Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2006, 21:06
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Hey mensen,
Bereid je maar voor, hier komt mijn lange verhaal waar waarschijnlijk niet zoveel aan is.

Here's the point: School is kut
Het is zooo verschrikkelijk inefficient. Ik doe echt hele dagen op school compleet (maar dan ook echt) niets. Ik ben wel beter dan de gemiddelde leerling, ik hóef ook niets ervoor te doen(wat betreft huiswerk maken) ik hoef slechts te leren voor een toets. Ik ben dus gewoon wekelijks uren en uren aan het verspillen door naar school te gaan. Ik weet wel dat er leerlingen zijn die wel al die les en huiswerk maken nodig hebben, maar wat heb ik daar nou aan? Ik weet wel dat ik wel wat meer kan gaan doen op school, maar het is nou niet bepaald motiverend.

Ik haal gemiddelde cijfers omdat ik er nooit zo veel voor doe(omdat ik niet zo gemotiveerd ben) maar ik heb nog nooit echt iets gehad van: "dit kan ik niet!".
Het komt me dus eigenlijk allemaal gewoon "aanwaaien" en dat is natuurlijk geweldig, maar ik vind het zo zonde. Ik kan nog beter per dag iets van 3 uurtjes met school bezig gaan en dan de rest van de dag iets anders doen. Dan leer ik nog meer!

Is er misschien iemand die hetzelfde heeft en tips/opmerkingen heeft?
Ik weet het het is wat rommelig enzo maar het gaat allemaal wat snel...

Bedankt
Ray
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2006, 21:08
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
wat voor niveau zit je? Heb je hier al eens met je mentor over gepraat? Het lijkt me duidelijk dat jij meer uitdaging nodig hebt op school. Ik zou hier absoluut met iemand over gaan praten, en dan niet alleen in negatief opzicht (school is kut), maar ook in positief oogpunt (wat kan ik eraan doen zodat ik weer wat leer)
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:12
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Multilot schreef op 20-04-2006 @ 22:08 :
wat voor niveau zit je? Heb je hier al eens met je mentor over gepraat? Het lijkt me duidelijk dat jij meer uitdaging nodig hebt op school. Ik zou hier absoluut met iemand over gaan praten, en dan niet alleen in negatief opzicht (school is kut), maar ook in positief oogpunt (wat kan ik eraan doen zodat ik weer wat leer)
4vwo..

Nee ik heb hier niet met mijn mentor over gepraat. Het heeft ook geen zin, want ze kunnen nou eenmaal niet het hele schoolsysteem omgooien voor een uitzondering... Daarbij komt ook nog dat ze me niet zomaar geloven omdat ik niet allemaal 9's en 10en haal.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:16
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 20-04-2006 @ 22:12 :
4vwo..

Nee ik heb hier niet met mijn mentor over gepraat. Het heeft ook geen zin, want ze kunnen nou eenmaal niet het hele schoolsysteem omgooien voor een uitzondering... Daarbij komt ook nog dat ze me niet zomaar geloven omdat ik niet allemaal 9's en 10en haal.
Je zit nu waarschijnlijk op een reguliere school. Ooit overwogen om voor montessori te kiezen? De hele onderwijswereld is bezig overal adaptiviteit in te voeren (dwz per leerling kijken ipv per jaargroep, iedereen leert en is verschillend dus behoeft een verschillende aanpak) dus ik denk dat ze daar op jouw school ook wel mee bezig zijn. Ze hoeven niet alles om te gooien, maar misschien jouw programma wel.

