Oud 08-05-2012, 10:11
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Dat klopt allemaal wel en ook al ben ik het er niet mee eens accepteren we het voor de discussie maar er worden regelmatig mensen om hun ID gevraagd waarbij er geen aanleiding is. Vrijdagavond onderweg naar de stad bijvoorbeeld.


"Standaardcontrole" heb ik nu 3 keer gehoord.

Trouwens, uiteraard word je in Nederland als religieus persoon boven de wet geplaatst:
http://www.rechtspraak.nl/Organisati...tieplicht.aspx

Meneer deadlock, Ik heb vernomen dat de officier van justitie in beroep gaat tegen deze uitspraak dus word vervolgd. Het zal dan mogelijk tot aan de hoge raad gaan, ben benieuwd.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Advertentie
Oud 09-05-2012, 18:41
Verwijderd
Ik ook, houd je me op de hoogte?
Oud 09-05-2012, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Ik ook, houd je me op de hoogte?
N&A in de gaten houden?
Oud 10-05-2012, 15:15
NotenEter
Avatar van NotenEter
NotenEter is offline
Citaat:
Bijna alles kan, maar dan moet een rechter wel toestemming geven aan de officier van justitie en die geeft ons opdracht om te doen wat nodig is voor ons onderzoek!!
Dus jullie kunnen dan al onze privé-dingen zien?
__________________
Groetjes,
De NotenEter
Oud 11-05-2012, 11:42
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Ja dat kan dus en niet alleen zien ook horen. Het zal alleen bij "ernstige" misdrijven pas worden toegepast dus wees gerust.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl

Laatst gewijzigd op 11-05-2012 om 11:48.
Oud 12-05-2012, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Ja dat kan dus en niet alleen zien ook horen. Het zal alleen bij "ernstige" misdrijven pas worden toegepast dus wees gerust.
Ik zou me inderdaad eerder druk maken om hackers die je zwakke wachtwoord raden.
Oud 28-05-2012, 19:53
JDCS
JDCS is offline
Hallo

Na een ruzie met een jongen die ik goed ken, heb ik van zijn vriendin gehoord dat hij dreigde me iets heel ergs aan te doen. Kan ik hiervan aangifte doen bij de politie?
Oud 30-05-2012, 18:02
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1860425

Misschien dat een reactie in dit topic ook wel gewenst is ?
Oud 01-06-2012, 14:27
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
ja ik heb geantwoord
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 04-06-2012, 16:28
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Hallo

Na een ruzie met een jongen die ik goed ken, heb ik van zijn vriendin gehoord dat hij dreigde me iets heel ergs aan te doen. Kan ik hiervan aangifte doen bij de politie?
Ik denk dat Don en Kristian je vraag even over het hoofd hebben gezien. Maar waarschijnlijk kan het geen kwaad iets meer details prijs te geven - als je je daar oké bij voelt - dan kunnen zij er ook meer over zeggen.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Oud 04-06-2012, 19:37
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik denk dat Don en Kristian je vraag even over het hoofd hebben gezien. Maar waarschijnlijk kan het geen kwaad iets meer details prijs te geven - als je je daar oké bij voelt - dan kunnen zij er ook meer over zeggen.
Voor Don en Kristian, zie ook hier: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1860317
Oud 11-06-2012, 14:10
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Ik heb hem inderdaad over het hoofd gezien. Nu niet meer
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 23-06-2012, 23:07
MuddyMudskipper
MuddyMudskipper is offline
Hoeveel wiet mag ik verbouwen en mag ik dat dan verhandelen?
Alvast bedankt!
Oud 25-06-2012, 14:53
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Hoeveel wiet mag ik verbouwen en mag ik dat dan verhandelen?
Alvast bedankt!
Niks nada noppes!!!!
Het bezit en voorhanden hebben en zeker het verhandelen is strafbaar. Gisteren nog verkocht een meneer voorgedraaide joints. Deze heer is aangehouden en komt voor de rechter.............Dat is in feite dus drugsdealen!!!
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 25-06-2012, 20:30
AppleFreak
AppleFreak is offline
Beste Don Heins,

Mijn vrienden en ik komen in de schoolpauze graag bij de plaatselijke supermarkt. We rekenen onze boodschappen daar netjes af en verlaten vervolgens de supermarkt. We nuttigen onze aankopen op de bankjes in het winkelgebied vlakbij.

