Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2005, 02:39
RedWarrior
RedWarrior is offline
Er is nu de id-plicht, maar als je je id nou principieel niet wil dragen, wat dan? Kunnen politie om niks erom vragen?
__________________
We leven, we ademen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2005, 02:46
Verwijderd
nee, en waarom zouden ze dat doen?

alleen als je betrokken raakt of getuige bent van etc. een evt vergrijp (dus ook fietsen zonder licht) kunnen en zullen ze dat doen, maar dat was altijd al zo.

maar waarom in godsnaam zou je daar 'principieel' tegen zijn
als een id-kaart nou 10 kilo woog, ok...maar wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 03:19
TwinTurbo
Avatar van TwinTurbo
TwinTurbo is offline
De politie kan nu gewoon jou als je in 'n discotheek staat vragen om je id. Als je in de supermarkt de drank staat in te laden: ID?

Je kan wel weigeren, of je kan 'm niet laten zien, maar gegarandeerd dat je ermee gezeik krijgt. De boete was...€50,- geloof ik?
__________________
-Powered By ASUS, AMD & @home-
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 04:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Katje schreef op 04-01-2005 @ 03:46
maar waarom in godsnaam zou je daar 'principieel' tegen zijn
als een id-kaart nou 10 kilo woog, ok...maar wat is het probleem?
Ik heb geen ID-kaart, maar een paspoort.
Ten eerste, dat ding heeft zo'n raar formaat dat het niet handig is om mee te nemen (Het pas echt nergens in).
Ten tweede, als ik dat ding kwijt raak, een paspoort kost 65 euro. Dan maar die goedkopere boete.

Plus, ik heb een OV. Ik snap niet waarom dat niet geldt. Er staat een foto op, er staat een naam op, er staat een kaartnummer op waarmee ze zo al je gegevens kunnen opvragen.

Op mijn paspoort staat precies hetzelfde. Er staat geen adres op, en de woonplaats klopt ondertussen niet meer omdat ik ben verhuisd.

__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 08:09
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 04-01-2005 @ 05:56 :
Ik heb geen ID-kaart, maar een paspoort.
Ten eerste, dat ding heeft zo'n raar formaat dat het niet handig is om mee te nemen (Het pas echt nergens in).
Ten tweede, als ik dat ding kwijt raak, een paspoort kost 65 euro. Dan maar die goedkopere boete.
dus ik begin er ook niet aan. M'n vader is er zo van overtuigd dat ik hem kwijtraak dat ie gezegd heeft dat ik het maar moest thuislaten en dat hij de boete zou betalen als het daartoe zou komen. Maar die kans is niet zo heel heel groot volgens mij.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 08:22
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
hmm ze mogen je al naar je id vragen als jij gewoon op de openbare weg loopt! gebeurde nieuwjaarsnacht al in almelo dacht te politie lollig te zijn! je kan ook rijbewijs als id gebruiken... dus dan kan je je paspoort thuis laten...

gr
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 08:41
Tha-Theo
Avatar van Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Maar de politie is ook verplicht om zich te legetimeren als wij daar om vragen. Ze kunnen je dus voor hun lol naar je ID vragen, maar als iedereen dan gewoon zegt van 'Dan wil ik ook die van u zien' is voor hun de lol er ook erg snel van af denk ik. Verder mogen ze er toch pas om vragen als je iets verdachts doet? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 08:47
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 04-01-2005 @ 09:22 :
hmm ze mogen je al naar je id vragen als jij gewoon op de openbare weg loopt! gebeurde nieuwjaarsnacht al in almelo dacht te politie lollig te zijn! je kan ook rijbewijs als id gebruiken... dus dan kan je je paspoort thuis laten...

gr
tuurlijk...iedereen heeft natuurlijk ook een rijbewijs....

Waarom ben je principieel tegen een ID-kaart?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 08:52
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
ik ben nogal goed in het kwijtraken van dingen... en zo'n ding kost 40 euro
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 09:39
The0
The0 is offline
Bestel een id-kaart. Formaat pinpas tegenwoordig dus past prima in je portemonee. En als je DIE kwijtraakt is er toch wel stront aan de knikker.

