijn nu eenmaal zo'. Nu zeg je dat je moet zorgen dat ze niet de criminaliteit ingaan. Dat is al heel anders.

Citaat:
De jongeren uit e allochtonenonderklasse zijn met scholing nog naar de middenklasse te transporteren binnen nu en een generatie. Maar, het lijkt wel of ze het niet willen. Ergens gaat het fout, en dat kun je niet allen gooien op discriminatie en weinig arbeidsmarktperspectieven. Een jochie van 10 dat niks van de juf aanneemt omdat dat een vrouw is en in de klas loopt te klieren houdt zich namelijk niet bezg met de arbeidsmarkt. Maar dat ventje mist zo wel de boot.
Ik geloof dat dit ook voor autochtonen opgaat. Immers, die zitten vaak in een 'cultuur' van geen stimulatie van ouders om iets te bereiken (vaak hebben ouders zelf ook nisk bereikt), waar ouders het wel best vinden dat de zoon/dochter weg blijft van school, een grote bek heeft tegen de leraar, etc. Maar ook hen kun je op weg helpen. Daar zijn nu al verschillende projecten voor. Dat het bij allochtonen dus fundemanteel anders ligt, geloof ik daarom niet.
Oud 07-01-2007, 19:11
juno
Avatar van juno
juno is offline
jezus, laat ook maar.
Oud 07-01-2007, 19:21
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
juno schreef op 07-01-2007 @ 19:11 :
jezus, laat ook maar.


Deze discussie is echt grappig. Net wanneer ik denk dat we het stadium van de benaming van het probleem voorbij zijn, hup, terug naar af
Oud 07-01-2007, 19:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 07-01-2007 @ 19:11 :
jezus, laat ook maar.
Je mag ook gewoon tegenargumenten noemen, hoor. Maar niet 'jezus' roepen als ik ze onderuit haal.
Oud 07-01-2007, 20:05
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-01-2007 @ 19:44 :
Je mag ook gewoon tegenargumenten noemen, hoor. Maar niet 'jezus' roepen als ik ze onderuit haal.
Ze wordt moe van je omdat je niet leest. Wat ze bedoeld is dat de autochtonen mensen die in de onderklasse zitten vaak niet beter kunnen omdat deze mensen een of andere handicap hebben, een minder hoog iq etc..

Naar verhouding zitten er veel meer allochtonen met een totaal andere cultuur dan de nederlandse in die onderklasse. Omdat het dus niet zo kan zijn dat mensen van de ene afkomst dommer zijn dan mensen van de andere afkomst is dus de enige logische verklaring dat er onder allochtonen met die cultuur veel mensen zijn die de aanwezige kansen in deze maatschappij gewoon niet grijpen.
Oud 07-01-2007, 20:14
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 20:05 :


Naar verhouding zitten er veel meer allochtonen met een totaal andere cultuur dan de nederlandse in die onderklasse. Omdat het dus niet zo kan zijn dat mensen van de ene afkomst dommer zijn dan mensen van de andere afkomst is dus de enige logische verklaring dat er onder allochtonen met die cultuur veel mensen zijn die de aanwezige kansen in deze maatschappij gewoon niet grijpen.
Jij leest evengoed niet (of anders: jij gaat niet in op de tegenargumenten) namelijke dat de culture factor niet zoveel bijdraagt aan de mindere positie van allochtone groepen in Nederland.
Oud 07-01-2007, 20:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 20:14 :
Jij leest evengoed niet (of anders: jij gaat niet in op de tegenargumenten) namelijke dat de culture factor niet zoveel bijdraagt aan de mindere positie van allochtone groepen in Nederland.
Waar zou de positie anders vandaan moeten komen?

Net als bij de database werkt de discussie niet dat je elk argument mag verwerpen als onbetrouwbaar zonder daar een reden voor aan te dragen (zoals de ervaringen van politieagenten en jongerenwerkers zomaar af doen als niet waar), ononderbouwde beweringen doen als tegenwerping om vervolgens de discussie te staken.