Het gaat niet om een overdekt winkelcentrum, maar om een aantal winkels naast elkaar (waaronder de supermarkt) en het is dus niet zo dat wij ons echt 'in' een winkelcentrum o.i.d. bevinden.

Ongeveer drie maanden geleden zijn wij door de winkelier van de plaatselijke slijterij die zich bevind tegenover de bankjes, aangesproken. We hebben deze meneer met respect behandeld en hem vriendelijk te woord gestaan. Meneer gaf aan dat wij in zijn ogen 'altijd' rommel achterlaten en of wij erop konden letten dat dit niet meer gebeurde. Wij antwoorden hem dat wij hierop zullen letten.

Keer op keer staat hij voor het raam van zijn winkel ons op te wachten. Hij maakt foto's van ons en hoe wij de bankjes achterlaten. De bankjes zien er vrijwel altijd volledig schoon en netjes uit, zoals wij ze hebben aangetroffen.

Dit gaat week op week door en ik moet toegeven, soms blijft er wel eens iets liggen. Maar het feit dat deze meneer geen drank verkoopt omdat wij het winkelcentrum 'verpesten', zoals hij zelf beweert, vind ik toch wel iets te ver gezocht. Het zijn meestal niet de leerlingen van onze school die daar hun afval achter laten, maar er komen ook vaak genoeg leerlingen van andere scholen langs die hun afval niet opruimen.

Meneer blijft de schuld aan onze groep geven omdat, zo zegt hij wij hier het meest komen in vergelijking met andere scholen.

N.B. meneer is voorzitter van de winkeliersvereniging van het winkelcentrum.

Vanmorgen gebeurde het volgende; wij komen uit de supermarkt gelopen en gaan op de bankjes zitten. De slijterij is op dat moment nog gesloten. Wij pakken onze broodjes en gooien de verpakkingen direct in de prullenbak. We zien meneer voor de zoveelste keer achter zijn wijnflessen vandaan gluren om ons te bespioneren of hij een papiertje, flesje of blikje op de grond kan zien liggen. Hij neemt met zijn telefoon voortdurend foto's. Wij negeren hem en eten rustig onze boterhammen op. Na 30 min staat meneer nog steeds voor zijn raam naar ons te kijken, zijn winkel gesloten.

Wij besluiten naar hem toe te lopen en voor zijn raam te gaan staan om naar hem te zwaaien. Meneer belt de politie.

Politie praat met de meneer, welke de politie foto's laat zien van, zo zegt hij, door ons gemaakt afval. Wij (ik) sta de politie vriendelijk te woord en leg de hierboven beschreven situatie uit.

Hoewel de politie 'bemiddelaar' hoort te zijn en geen oordeel mag geven doen zij dit in mijn ogen toch. Ze kiezen kant voor de meneer van de slijterij met zijn vlotte babbel en zeggen ons het volgende:

'De eerst volgende keer dat jullie hier afval achter laten, stellen wij als meneer belt de gehele groep hiervoor verantwoordelijk.'

'Iedereen uit deze groep krijgt een procces verbaal en moet een boete van 260 euro betalen.'

Dit vind ik een vreemde situatie. Als dus in feite iemand van een andere school ook maar een dopje van een flesje drinken op de grond laat liggen, moet ik daar voor 260 euro gaan betalen?

Hoe kan een gehele groep voor een daad verantwoordelijk worden gesteld die door de politie niet eens bewezen kan worden?

In de Nederlandse wet staat aangegeven dat de het bewijsrecht bij de politie, of de meneer van de slijterij ligt, niet bij ons.

Voert de plaatselijke politie hier nu gewoon een intimiderend trucje uit om ons zo snel mogelijk weg te krijgen? Naar mijn mening is het hun taak om te bemiddelen en niet hun taak om deze meneer in zijn gelijk te stellen.

