Oud 01-05-2005, 17:56
roelieboelie
roelieboelie is offline
Citaat:
Inges schreef op 21-04-2005 @ 14:43 :
Heel even tussendoor, kan je ook via je computer iets in je rekenmachine zetten? Ik ben altijd zo lang bezig om alles te typen, schiet voor geen meter op.
Jup, check dit maar eens:
http://www.linkkabel.nl/tut.htm#5

Je hebt dan wel een linkkabel nodig die je ook op de site kan bestellen .
Advertentie
Oud 02-05-2005, 20:15
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 01-05-2005 @ 08:21 :

Ook had ik van die zure citroen ballen-snoepjes. Bij faalangst zeiden ze dat zure dingen je meer bij de opgave houden. Dat je als je iets zuurs eet ofzo geconcentreerd blijft bij jezelf.
Da's een goeie! Ben sowieso al gek op die snoepjes, maar wist niet dat zuur helpt bij concentratie
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 02-05-2005, 23:59
kaatje27
Avatar van kaatje27
kaatje27 is offline
Heeft er iemand al wat besteld via examentrainer??
(bestaande uit onder andere een bundel met alleen examens van de vakken die jij nodig hebt! Van die vakken ontvang je het volledige examen van 2004, 1e en 2e tijdvak in de bundel. Daarnaast krijg je per vak handige en bruikbare examentips die door docenten zijn opgesteld.
Maar dat is niet alles ... De Examentrainer bestaat uit de examenbundel op maat, inclusief een gratis cd-rom met alle examens van alle vakken van 2002, 2003 en 2004!
Voor andere examenbundels betaal je al snel meer dan 10 euro per vak. Voor de examenbundel inclusief cd-rom betaal je maar 23 euro voor alle examens van alle vakken van 2002, 2003 en 2004!
De CITO-examens bestaan uit de opgaven, bijlagen, bronnen, teksten en antwoordmodellen)(via www.collegenet.nl alles voor 23euro als je lid bent!!)

Ik heb namelijk een paar vragen!!!
-Is het net zo handig al een examenbundel??
-Hoe snel krijg je het thuisgestuurd!!??
-Als je je girorekening invult moet er dan een P bij ofzo!!??
Alsjeblieft zou ik hier graag snel antwoord op krijgen!!
DANKJE!!
__________________
*ik ben heus niet gek, ik ben gewoon mezelf!*
Oud 03-05-2005, 16:00
Dizz
Avatar van Dizz
Dizz is offline
Als ik dit zo doorlees zijn er veel goede tips. Kan ik niet veel aan toevoegen behalve dan 1 ding. Maak je niet te veel zorgen over je eindexamens. Ik heb vorig jaar examen gedaan, en had 1 examen verneukt. Dat was mijn allereerste (scheikunde). Ik zat me veel te druk te maken over mn examens en dergelijke, mar het bleek eigenlijk helemaal niet moeilijk. Ik heb het herkanst, zonder ook maar iets maar te leren, en halde 3 (!) hele punten hoger dan de 1e keer. Ik vind dat leraren het hele gebeuren rond de examens erg opblazen.. Zo riepen ze bij ons 4 maandan van tevoren dat we al lang hadden moeten beginenn met leren, en dat we anders in de problemen kwamen en dergelijke. Geloof me, de eindexamens zijn makkelijker dan je schoolexamens. Zou ook wel stom zijn van een school om alle schoolexamens makkelij kte maken, staan ze er lekker voro wat betreft de cijfers van hun leerlingen, maar als dan de uitslagen komen van de eindexamens vallen ze door de mand

In ieder geval, succes aan iedereen die examen gaat doen, en relax, het komt vast goed
Oud 04-05-2005, 11:13
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
Wat me opgevallen is dat er nog niet tussen stond:

- kleed je warm aan!! Zoals bij ons word een examen in een gymzaal gegeven, en het is altijd kil. Als je te warm aangekleed bent, kun je nog wat uittrekken, je zal er spijt van krijgen als je het de hele tijd te koud zou hebben

- probeer niet te veel om het antwoord heen te lullen. ik doe dat namelijk altijd en dan geef je vaak een draai om het goede antwoord heen, dat het er uiteindelijk fout uitkomt. Kort maar krachtig moet het.