Principieel tegen de id-kaart zijn klinkt alsof je een reden hebt om je niet te kunnen identificeren op straat..
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 09:53
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 04-01-2005 @ 05:56 :

Plus, ik heb een OV. Ik snap niet waarom dat niet geldt. Er staat een foto op, er staat een naam op, er staat een kaartnummer op waarmee ze zo al je gegevens kunnen opvragen.

Op mijn paspoort staat precies hetzelfde. Er staat geen adres op, en de woonplaats klopt ondertussen niet meer omdat ik ben verhuisd.

omdat ov's erg makkelijk na te maken zijn
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Tha-Theo schreef op 04-01-2005 @ 09:41 :
Maar de politie is ook verplicht om zich te legetimeren als wij daar om vragen. Ze kunnen je dus voor hun lol naar je ID vragen, maar als iedereen dan gewoon zegt van 'Dan wil ik ook die van u zien' is voor hun de lol er ook erg snel van af denk ik. Verder mogen ze er toch pas om vragen als je iets verdachts doet? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?
waarom is de lol er dan af voor hen? Zij laten hun ID dan even zien en gegeven vervolgens jou een boete.
En ze mogen erom vragen als ze je ergens van verdenken of als je ergens getuige van was ed. Daar valt ook een simpel vergrijp als 'geen licht op je fiets hebben' onder.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
The0 schreef op 04-01-2005 @ 10:39 :
Bestel een id-kaart. Formaat pinpas tegenwoordig dus past prima in je portemonee.
hoeveel kost zo'n id-kaart eigenlijk?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:19
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
verschilt volgens mij per gemeente, maar je moet rekenen op ongeveer € 30
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 04-01-2005 @ 11:16 :
hoeveel kost zo'n id-kaart eigenlijk?
Dat verschilt toch per gemeente?
Moet je even op de site van je gemeente kijken

En ik vroeg me af, als je nou een kopie van je paspoort maakt, en je laat die zien als de politie erom vraagt, accepteren ze dat, of moet het echt je paspoort zelf zijn die je laat zien?

Anders kun je natuurlijk gewoon een kopietje van je paspoort maken en die meenemen. Die kun je klein opvouwen, en als je die kwijtraakt is er ook niks aan de hand
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:25
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 04-01-2005 @ 11:21 :
Dat verschilt toch per gemeente?
Moet je even op de site van je gemeente kijken

En ik vroeg me af, als je nou een kopie van je paspoort maakt, en je laat die zien als de politie erom vraagt, accepteren ze dat, of moet het echt je paspoort zelf zijn die je laat zien?

Anders kun je natuurlijk gewoon een kopietje van je paspoort maken en die meenemen. Die kun je klein opvouwen, en als je die kwijtraakt is er ook niks aan de hand
als dat zou kunnen, dan zou er echt niet zo'n ophef over zijn
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:35
Verwijderd
Dat lijkt me sterk, want kopieën zijn erg makkelijk te vervalsen en een kopie van je paspoort geldt nou eenmaal niet als identificatie.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 04-01-2005 @ 11:21 :
Dat verschilt toch per gemeente?
Moet je even op de site van je gemeente kijken

En ik vroeg me af, als je nou een kopie van je paspoort maakt, en je laat die zien als de politie erom vraagt, accepteren ze dat, of moet het echt je paspoort zelf zijn die je laat zien?

Anders kun je natuurlijk gewoon een kopietje van je paspoort maken en die meenemen. Die kun je klein opvouwen, en als je die kwijtraakt is er ook niks aan de hand
nee een kopie is niet geldig.

Wat ik niet snap is dat ze brommercertificaat ook niet als geldig legitimatiebewijs zien. Ookal had ik die ook niet gehad. Dat had veel problemen voor 16 en 17 jarige voorkomen.

Een paspoort is niet erg handteerbaar, ben ik even blij dat ik in november vorige jaar me rijbewijs gehaald heb.
En een ID en paspoort mag je normaal gesproken niet naast elkaar hebben. (dus en een paspoort en een ID-kaart). Als dat kon waren er ook minder problemen dan had je ze beide aan kunnen schaffen, want buiten europa heb je een paspoort nodig en somige gaan daar heen .
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2005, 10:45
Verwijderd
Het is gewoon een verplichte eenmalige investering van drie of vier tientjes voor zo'n ID-kaart.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:46
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Conclusie: Als je alleen naar landen reist waar de ID-kaart geldig is kan je altijd beter een ID-kaart kopen. Hanteerbaarder en goedkoper.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.

Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 10:49.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-01-2005 @ 11:15 :
waarom is de lol er dan af voor hen? Zij laten hun ID dan even zien en gegeven vervolgens jou een boete.
En ze mogen erom vragen als ze je ergens van verdenken of als je ergens getuige van was ed. Daar valt ook een simpel vergrijp als 'geen licht op je fiets hebben' onder.
Dat is dus niet waar. Tegenwoordig mag de politie in elke omstandigheid om je ID vragen. Ook als jij op straat wandelt. Ze zullen het hopelijk niet zo snel doen, maar het kan weldegelijk.

Het is natuurlijk vooral bedoeld om de gouwe ouwe grap tegen te gaan waar je het adres en geboortedatum van een goede vriend van je opgeeft, die dan, na het aangevochten te hebben, de boete niet hoeft te betalen.

Maar als je hem nu niet bij je hebt? Geven ze je een boete, geef je weer de naam van je vriend op en zijn we van het gezeik af. Mooi toch?

Ik heb nu overigens een ID kaart en m'n rijbewijs. Mocht ik weer ver weg moeten, dan schaf ik een paspoort aan.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:16
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Moet je je paspoort inleveren als je een id-kaart aanvraagt??
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 04-01-2005 @ 12:16 :
Moet je je paspoort inleveren als je een id-kaart aanvraagt??
Ja, of je geeft je paspoort als vermist op. Maar dan is het niet aan te raden om hem nog te gebruiken
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:31
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 04-01-2005 @ 12:16 :
Moet je je paspoort inleveren als je een id-kaart aanvraagt??
nee.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 04-01-2005 @ 12:31 :
nee.
Jawel dus...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2005, 11:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 04-01-2005 @ 12:16 :
Moet je je paspoort inleveren als je een id-kaart aanvraagt??
Nee, je mag ze allebei tegelijk hebben. Bron.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-01-2005 @ 12:10 :
Dat is dus niet waar. Tegenwoordig mag de politie in elke omstandigheid om je ID vragen. Ook als jij op straat wandelt. Ze zullen het hopelijk niet zo snel doen, maar het kan weldegelijk.

(...)
Dat het kan vind ik niet zo belangrijk. De politie kan jou ook vermoorden en je lijk in het water gooien zodat niemand erachter komt. Agenten hebben echt wel iets beters te doen dan willekeurige mensen oppakken omdat ze toevallig op straat wandelen.

En als het gaat om willekeurige ettertjes die ergens hangen die om hun ID worden gevraagd, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-01-2005 @ 12:43 :
Dat het kan vind ik niet zo belangrijk. De politie kan jou ook vermoorden en je lijk in het water gooien zodat niemand erachter komt. Agenten hebben echt wel iets beters te doen dan willekeurige mensen oppakken omdat ze toevallig op straat wandelen.
Daarom zeg ik toch ook dat ze dat niet zo snel zullen doen?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 04-01-2005 @ 12:32 :
Nee, je mag ze allebei tegelijk hebben. Bron.
Hey, da's nieuw. Sorry dan...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-01-2005 @ 12:10 :
Dat is dus niet waar. Tegenwoordig mag de politie in elke omstandigheid om je ID vragen. Ook als jij op straat wandelt. Ze zullen het hopelijk niet zo snel doen, maar het kan weldegelijk.
Nee hoor:
Citaat:
Het verzoek om identificatie door politie of andere toezichthouder mag niet willekeurig gebeuren. Zij moeten daartoe een reden hebben. Het moet nodig zijn voor de uitvoering van hun taken, bijvoorbeeld voor verkeerstoezicht, hulpverlening, opsporing van strafbare feiten of handhaven van de openbare orde.

