Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2005, 10:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Orpa schreef op 01-10-2005 @ 18:50 :
en of ik er bezwaar tegen heb om bijgeschoold te worden... Ze doen hun best maar, alsof dat zo nuttig is voor iemand die maar 4 uur per week werkt (contractmatig dan, in werkelijkheid ist wel meer)...
Dat lijkt me bijzonder nuttig: denk eens aan alle medicijnen die jij verkoopt. Het lijkt me toch handig als je daar wat vanaf weet.
Daarom krijg je als je er (even denken hoor, ik dacht: ) 1 jaar werkt ook standaard de brief dat je een cursus moet gaan volgen. Je kan hem met een goede reden wel afslaan, maar het is eigenlijk gewoon de bedoeling dat je die doet.

@ikbenschipper1: de lonen bij het Kruidvat staan al helemaal vast.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2005, 12:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-10-2005 @ 11:41 :
@ikbenschipper1: de lonen bij het Kruidvat staan al helemaal vast.
Jah ik wet niet in hoevere er dingen met functiejaren gedaan kunnen worden enzo, dus het is maar een idee he
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 12:57
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
@ Estar: misschien wil ik ook gewoon leuk werk doen en vaak kunnen werken? Dan heb je én plezier in je werk en verdien je waarschijnlijk meer.

Verder zal het niet vaak voorkomen dat je baas loonsverhoging geeft. Vooral niet in een bedrijf, waar de lonen al vast staan, zoals Balance zei. Je loon is echt geen indicatie van hoe goed je werkt, maar eerder van je leeftijd, functie en de hoeveelheid jaren die je al werkt bij het bedrijf (tenminste bij mijn huidige werk krijg je 50 cent per uur extra per jaar dat je er werkt).
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 14:00
Estar
Estar is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 02-10-2005 @ 13:57 :
@ Estar: misschien wil ik ook gewoon leuk werk doen en vaak kunnen werken? Dan heb je én plezier in je werk en verdien je waarschijnlijk meer.

Verder zal het niet vaak voorkomen dat je baas loonsverhoging geeft. Vooral niet in een bedrijf, waar de lonen al vast staan, zoals Balance zei. Je loon is echt geen indicatie van hoe goed je werkt, maar eerder van je leeftijd, functie en de hoeveelheid jaren die je al werkt bij het bedrijf (tenminste bij mijn huidige werk krijg je 50 cent per uur extra per jaar dat je er werkt).
Als je vanuit een vergelijkbaar bedrijf komt is een indicatie van je salaris wel degelijk van belang voor sommige bedrijven, helemaal als ze weten dat jij nu meer verdiend dan ze je gaan bieden dan is je kans ook zo verkeken.

En hoe kom je erbij dat de kruidvat leuk werk is?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 14:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-10-2005 @ 13:12 :
Jah ik wet niet in hoevere er dingen met functiejaren gedaan kunnen worden enzo, dus het is maar een idee he
Het kan idd, maar bij het kruidvat doen ze daar niet aan.

Voor elke functie/leeftijd is er een standaardloon en dat krijg je gewoon, ongeacht hoe lang je er werkt.

Alleen bij je verjaardag, bij verandering van functie (dwz 1e verkoper of (assistent-)filiaalhouder worden. Van vakkenvuller naar verkoper verandert er niks) of bij behaalde diploma's (verkoop in de drogisterij, 1e verkoper, enz.) krijg je salarisverhoging.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:27
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-10-2005 @ 11:41 :
Dat lijkt me bijzonder nuttig: denk eens aan alle medicijnen die jij verkoopt. Het lijkt me toch handig als je daar wat vanaf weet.
Daarom krijg je als je er (even denken hoor, ik dacht: ) 1 jaar werkt ook standaard de brief dat je een cursus moet gaan volgen. Je kan hem met een goede reden wel afslaan, maar het is eigenlijk gewoon de bedoeling dat je die doet.

@ikbenschipper1: de lonen bij het Kruidvat staan al helemaal vast.
Ik mag best medicijnen verkopen, k mag er alleen niets over adviseren, dan moet ik mij leidinggevende bellen, en DIE mag adviseren...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Orpa schreef op 02-10-2005 @ 17:27 :
Ik mag best medicijnen verkopen, k mag er alleen niets over adviseren, dan moet ik mij leidinggevende bellen, en DIE mag adviseren...
ja dat klopt. ik zeg toch ook niet dat je die niet mag verkopen?
Ik zeg alleen dat het handig is om die cursus te hebben, aangezien je dan een stuk meer leert over de medicijnen. En dat het dus niet heel raar is dat ze op een sollicitatieformulier vragen of je bezwaar hebt tegen bijscholing.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 17:03
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:
Estar schreef op 02-10-2005 @ 15:00 :
Als je vanuit een vergelijkbaar bedrijf komt is een indicatie van je salaris wel degelijk van belang voor sommige bedrijven, helemaal als ze weten dat jij nu meer verdiend dan ze je gaan bieden dan is je kans ook zo verkeken.

