Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 21:19
tazaboy
tazaboy is offline
Ik ben een marokkaan van de straat
ik weet dat elke nederlander mij haat ook al heb ik ze niks misdaan
Dat beeld is door de media ontstaan toen is het zo snel gegaan
En toen kwam uw (minister)met het beleid tegen de zogenaamde strijd.
Tegen de zogeheten criminelen Die de boe slopen en iedereen bestelen.Maar ik wist we dat uw het tegen ons had.Die zonegnaamde criminelen waartegen uw optrad Die criminelen waren wij De nederlanders kregen hoop en werden allemaal blij Maar let op mij ik zal laten zien hoe het moet .En het zal veranderen en wel met spoed want dit kan niet meer.
Dat geouwhoer elke keer Over de jongeren in de buurt De media die al dit ongein Nederland in stuurt De politie die de elke dag op ons staan te loeren En jullie zitten de hele dag over ons te ouwehoeren alsof dat heel is
Nou als jullie (nederlanders) dat denken hebben jullie het mis Oh jah bijna vergeten te zeggen Bijna jou vergeten uit te leggen Over de Marokkanen die normaal zijn Die staan altijd inde lichte schijn Nog nooit iets goeds over gehoord over gelezen Maar daarvoor moet je ook bij de Marokkanen zelf wezen.

Maar er zijn genoeg goede Marokkanen Masha Allah
Dit was mijn verhaal. ewa thallah

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 14:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2004, 21:28
Hagel
Hagel is offline
Als je nou eerst fatsoenlijk leert typen en zinnen te schrijven zonder woorden te vergeten...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:29
Verwijderd
Dat soort zinnetjes hoeven er voor mij niet bij, zoals "van de straat", maar ach, misschien heb je wel ergens gelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:53
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Het zijn niet alleen de buitenlanders, ook de nederlandse jongeren kunnen crimineel zijn, alleen altijd zijn het de buitenlanders die in het nieuws komen omdat ze buitenlands zijn en daarom word dat iedereen in het nieuws gegooid en daardoor denken alle andere mensen dat alle buitenlanders hetzelfde zijn, dus door die media gaan de nederlanders de buitenlanders allemaal over een kam scheren.

Het is ook zo erg, omdat de buitenlanders hier buitenlands zijn en dus de dingen hier in ons land staan te vernielen en daarom komt het in het nieuws, wij gaan toch ook niet massaal met alle jongeren naar het buitenland om daar de boel te mollen en te terroriseren, dan zouden de nederlandse jongeren ook allemaal afgeschilderd worden als criminelenen probleem jongeren.

En de buitenlandse jongeren worden vaak heel anders opgevoed dan de nederlandse jongeren, en zijn meer opgevoed met eergevoelens. En daar is die doodgeschoten leraar op het Terra College een goed voorbeeld van, die Murat is in die lessen ervoor gewoon uitgestuurd, en als hij dan terugkomt in de klas dan denkt hij dat alle andere denken: "Oh daar heb je die loser weer" en gaat hij zich minderwaardig voelen en is zijn eer aangetast en daardoor heeft hij die leraar waarschijnlijk neergeschoten, maar nederlandse jongeren die worden eruitgestuurd en dan komen ze terug en denken: "pech gehad". En de andere klasgenoten denken meer van"Ja leuk dan zal hij de volgende les de leraar wel weer op de kast proberen te jagen"

Dus hier heb je een paar redenen waarom de buitenlanders zo in de zeik gezet worden. Maar dat betekend natuurlijk niet dat alle buitenlanders hetzelfde zijn, bij mij in de klas zit ook een turk en die is hartstikke tof, dus die zijn er ook alleen worden weggeschilderd door alle negatieve dingen die worden gezegd over buitenlanders.

Hopelijk heb je hier een beetje antwoord mee.

p.s nee ik ben zelf geen buitenlander ofzo
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:57
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Shredder schreef op 23-01-2004 @ 22:53:
Het is ook zo erg, omdat de buitenlanders hier buitenlands zijn en dus de dingen hier in ons land staan te vernielen en daarom komt het in het nieuws, wij gaan toch ook niet massaal met alle jongeren naar het buitenland om daar de boel te mollen en te terroriseren, dan zouden de nederlandse jongeren ook allemaal afgeschilderd worden als criminelenen probleem jongeren.
Dat slaat echt op kaas. Alsof de criminelen in hun eigen land geen crimineeltje zouden zijn. Alsof ze speciaal naar Nederland komen om de eigendommen van de Nederlanders te vernielen enz.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:02
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik haat Marokkanen niet.

