Oud 12-08-2012, 09:34
%
% is offline
hoi,

ik ben een cv aan het maken waar ik ook hobby's in wil vullen.
het probleem is dat ik echt helemaal niks weet.
iemand wat ideeen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2012, 10:34
DiederikV
DiederikV is offline
Je hoort geen hobby's op je cv te zetten en als je perse hobby's in wil vullen moet je ze wel hebben en niet hoeven te bedenken -.-
__________________
GL HF
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 11:22
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nou ja, het hoeft niet, dus als je niets weet, laat je dat lekker zitten. Ik neem aan dat het meestal ook niet relevant is, tenzij het werk waarvoor je solliciteert heel erg in het verlengde van je hobby's ligt ofzo.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 13:47
Verwijderd
Als ze, zoals Em zegt, niet duidelijk te maken hebben met de baan waar je voor solliciteert, moet je je hobby's niet op je CV zetten
Dat boeit je toekomstige werkgever namelijk geen hol, en het hoort gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 18:38
Example
Example is offline
Hobby's op je CV zetten is ongepast en als je ze niet hebt al helemaal.
Niet doen dus.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 10:48
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Als het toevallig erover gaat in een sollicitatiegesprek kun je het kort noemen maar anders niet.
En dit lijkt me trouwens ook meer iets voor W&W
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 13:03
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
En dit lijkt me trouwens ook meer iets voor W&W
Goede!

En zoals de rest al zegt, als je zelf al niet zeker weet of je een hobby hebt, moet je het al helemaal niet op je CV zetten.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 15:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Er is helemaal niks mis met aan het einde van je CV even iets te vermelden over je hobby's, dat is vrij normaal. Bijvoorbeeld "in mijn vrije tijd kook ik graag, speel ik tennis en ben ik actief bij een theatergezelschap". Gewoon een korte zin waar je beknopt opsomt wat je naast je werk doet.


Bedenk ook dat een sollicitatie ook dient om te bepalen of jij in een team past en je om te kijken of een goede klik hebt met je toekomstige collega's, het kan geen kwaad om ook even te laten zien dat jij meer bent dan het beroep dat je uitoefent.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 15:59
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Er is helemaal niks mis met aan het einde van je CV even iets te vermelden over je hobby's, dat is vrij normaal. Bijvoorbeeld "in mijn vrije tijd kook ik graag, speel ik tennis en ben ik actief bij een theatergezelschap". Gewoon een korte zin waar je beknopt opsomt wat je naast je werk doet.


Bedenk ook dat een sollicitatie ook dient om te bepalen of jij in een team past en je om te kijken of een goede klik hebt met je toekomstige collega's, het kan geen kwaad om ook even te laten zien dat jij meer bent dan het beroep dat je uitoefent.
Dit.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 16:55
Verwijderd
Hoezo 'iemand ideeën?'. Wij weten toch niet wat jij in je vrije tijd doet. Bedenk het zelf, je weet heus wel wat je leuk vindt en je moet niet dingen gaan verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 17:51
Verwijderd
Het is inderdaad gebruikelijk om je hobby's te vermelden. Mijn eigen cv is 1 tot 2 a4-tjes (afhankelijk van variant enzo) en natuurlijk nemen alle opleidingen en relevante activiteiten het overgrote deel in, maar op het einde één zinnetje, tien woorden achter elkaar, neemt nauwelijks ruimte in maar kan toch net wat meer een beeld schetsen van wie jij bent. Denk hierbij aan sport en doe je dat niet, dan of je een instrument bespeelt, etc.

Bijv:

Hobby's
Hardlopen, lezen, piano spelen.

Da's al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 21:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, ik heb ook altijd wel een aantal dingen genoemd die ik in m'n vrije tijd doe. Denk ook aan vrijwilligerswerk, sport, etc.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 10:03
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Het kan prima, inderdaad, als het maar relevant is of van jou een beeld schetst naast het werk dat je doet / wil gaan doen.
Laat je baan en je vrije tijd elkaar niet tegenspreken. Zo solliciteerde ik voor een baan om bijstandsaanvragen toe te kennen of af te wijzen, kritisch werk. Ik liet mijn vrijwilligerswerk bij de voedselbank maar achterwege op mijn CV.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 18:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, en toen ik solliciteerde in de zorg heb ik juist vermeld dat ik vrijwilligerswerk deed voor een patiëntenorganisatie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Er is helemaal niks mis met aan het einde van je CV even iets te vermelden over je hobby's, dat is vrij normaal. Bijvoorbeeld "in mijn vrije tijd kook ik graag, speel ik tennis en ben ik actief bij een theatergezelschap". Gewoon een korte zin waar je beknopt opsomt wat je naast je werk doet.