Zo werkt het niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2007, 20:23
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 20:14 :
Jij leest evengoed niet (of anders: jij gaat niet in op de tegenargumenten) namelijke dat de culture factor niet zoveel bijdraagt aan de mindere positie van allochtone groepen in Nederland.
Hoe kan het dan dat die jongeren de kansen niet pakken en op straat gaan rondhangen? Zijn die mensen dan gewoon dom of lui?
Oud 07-01-2007, 20:46
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Lees eens mijn bijdragen.
Oud 07-01-2007, 21:00
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
perfectme schreef op 07-01-2007 @ 20:46 :
Lees eens mijn bijdragen.
Wellicht zou je het een en ander willen quoten waarom jij dan denkt dat er naar verhouding minder allochtonen hun opleiding afronden of hoog betaald werk doen?
Oud 07-01-2007, 21:01
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 20:22 :
Waar zou de positie anders vandaan moeten komen?
Dit is nu al zo vaak ter sprake gekomen. Kwestie van topic doorlezen

Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 20:22 :
Net als bij de database werkt de discussie niet dat je elk argument mag verwerpen als onbetrouwbaar zonder daar een reden voor aan te dragen (zoals de ervaringen van politieagenten en jongerenwerkers zomaar af doen als niet waar), ononderbouwde beweringen doen als tegenwerping om vervolgens de discussie te staken.

Zo werkt het niet.
Ik vraag om bronnen, als jij beweringen doet zonder bron, zijn deze onbetrouwbaar. Verder is het duidelijk dat cultuur lang niet de enige factor is, waarom sommige jongeren de mist in gaan.

Dus kom maar met bronnen die

a) ondersteunen dat alleen Antiliaanse criminelen mobiel zijn en andere groepen niet

en

b) die laten zien dat cultuur de oorzaak is van iemand zijn achtergestelde positie.
Oud 07-01-2007, 21:05
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:01 :
Dit is nu al zo vaak ter sprake gekomen. Kwestie van topic doorlezen



Ik vraag om bronnen, als jij beweringen doet zonder bron, zijn deze onbetrouwbaar. Verder is het duidelijk dat cultuur lang niet de enige factor is, waarom sommige jongeren de mist in gaan.

Dus kom maar met bronnen die

a) ondersteunen dat alleen Antiliaanse criminelen mobiel zijn en andere groepen niet

en

b) die laten zien dat cultuur de oorzaak is van iemand zijn achtergestelde positie.
Wat is dan wel de oorzaak van die achtergestelde positie? Er van uitgaande dat iedereen een studiefinanciering kan aanvragen en een hbo of universitaire opleiding kan gaan doen, allochtonen gemiddeld niet dommer of luier zijn dan nederlanders kan ik echt geen andere reden bedenken.
Oud 07-01-2007, 21:07
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 20:23 :
Hoe kan het dan dat die jongeren de kansen niet pakken en op straat gaan rondhangen? Zijn die mensen dan gewoon dom of lui?
Genoeg redenen. Zie bijvoorbeeld discriminatie op stageplekken. Of gebrek aan ondersteuning thuis (immers veel ouders zijn nou eenmaal niet goed opgeleid), of de straatcultuur die ze zelf gecreeerd hebben (andere jongens op straat voeden je op, gaat gegarandeerd mis) omdat ouders een andere manier van opvoeden gewend zijn. Als we het toch over ouders hebben, niet-westerse allochtonen van de 1ste en 2e generatie bevinden zich vaak in een slechtere economische situatie, waardoor ze hun kinderen minder kunnen bieden => onvrede onder deze jongeren.
Oud 07-01-2007, 21:08
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 07-01-2007 @ 21:07 :
Jai diskrimineert!
Wie is Jai?
Oud 07-01-2007, 21:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:01 :
Dit is nu al zo vaak ter sprake gekomen. Kwestie van topic doorlezen
Na dat gedaan te hebben constateer ik dat er nergens een verklaring is gegeven waarom alles dat wijst op culturele en aanpassingproblemen niet zou kloppen, en mist een alternatieve verklaring.

Dan is er geen andere uitkomst mogelijk dan de mensen te geloven die er verstand van hebben, namelijk in dit geval de politie, jongerenwerkers etc.

Of wacht, na het posten hiervan droeg je toch iets aan. Van discriminatie is niet aannemelijk dat het een grote oorzaak is, reden om dat aan te nemen ontbreekt.

Straatcultuur is een culturele factor. Ondersteuning thuis, ook. Vandaar dus culturele en aanpassingsproblemen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2007, 21:13
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 21:12 :
Na dat gedaan te hebben constateer ik dat er nergens een verklaring is gegeven waarom alles dat wijst op culturele en aanpassingproblemen niet zou kloppen, en mist een alternatieve verklaring.
Beter lezen (of zie hierboven)

Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 21:12 :
Dan is er geen andere uitkomst mogelijk dan de mensen te geloven die er verstand van hebben, namelijk in dit geval de politie, jongerenwerkers etc.
Jongen, ga je nu overal de 'ervaring' van politieagenten, jeugdwerkers etc erbij betrekken? Wie zijn deze mensen waar je het over hebt?
Oud 07-01-2007, 21:16
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:07 :
Genoeg redenen. Zie bijvoorbeeld discriminatie op stageplekken. Of gebrek aan ondersteuning thuis (immers veel ouders zijn nou eenmaal niet goed opgeleid), of de straatcultuur die ze zelf gecreeerd hebben (andere jongens op straat voeden je op, gaat gegarandeerd mis) omdat ouders een andere manier van opvoeden gewend zijn. Als we het toch over ouders hebben, niet-westerse allochtonen van de 1ste en 2e generatie bevinden zich vaak in een slechtere economische situatie, waardoor ze hun kinderen minder kunnen bieden => onvrede onder deze jongeren.
Nou prachtig, dan gaan we daar eens wat aan doen.
Niet alleen maar krijsen dat het allemaal door discriminatie komt. Natuurlijk speelt dat mee, logisch, iedereen is xenofoob, maar werkgevers verplichten 50 % allochtonen aan te nemen is niet de wonderoplossing.
Oud 07-01-2007, 21:17
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 21:12 :


Of wacht, na het posten hiervan droeg je toch iets aan. Van discriminatie is niet aannemelijk dat het een grote oorzaak is, reden om dat aan te nemen ontbreekt.
Oh, als we het toch over ervaring gaan hebben van jeugdwerkers, schoolleidingen etc. Een jeugdwerker op ROC in Kanaleneiland constateerde dit zelf (ik was erbij, kmoest er een presentatie overhouden). En zo kunnen we wel meerdere voorbeelden verzinnen (er zijn zelfs wetenschappelijke rapporten hierover geschreven).

Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 21:12 :

Straatcultuur is een culturele factor. Ondersteuning thuis, ook. Vandaar dus culturele en aanpassingsproblemen.
Ik zeg niet dat cultuur geen rol speelt (en straatcultuur is toch iets anders, dan de 'culturen' die wij 'gewend' zijn). Ik zeg alleen dat mensen die zich blind focussen op cultuur alleen, gemakzuchtig zijn en pleitten voor assimilatie.
Oud 07-01-2007, 21:17
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 07-01-2007 @ 21:16 :
Nou prachtig, dan gaan we daar eens wat aan doen.
Niet alleen maar krijsen dat het allemaal door discriminatie komt. Natuurlijk speelt dat mee, logisch, iedereen is xenofoob, maar werkgevers verplichten 50 % allochtonen aan te nemen is niet de wonderoplossing.
Ik krijs toch niet?
Oud 07-01-2007, 21:18
Verwijderd
@T_ID

Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:01 :

Ik vraag om bronnen, als jij beweringen doet zonder bron, zijn deze onbetrouwbaar. Verder is het duidelijk dat cultuur lang niet de enige factor is, waarom sommige jongeren de mist in gaan.

Dus kom maar met bronnen die

a) ondersteunen dat alleen Antiliaanse criminelen mobiel zijn en andere groepen niet

en

b) die laten zien dat cultuur de oorzaak is van iemand zijn achtergestelde positie.
Oud 07-01-2007, 21:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:17 :
Oh, als we het toch over ervaring gaan hebben van jeugdwerkers, schoolleidingen etc. Een jeugdwerker op ROC in Kanaleneiland constateerde dit zelf (ik was erbij, kmoest er een presentatie overhouden). En zo kunnen we wel meerdere voorbeelden verzinnen (er zijn zelfs wetenschappelijke rapporten hierover geschreven).
En dat verklaart alles, maar dan ook alles?
Je verwarde nu dingen. Zonder enige twijfel heb je een lezig gezien die bewees dat discriminatie bestaat (maar zelf vond je dat alle jongerenwerkers liegen, dus waarom zouden we, jouw logica volgende, deze wel geloven?), maar houdt in gedachten dat dat niet bewijst dat discriminatie een grote factor is, laat staan de grootste factor.

Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:17 :
Ik zeg niet dat cultuur geen rol speelt (en straatcultuur is toch iets anders, dan de 'culturen' die wij 'gewend' zijn). Ik zeg alleen dat mensen die zich blind focussen op cultuur alleen, gemakzuchtig zijn en pleitten voor assimilatie.
Ik weet wel dat verschijnselen als eerwraak, gedwongen huwelijken, zeer ongelijke arbeidsparticipatie (ver onder Nederlands gemiddelde, zoals bij Irakezen en Somaliërs for instance) en andere problemen ermee subiet tot het verleden behoren.