- ga alles snel herhalen zodat 't weer terug in je kop zit, en ga daarna de examens oefenen. Niet dat je moet leren van het alleen oefenen.

...
ik had er nog wat, maar ben ik vergeten
Oud 04-05-2005, 11:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Baka² schreef op 04-05-2005 @ 11:13 :
Wat me opgevallen is dat er nog niet tussen stond:

- kleed je warm aan!! Zoals bij ons word een examen in een gymzaal gegeven, en het is altijd kil. Als je te warm aangekleed bent, kun je nog wat uittrekken, je zal er spijt van krijgen als je het de hele tijd te koud zou hebben
Ik kleed me juist altijd niet te warm aan! Want ik heb het altijd zo heet als ik een examen maak, omdat je dan zenuwachtig wordt en zo... En in de gymzaal wordt het best warm, met al die hardwerkende mensen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 07-05-2005, 16:06
Miss Bitch nr 1
Miss Bitch nr 1 is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 01-05-2005 @ 08:21 :
Ik heb als ik heel gestressed was delen van de ontspanningsoefeningen gedaan die ik gekregen had op faalangst en tijdens het examen had ik een eigen klokje, dus ik hoefde niet te vertrouwen op een andere en ik had het lekker dichtbij, omdat ik ook bijziend ben kon ik die klok dus ook niet echt goed zien, die in de aula hing. Dat gaf ook wel rust. Ik heb er niet eens zo heel veel op gekeken.
Ook had ik van die zure citroen ballen-snoepjes. Bij faalangst zeiden ze dat zure dingen je meer bij de opgave houden. Dat je als je iets zuurs eet ofzo geconcentreerd blijft bij jezelf.
Ik heb donderdag mijn eerste examen
Oud 07-05-2005, 16:58
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Twee vragen rijzen:
1. Hoe kan dat?
2. Wat heeft dat met de quote over zure snoepjes te maken?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 07-05-2005, 17:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Femic schreef op 07-05-2005 @ 16:58 :
Twee vragen rijzen:
1. Hoe kan dat?
2. Wat heeft dat met de quote over zure snoepjes te maken?
Misschien VMBO handelingsdelen of zoiets? Ik hoorde tenminste dat een broer van een vriendin van me ook al eerder dan 23 mei examens had...

Misschien heeft ze ook faalangst

Verder weet ik het niet, maar ik vind het verstandige vragen van je
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 09-05-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Inges schreef op 21-04-2005 @ 14:43 :
Heel even tussendoor, kan je ook via je computer iets in je rekenmachine zetten? Ik ben altijd zo lang bezig om alles te typen, schiet voor geen meter op.
Daar heb je een speciaal kabeltje voor nodig, maar het kan wel.
Alleen is het beter om examens te oefenen
Oud 09-05-2005, 13:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-05-2005 @ 11:41 :
Daar heb je een speciaal kabeltje voor nodig, maar het kan wel.
Alleen is het beter om examens te oefenen
Je moet sommige dingen toch per se in je rekenmachine zetten, formules of zo? Ja, je kan ze natuurlijk ook uit je hoofd leren, maar dan zul je net zien dat je ze bent vergeten als dat nodig is
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 11-05-2005, 14:17
CoolJessy
CoolJessy is offline
En heeft er iemand ook goeie tips voor het leren?
Ik zie wel overal "examenopgaven maken" staan maar heeft dat nou echt zin als je de helft van de stof amper kent.

*Zit een beetje in de paniek over natuurkunde en wiskunde waar ik de vragen uit de boeken momenteel al niet eens kan maken*

Ik had zelf bedacht eerst alle hoofdstukken overkijken en daarover opdrachten maken maar dat kost erg (te) veel tijd en de opdrachten kan ik dus alsnog niet maken.