En Turken trouwens ook niet.

Een van m'n klasgenoten was Turks (nouja, etnisch, haar ouders kwamen uit Turkije), en dat was toevallig wel een heel normaal meisje waar ik elke dag samen mee reisde en veel sprak.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:07
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-01-2004 @ 23:02:
Ik haat Marokkanen niet.

En Turken trouwens ook niet.

Een van m'n klasgenoten was Turks (nouja, etnisch, haar ouders kwamen uit Turkije), en dat was toevallig wel een heel normaal meisje waar ik elke dag samen mee reisde en veel sprak.
De meeste zijn ook gewoon normaal.
Net zoals de Nederlanders..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 23-01-2004 @ 23:07:
De meeste zijn ook gewoon normaal.
Net zoals de Nederlanders..
Als je inderdaad blijft volhouden hoe normaal ze wel niet zijn, heb je dus wel vooroordelen.
Maar de meeste zijn wel normaal. En er zijn genoeg criminele nederlanders, bij ons op school zijn de groepjes 'bijna-criminelen' half Nederlands en half buitenlands, dus iedereen is goed vertegenwoordigd.
Maar er zitten bijna geen allochtonen op het VWO, één Bosnisch meisje, maar die woont hier ook al sinds groep 4 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:48
Verwijderd
Citaat:
tazaboy schreef op 23-01-2004 @ 22:19:
Ik ben een marokkaan van de straat
ik weet dat elke nederlander mij haat ook al heb ik ze niks misdaan
Moet je vooral zo beginnen, daarmee wek je ook heel erg veel sympathie ook. Net zoals niet alle Marokkanen crimineel zijn, zijn niet alle Nederlanders domme LPF'ers.

Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-01-2004 @ 23:48:
(...)
Net zoals niet alle Marokkanen crimineel zijn, zijn niet alle Nederlanders domme LPF'ers.

LOL
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:12
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Shadina schreef op 23-01-2004 @ 22:57:
Dat slaat echt op kaas. Alsof de criminelen in hun eigen land geen crimineeltje zouden zijn. Alsof ze speciaal naar Nederland komen om de eigendommen van de Nederlanders te vernielen enz.
Ja tuurlijk zijn er ook criminelen in hun eigen land en nee daarvoor komen ze niet speciaal naar nederland, en omdat ze buitenlands zijn komt dat juist in het nieuws omdat dat "anders" is dan dat nederlandse jongeren zoiets doen, en daardoor denkt dus iedereen oh hun zijn het weer en ze zijn allemaal hetzelfde, wat dus niet zo is
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:36
brinta
brinta is offline
Tazaboy, laat de poëzie voortaan over aan Abdelkader Binali en/of Raymzter. Moet het trouwens niet Tanzaboy zijn? Of euh..Tazzzz boy?
Sorry, werd ook even taalvaardig.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 08:35
Verwijderd
Zie voor mijn mening het gedeelte van de post van nare man: "Net zoals niet alle Marokkanen crimineel zijn, zijn niet alle Nederlanders domme LPF'ers."

Heeft volgens mij alleen niet zo heel veel met school en/of studie te maken.

-> DK
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 08:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-01-2004 @ 23:48:
Moet je vooral zo beginnen, daarmee wek je ook heel erg veel sympathie ook. Net zoals niet alle Marokkanen crimineel zijn, zijn niet alle Nederlanders domme LPF'ers.

neeh je hebt ook nog zeer bekwame en intelligente vvder's
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 08:58
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Dat is inderdaad een sterke generalisering. Want als iedere Nederlander Marokkanen haat, waren er weinig Marokkanen meer te vinden

Ik weet ook niet of het noodzakelijk is om ethniciteit te vermelden bij bijvoorbeeld een geweldsdelict. Wat is de toegevoegde waarde ervan?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 09:36
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik krijg altijd het idee dat als er een misdrijf is geweest en de dader is nederlands, dat niemand er iets over zegt, en anders word er wel gelijk wat gezegd over de afkomst van diegene

ja die Murat, was wel weer een buitenlander..