Genoeg reden om daarvoor te pleiten dus. Wat er aan problemen overblijft kan daarna aangepakt worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2007, 21:26
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 21:21 :
En dat verklaart alles, maar dan ook alles?
Je verwarde nu dingen. Zonder enige twijfel heb je een lezig gezien die bewees dat discriminatie bestaat (maar zelf vond je dat alle jongerenwerkers liegen, dus waarom zouden we, jouw logica volgende, deze wel geloven?), maar houdt in gedachten dat dat niet bewijst dat discriminatie een grote factor is, laat staan de grootste factor.
Nee dat verklaart niet alles. Zeg ik dat? Ik gaf toch een hele 'lijst' met mogelijke oorzaken. Discriminatie is een van de factoren. Ik zeg nergens dat dit de grootste factor is.

Verder heb ik nergens beweerd dat jongerenwerkers liegen. Ik vraag alleen om bronnen .

[QUOTE]T_ID schreef op 07-01-2007 @ 21:21 :
[B] k weet wel dat verschijnselen als eerwraak, gedwongen huwelijken, zeer ongelijke arbeidsparticipatie (ver onder Nederlands gemiddelde, zoals bij Irakezen en Somaliërs for instance) en andere problemen ermee subiet tot het verleden behoren.

Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 21:21 :
Genoeg reden om daarvoor te pleiten dus. Wat er aan problemen overblijft kan daarna aangepakt worden.
We hadden het over de achtergestelde positie van niet-westerse allochtone groepen in het bijzonder jongeren.

Laatst gewijzigd op 07-01-2007 om 21:29.
Oud 07-01-2007, 21:29
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:07 :
Genoeg redenen. Zie bijvoorbeeld discriminatie op stageplekken. Of gebrek aan ondersteuning thuis (immers veel ouders zijn nou eenmaal niet goed opgeleid), of de straatcultuur die ze zelf gecreeerd hebben (andere jongens op straat voeden je op, gaat gegarandeerd mis) omdat ouders een andere manier van opvoeden gewend zijn. Als we het toch over ouders hebben, niet-westerse allochtonen van de 1ste en 2e generatie bevinden zich vaak in een slechtere economische situatie, waardoor ze hun kinderen minder kunnen bieden => onvrede onder deze jongeren.
De economische situatie van ouders is onzin je kunt echt abnormaal veel geld bij de IB-Groep lenen, zelfs zoveel dat als je niet uitwonend bent je nooit hoeft te werken naast je studie.
Die straatcultuur hoe komt die er dan?
Die discriminatie op stageplekken hoe komt die er dan?
Oud 07-01-2007, 21:31
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 21:29 :
De economische situatie van ouders is onzin je kunt echt abnormaal veel geld bij de IB-Groep lenen, zelfs zoveel dat als je niet uitwonend bent je nooit hoeft te werken naast je studie.
Eh, als je een student bent ja. Maar tot je 18de moet je het toch van je ouders hebben. Dus niets onzin

Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 21:29 :
Die straatcultuur hoe komt die er dan?
Die discriminatie op stageplekken hoe komt die er dan?
Hoe die gekomen is? Als je lang omgaat met groepen jongens op straat, ontwerp je indirekt een systeem onderling, ookwel straatcultuur.

En discriminatie, al sla je me dood. Bedrijven willen liever Nederlandse jongens?
Oud 07-01-2007, 21:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Marokkaanse jongens hebben een slechte naam opgebouwd misschien, en de kwaden heben het voor de goeden verpest misschien?

Het is heel erg ontzettend lullig, maar als je ergens nieuw binnenkomt moet je jezelf harder bewijzen dan de gevestigde orde, want je krijgt nu eenmaal niet het voordeel van de twijfel. Onbekend maakt onbemind.
Oud 07-01-2007, 21:41
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 07-01-2007 @ 21:37 :

Onbekend maakt onbemind.
We zijn hier nu al 50 jaar .
Oud 07-01-2007, 21:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
En helaas hebben jullie jezelf nog steeds niet bewezen. Schiet eens op! Ga naar het VWO, studeer af, vind een baan, maak carriere en schop je kinderen naar het VWO.
Oud 07-01-2007, 21:44
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 07-01-2007 @ 21:43 :
En helaas hebben jullie jezelf nog steeds niet bewezen. Schiet eens op! Ga naar het VWO, studeer af, vind een baan, maak carriere en schop je kinderen naar het VWO.
Neehoor integratie komt van twee kanten. Onze werkgevers moeten in dit geval integreren .
Oud 07-01-2007, 21:44
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:31 :
Eh, als je een student bent ja. Maar tot je 18de moet je het toch van je ouders hebben. Dus niets onzin



Hoe die gekomen is? Als je lang omgaat met groepen jongens op straat, ontwerp je indirekt een systeem onderling, ookwel straatcultuur.