Dus iemand andere tips?
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 11-05-2005, 14:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, "gewone" vakken kun je eerst leren en bij de talen helpt het echt om gewoon met teksten te maken, maar je hebt het vooral bij natuurkunde en wiskunde. Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem bij wiskunde, de opgaven uit het boek snap ik al nauwelijks, dus dan heeft het toch ook geen zin om examenopgaven te gaan maken

Maar het enige wat echt helpt is denk ik wat jijzelf al zegt, hoofdstukken gaan overkijken en opdrachten daarbij maken. En als je het dan nog niet snapt, naar je leraar gaan of zo?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 11-05-2005, 16:04
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 11-05-2005 @ 14:42 :
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem bij wiskunde, de opgaven uit het boek snap ik al nauwelijks, dus dan heeft het toch ook geen zin om examenopgaven te gaan maken
Jawel, opgaven in het boek zijn soms zo gedetailleerd en als ze net ingezoomd zijn op een onderdeel dat jij niet begrijpt, zal je zo'n som niet begrijpen nee. Maak eens een proefexamen en je zult zien dat het een stuk beter gaat dan verwacht!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 11-05-2005, 16:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Femic schreef op 11-05-2005 @ 16:04 :
Jawel, opgaven in het boek zijn soms zo gedetailleerd en als ze net ingezoomd zijn op een onderdeel dat jij niet begrijpt, zal je zo'n som niet begrijpen nee. Maak eens een proefexamen en je zult zien dat het een stuk beter gaat dan verwacht!
Vandaag gedaan op school, maar ik vind dat juist moeilijker. In het boek staat erboven wat je moet doen, over welk onderwerp het gaat, maar bij je examen staat dat er niet bij en mag je zelf gaan verzinnen wat je moet doen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 11-05-2005, 19:34
*-Maartje-*
Avatar van *-Maartje-*
*-Maartje-* is offline
Hey

Ik heb een linkkabeltje van mijn leraar gekregen om programma's op mn rekenmachine te zetten. Ik heb al wat voor wiskunde, maar ik zoek eigenlijk een programma met een begrippenlijst voor economie. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Groetjes
Oud 12-05-2005, 10:06
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mooie tip: maak je niet AL te druk. Als je degelijk voorbereid het examen ingaat, is stress verbodig.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet.
Neem een stevig ontbijt vooral met suikers (fruit) en vezels (brood). Tijdens mijn examens zwoer ik bij wentelteefjes.

Laatst gewijzigd op 12-05-2005 om 10:08.
Oud 12-05-2005, 10:10
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Baka² schreef op 04-05-2005 @ 11:13 :
- probeer niet te veel om het antwoord heen te lullen. ik doe dat namelijk altijd en dan geef je vaak een draai om het goede antwoord heen, dat het er uiteindelijk fout uitkomt. Kort maar krachtig moet het.
Het is mijn ervaring dat om het antwoord heen lullen niet erg is. Als je maar op het einde nog even in één zin de kern van het antwoord verwoord.
Oud 17-05-2005, 21:46
11568
11568 is offline
Niet ziek worden vlak van tevoren zoals ik nu
Oud 18-05-2005, 02:12
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
-als je van jezelf weet dat je langzaam bent kijk dan eerst welke vragen de meeste punten opleveren
-kijk hoe je met je concentratie zit (ben je in het begin het geconcentreertst of moet je opwarmen) want bijv. bij engels begint het moeilijk, dan een makkelijker gedeelte en daarna weer moeilijk... you 're getting the point
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 18-05-2005, 09:36
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
ik heb wel een goeie tip denk ik. Ik zat wat oude examens door te kijken met het antwoordmodel en heel vaak waren de antwoorden daar een stuk korter dan ik ze gegeven had. dat betekent dus dat je geen uitgebreide uitleg hoeft te geven. als er staat bijv. wat veroorzaakte dit en dat? dan hoef je alleen maar hetgeen dat het veroorzaakte op te schrijven,. niet waarom dat zo was.
lees de vraag dus goed en geef alleen antwoord op die vraag! Ook bij aardrijksunde, als er staat: op welke kaart in de atlas zie je dit verschijnsel? geef dan alleen het kaartnummer en ga niet zeggen: want je ziet blablabla, doe dat alleen als er staat: licht toe. zo kun je onnodige fouten voorkomen én het scheelt tijd.
Oud 18-05-2005, 23:11
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 11-05-2005 @ 14:17 :
En heeft er iemand ook goeie tips voor het leren?
Ik zie wel overal "examenopgaven maken" staan maar heeft dat nou echt zin als je de helft van de stof amper kent.

*Zit een beetje in de paniek over natuurkunde en wiskunde waar ik de vragen uit de boeken momenteel al niet eens kan maken*

Ik had zelf bedacht eerst alle hoofdstukken overkijken en daarover opdrachten maken maar dat kost erg (te) veel tijd en de opdrachten kan ik dus alsnog niet maken.