Dit alles vergt natuurlijk ook wel wat van jezelf. Je moet er wat voor doen, dat ben je niet meer gewend, dus kan lastig worden.
Succes ermee
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:20
Verwijderd
Ik had precies hetzelfde op de middelbare school. Gemiddelde punten, maar ik deed ook echt geen drol. Gaat wel over als je op de universiteit komt en je bezig gaat houden met dingen die je wél boeien. (tenminste, dat hoop ik voor je)

In de tussentijd kun je het beste gewoon van je vrije tijd genieten.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:24
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-04-2006 @ 22:20 :
Ik had precies hetzelfde op de middelbare school. Gemiddelde punten, maar ik deed ook echt geen drol. Gaat wel over als je op de universiteit komt en je bezig gaat houden met dingen die je wél boeien. (tenminste, dat hoop ik voor je)

In de tussentijd kun je het beste gewoon van je vrije tijd genieten.
Dat is nou juist het probleem, er is geen hol aan op school, maar ik moet er wel zijn.
Was het maar zo dat ik of iets nuttigs deed op school, of helemaal niet naar school ging..
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:26
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Multilot schreef op 20-04-2006 @ 22:16 :
Je zit nu waarschijnlijk op een reguliere school. Ooit overwogen om voor montessori te kiezen? De hele onderwijswereld is bezig overal adaptiviteit in te voeren (dwz per leerling kijken ipv per jaargroep, iedereen leert en is verschillend dus behoeft een verschillende aanpak) dus ik denk dat ze daar op jouw school ook wel mee bezig zijn. Ze hoeven niet alles om te gooien, maar misschien jouw programma wel.

Dit alles vergt natuurlijk ook wel wat van jezelf. Je moet er wat voor doen, dat ben je niet meer gewend, dus kan lastig worden.
Succes ermee
Euh nee, ik heb geen idee wat montessori is. Behalve dat het wel een "speciale" school zal zijn.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:28
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 20-04-2006 @ 22:26 :
Euh nee, ik heb geen idee wat montessori is. Behalve dat het wel een "speciale" school zal zijn.
Het komt erop neer dat er meer naar de leerlingen persoonlijk word gekeken, ipv in een jaargroep (in jouw geval 3vwo). Maar als je daar nog nooit iets over gehoord hebt lijkt me het vrij lastig om daar alsnog naar toe te gaan...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:29
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 20-04-2006 @ 22:24 :
Dat is nou juist het probleem, er is geen hol aan op school, maar ik moet er wel zijn.
Was het maar zo dat ik of iets nuttigs deed op school, of helemaal niet naar school ging..
Je weet trouwens dat je een extra prestatiebeurs kunt krijgen als je met hoge cijfers slaagt? dat is vrij veel geld, ik weet niet of dat een doel kan zijn?
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:30
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
4Vwo bedoel je...

Het klinkt goed, maar is idd wat vreemd omdat ik er niets van weet
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Multilot schreef op 20-04-2006 @ 22:29 :
Je weet trouwens dat je een extra prestatiebeurs kunt krijgen als je met hoge cijfers slaagt? dat is vrij veel geld, ik weet niet of dat een doel kan zijn?
Is dat nieuw?
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:31
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Multilot schreef op 20-04-2006 @ 22:29 :
Je weet trouwens dat je een extra prestatiebeurs kunt krijgen als je met hoge cijfers slaagt? dat is vrij veel geld, ik weet niet of dat een doel kan zijn?
Nee, dat is niet echt iets waar ik me mee kan motiveren. Mijn ouders hebben vrij veel geld (even een vooroordeel bestrijden ik ben NIET een verwend joch!) dus geld zal niet zo'n probleem zijn, niet tijdens mijn studie iniedergeval.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:33
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-04-2006 @ 22:30 :
Is dat nieuw?
Nee, dat was al toen ik 3 jaar geleden examen deed. De broer van een vriendin van me heeft het gekregen. Niet van de overheid, maar van bedrijven die baat hebben bij goed geschoolde mensen
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:34
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Multilot schreef op 20-04-2006 @ 22:33 :
Nee, dat was al toen ik 3 jaar geleden examen deed. De broer van een vriendin van me heeft het gekregen. Niet van de overheid, maar van bedrijven die baat hebben bij goed geschoolde mensen
Zoals genoemd heb ik daar niet zoveel aan, en daarbij komt ook nog dat het voor mij "dagelijks leven" totaal geen verschil maakt, behalve dan dat ik wat meer ga leren voor toetsen ed.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:49
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Gelukkig heb ik al een manier gevonden om de "vakwerk/zelfstudie uren" (al dan niet legaal) te missen. Dat scheelt me toch weer zo'n 5x70 minuten per week. Ik ga nu maar pitten, ik reageer morgen wel weer
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:52
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Hm, ik heb hetzelfde en het ook gehaald tot en bijna met 6 vwo...

systeem werkt gewoon niet voor ons.
Je moet gewoon je werk doen... zorgen dat je 't haalt

en je ondertussen naast school ontwikkelen op intelectueel en creatief gebied.