En discriminatie, al sla je me dood. Bedrijven willen liever Nederlandse jongens?
Je bent leerplichting tot je 18e en er is echt wel genoeg subsidie om je kind tot ze 18e naar school te sturen.
Oud 07-01-2007, 21:44
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 21:44 :
Je bent leerplichting tot je 18e en er is echt wel genoeg subsidie om je kind tot ze 18e naar school te sturen.
Onderhoud van het kind?
Oud 07-01-2007, 21:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:44 :
Neehoor integratie komt van twee kanten. Onze werkgevers moeten in dit geval integreren .
En tuig aannemen?

Kijk eens rond wat er in de Amsterdamse volksbuurten op straat loopt. Ik zou die niet in mijn bedrijf bij mijn zakelijke bankrekening laten.

Laten we maar eens beginnen met het taalgebruik en het accent. Dat is niet beschaafd te noemen. Niet alleen plat amsterdams, maar ook nog eens krom. En brutaal als de beul. En verder, wat ze in hun klerenlast hebben hangen, dat is niet waar een werkgever vertrouwen in heeft.

Als ik als blanke mevrouw zo kom solliciteren, word ik ook niet aangenomen. Dat heeft niets met mijn kleur te maken, maar met mijn beschavingsniveau en de daaraan gekoppelde ontwikkeling, normen, en arbeidsethos.

Waarom hebben (onder andere) marokkanen zo''n slechte naam? Die is echt niet uit de lucht komen vallen.

Andere allochtonengroepen hebben toch ook laten zien dat ze even goed waren als witte nederlanders? Die hebben geen last meer van discriminatie, ook al kwamen ze op hetzelfde moment.

Wat hebben die wat Marokkanen niet hebben?

Laatst gewijzigd op 07-01-2007 om 21:54.
Oud 07-01-2007, 21:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:44 :
Neehoor integratie komt van twee kanten. Onze werkgevers moeten in dit geval integreren .
Ach kom, je weet best dat dat A, bullshit is, B er geen aanneemplicht bestaat en werkgevers dus niet te dwingen zijn, C veel problemen helemaal niks te maken hebben met aanpassing van werkgevers.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2007, 21:56
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:44 :
Onderhoud van het kind?
Krantenwijk? Nee, dan kun je daar niet je nieuwe Karl Kani outfit van bekostigen, dan moet je bijdragen aan je schoolgeld. (heb ik ook gedaan, is helemaal niet erg.)
Oud 07-01-2007, 21:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 21:53 :
Ach kom, je weet best dat dat A, bullshit is, B er geen aanneemplicht bestaat en werkgevers dus niet te dwingen zijn, C veel problemen helemaal niks te maken hebben met aanpassing van werkgevers.
A omdat? B uiteraard, maar het is wel een oorzaak waarom allochtone jongeren geen stageplek kregen => achtergesteld raken C omdat? (wat betreft discriminatie stageplek)
Oud 07-01-2007, 21:57
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 07-01-2007 @ 21:56 :
Krantenwijk? Nee, dan kun je daar niet je nieuwe Karl Kani outfit van bekostigen, dan moet je bijdragen aan je schoolgeld. (heb ik ook gedaan, is helemaal niet erg.)
Ik vind niet dat kinderen zichzelf moeten onderhouden. Taak van de parents.
Oud 07-01-2007, 21:59
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het is voor hun eigen toekomst. Een baantje hebben alle jongeren. Wat is er erg aan je eigen boeken betalen, in tegenstelling tot je eigen mobieltje en scooter en dure kleren en uitgaan?
Oud 07-01-2007, 22:00
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
juno schreef op 07-01-2007 @ 21:51 :
Waarom hebben (onder andere) marokkanen zo''n slechte naam? Die is echt niet uit de lucht komen vallen.

Andere allochtonengroepen hebben toch ook laten zien dat ze even goed waren als witte nederlanders? Die hebben geen last meer van discriminatie, ook al kwamen ze op hetzelfde moment.

Wat hebben die wat Marokkanen niet hebben?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik blijf ze graag zien
pppppp
4 07-11-2016 06:22
Software & Hardware [Opslag] Beste oplossing mbt betrouwbaarheid
]{ing
5 14-10-2007 14:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Hoeveelheid opgeloste zouten in mineraalwater
MC Bobie
5 01-06-2005 18:37
Liefde & Relatie ik zie hem graag maar kan het niet zeggen..help?
miss kittie
7 14-07-2003 18:48
Liefde & Relatie Weet iemand een oplossing?
Tsoenami
8 10-04-2003 16:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken algebraïsch oplossen van een sinusformule
GoRäikkönen!!!
2 19-06-2002 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.