Dus iemand andere tips?
je kunt onmogelijk alle opgaven maken maar probeer anders de diagnogtische toetsen (als jij die in je boeken hebt) van alle hoofdstukken te maken. deze zijn vaak nog net ff pittiger dan de gemiddelde gewone opgave in je boek.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 19-05-2005, 14:28
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
hey
ik heb niet het hele topic doorgelezen.
Bij het vak kunstgeschiedenis is het handig om bij elke stroming een schilderij of beeld in gedachten te nemen. kies een schilderij dat duidelijk laat zien dat het bij die stroming hoort. bijvoorbeeld de verzoeking van de heilige antonius bij het surrealisme.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 19-05-2005, 14:35
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Daboman schreef op 30-04-2005 @ 18:25 :
moet zeggen dat ik het hier niet helemaal mee eens ben; geldt misschien wel voor vakken als aardrijkskunden, maar niet voor de begripsvakken als wiskunde en natuurkunde. Al oefende kun je veel leren. Maar het is wel handig om alles een keertje door te nemen.

Ik had er zelf zoveel gemaakt dat ik op een gegeven moment zoiets had van hmmm, weer ff een examentje maken, net zoals altijd, alleen telt t nu mee
ja dat heb ik dus met wiskunde, en bio eigenlijk ook wel
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Oud 19-05-2005, 15:34
moi_lizz
moi_lizz is offline
de tips die hier staan zijn heel erg goed, vooral die 'optijd beginnen'

is twee dagen terug te laat?

het is echt erg, en hoewel ik begonnen ben heb ik nog amper wat gedaan omdat ik me er gewoon niet toe kan zetten ofzo. en concentreren kan ik me ook niet, behalve op school, maar als ik naar school ga dan ben ik er maar voor maximaal 2 lesuur

heeft iemand ook tips om mij te helpen?
Oud 19-05-2005, 15:58
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Zie het als een baan. Je moet wel. Telkens 45 minuten leren en dan weer 15 minuten ontspannen. Als je dan werkdagtijden aanhoudt (9-17), dan moet je het zeker nog redden. Neem uiteraard langere puazes voor het eten he
Oud 19-05-2005, 16:09
moi_lizz
moi_lizz is offline
tsja, dat had ik al geprobeerd, maar mijn bed ligt zooo lekker 's ochtends! dus ik sta altijd vet laat op.... en ik heb dat baan-gedoe ook al geprobeerd, maar het schijnt niet te werken bij mij bedankt iig

iemand nog andere tips?

zo ja, dan lees ik ze morgen, want nu ga ik leren ! (en eten)
Oud 19-05-2005, 16:36
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
moi_lizz schreef op 19-05-2005 @ 16:09 :
tsja, dat had ik al geprobeerd, maar mijn bed ligt zooo lekker 's ochtends! dus ik sta altijd vet laat op.... en ik heb dat baan-gedoe ook al geprobeerd, maar het schijnt niet te werken bij mij bedankt iig

iemand nog andere tips?

zo ja, dan lees ik ze morgen, want nu ga ik leren ! (en eten)
Stel je zakt...dan kan je jezelf wel wat aandoen omdat je er waarschijnlijk te weinig tijd ingestoken hebt. Dat wil je toch niet? Wees niet zo stom om te lang te blijven liggen omdat je bed zo heerlijk lag, ik ga persoonlijk liever een uur eerde mn bed uit dan dat ik er een jaar langer over doe om van school te komen.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 19-05-2005, 23:35
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
moi_lizz schreef op 19-05-2005 @ 16:09 :
tsja, dat had ik al geprobeerd, maar mijn bed ligt zooo lekker 's ochtends! dus ik sta altijd vet laat op.... en ik heb dat baan-gedoe ook al geprobeerd, maar het schijnt niet te werken bij mij bedankt iig

iemand nog andere tips?