En hoe kom je erbij dat de kruidvat leuk werk is?
Ja, maar jij reageert/solliciteert dan toch op die baan? Dan heb je dus toch interesse in die baan? Naja laten we dr ook maar over op houden.

De Kruidvat lijkt me in ieder geval leuk werk Ik werk nu bij een supermarkt en daar gaat het niet goed. We moeten steeds meer doen in steeds minder tijd en met minder mensen. Je hebt echt een werkdruk en dat is dus niet leuk. Verder ben ik het kassawerk ook wel een beetje zat en ik zou liever in de winkel willen helpen (met af en toe wat kassa erbij). Ik zoek dus ook wat meer afwisseling en minder stress.
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 19:05
Estar
Estar is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 02-10-2005 @ 18:03 :
Ja, maar jij reageert/solliciteert dan toch op die baan? Dan heb je dus toch interesse in die baan? Naja laten we dr ook maar over op houden.

De Kruidvat lijkt me in ieder geval leuk werk Ik werk nu bij een supermarkt en daar gaat het niet goed. We moeten steeds meer doen in steeds minder tijd en met minder mensen. Je hebt echt een werkdruk en dat is dus niet leuk. Verder ben ik het kassawerk ook wel een beetje zat en ik zou liever in de winkel willen helpen (met af en toe wat kassa erbij). Ik zoek dus ook wat meer afwisseling en minder stress.
Datis bij een kruidvat net zo erg joh!
Je bent de hele tijd bezig met opruimen, er staan meestal hooguit 2 mensen bij de kassa en de rest maar als een zot alles in de schappen zetten. En dan is het maar afwachten of je leuke collega's je hebt. Als je soort gelijk werk wilt kun je beter naar de da of naar een parfumerie gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 22:59
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Ja, maar daar zoeken ze helaas geen mensen. De Kruidvat in ons dorp is redelijk groot en er staan echt wel meer dan twee mensen in de rij voor de kassa, dus het loopt wel goed door zeg maar. En verder, tsja het is maar afwachten natuurlijk
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 10:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb begin september een sollicitatieformulier ingevuld en het is nu begin oktober en ik heb nog altijd niets gehoord, is dat normaal of moet ik er maar niets meer van verwachten?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 11:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-10-2005 @ 11:41 :
Ik heb begin september een sollicitatieformulier ingevuld en het is nu begin oktober en ik heb nog altijd niets gehoord, is dat normaal of moet ik er maar niets meer van verwachten?
bel eens op misschien zijn ze je sollicitatieformulier kwijt geraakt dat zou kunnen.
Het is wat je wel eens vaker hoort.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:29
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Duurt inderdaad wel erg lang. Ik zou ook gewoon even langsgaan of bellen, zo laat je ook zien dat je echt interesse hebt en wie weet werkt het. Bij mij zouden ze sowieso bellen, ook als ik niet hoefde langs te komen voor een gesprek.
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Sylver-Myst: ik weet niet of jij wel een goed beeld hebt van het Kruidvat als ik je zo hoor. Want geloof me, stress en werkdruk is er absoluut!