Al is het ook wel aan te raden om erg je best te den op school, daar wordt het echt leuker door. Voor mij is dat nu te laat, maar ik ken wel mensen die het doen (die het zonder hun werk bij te houden ook makkelijk zouden halen) en die hebben meer op school geleerd dan ik...
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 22:44
nnnn
Avatar van nnnn
nnnn is offline
Wat moet je anders de hele dag doen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 23:21
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Volgens mij hebben de meeste jongeren dat gevoel.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2006, 08:16
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Vice schreef op 21-04-2006 @ 00:21 :
Volgens mij hebben de meeste jongeren dat gevoel.
Dat ik heb? Misschien wel, maar ik denk niet zo sterk, want ik doe het allemaal zo gemakkelijk, ik hoef compleet geen huiswerk te maken.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 09:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 21-04-2006 @ 09:16 :
Dat ik heb? Misschien wel, maar ik denk niet zo sterk, want ik doe het allemaal zo gemakkelijk, ik hoef compleet geen huiswerk te maken.
Jajaja, je bent geweldig.

Heb je geen vrienden op school? Dat maakte school voor mij nml wel leuk (totdat ik in een andere klas kwam waar ik niets mee had, maar dat terzijde).

Misschien kun je 5 en 6 VWO in 1 jaar gaan doen als je echt zo'n wonderkind bent?

Verder heb je niets aan dat geklaag, je zult nou eenmaal je diploma moeten halen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 12:59
Experiment
Experiment is offline
Denk eerlijk gezegd dat veel mensen jouw probleem herkennen. In Nederland bestaan nou eenmaal nauwelijks uitdagingen voor mensen die meer aankunnen dan het strikt noodzakelijke.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 13:14
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-04-2006 @ 10:30 :
Jajaja, je bent geweldig.

Heb je geen vrienden op school? Dat maakte school voor mij nml wel leuk (totdat ik in een andere klas kwam waar ik niets mee had, maar dat terzijde).

Misschien kun je 5 en 6 VWO in 1 jaar gaan doen als je echt zo'n wonderkind bent?

Verder heb je niets aan dat geklaag, je zult nou eenmaal je diploma moeten halen.
*zucht*

Waarom is het nou nodig om over mij te oordelen, je kent me niet, ik heb nooit beweerd dat ik een geweldig wonderkind ben. Ik zeg alleen dat naar school gaan nutteloos is voor mij.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 13:56
Morri
Morri is offline
Ik heb het ook, alleen ik haal wel heel hoge cijfers omdat ik gewoon mijn best doe. Uitdaging is ook iets wat je voor jezelf kunt maken. Kies eens een moeilijk onderwerp voor een mondeling, po, schrijfopdracht e.d. Probeer meer diepgang erin te krijgen en verbanden te zien tussen de dingen die je leert. Zo gebruik ik nu bij mijn boekverslag voor letterkunde een recensie in het Frans.

Ik doe C&M, maar wel wiskunde B1. Ook dat kun je moeilijker maken als je wilt weten waarom alles zo zit en niet alleen maar de standaardregeltjes kent/in je rekenmachine zet. Ik neem aan dat dat bij natuur- en scheikunde ook wel kan. Ik probeer mezelf bij de talen ook zo veel mogelijk uit te dagen, door te proberen verplichte brieven foutloos te schrijven en daarin allerlei 'wat moeilijkere' constructies te gebruiken op plaatsen waar het ook makkelijker kan.