zo ja, dan lees ik ze morgen, want nu ga ik leren ! (en eten)
als je op tijd naar bed gaat is het misschien makkelijker om vroeg op te staan. het schijnt dat de meeste mensen smorgens het beste kunnen leren. bovendien is het vaker savonds zo dat er leuke dingen te doen zijn, toch lekker dat je dan niet hoeft te leren omdat je smorgens in je bed lag

andere tips:
- laat je om halfnegen wekken door je moeder en ga douchen, daarna voel je je meestal beter.
- ontbijt goed en genoeg. maar niet teveel, als je er buikpijn van krijgt is dat irri bij het leren.
- beloon jezelf wanneer je bijv. één hoofdstuk hebt geleerd maar niet met dingen als msn'en, want dat blijf je vaak langer doen dan je eigenlijk had gewild.
- doe van te voren een soort diagnogtische toets als deze in je boek staat, dan weet je hoever je bent met je kennis van dat hoofdstuk. doe het nadat je het één keer geleerd hebt nog eens (of gebruik dan oude examens) en zie of het je nu beter afgaat.
- als je voor iets woorden moet leren (wat wel moet bij het VMBO wat ik heb begrepen) gaat dit heel makkelijk via een programma (teach2000 geloof ik) wat je kunt downloaden van internet. bij mij ging het leren van worden veel sneller.
- alle talen (als in leesteksten) zijn niet te leren, maar maak het je er niet te makkelijk vanaf door er niks aan te doen. oude examens maken helpt echt. Als je tijd hebt, probeer dan voor de teksten wel de verwijswoorden en grammatica (wat betreft naamvallen) te kennen. dit omdat het dan makkelijker is om te begrijpen waar een tekst over gaat.
- probeer het leren voor jezelf leuk te maken. stel je er iets bij voor. (bij het leren van erfelijkheid van bio kan je bijv. de overerfing van blauwe ogen in jouw familie gaan berekenen ofzo <-- is een voorbeeldje, maar ik bedoel: zoek de leerstof dicht bij jezelf!!).
- maak haalbare (maar niet te makkelijke) doelstellingen voor jezelf. wat wil je wanneer geleerd hebben?
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 20-05-2005, 10:47
Krirby
Krirby is offline
Het is misschien al gepost maar ik raad aan NIET nog te veel gaan leren vlak voor het exame/ de dag ervoor. Het is erg belangrijk dat je uitgerust bent en dat je alle vragen met een heldere geest kan maken. Als je vlak van te voren nog aan het leren bent moeten je hersenen dat allemaal nog verwerken en kan het moeilijker zijn de opgaves te maken. Overkijken enzo mag tuurlijk wel maar de dag ervoor tot 24:00 gaan leren is echt af te raden.
__________________
Weeebl
Oud 20-05-2005, 11:35
moi_lizz
moi_lizz is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 19-05-2005 @ 16:36 :
Stel je zakt...dan kan je jezelf wel wat aandoen omdat je er waarschijnlijk te weinig tijd ingestoken hebt. Dat wil je toch niet? Wees niet zo stom om te lang te blijven liggen omdat je bed zo heerlijk lag, ik ga persoonlijk liever een uur eerde mn bed uit dan dat ik er een jaar langer over doe om van school te komen.
Ja dat weet ik, maar ik sta er al zo goed voor dat het haast niet mogelijk is om te blijven zitten, snap je? Maar ik ben wel zo'n perfectionist dat ik voor alles éigenlijk een acht wil staan maar met een zeven ook genoegen neemt...

@ fantome > die eerste tip is een goeie! ga ik proberen (niet dat er veel tijd over is om dat uit te proberen, maar toch)

ook een tip van mij uit ervaring : gister heb ik voor natuurkunde van het hele boek alle formules opgeschreven in een soort van lijst, wat erg helpt, want nu weet ik weer ongeveer waar het over gaat; de formules begrijpen en kunnen toepassen is toch wel het meest belangrijke van natuurkunde. vandaag ga ik per hoofdstuk examentraining maken en als ik daarbij totaal de mist in ga, bekijk ik het hoofdstuk nog eens grondig. morgen ga ik een proefexamen maken en hopen dat het goed gaat. zo niet, dan leer ik van mijn fouten en maak nog een aantal opgaven.

ik denk (en hoop) dat dit helpt, wie heeft dit al uitgeprobeerd en denkt dat er nog genoeg tijd over is daarvoor?

natuurkunde is eigenlijk het moeilijkste vak dat ik heb, voor de rest moet ik wiskunde alleen nog ff alle boeken doornemen en voor biologie alle samenvattingen grondig doorlezen en hopen op een wonder, want ik weet zeker dat ik dáár te laat aan ben begonnen...