Bron: http://www.justitie.nl/themas/meer/i...cePageID=25186
Citaat:
Maar als je hem nu niet bij je hebt? Geven ze je een boete, geef je weer de naam van je vriend op en zijn we van het gezeik af. Mooi toch?
Als je die niet hebt mogen ze je meenemen naar het bureau, om daar je gegevens op te zoeken en je een (nog hogere) boete te geven.


Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
En een ID en paspoort mag je normaal gesproken niet naast elkaar hebben. (dus en een paspoort en een ID-kaart). Als dat kon waren er ook minder problemen dan had je ze beide aan kunnen schaffen, want buiten europa heb je een paspoort nodig en somige gaan daar heen
Ook niet waar. Vroeger was dat inderdaad zo, maar tegenwoordig mag je zowel een paspoort als een ID-kaart hebben. Op die manier kun je nog gewoon naar alle landen reizen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:59
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Tuurlijk mag je principieel tegen zijn. In sommige gevallen kost je dat gewoon 50 euro.
Ik snap de ophef niet. Stop dat ding achter je pinpas en je hebt hem altijd bij je
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 12:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-01-2005 @ 12:49 :
Nee hoor:
Ja okee, er zullen wel richtlijnen zijn, waarom zou een agent uberhaupt willekeurig ID's gaan opvragen. Maar de reden kan zo minimaal zijn (denk aan opsporing bijvoorbeeld) dat je weldegelijk lopend over straat om je ID gevraagd kan worden. Maar je hebt gelijk, niet in elke omstandigheid.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 12:15
hotrid
Avatar van hotrid
hotrid is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 04-01-2005 @ 09:22 :
hmm ze mogen je al naar je id vragen als jij gewoon op de openbare weg loopt! gebeurde nieuwjaarsnacht al in almelo dacht te politie lollig te zijn! je kan ook rijbewijs als id gebruiken... dus dan kan je je paspoort thuis laten...

gr
Hey! Een Almeloër gespot!

Tja tegenwoordig ben je verplicht een ID bij je te hebben, de politie mag ernaar vragen wanneer ze wil. Tegenwoordig ben ik ook verplicht om een paspoort op zak te hebben. Maar ik zie meer positieve kanten dan negatieve dus het maakt opzich niet veel uit.
__________________
Drinken halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 12:43
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 04-01-2005 @ 09:52 :
ik ben nogal goed in het kwijtraken van dingen... en zo'n ding kost 40 euro
Ja, en de boete 50, het is maar wat je liever hebt? Ik heb de mijne al járen in mijn portemonnee zitten, en ben normaal gesproken ook altijd alles kwijt, maar ik kan me niet voorstellen dat als je hem veilig in je portemonnee stopt, je hem dan kwijt raakt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 12:56
Verwijderd
Je zult toch moete leren op je spullen te letten en misschien is die veertig euro wel een goede financiële prikkel
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 12:59
Billy_bob
Billy_bob is offline
Ik draag mijn ID altijd al bij me, en wat is nou in godsnaam de moeite om het bij je te dragen?
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2005, 13:08
Verwijderd
Ze vragen er niet zómaar om natuurlijk, maar goed, als je gewoon altijd je portemonnee bij je hebt, kun je net zo goed een ID-kaart er bij in stoppen, lijkt me een kleine moeite. Wanneer je dat niet wil, tja, dan ga je dus voor de boete van €50,-

Zelf heb ik m'n paspoort altijd in m'n tas zitten, en m'n tas heb ik buiten altijd wel bij me. Dus mja, mij maakt het weinig uit. Als ze hem willen zien, vraag ik me wel af waarom. Maar goed, ik laat hem wel zien.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:12
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als ik met de hond ga lopen, heb ik trouwens mijn ID niet bij me. Hij zit in mijn portemonnee, en die heb ik eigenlijk altijd wel bij me als ik buiten ben, maar daar ga ik niet mee slepen als ik door een modderig park met een natte hond loop Maar ik hoop er maar op dat ze daar gewoon niet komen controleren
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:26
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik droeg mn ID zowiezo al jaren bij me

Altijd als er iets nieuws ingevoerd wordt worden er weer links gelegd met de 2de wereld oorlog en komen de beste haatzaaiende verhaaltjes tegenover de politie te voorschijn; dat ze wel eens effe op iedere straathoek staan te wachten met honkbal knuppels om te kijken of je wel je ID bij je hebt.