Ik hoop op een spoedig antwoord, met duidelijke uitleg.
Oud 25-06-2012, 22:55
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Hoeveel wiet mag ik verbouwen en mag ik dat dan verhandelen?
Alvast bedankt!
Je kan 5 planten verbouwen op niet-professionele wijze. Deze kunnen ingenomen worden door de politie. Je word dan niet vervolgd. Dit is niet legaal, noch illegaal, maar wordt gedoogd tot enige hoogte. Ook mag je deze wiet alleen zelf gebruiken.
__________________
Always be berating and belittling
Oud 28-06-2012, 22:35
jackbauer
jackbauer is offline
Hallo,

worden er bij een woninginbraak vinger-afdrukken genomen? En zo ja als er op de plaats delict een schroevendraaier wordt gevonden worden daar ook vinger-afdrukken van genomen?

Bedankt
Oud 28-06-2012, 23:07
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
@AppleFreak: De agent in kwestie probeert je te intimideren. De agent in kwestie kan en mag jullie niet beboeten omdat een 'getuige' of 'slachtoffer' zou zeggen dat jullie overlast veroorzaken. Het zou wel kunnen als er een verordening in dat winkelgebied is mbt samenscholing.
__________________
Always be berating and belittling
Oud 03-07-2012, 13:17
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Beste Don Heins,

Mijn vrienden en ik komen in de schoolpauze graag bij de plaatselijke supermarkt. We rekenen onze boodschappen daar netjes af en verlaten vervolgens de supermarkt. We nuttigen onze aankopen op de bankjes in het winkelgebied vlakbij.

Het gaat niet om een overdekt winkelcentrum, maar om een aantal winkels naast elkaar (waaronder de supermarkt) en het is dus niet zo dat wij ons echt 'in' een winkelcentrum o.i.d. bevinden.

Ongeveer drie maanden geleden zijn wij door de winkelier van de plaatselijke slijterij die zich bevind tegenover de bankjes, aangesproken. We hebben deze meneer met respect behandeld en hem vriendelijk te woord gestaan. Meneer gaf aan dat wij in zijn ogen 'altijd' rommel achterlaten en of wij erop konden letten dat dit niet meer gebeurde. Wij antwoorden hem dat wij hierop zullen letten.

Keer op keer staat hij voor het raam van zijn winkel ons op te wachten. Hij maakt foto's van ons en hoe wij de bankjes achterlaten. De bankjes zien er vrijwel altijd volledig schoon en netjes uit, zoals wij ze hebben aangetroffen.

Dit gaat week op week door en ik moet toegeven, soms blijft er wel eens iets liggen. Maar het feit dat deze meneer geen drank verkoopt omdat wij het winkelcentrum 'verpesten', zoals hij zelf beweert, vind ik toch wel iets te ver gezocht. Het zijn meestal niet de leerlingen van onze school die daar hun afval achter laten, maar er komen ook vaak genoeg leerlingen van andere scholen langs die hun afval niet opruimen.

Meneer blijft de schuld aan onze groep geven omdat, zo zegt hij wij hier het meest komen in vergelijking met andere scholen.

N.B. meneer is voorzitter van de winkeliersvereniging van het winkelcentrum.

Vanmorgen gebeurde het volgende; wij komen uit de supermarkt gelopen en gaan op de bankjes zitten. De slijterij is op dat moment nog gesloten. Wij pakken onze broodjes en gooien de verpakkingen direct in de prullenbak. We zien meneer voor de zoveelste keer achter zijn wijnflessen vandaan gluren om ons te bespioneren of hij een papiertje, flesje of blikje op de grond kan zien liggen. Hij neemt met zijn telefoon voortdurend foto's. Wij negeren hem en eten rustig onze boterhammen op. Na 30 min staat meneer nog steeds voor zijn raam naar ons te kijken, zijn winkel gesloten.

Wij besluiten naar hem toe te lopen en voor zijn raam te gaan staan om naar hem te zwaaien. Meneer belt de politie.

Politie praat met de meneer, welke de politie foto's laat zien van, zo zegt hij, door ons gemaakt afval. Wij (ik) sta de politie vriendelijk te woord en leg de hierboven beschreven situatie uit.

Hoewel de politie 'bemiddelaar' hoort te zijn en geen oordeel mag geven doen zij dit in mijn ogen toch. Ze kiezen kant voor de meneer van de slijterij met zijn vlotte babbel en zeggen ons het volgende:

'De eerst volgende keer dat jullie hier afval achter laten, stellen wij als meneer belt de gehele groep hiervoor verantwoordelijk.'