een heel lang verhaal, ik weet het, maar ik dacht: ik zeg het maar in één keer, want ik ga nu gewoon leren

wish me luck en bedankt voor de tips, ze helpen echt en geven mij een schuldgevoel, wat mij weer aanzet om te leren
Oud 20-05-2005, 15:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 19-05-2005 @ 14:28 :
hey
ik heb niet het hele topic doorgelezen.
Bij het vak kunstgeschiedenis is het handig om bij elke stroming een schilderij of beeld in gedachten te nemen. kies een schilderij dat duidelijk laat zien dat het bij die stroming hoort. bijvoorbeeld de verzoeking van de heilige antonius bij het surrealisme.
Maar het gaat toch niet over alle stromingen? En sowieso, de verschillende stromingen kan je meestal toch wel uit elkaar houden...?

De dag van te voren hè. Oké, dat je nieuwe stof erin wilt stampen, ik snap dat dat niet gaat, maar je kunt toch nog wel een keer zo'n half geschiedenisboekje doorlezen of zo?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-05-2005, 17:59
nanie
nanie is offline
Citaat:
Krirby schreef op 20-05-2005 @ 10:47 :
Het is misschien al gepost maar ik raad aan NIET nog te veel gaan leren vlak voor het exame/ de dag ervoor. Het is erg belangrijk dat je uitgerust bent en dat je alle vragen met een heldere geest kan maken. Als je vlak van te voren nog aan het leren bent moeten je hersenen dat allemaal nog verwerken en kan het moeilijker zijn de opgaves te maken. Overkijken enzo mag tuurlijk wel maar de dag ervoor tot 24:00 gaan leren is echt af te raden.
zou dat echt zo zijn?? ik leer altijd nog een dag van te voren, en ik haal goede cijfers.. dus, zou dat niet een verschil van persoonlijke smaak zijn? lijkt mij wel...
Maar Krirby, tkan goed zijn dat het werkt hoor.. d'r zit op zich wel iets in.. heb je er zelf ervaring mee/?
Oud 20-05-2005, 18:36
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-05-2005 @ 15:56 :
Maar het gaat toch niet over alle stromingen? En sowieso, de verschillende stromingen kan je meestal toch wel uit elkaar houden...?

De dag van te voren hè. Oké, dat je nieuwe stof erin wilt stampen, ik snap dat dat niet gaat, maar je kunt toch nog wel een keer zo'n half geschiedenisboekje doorlezen of zo?
volgen mij gaat het wel over alle stromingen maar da weet ik nie zeker ( ik hoop van niet) maargoed ik vind t gewoon handig. als het woord barok genoemd word heb ik bijv gelijk de nachtwacht in mn hoofd. als ze dan vragen naar kenmerken ga je gewoon dat hele schilderij langs.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 21-05-2005, 10:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 20-05-2005 @ 18:36 :
volgen mij gaat het wel over alle stromingen maar da weet ik nie zeker ( ik hoop van niet) maargoed ik vind t gewoon handig. als het woord barok genoemd word heb ik bijv gelijk de nachtwacht in mn hoofd. als ze dan vragen naar kenmerken ga je gewoon dat hele schilderij langs.
Ah, op die manier Ik zie dan Vermeer in mijn hoofd, maar dat zal zeker niet zoveel uitmaken? Maar ik ken eigenlijk alle stromingen wel, want mijn laatste SE heb ik herkanst en die ging over het hele boek en daar had ik een 7,5 voor. Wat ik vooral het irritantst vind, is dat perspectiefgebeuren en zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 22-05-2005, 19:49
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
mag ej trouwens kalken of je exmaneopgaven? zoals strepen bij samenvatting nederlands?

want dan is het een tip: je vind dingen sneller terug als je ze onderstreept dus vind je iets belangrijkin de samenvatting onderstreep!

en vulpen is toegestaan?

tip: vulpen hoef je alleen op het papier te 'zetten'om te schrijven, balpen moet je er op 'drukken'. oftewel schrijven met balpen is zwaarder dus heb je snel last van het schrijven, schrijf met vulpen en pas op voor vegen.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."