ja met een nederlands paspoort ja.. mensen willen het misschien graag horen omdat ze niet willen geloven dat nederlands zulke dgen ooki doen??

misschien voegt dit niets toe en is t dom.. maar dat risico neem ik dan maar
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 09:38
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
tazaboy schreef op 23-01-2004 @ 22:19:
blaat
heb je niks beters te doen? fietsen stelen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 09:39
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
telluriet schreef op 24-01-2004 @ 10:38:
rot op, ga fietsen stelen



__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2004, 09:39
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
ik heb er al wat anders van gemaakt, als jij dat in je quote ook eens zou doen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 10:26
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
zijn er ook nederlanders van de straat in de zaal?
anders dan kan je lullen wat je wil maar dan weet je natuurlijk niet waar je het over hebt
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:01
zwoesj
zwoesj is offline
Waarom probeer je in rijm te typen?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:53
PV
PV is offline
Waarom niet? Als je gewoon consequent elke keer de afkomst vermeldt krijg je tenminste een goed beeld.
En dat niet elke Marokkaan of Turk slecht is weet een ei ook wel.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:56
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 24-01-2004 @ 12:53:
Waarom niet? Als je gewoon consequent elke keer de afkomst vermeldt krijg je tenminste een goed beeld.
En dat niet elke Marokkaan of Turk slecht is weet een ei ook wel.
Als je hasseltboy, solero, benfatto en baron zo hoort, geef ik je daarin ongelijk, die denken dat alles met een donker getinte huid crimineel is
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:01
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Omdat die mensen nou eenmaal iets fout gedaan hebben? En als een stel jongeren rondhangt op straat dan let de politie daar net zo goed op. Verder hoor je vaak van "oeh jij scheldt mij uit jij discrimineert!" maar als iemand een Nederlander uitscheldt dan moet dat maar prima kunnen. Nee sorry hoor, niet alleen Nederlanders discrimineren. En er zijn heus wel goede Nederlanders en Marokkanden. Niet meteen alles en iedereen over 1 kam scheren
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:02
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
ik discrimineer niet, ik ben geen discriminant ofzo he, ik constateer alleen feiten!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2004, 12:04
Wawl
Wawl is offline
De rotte appels moeten aangepakt worden. Het domme volk snapt dat niet en daarom krijg je dit beeld.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:10
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
PV schreef op 24-01-2004 @ 12:53:
Waarom niet? Als je gewoon consequent elke keer de afkomst vermeldt krijg je tenminste een goed beeld.
En dat niet elke Marokkaan of Turk slecht is weet een ei ook wel.
Sommige mensen vangen echter alleen de negatieve signalen op.

Inbraak in juwelier door 24-jarige Nederlander.

"Ok, een inbraak bij een juwelier..."

Overval bij benzinepomp door 20-jarige man van Marokkaanse afkomst.

"Ja hoor, tis weer eens een Marokkaan."

Als zoiets door een Nederlander wordt gedaan, wordt het gebagetalliseerd, als het door een Marokkaan wordt gedaan, wordt er direct een stempel op gedrukt.

Nou weet ik alleen niet of je daarom de berichtgeving moet aanpassen, want die is wel objectief. Alleen wordt het verschillend geïnterpreteerd. Ik hoop overigens dat de misdrijven door een Nederlander net zozeer in de krant komen als de misdrijven door een allochtoon. Daar twijfel ik ook wel eens aan.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Silver rain schreef op 24-01-2004 @ 13:01:
Omdat die mensen nou eenmaal iets fout gedaan hebben? En als een stel jongeren rondhangt op straat dan let de politie daar net zo goed op. Verder hoor je vaak van "oeh jij scheldt mij uit jij discrimineert!" maar als iemand een Nederlander uitscheldt dan moet dat maar prima kunnen. Nee sorry hoor, niet alleen Nederlanders discrimineren. En er zijn heus wel goede Nederlanders en Marokkanden. Niet meteen alles en iedereen over 1 kam scheren
precies
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:12
Martjin
Avatar van Martjin
Martjin is offline
Citaat:
tazaboy schreef op 23-01-2004 @ 22:19:
Ik ben een marokkaan van de straat
ik weet dat elke nederlander mij haat ook al heb ik ze niks misdaan
met die instelling kom je zeker niet tot een vreedzaam beleid
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:13
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ik zit in een klas met veel buitenlanders. Wat een heerlijke discussies kun je daar mee voeren zeg
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:14
Martjin
Avatar van Martjin
Martjin is offline
Citaat:
Bruut schreef op 24-01-2004 @ 13:02:
ik ben geen discriminant ofzo he,
lijk me niet fijn om een tijdsvorm te zijn
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:16
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Citaat:
MartenZ schreef op 24-01-2004 @ 13:14:
lijk me niet fijn om een tijdsvorm te zijn
zag die zin erges staan.. vond m wel ok
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:38
INViCTuS
Avatar van INViCTuS
INViCTuS is offline
Maar er zijn genoeg goede Marokkanen Masha Allah