Begrijp me niet verkeerd, bij de politie werken meer mensen die hypocriet zijn dan niet, maar overdrijven is ook een vak.
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:31
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-01-2005 @ 12:49 :
Ook niet waar. Vroeger was dat inderdaad zo, maar tegenwoordig mag je zowel een paspoort als een ID-kaart hebben. Op die manier kun je nog gewoon naar alle landen reizen.
Okay dat is dan nieuw, dus een goede oplossing voor degene zonder rijbewijs die wel buiten europa komen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 04-01-2005 @ 10:53 :
omdat ov's erg makkelijk na te maken zijn
Er was gisteren iemand met een uvlampje in de trein, die controleerde de ov's op echtheid.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 14:26
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Ik heb ook altijd een ID-kaart bij. Het is echt weinig moeite om het mee te nemen hoor..
__________________
Relativeren is een werkwoord
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 14:31
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Prima, zo'n verplichting.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 14:55
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik heb er nu net 1 aangevraagd, 22 euro
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 04-01-2005 @ 15:55 :
Ik heb er nu net 1 aangevraagd, 22 euro
Dan ben je dus eigelijk al te laat ......

Bedenk me net dat me paspoort in mei afloopt ......
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:59
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 04-01-2005 @ 15:26 :
Ik heb ook altijd een ID-kaart bij. Het is echt weinig moeite om het mee te nemen hoor..
Ik heb ,m vanaf nu ook (altijd) bij me, toevallig was er een (brom) fiets controlle in mijn woonplaats waarbij de agenten bij iedereen die ze aanhielden naar het identiteits bewijs vroegen, gelukkig was mijn fiets in orde, en kon ik de gevraagde kaart overleggen....Anders had mij dat zeker 50 € gekost.

Kan dan ook niet begrijpen dat veel jongeren moeite hebben met de aanschaf van een ID kaart (formaat bankpas) Kost bij ons 35 € en is 5 jaar geldig, bovendien heeft iedereen tussen de 12 en 18 jaar een oproep van de gemeente gekregen om zo'n kaart aan te vragen. Dus het smoesje van vergeten of ik wist het niet, kan er bij mij niet in.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:05
Verwijderd
Mijn broertje is van de week, zonder enige aanleiding gecontroleert. Gewoon om te kijken of hij het bij zich had. Maar dat mag je toch weigeren?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 04-01-2005 @ 18:05 :
Mijn broertje is van de week, zonder enige aanleiding gecontroleert. Gewoon om te kijken of hij het bij zich had. Maar dat mag je toch weigeren?
Blijkbaar dus wel
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-01-2005 @ 14:52 :
Er was gisteren iemand met een uvlampje in de trein, die controleerde de ov's op echtheid.
Ik heb al bijna vijf jaar een OV-studentenkaart en mij is zelfs nog nooit gevraagd om hem uit het (toch echt moeilijk zichtbare) pasjesgedeelte van mijn portefeuille te halen

Ben zelfs al een paar keer de bus ingekomen door gewoon een uitgeprinte OV te laten zien, die chauffeurs boeit het toch geen reet wie er meerijdt
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:30
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 04-01-2005 @ 18:05 :
Mijn broertje is van de week, zonder enige aanleiding gecontroleert. Gewoon om te kijken of hij het bij zich had. Maar dat mag je toch weigeren?
Nee, dat mag je niet, dat is nou juist het hele eieren eten.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vragen over politie in een moskee
Gatara
76 23-06-2009 00:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap onafhankelijkheid Kosovo een feit
Verwijderd
403 11-05-2009 21:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Utrecht subsidieert nieuwe apartheid'
Gatara
66 29-04-2009 16:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen privatisering staatsbedrijf meer
ijscoman
68 17-12-2007 19:10
Werk, Geld & Recht Vader ontduikt onderhoudsplicht.
Hellracer_89
110 18-12-2005 18:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap heb jij al een identiteitsbewijs ?
kitesurfertje
153 20-01-2005 20:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.