@Daantje: Ik zou even bellen. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn baas ook niet even netjes was met mensen terugbellen (wat ik echt heel slecht vind, want het is gewoon irritant als je gesolliciteerd hebt en je hoort niets).
Soms was dat omdat ze het niet geworden waren (geen leuk perspectief, maar dit hoeft natuurlijk niet de reden te zijn) en soms omdat ze een vacature heel lang lieten lopen. Dus bel gewoon eens op.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En moet ik dan bellen naar het landelijke nummer of proberen het nummer van het filiaal hier te vinden. Oftewel: gaan die sollicitatieprocedures landelijk of per filiaal? In het eerste geval is het ook wel logisch dat het langer duurt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-10-2005 @ 19:04 :
En moet ik dan bellen naar het landelijke nummer of proberen het nummer van het filiaal hier te vinden. Oftewel: gaan die sollicitatieprocedures landelijk of per filiaal? In het eerste geval is het ook wel logisch dat het langer duurt.
Die gaan per filiaal.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-10-2005 @ 19:21 :
Die gaan per filiaal.
Okee, dankjewel Dan ga ik dat eens proberen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-10-2005 @ 18:36 :
@Daantje: Ik zou even bellen. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn baas ook niet even netjes was met mensen terugbellen (wat ik echt heel slecht vind, want het is gewoon irritant als je gesolliciteerd hebt en je hoort niets).
Soms was dat omdat ze het niet geworden waren (geen leuk perspectief, maar dit hoeft natuurlijk niet de reden te zijn) en soms omdat ze een vacature heel lang lieten lopen. Dus bel gewoon eens op.
Klopt ze hebben het bij ons (bij AH) dit jaar al weer een paar keer gepresteerd om sollicitatieformulieren zoek te maken . En dat als je tekorten hebt die je boven de pet stijgen....
Ik ben er ook ge3en voorstander van hoe er soms met sollicitanten word omgesprongen SLECHT SLORDIG en NOT DONE. Maar jah daarvoor heb ik sollicitatie training gedaan vanuit de kant van de sollicitant en de selecteur.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 22:52
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-10-2005 @ 18:36 :
[B]@Sylver-Myst: ik weet niet of jij wel een goed beeld hebt van het Kruidvat als ik je zo hoor. Want geloof me, stress en werkdruk is er absoluut!
Hmm shit, dat zou wel minder zijn. Ik hoop dat het meevalt. Het kan in ieder geval niet erg zijn dan bij mijn huidige werk. Nadeel is dat ik nu ook vaak eindverantwoordelijk ben en ervoor moet zorgen dat alles af is. Het zou ook al een hoop schelen als dit nu niet hoefde, maar goed ik zie wel
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 17:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 03-10-2005 @ 23:52 :
Hmm shit, dat zou wel minder zijn. Ik hoop dat het meevalt. Het kan in ieder geval niet erg zijn dan bij mijn huidige werk. Nadeel is dat ik nu ook vaak eindverantwoordelijk ben en ervoor moet zorgen dat alles af is. Het zou ook al een hoop schelen als dit nu niet hoefde, maar goed ik zie wel
Laat je dat nu toch voor een deel zelf doen dat je eind verantwoordelijke bent, zeg dat je dat niet meer wilt, so simpel
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 17:59
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Hmm ja zou ook kunnen, maar er zijn al zo weinig die dit gedeelte extra verantwoordelijkheid erbij kunnen nemen, dat ik dit ook wel erg lullig vind. Op zich is het niet zo erg, maar je moet gewoon teveel doen, naja ik zie ook wel, ga gewoon proberen om ander werk te vinden
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 14:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 04-10-2005 @ 18:59 :
Hmm ja zou ook kunnen, maar er zijn al zo weinig die dit gedeelte extra verantwoordelijkheid erbij kunnen nemen, dat ik dit ook wel erg lullig vind. Op zich is het niet zo erg, maar je moet gewoon teveel doen, naja ik zie ook wel, ga gewoon proberen om ander werk te vinden
Je vindt een ander de waarheid vertellen lulliger dan jezelf dingen laten doen die je niet wil? Echt, als je dat baantje bij het kruidvat niet krijgt, gewoon je mond openen bij je huidige baantje.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 19:55
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Hmm ja, ach, vandaag viel het ook wel weer mee. Ligt er gewoon aan met wie je moet werken en hoe hard diegene werkt.
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:58
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
ff een update: morgen heb ik mijn sollicitatie gesprek bij de Kruidvat; iemand nog tips??
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:02
Estar
Estar is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 27-10-2005 @ 21:58 :
ff een update: morgen heb ik mijn sollicitatie gesprek bij de Kruidvat; iemand nog tips??
Niet overdrijven of jezelf beter maken waardoor je tegen kunt vallen in je eerste proefmaand.

Ontspannen, want een nerveuze plank maakt niet erg veel indruk.

En vooral je vorobereiden op de saaiste dingen( waarom wil je bij de kruidvat werken etc)

En je oude werk nooit zwart maken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Estar schreef op 27-10-2005 @ 22:02 :
Niet overdrijven of jezelf beter maken waardoor je tegen kunt vallen in je eerste proefmaand.

Ontspannen, want een nerveuze plank maakt niet erg veel indruk.

En vooral je vorobereiden op de saaiste dingen( waarom wil je bij de kruidvat werken etc)

En je oude werk nooit zwart maken.
+ als ze je vragen wat je denkt dat het werk inhoudt, laat dan weten dat je denkt dat het hard werken is. Kom in ieder geval niet over als iemand die denkt dat het wel even een leuk, makkelijk baantje is (leuk mag natuurlijk wel, maar niet in de zin van: lekker simpel, weinig doen etc.)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 22:14
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Bedankt voor de tips! Brr, ben beetje zenuwachtig, best raar, dat had ik eerder nooit bij sollicitatiegesprekken. Misschien omdat ik toch wel heel graag aangenomen wil worden... Naja we zullen zien.
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Lenzen van de Hema/Kruidvat
Tunechi'Ye274
5 14-11-2012 16:08
Software & Hardware [Centraal] Periodieke Winkel Aanbiedingen
Verwijderd
142 15-08-2005 22:35
Lichaam & Gezondheid Lenzen: Opticien of Kruidvat?
Verwijderd
49 21-02-2005 08:23
Software & Hardware [DVD] Kruidvat standalone DVD-speler
anansi_de_spin
19 02-10-2003 15:49
Werk, Geld & Recht Wereldwinkel --- Kruidvat | vaaaaag?!?!
Miracle
9 09-02-2003 10:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.