Ik snap dus wel dat je je verveelt, maar het is ook wat je er zelf van maakt. Kies een hoop bijvakken die je leuk vindt, kies moeilijke onderwerpen voor opdrachten. Zorg zelf voor diepgang in je werk, dat kan makkelijk. Luister niet naar de uitleg van je leraren maar probeer het eerst eens zelf uit te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 13:58
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Morri schreef op 21-04-2006 @ 14:56 :
*lang verhaal*
Jah ik heb gelukkig wel veel vakken gekozen, NT met ec1, M&O en Lo2.
En inderdaad, po's en verslagen maak ik altijd veel werk van en dat vind ik dan weer wél leuk, en ik haal er goeie cijfers op.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 14:01
Morri
Morri is offline
Ja oké, zelf kies ik volgend jaar C&M met Latijn, Grieks, filosofie, maatschappijleer 2 en economie 1. Maar ja, ik verveel me dus ook heel erg af en toe. Ik weet niet of ze bij jou op school zoiets hebben, maar bij ons kun je contracten afsluiten. Dat houdt in dat je zelfstandig aan een vak werkt en niet meer naar de les hoeft te komen. Misschien is dat wat voor jou. Je zou ook eens bijvoorbeeld met je mentor/vakdocent o.i.d. kunnen praten of je misschien vrijstelling kunt krijgen van die irritante slaapverwekkende opdrachten die je bij veel vakken krijgt. Verder zul je er toch echt zelf wat van moeten maken, succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2006, 14:02
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Niet zeuren, gewoon uitzitten.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 14:16
Fatality
Fatality is offline
Meer in het café gaan zitten, meer lullen in de klas, ik vond het altijd wel gezellig in de klas, maar heb nooit echt het idee gehad dat ik er bijzonder veel heb geleerd.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 14:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 21-04-2006 @ 14:14 :
*zucht*

Waarom is het nou nodig om over mij te oordelen, je kent me niet, ik heb nooit beweerd dat ik een geweldig wonderkind ben. Ik zeg alleen dat naar school gaan nutteloos is voor mij.
Lees je eigen berichten nog eens door en oordeel zelf. Daarbij geef ik je gewoon tips dus wat loop je te zeiken?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:06
Verwijderd
Je kan het uitzitten of je kan er een volledig andere draai aangeven. Kan je bijvoorbeeld niet naar Junior College Utrecht volgend jaar? Of misschien is United World Colleges iets voor jou. (www.uwc.nl). Maargoed ik zou er gewoon het beste van maken, ga iets actiefs doen op school (leerlingenraad ofzo en zorg dat je daar het voorzitterschap je toe eigent, je mag dan ongeveerbijna altijd wel lessen missen voor je "taken" dus dat is een handige combi )
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:07
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-04-2006 @ 15:50 :
Lees je eigen berichten nog eens door en oordeel zelf. Daarbij geef ik je gewoon tips dus wat loop je te zeiken?
Volgens mij ben je gewoon jaloers ofzo, jij hebt nou eenmaal niets te oordelen over mij.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:09
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 21-04-2006 @ 16:06 :
Je kan het uitzitten of je kan er een volledig andere draai aangeven. Kan je bijvoorbeeld niet naar Junior College Utrecht volgend jaar? Of misschien is United World Colleges iets voor jou. (www.uwc.nl). Maargoed ik zou er gewoon het beste van maken, ga iets actiefs doen op school (leerlingenraad ofzo en zorg dat je daar het voorzitterschap je toe eigent, je mag dan ongeveerbijna altijd wel lessen missen voor je "taken" dus dat is een handige combi )
Yeah UWC lijkt me enorm vet, maar iemand uit mijn klas heeft ook geprobeerd om "door te gaan", maar hij werd niet "aangenomen". Daarom is die hoop ook een beetje vervlogen aangezien hij me een vrij geschikt persoon ervoor lijkt.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:56
Verwijderd
Veel mensen vinden de middelbare school saai, dat is echt een heel algemeen gevoel. Als je eenmaal gaat studeren, zal je vast wel uitdagingen gaan vinden. Tot die tijd heb je twee mogelijkheden; (1) je zit de middelbare school uit, (2) je gaat uitdagingen zoeken.
Nummer een is de makkelijkste weg. Nummer 2 vergt motivatie en fantasie. Je kan bijvoorbeeld gaan proberen voor elke vak hoge cijfers te halen en dus echt je best te doen, dan hou je jezelf bezig en je hebt er mogelijk ook nog wat aan als je een studie wil gaan doen waar je moet loten. Of je gaat proberen om buiten school dingen te doen die je interessant vindt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 21-04-2006 @ 09:16 :
Dat ik heb? Misschien wel, maar ik denk niet zo sterk, want ik doe het allemaal zo gemakkelijk, ik hoef compleet geen huiswerk te maken.
Ik heb anders het idee dat er nog maar weinig jongeren zijn die daadwerkelijk hun huiswerk maken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 21-04-2006 @ 16:56 :
Ik heb anders het idee dat er nog maar weinig jongeren zijn die daadwerkelijk hun huiswerk maken.
*steekt hand op*