Bedenk ook dat een sollicitatie ook dient om te bepalen of jij in een team past en je om te kijken of een goede klik hebt met je toekomstige collega's, het kan geen kwaad om ook even te laten zien dat jij meer bent dan het beroep dat je uitoefent.
Ja, dit. Een sport die je beoefent, een vereniging waar je lid van bent, een instrument dat je bespeelt, vrijwilligerswerk, iets creatiefs, dat kun je prima benoemen. Het toont dat je brede interesses hebt en bereid bent ergens je best voor te doen.
Maar als je in je vrije tijd alleen een beetje internet en een beetje tv kijkt, dan kun je dat beter niet vermelden en helemaal geen kopje 'vrijetijdsbesteding' maken. Het is niet verplicht het erop te zetten.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 11:49
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Geen hobby's hebben is trouwens wel een beetje apart, beter verzin je dan maar een paar hobby's dan dat je zegt dat je helemaal geen hobby's hebt (ook al is het lezen en film kijken, of zelfs "hanging out with friends").

Een hobby laat zien dat je een normaal mens bent, en het komt onvermijdelijk ten sprake tijdens een sollicitatietraject. Wij hebben een sollicitant gehad die pas na diep nadenken wist te vermelden dat ze borduurde (oid), en verder niet kon verzinnen wat ze in haar vrije tijd deed, en dan krijg je een heel vreemd beeld van iemand.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 12:21
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Als je echt geen hobbys weet kun je nog altijd je interesses vermelden.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 19:37
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Geen hobby's hebben is trouwens wel een beetje apart, beter verzin je dan maar een paar hobby's dan dat je zegt dat je helemaal geen hobby's hebt (ook al is het lezen en film kijken, of zelfs "hanging out with friends").

Een hobby laat zien dat je een normaal mens bent, en het komt onvermijdelijk ten sprake tijdens een sollicitatietraject. Wij hebben een sollicitant gehad die pas na diep nadenken wist te vermelden dat ze borduurde (oid), en verder niet kon verzinnen wat ze in haar vrije tijd deed, en dan krijg je een heel vreemd beeld van iemand.
Dat... en wat eronder staat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2012, 18:09
lauraw
lauraw is offline
Ik heb wel altijd interesses op mijn CV staan en daar vallen ook hobby's als voetbal onder. Ik zie dat als een beetje achtergrondinfo, als het niet van belang is, lezen ze het niet. Het staat ook helemaal onderaan. Enne ja als je niets weet is het vrij nutteloos om hobby's te verzinnen toch?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 10:20
kessels
kessels is offline
Citaat:
Geen hobby's hebben is trouwens wel een beetje apart, beter verzin je dan maar een paar hobby's dan dat je zegt dat je helemaal geen hobby's hebt (ook al is het lezen en film kijken, of zelfs "hanging out with friends").

Een hobby laat zien dat je een normaal mens bent, en het komt onvermijdelijk ten sprake tijdens een sollicitatietraject. Wij hebben een sollicitant gehad die pas na diep nadenken wist te vermelden dat ze borduurde (oid), en verder niet kon verzinnen wat ze in haar vrije tijd deed, en dan krijg je een heel vreemd beeld van iemand.
Ja komt inderdaad raar over als je niets kan verzinnen..Iedereen doet wel iets in haar of zijn vrije tijd toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Help! MBO loi/nha
Devianne
10 13-11-2009 22:51
Werk, Geld & Recht Je opleiding op je CV beschrijven.
Maurice
7 11-08-2006 06:55
Verhalen & Gedichten mijn ambities?
Sartre
15 01-01-2005 20:57
Werk, Geld & Recht sollicitatiebrief
Daantje_0705
14 08-09-2003 13:14
Werk, Geld & Recht Een cv maken.
Verwijderd
19 28-07-2003 17:08
Werk, Geld & Recht Cv
Trimm Trabb
10 18-06-2003 21:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.