'Iedereen uit deze groep krijgt een procces verbaal en moet een boete van 260 euro betalen.'

Dit vind ik een vreemde situatie. Als dus in feite iemand van een andere school ook maar een dopje van een flesje drinken op de grond laat liggen, moet ik daar voor 260 euro gaan betalen?

Hoe kan een gehele groep voor een daad verantwoordelijk worden gesteld die door de politie niet eens bewezen kan worden?

In de Nederlandse wet staat aangegeven dat de het bewijsrecht bij de politie, of de meneer van de slijterij ligt, niet bij ons.

Voert de plaatselijke politie hier nu gewoon een intimiderend trucje uit om ons zo snel mogelijk weg te krijgen? Naar mijn mening is het hun taak om te bemiddelen en niet hun taak om deze meneer in zijn gelijk te stellen.

Ik hoop op een spoedig antwoord, met duidelijke uitleg.
Allereerst compliment voor de uiteenzetting van het probleem. Je belicht het probleem van meerdere kanten en hebt goed in de gaten wat er speelt. Wat de agent zegt en wat hij wel en niet mag zeggen weet je ook al goed. En ja de agent kan jou niet beboeten voor iets wat iemand anders doet. Dus als hij gezegd heeft wat jij mij schrijft dan kan dat niet.

Het heeft ook een beetje met beeldvorming te maken. Overlast jongeren nabij school in het plaatselijke winkelcentrum is een herkenbaar probleem. Waar speelt het niet? Als dan de beller tevens voorzitter van de winkeliers vereniging is dan heb je als "nette"puber, de schijn tegen.

De agent krijgt een melding en lost deze snel op en hup naar de volgende melding. En ja hij moet onpartijdig zijn en neutraal en bemiddelaar ipv rechter. Maar we zijn mensen en niets is ons vreemd.

En sommige problemen lossen wij nooit op. Maargoed volgende keer kan je keurig je mening geven aan de agent. Verder zou je de winkelier eens aan kunnen spreken dat niet alle jongeren hetzelfde zijn.

Trouwens de agent had zelfs ook nog naar je legitimatiebewijs kunnen vragen.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 03-07-2012, 13:25
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Hallo,

worden er bij een woninginbraak vinger-afdrukken genomen? En zo ja als er op de plaats delict een schroevendraaier wordt gevonden worden daar ook vinger-afdrukken van genomen?

Bedankt
dacty-sporen (vinger afdrukken) op schroevendraaiers zijn zeldzaam. Zowieso worden er niet veel vinger afdrukken bij woninginbraken gevonden. De afdrukken moeten echt op een gladde schone ondergrond zitten om echt iets op te kunnen leveren. Schroevendraaiers en deurposten worden door iedereen vast gepakt en zijn niet schoon en glad dus is de kans vaak klein. En schroevdraaers worden gewoon in beslag genomen voor onderzoek in zo'n situatie.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 03-07-2012, 19:15
Verwijderd
Als je in beroep gaat tegen een boete omdat de reden voor de boete die staat aangegeven niet klopt, kan de boete erna dan nog hoger uitvallen (want voor wat ik wél heb gedaan, is de boete hoger als die ik nu heb gekregen) of wordt de boete dan ongeldig verklaard?
Oud 04-07-2012, 09:42
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Als je in beroep gaat tegen een boete omdat de reden voor de boete die staat aangegeven niet klopt, kan de boete erna dan nog hoger uitvallen (want voor wat ik wél heb gedaan, is de boete hoger als die ik nu heb gekregen) of wordt de boete dan ongeldig verklaard?
Goede vraag dit moet ik even uitzoeken je hoort van me....