Maar veel jongeren maken geen huiswerk omdat het niet meer verplicht is Maar ik maak wel altijd braaf wiskunde sommetjes
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 16:15
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Vice schreef op 21-04-2006 @ 16:56 :
Ik heb anders het idee dat er nog maar weinig jongeren zijn die daadwerkelijk hun huiswerk maken.
Dat is correct. Hoewel de wat serieuzere mensen er wel wat uitproberen om te kijken of ze de vaardigheden bezitten.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 16:30
Verwijderd
Is dit topic gemaakt om jouw superioriteitsgevoel te versterken? Indien je onzeker bent wil ik best je zelfbeeld op krikken Ik herken veel in jouw verhaal maar zolang je niet alleen maar negens en tienen haalt mag je niet klagen, klaar.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2006, 17:32
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
White Trash schreef op 21-04-2006 @ 17:30 :
Is dit topic gemaakt om jouw superioriteitsgevoel te versterken? Indien je onzeker bent wil ik best je zelfbeeld op krikken Ik herken veel in jouw verhaal maar zolang je niet alleen maar negens en tienen haalt mag je niet klagen, klaar.
*zucht nogmaals*

Nee, ik heb geen superioriteitsgevoel, en nee ik ben ook niet onzeker.
Ik was gewoon benieuwd wat anderen er van vonden en of het herkenbaar is.

@Vice: daar heb je gelijk in, maar geloof me, ik weet echt wel waar ik wel en niet goed in ben. Om het anders te formuleren: ik heb minder tijd voor mijn huiswerk/leren nodig.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 17:32
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
hij zit pas op 4 vwo het echte werk komt nog wel. Pak er anders gewoon wat bijvakken bij
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 17:40
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
White Trash schreef op 21-04-2006 @ 17:30 :
Ik herken veel in jouw verhaal maar zolang je niet alleen maar negens en tienen haalt mag je niet klagen, klaar.
Onzin, wat zeggen cijfers nou over het feit of je kritiek mag hebben op iets of niet.

Kritiek (mits goed geformuleerd en doordacht) is juist een goed iets, door kritisch tegen iets aan te kijken (in dit geval de school / het onderwijs) kan je proberen de huidige situatie te verbeteren. Nog nooit heeft passiviteit voor enige vooruitgang gezorgd, een kritische kijk (ongeacht je cijfers of intelligentie) moet je juist aanmoedigen.

Wat denk ik belangrijk is voor de TS dat hij naast zijn probleem definiëren, mogelijke oplossingen bedenken, ook actie onderneemt.