Wie is Masha Allah?

En klopt, ze zijn er wel maar die komen niet in het nieuws gek he?! Vorige week was hier een dikke bonje in de stad met een groep van 30 ongeveer en bestond grotendeels uit Turken en marokkanen nou dan maken ze zichzelf ook niet echt populair.

De "slechte" verpesten het voor de goede om het maar zo te zeggen.
__________________
PRIMA!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Solero schreef op 24-01-2004 @ 09:37:
neeh je hebt ook nog zeer bekwame en intelligente vvder's
Tot wie jij niet behoort.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:44
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
INViCTuS schreef op 24-01-2004 @ 13:38:
Vorige week was hier een dikke bonje in de stad met een groep van 30 ongeveer en bestond grotendeels uit Turken en marokkanen nou dan maken ze zichzelf ook niet echt populair.
En logisch, maar voor de boerenpummel geldt meteen dat de rest er ook minder populair door wordt. En dat is de schuld van de boerenpummel.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:06
Verwijderd
Omdat het cool is om op allochtonen te schelden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2004, 13:26
cimbomlu kiz
Avatar van cimbomlu kiz
cimbomlu kiz is offline
Citaat:
Shadina schreef op 23-01-2004 @ 23:07:
De meeste zijn ook gewoon normaal.
Net zoals de Nederlanders..
en niet alle nederlanders zijn normaal hoor!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:43
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
tazaboy schreef op 23-01-2004 @ 22:19:
Ik ben een marokkaan van de straat
Misschien wordt het dan eens tijd dat je je zelf als Nederlander gaat zien
Al dat gelul met 'ik ben marokkaan' terwijl de meesten hier gewoon zijn geboren, accepteer eens je geboorteland en de samenleving waar je in opgroeit en kom niet de hele tijd aan met zulk gezeur als je jezelf weigert Nederlander te noemen...
Zo onstaat er inderdaad een scheur in de samenleving...
Kijk eens naar Canada waar allemaal nederlanders naar toe zijn gegaan, die lopen ook niet allemaal te verkondigen dat ze Nederlanders zijn...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 13:46.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:33
Martin1985
Martin1985 is offline
Citaat:
tazaboy schreef op 23-01-2004 @ 22:19:
Ik ben een marokkaan van de straat
wat de je dan achter je computer?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:46
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
ik zeg niks, straks word ik weer bestempeld als extreem-rechts.....
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:46
Verwijderd
Die rare woordjes en zinsdeeltjes ertussen heeft hij erin gezet zodat het rijmt .

Maar ehm, lees anders het artikel in het volkskrant magazine van vandaag eens . Kost 2 euro en dan zit er nog een hele dikke krant bij ook .
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:47
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 24-01-2004 @ 15:46:
ik zeg niks, straks word ik weer bestempeld als extreem-rechts.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Vrije tijd Minister Bot pleit voor NeBe-competitie.
EmilioFCG
67 08-10-2004 18:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Antisemitisme in Nederland: enkele verhalen
Rabbi Daniel
179 13-08-2003 13:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Interview: Mohammed Cheppih
BiL@L
61 04-05-2003 17:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Moslima met dood bedreigt: kritiek op islam word niet geduld!!!!!
Optima
80 27-09-2002 16:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krijg de kanker: Nederland!
Fellaci
30 28-01-2002 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.