Ik heb even gebeld met betrokken instantie binnen de politie. Als je in bezwaar gaat komt altijd je brief bij de agent terecht. Hij kan dan een aanvullend proces-verbaal opmaken (de meeste agenten vinden dat niet fijn). De agent moet binnen 6 weken reageren anders word de boete onrechtmatig. Maargoed jij hebt misschien een agent getroffen die gelijk een proces-verbaal opmaakt waarin hij vermeld dat hij een vergissing heeft gemaakt. En ja dan krijg jij uiteindelijk de juiste hogere boete. Dus lekker zo laten en een paar keer de auto wassen voor extra zakgeld zou ik zeggen.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl

Laatst gewijzigd op 04-07-2012 om 09:55.
Oud 04-07-2012, 23:50
Verwijderd
Oké, bedankt. Gaat ook om een verschil van 150 euro, dat is me iets te veel om die gok nemen hehe;-)

Overigens @laatste zin: Kom ik zo kinderachtig over?
Oud 05-07-2012, 22:43
MuddyMudskipper
MuddyMudskipper is offline
Citaat:
Je kan 5 planten verbouwen op niet-professionele wijze. Deze kunnen ingenomen worden door de politie. Je word dan niet vervolgd. Dit is niet legaal, noch illegaal, maar wordt gedoogd tot enige hoogte. Ook mag je deze wiet alleen zelf gebruiken.
En mag je dat dan verkopen? Of krijg je daar in idd geen straf voor?
Oud 06-07-2012, 12:39
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
En mag je dat dan verkopen? Of krijg je daar in idd geen straf voor?
Nee, je mag het niet verkopen. Verkoop van zulke goederen is hartstikke illegaal. Verkoop van wiet mag alleen in coffeeshops en hoe de eigenaar van de shop er aan komt 'weet justitie niet'.
__________________
Always be berating and belittling
Oud 07-08-2012, 22:38
Epicurus
Epicurus is offline
Beste politie,

Ik ben van plan om over 2 weekjes (en met lekkerder weer!) met een vriendin van mij in een speeltuin te slapen en daar eventueel wat alcoholische consumpties te nuttigen en wellicht gaan zwemmen bij het zwembad dat daar op 1km afstand zit, nu heb ik twee vraagjes:

Welke straf staat er op zo'n overnachting en eventueel zwemmen? Rondom de speeltuin en het zwembad staan allebei hekken, waar we dus overheen moeten klimmen. En wordt deze straf verhoogd wanneer ze ons ook met alcoholconsumpties betrappen?

Krijg ik een strafblad als ze me betrappen? Ik ben namelijk al ouder dan 18 en aangezien ik geneeskunde doe wil ik dat niet echt riskeren, ivm latere baankans. :/

(zie ook mijn topic)

alvast bedankt!
Oud 15-08-2012, 18:52
Lighter
Avatar van Lighter
Lighter is offline
Vanaf welke leeftijd moet je een vispas hebben ? En als je geen vispas hebt en je wordt aangehouden wat is de boete die je krijgt?
Oud 16-08-2012, 12:49
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Vanaf welke leeftijd moet je een vispas hebben ? En als je geen vispas hebt en je wordt aangehouden wat is de boete die je krijgt?
volgens mij moet je gewoon vanaf elke leeftijd een vispas hebben. en dat ding is nou niet bepaald duur. dus je kan er net zo goed 1 halen dan een boete ofzo riskeren.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Oud 16-08-2012, 12:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vanaf welke leeftijd moet je een vispas hebben ? En als je geen vispas hebt en je wordt aangehouden wat is de boete die je krijgt?
http://www.sportvisserijnederland.nl...vispas%5Fcheck

Als je 14 jaar of ouder bent heb je altijd een VISpas nodig.

Als je alleen in rivieren en scheepvaartkanalen vist met maximaal 1 hengel, normaal aas en NIET op roofvissen, heb je meestal genoeg aan de Kleine VISpas. Anders heb je de gewone VISpas nodig.