Evatjuhhh kwam met een mogelijke oplossing de UWC, je zou het hoewel het mislukt is bij je klasgenoot toch kunnen proberen. Misschien acht je jezelf een mindere kandidaat, de UWC kan daar anders over denken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 17:41
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 21-04-2006 @ 18:32 :
*zucht nogmaals*
Scheer je weg, aansteller.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 18:24
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-04-2006 @ 18:41 :
Scheer je weg, aansteller.
Bij mijn eigen topic? Dit kan ik beter tegen jou zeggen..
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 21-04-2006 @ 19:24 :
Bij mijn eigen topic? Dit kan ik beter tegen jou zeggen..
Als je nuttig commentaar wil, en tips, zal je je toch iets anders moeten opstellen, lijkt me. Als je telkens vermoeid lijkt door reacties, spoort dit mensen niet aan jou nog serieus te nemen. Als iets je niet aan staat, negeer het dan gewoon, of ga er met argumenten tegen in. Zuchten werkt niet, dat wekt alleen irritatie. Bedenk je wel dat hier mensen zitten die op jou reageren en dus die moeite nemen. Hoeft niemand te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 19:10
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-04-2006 @ 19:47 :
Als je nuttig commentaar wil, en tips, zal je je toch iets anders moeten opstellen, lijkt me. Als je telkens vermoeid lijkt door reacties, spoort dit mensen niet aan jou nog serieus te nemen. Als iets je niet aan staat, negeer het dan gewoon, of ga er met argumenten tegen in. Zuchten werkt niet, dat wekt alleen irritatie. Bedenk je wel dat hier mensen zitten die op jou reageren en dus die moeite nemen. Hoeft niemand te doen.
Sorry hoor, maar ik vind "geweldig" en "wonderkind" en "aansteller" niet echt nuttig commentaar hoor... Al dat geoordeel, daar heb ik niet om gevraagd.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 20:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 21-04-2006 @ 20:10 :
Sorry hoor, maar ik vind "geweldig" en "wonderkind" en "aansteller" niet echt nuttig commentaar hoor... Al dat geoordeel, daar heb ik niet om gevraagd.
Jij leest niet goed. Naast mijn wonderkind, gaf ik je ook nuttig commentaar. Daarbij ben je blijkbaar niet bekwaam genoeg om niet alles serieus te nemen.

En ik jaloers? Ik heb mijn middelbare school op dezelfde manier gedaan hoor.

Kijk je kunt te weinig uitdaging hebben of je bent lui. Als je uitdaging zoekt, is het misschien wel goed om meer vakken te nemen, 5 en 6 VWO in 1 jaar te doen of iets dergelijks. Als dit je te veel moeite lijkt... Tsja, dan mist er gewoon motivatie. En die zul je wel nodig hebben als je naar de universiteit wilt.

Als je om tips vraagt en deze vervolgens krijgt, moet je daaaar wat mee doen en niet alleen reageren op dingen die je niet zinnen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 22:39
professor2
professor2 is offline
gewoon stoned naar school gaan
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 13:05
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 21-04-2006 @ 20:10 :
Sorry hoor, maar ik vind "geweldig" en "wonderkind" en "aansteller" niet echt nuttig commentaar hoor... Al dat geoordeel, daar heb ik niet om gevraagd.
En nog heb je commentaar op iemand die je het even fijntjes uitlegt.
Jongen, ga lekker weg dan.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-04-2006 @ 21:45 :
Tsja, dan mist er gewoon motivatie. En die zul je wel nodig hebben als je naar de universiteit wilt.
Dat valt wel mee, als je de omschakeling maar kunt maken van niksen naar werken.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 14:25
Verwijderd
Oh je hebt mijn ogen echt geopend wat een openbaring!!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 15:35
Zapstra
Zapstra is offline
Klopt.....
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 17:38
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
School is inefficient dat is nu eenmaal een feit voor veel scholieren.

Maar mischein is lapp topp iets voor jou. http://www.lapp-top.leidenuniv.nl/

Kan je ook al wat lessen missen volgend jaar. Als je met allemaal zulke projecten mee doet, dan heb je al wat meer te doen.

Verder gewoon op school goed werken , zodat je het goed kent en thuis genieten van je vrije tijd.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken f.ck school
naaml00s
34 29-10-2003 15:53
Drugs & Alcohol Het grote IK-ZIT-STONED-ACHTER-DE-COMPUTER topic deel 5
Wasp
500 22-08-2003 18:26
Algemene schoolzaken school echt belangerijk??
MiSsSs
22 17-06-2003 20:58
Algemene schoolzaken School zuigt
AirRaid
10 15-09-2002 14:43
Psychologie School begint weer en alles gaat fout....
dream
24 16-01-2002 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.