Oud 12-12-2009, 14:10
jjohan
Avatar van jjohan
jjohan is offline
Ik had vorige week een droom, waarom ik dat droomde weet ik ook niet.
maar ik heb er een verhaal van gemaakt en er wat dingen bijgedacht/weggehaald.

ik heb nu het eerste hoofdstuk nu ongeveer wel klaar dus wil jullie mening er wel over.

En willen jullie A.U.B niet op de spelling enzo letten ik heb dissectie!

karakters en achtergronden van hun: (meeste nog niet in het verhaal)
Johan - 16 - hoofdpersoon

opgegroeid in een rijk gezin, uitgehuwelijkt met een meisje van die school die hij nooit heeft ontmoet.
donkerblond, 170 lang en blauwe ogen

Nick - 15 - vriend van Johan
komt uit een gemiddeld gezin.
Lange jongen, krullend haar

Amber - 16 - zwanger meisje, uitgehuwelijkt
ook uit een rijk gezin komt uit Scherpelsdorp
beetje stevig meisje, zwanger en begint al een buikje te krijgen

Lisa - 15 - meisje die Johan leuk vind
arm gezin, kleding waar je van ziet dat het wel een paar keer gemaakt is
bruin stijl haar, 175 lang, slank

mevrouw, Janssen - ombekent - lerares
ombekent
oudere vrouw, bril, beginnend grijs haar

Anne - 17 - vriendin van amber
normaal gezin geen vader meer.
bril

Sanne - 16 - vriendin van Lisa
geen ouders meer, leeft van erfenis, gemiddelde reikdom.
lichtbruin haar, sproeten, verlegen


Voortgang (4%):
Intro (99%)
Hoofdstuk 1, Vertrek (93%)
Hoofdstuk 2, De eerste dag (0%)
Hoofdstuk 3, titel onbekend (0%)


Het verhaal:
Beter te lezen in Office Word! (zie bijlage)


Een goede school bestaat niet. (Werktitel!)

Intro
Ik ben dus Johan, ik kom uit een reik gezin en zie er leuk uit. Donkerblond haar, 170 lang en ik heb blauwe ogen.
Alles is perfect zou je denken, Dus niet! Ik ben door mijn ouders uitgehuwelijkt met een meid die ik helemaal niet ken, ik weet niet eens haar naam!
Alles dat ik weet is dat ze uit Scherpelsdorp komt en zwanger is. En ik weet niet eens van wie!
Nu is dus de zomervakantie bijna over, en mijn ouders willen dat ik naar een nieuwe school ga om haar te ontmoeten.
Het is een kostschool uit Amsterdam, nu maakt me die school niet zo veel uit maar wat als ik die meid helemaal niet mag, en moet ik dan dat kind gaan opvoeden die niet eens van mij is! maar aan de andere kant, misschien is het wel een hele leuke meid en dan is het helemaal niet erg om dat kind op te voeden.
Maar je kan niet gedwongen worden om van iemand te houden, ik ga het huwelijk gewoon proberen tegen te houden. of het lukt weet ik niet, maar het is te proberen.

Hoofdstuk 1, Vertrek
Dit was de laatste dag en de zomervakantie is voorbij, en morgen moet ik dus naar mijn nieuwe school. Ik heb de hele nacht ook geen oog dicht gedaan en de hele nacht lopen denken.
Over de nieuwe school, mijn ''verloofde'', zal ik vrienden krijgen en nog veel meer dingen. ik ben bang dat omdat ik het 2de leerjaar daar kom dat iedereen elkaar al kent en mij helemaal niet als vriend wil hebben.
Waarom doen me ouders me dit dan ook aan? Waarom moet ik dan trouwen met dat meisje. ''omdat het een goede familie is.'' zeggen me ouders, waarom mag ik gewoon niet zelf weten met wie ik trouw!
''Johan ga je nu slapen, morgen is de grote dag!'' schreeuwt mijn moeder vanaf de trap. ''Oké mam'' schreeuw ik nors terug en loop naar de badkamer om mijn tanden te poetsen.
Toen ik eenmaal in mijn bed lag duurde het niet lang of ik viel in slaap.
Ik schrok wakker van de wekker, gelukkig ben ik deze nacht niet wakker gelegen. Ik kleed me aan voor het ontbijt en ga de trap af.
''Zo dat werd tijd.'' zij mijn moeder toen ik aan tafel ging zitten, ik probeerde nog een keer aan me moeder of ik niet gewoon op mijn oude school mag blijven zitten, eigenlijk wist ik het antwoord al ''Nee! hier hebben we het al over gehad'' zij mijn moeder boos. ik had ook weinig kans dat het zou lukken, alsof je een kind overtuigt spruiten te eten en geen snoep.
Ik was klaar met eten ,''Ik wil dat je nu je tassen in gaat pakken!'' schreeuwde mijn moeder boos. ik liep de trap op naar boven, knuffelde de kat nog eens en pakte mijn tas. ik pakte ook de brief van school waar een lijst op stond met dingen die je mee mag nemen. eronder staat nog een grotere lijst met dingen die je niet mee mag nemen zoals messen, sigaretten, drugs enzovoort.
Na dat ik alles had ingepakt ging ik afscheid nemen van mijn vrienden.
eerst langs mijn beste vriend, toen mijn andere vrienden.
Toen zag ik mijn ex-vriendin staan, het was niet uitgegaan omdat we elkaar niet meer leuk vonden maar omdat mijn ouders het niet wilde. ze kwam niet bepaalt uit een reik gezin. toen ik haar omhelsde schreeuwde mijn moeder uit het raam ''Johan!'' en ik liet haar snel los.
''Ik zie jullie wel weer in de volgende vakantie, komen jullie me nog even uitzwaaien.'' zij ik. en ze liepen nog even mee.
Mijn vader had mijn tassen al in de auto gedaan en zij dat ik moest instappen.
Ik ging zitten en mijn moeder ook, Na een keer vies gekeken te hebben naar mijn ex-vriendin.
Toen we wegreden en ik mijn vrienden uitzwaaide, kan ik niet ontkennen dat ik toch een traan moest wegvegen.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc 01_Verhaal.doc (29.5 KB, 2x gelezen)
__________________
Wat kijk jij nou?

Laatst gewijzigd op 12-12-2009 om 19:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2009, 20:50
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik moet toch even opmerken dat ik het wel heel cru voor je vind dat je dissectie hebt.

Misschien dat ik vanavond of morgen ook nog even tijd vrijmaak voor de rest van je verhaal.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.