De boete voor het vissen zonder geldige VISpas is € 190 (betrapt met 1 hengel) of € 280 (betrapt met meer hengels).
Oud 16-08-2012, 14:06
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik kwam laatst in het centrum een kennis tegen met wie ik begon te kletsen. Kennelijk had haar hondje hoge nood want hij poepte op straat zonder dat wij dat zagen. Er kwam een agent aan op een mountainbike die het tegen haar zei. Ze zei Oh sorry ik had het niet gezien en ruimde het op met een plastic zakje. Maar dat was kennelijk niet genoeg want ze kreeg toch een bon. Toen ik tegen die meneer zei dat ik het een beetje vreemd vond dat hij fietste in een voetgangersgebied kreeg ik te horen dat ik mij niet met politiezaken moest bemoeien en maar gauw doorlopen want hij was niet te beroerd om nog een bon te geven. 2 dagen later liep ik op koopavond in het centrum en zag 2 politieagenten op een paard.staan. Een van de paarden begon te schijten en liet een hoop stront vallen waar dat hondje van mijn kennis een week voor nodig zou hebben. Toen ik hier wat over zei werd me gezegd dat ze wel wat beters hadden te doen en dat ze de gemeente reiniging zouden bellen om het op te ruimen! Gevalletje van meten met 2 maten?
Oud 16-08-2012, 14:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik kwam laatst in het centrum een kennis tegen met wie ik begon te kletsen. Kennelijk had haar hondje hoge nood want hij poepte op straat zonder dat wij dat zagen. Er kwam een agent aan op een mountainbike die het tegen haar zei. Ze zei Oh sorry ik had het niet gezien en ruimde het op met een plastic zakje. Maar dat was kennelijk niet genoeg want ze kreeg toch een bon. Toen ik tegen die meneer zei dat ik het een beetje vreemd vond dat hij fietste in een voetgangersgebied kreeg ik te horen dat ik mij niet met politiezaken moest bemoeien en maar gauw doorlopen want hij was niet te beroerd om nog een bon te geven. 2 dagen later liep ik op koopavond in het centrum en zag 2 politieagenten op een paard.staan. Een van de paarden begon te schijten en liet een hoop stront vallen waar dat hondje van mijn kennis een week voor nodig zou hebben. Toen ik hier wat over zei werd me gezegd dat ze wel wat beters hadden te doen en dat ze de gemeente reiniging zouden bellen om het op te ruimen! Gevalletje van meten met 2 maten?
Hondenpoep moet zeer waarschijnlijk direct worden opgeruimd volgens de Algemene Plaatselijke Verordening in jouw gemeente. Of ook "paardenpoep" daarin wordt genoemd is de eerste vraag.
Oud 16-08-2012, 23:10
DeGeneraal
Avatar van DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Ik weet toevallig dat iemand nu op Europees niveau aan het procederen over de hondenbelasting. Betrekking tot de vraag: De paardenpoep moet gewoon worden opgeruimd door de houder/eigenaar. Het lijkt mij ook heel logisch, dat dit in iedere APV staat.
Oud 17-08-2012, 06:48
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Laatst hoorde ik op de radio dat dat komt doordat de gemeente het beleid voor hondenpoep vaststelt en naleeft en dat als een politiepaard 'in dienst' is, hij onder de overheidsregels geldt en daarbij geldt dat de berijder de poep niet direct op hoeft te ruimen. "Het zou ook lastig zijn als politie t paard wordt ingezet in een lastige situatie en dat paard poept en de berijder moet dan eerst afstappen en de poep opruimen voor hij zijn werk kan doen" werd er gezegd.
Oud 17-08-2012, 11:06
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ze stonden gewoon stil en waren dus nergens mee bezig. Kan iemand van de politie hier eens op reageren? En ook op die agent op de fiets?
Oud 17-08-2012, 12:46
Verwijderd
Voel je je sterk benadeeld door de paardenpoep?
Oud 17-08-2012, 12:52
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Nee maar er zit wel een luchtje aan....
Oud 17-08-2012, 23:22
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Nee maar er zit wel een luchtje aan....
goh dan moet dat paard toch eens naar de dierenarts want over het algemeen stinkt paardenpoep toch niet
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Oud 18-08-2012, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Ze stonden gewoon stil en waren dus nergens mee bezig. Kan iemand van de politie hier eens op reageren? En ook op die agent op de fiets?
Dat is nu dus de vrijstelling van bepaalde regels die de politie heeft wanneer ze met hun werk bezig zijn. Dat fietsen mag omdat ze aan het patrouilleren zijn en dat gaat nu eenmaal sneller als je fietst ipv loopt.
Met de paarden líjkt het alsof ze niks aan het doen zijn, maar ondertussen zijn ze gewoon de boel in de gaten aan het houden en ook dat hoort bij hun takenpakket. Kortom, ook toen waren ze gewoon aan het werk.
Oud 19-09-2012, 15:21
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Ik kwam laatst in het centrum een kennis tegen met wie ik begon te kletsen. Kennelijk had haar hondje hoge nood want hij poepte op straat zonder dat wij dat zagen. Er kwam een agent aan op een mountainbike die het tegen haar zei. Ze zei Oh sorry ik had het niet gezien en ruimde het op met een plastic zakje. Maar dat was kennelijk niet genoeg want ze kreeg toch een bon. Toen ik tegen die meneer zei dat ik het een beetje vreemd vond dat hij fietste in een voetgangersgebied kreeg ik te horen dat ik mij niet met politiezaken moest bemoeien en maar gauw doorlopen want hij was niet te beroerd om nog een bon te geven. 2 dagen later liep ik op koopavond in het centrum en zag 2 politieagenten op een paard.staan. Een van de paarden begon te schijten en liet een hoop stront vallen waar dat hondje van mijn kennis een week voor nodig zou hebben. Toen ik hier wat over zei werd me gezegd dat ze wel wat beters hadden te doen en dat ze de gemeente reiniging zouden bellen om het op te ruimen! Gevalletje van meten met 2 maten?
Goedemiddag,