Laatst gewijzigd op 23-05-2005 om 11:06.
Oud 23-05-2005, 12:11
Mindlolly
Avatar van Mindlolly
Mindlolly is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-05-2005 @ 10:32 :
Ah, op die manier Ik zie dan Vermeer in mijn hoofd, maar dat zal zeker niet zoveel uitmaken? Maar ik ken eigenlijk alle stromingen wel, want mijn laatste SE heb ik herkanst en die ging over het hele boek en daar had ik een 7,5 voor. Wat ik vooral het irritantst vind, is dat perspectiefgebeuren en zo
hmm.. ik dacht eigenlijk ook dat het niet over stromingen ging.. nu ben ik wel flink de sjaak denk kan ze niet echt uit elkaar houden. Mahja, ik leer gewoon dat boekje (Kunst kennis kunde ofzo) en dan zie ik wel...
__________________
~*you send me to my corner, but you're never there*~
Oud 23-05-2005, 13:45
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
sicilion schreef op 22-05-2005 @ 19:49 :
mag ej trouwens kalken of je exmaneopgaven? zoals strepen bij samenvatting nederlands?

want dan is het een tip: je vind dingen sneller terug als je ze onderstreept dus vind je iets belangrijkin de samenvatting onderstreep!
Ja, dat mag.
Ook een aanrader bij bijv. economie en wiskunde.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-05-2005, 11:46
eldárwen
Avatar van eldárwen
eldárwen is offline
Citaat:
Mindlolly schreef op 23-05-2005 @ 12:11 :
hmm.. ik dacht eigenlijk ook dat het niet over stromingen ging.. nu ben ik wel flink de sjaak denk kan ze niet echt uit elkaar houden. Mahja, ik leer gewoon dat boekje (Kunst kennis kunde ofzo) en dan zie ik wel...
Volgens mij gaat de stof voornamelijk over Kunst Kennis Kunde, maar in dat boekje komen ook stromingen voor. (Constructivisme e.d.) Meestal vragen ze in de examens ook wel wat algemenere vragen, waarbij het wel handig is dat je andere stromingen ook nog ongeveer kent. Maar ik neem aan dat ze niet heel erg gaan afwijken van de kennis die je uit het boekje hebt moeten halen...
__________________
In love with a bad idea
Oud 24-05-2005, 17:29
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Hey.. Ik had gehoord dat er ook van die homeopatische middeltjes zijn waardoor je minder gestresst bent voor het examen...
Heeft iemand hier ervaring mee..?
Ik moet maandag pas beginnen.. maar de kriebels zitten nu al in m'n buik...
Gelukkig wordt het lekker weer.. dus kan ik in m'n bikini in de tuin leren.. Leren en bruin worden.. perfecte combinatie..!
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Oud 24-05-2005, 19:30
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 24-05-2005 @ 17:29 :
Hey.. Ik had gehoord dat er ook van die homeopatische middeltjes zijn waardoor je minder gestresst bent voor het examen...
Heeft iemand hier ervaring mee..?
Ik moet maandag pas beginnen.. maar de kriebels zitten nu al in m'n buik...
Gelukkig wordt het lekker weer.. dus kan ik in m'n bikini in de tuin leren.. Leren en bruin worden.. perfecte combinatie..!
Mijn moeder had zoiets voor mij gekocht: Rescue-spray van Bach. Er zit 27 % alcohol in (dat zal t cker zijn wat me rustig maakt) en voor de rest kruiden en bloemen ofzo Het helpt iig niet echt bij mij en het was heel erg duur.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 25-05-2005, 16:51
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 24-05-2005 @ 19:30 :
Mijn moeder had zoiets voor mij gekocht: Rescue-spray van Bach. Er zit 27 % alcohol in (dat zal t cker zijn wat me rustig maakt) en voor de rest kruiden en bloemen ofzo Het helpt iig niet echt bij mij en het was heel erg duur.
Ja dat heb ik ook thuis, heb het alleen niet geprobeerd, m'n moeder heeft het wel gebruikt en zij vond het wel helpen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 25-05-2005, 21:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 24-05-2005 @ 17:29 :
Hey.. Ik had gehoord dat er ook van die homeopatische middeltjes zijn waardoor je minder gestresst bent voor het examen...
Heeft iemand hier ervaring mee..?
Ik moet maandag pas beginnen.. maar de kriebels zitten nu al in m'n buik...
Gelukkig wordt het lekker weer.. dus kan ik in m'n bikini in de tuin leren.. Leren en bruin worden.. perfecte combinatie..!
valeriaandragees?

En wat betreft dat 'lekkere weer' wil ik nog wel een tip geven: zorg ervoor dat je morgen niet bij het raam zit!! Het wordt bloedheet en dat is helemaal niet lekker met examens maken. Laat staan als je in de zon zit. Dus zorg ervoor dat je in de schaduw zit.

(en als je niet zelf mag kiezen waar je zit: als je ziet dat jouw blaadje bij het raam in de zon ligt, ga dan even naar een docent toe en vraag of je ivm de hitte in de schaduw mag zitten. Bij mij mocht het vorig jaar )
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-05-2005, 22:31
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
ik moet gelukkig maandag pas beginnen..
Ik hoorde van een vriendin van mij ook dat ze dat spray had gebruikt..
17 euro ofzo .. Best duur opzich.. en als het dan niet werkt.. tja.. zonde van m'n geld..
Ik kijk wel of er iets van dokter vogel ofzo..
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Oud 25-05-2005, 23:10
*MaCa*
*MaCa* is offline
Ik heb wel een paar tipjes voor alle eindexamenstress die hierzo in de rondte giert........ Listen carefully
Reken je rijk---> en dan bedoel ik kijk wat je op zn minst mag halen, reken uit hoeveel punten je daar ongeveer voor moet halen en dan zul je zien dat t allemaal best wel meevalt

Voor al die vreselijke stressers onder jullie bedenk dat t eigelijk een gewone proefwerkweek is, oké t telt dan iets meer mee maarja who cares??? Gewoon rustig blijven

De media maakt ons gewoon gek, ik bedoel sorry hoor is het echt nodig om 30 keer op een dag te horen hoe alle scholieren zitten te zweten boven hun boeken terwijl je zelf helemaal niet zo actief bezig bent

Ben ik trouwens de enige die in de afgelopen 3 weken echt helemaal noppes heeft gedaan???? En tis niet zo dak er briljant voorsta, maar ik heb er nog staads vertrouwen in dat er de afgelopen jaren zoveel is blijven hangen dat ik dadelijk mn examens zo kan maken
__________________
hoezo klach me door t leven heen, die horecalach kreeg ik ook niet voor niets
Oud 27-05-2005, 03:21
TechnoZeeuw
TechnoZeeuw is offline
NIET leren die ochtend, heel even overkijken hoogstens maar niet langer dan een kwartier. Als je langer overkijkt moeten je hersenen teveel verwerken en kan je je minder concentreren op de opdracht..
__________________
Sterf met het gevoel dat je geleefd hebt
Oud 27-05-2005, 03:23
TechnoZeeuw
TechnoZeeuw is offline
Citaat:
Baka² schreef op 04-05-2005 @ 11:13 :
Wat me opgevallen is dat er nog niet tussen stond:

- kleed je warm aan!! Zoals bij ons word een examen in een gymzaal gegeven, en het is altijd kil. Als je te warm aangekleed bent, kun je nog wat uittrekken, je zal er spijt van krijgen als je het de hele tijd te koud zou hebben
Nou jongen, doe wat je wil, trek je trui en geitewollensokken maar aan. Maar ik ga morgen bij 32 graden toch echt wel in mijn t-shirtje zitten hoor
__________________
Sterf met het gevoel dat je geleefd hebt
Oud 30-05-2005, 22:59
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
TechnoZeeuw schreef op 27-05-2005 @ 03:23 :
Nou jongen, doe wat je wil, trek je trui en geitewollensokken maar aan. Maar ik ga morgen bij 32 graden toch echt wel in mijn t-shirtje zitten hoor
Ja dat kan je wel zeggen, maar in gymzaal (ten iedere geval bij ons) voelde het wel koudjes aan.
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [HAVO] Last minute Nederlands examen tips?
Misterman123
3 12-05-2014 21:03
HAVO Examentips
Casino Bob
3 19-05-2006 18:30
Eindexamens 2003 Examentips
Diovai
76 27-06-2003 14:26
Eindexamens 2003 Examensites.
MC
40 17-06-2003 21:46
Eindexamens 2003 **gym**
Kastanje
21 11-04-2003 17:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.