Excuus voor de late reactie maar ik, Kristian, ben een tijdje afwezig geweest en daarom dus ook niet online kunnen zijn op scholieren.com . Op de kwestie die je hieronder schetst heb ik niet direct antwoord voor je dus dat heb ik nagevraagd bij een collega van de gemeentelijke handhaving. Zo gauw ik dat antwoord heb hoor jij het ook. Overigens kan ik je al wel vast zeggen dat het geen "gevalletje 2 maten meten" is. De voorbeelden die jij benoemt vallen onder de vrijstelling die wij, als politie, hebben om fatsoenlijk ons werk te kunnen doen. Indien nodig, en dat is altijd per geval te beoordelen, mag een collega dus op een fiets door een voetgangersgebied.

Vrgr, Kristian
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 19-09-2012, 16:07
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat ze vrijstelling hebben geloof ik meteen maar patrouilleren kan je ook lopend met de fiets aan je hand. Polietieautos rijden ook niet continue 85 km in de stad omdat je zo meer ziet. Ik blijf het vreemd vinden dat fietsers in een voetgangersgebied een bon krijgen van een fietsende agent.
Oud 19-09-2012, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Dat ze vrijstelling hebben geloof ik meteen maar patrouilleren kan je ook lopend met de fiets aan je hand. Polietieautos rijden ook niet continue 85 km in de stad omdat je zo meer ziet. Ik blijf het vreemd vinden dat fietsers in een voetgangersgebied een bon krijgen van een fietsende agent.
Slecht voorbeeld want dat doen ze nu juist wel. Ze fietsen om in een groter gebied te kunnen patrouilleren. KLPD-snelwegteams rijden ook altijd 20 - 30km/u harder dan toegestaan om zoveel mogelijk te kunnen zien.
Oud 24-09-2012, 10:00
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Beste politie,

Ik ben van plan om over 2 weekjes (en met lekkerder weer!) met een vriendin van mij in een speeltuin te slapen en daar eventueel wat alcoholische consumpties te nuttigen en wellicht gaan zwemmen bij het zwembad dat daar op 1km afstand zit, nu heb ik twee vraagjes:

Welke straf staat er op zo'n overnachting en eventueel zwemmen? Rondom de speeltuin en het zwembad staan allebei hekken, waar we dus overheen moeten klimmen. En wordt deze straf verhoogd wanneer ze ons ook met alcoholconsumpties betrappen?

Krijg ik een strafblad als ze me betrappen? Ik ben namelijk al ouder dan 18 en aangezien ik geneeskunde doe wil ik dat niet echt riskeren, ivm latere baankans. :/

(zie ook mijn topic)

alvast bedankt!
Excuses voor de late reactie ik had je vraag over het hoofd gezien en ben een tijd op vakantie geweest.
Inmiddels zal je waarschijnlijk al in de buitenlucht hebben geslapen!!. Ik zal toch de strafbaarheid even formuleren.
Over het algemeen zijn de feiten die je noemt overtredingen die in de APV Algemeen Plaatselijke Verordeningen van je gemeente staan genoemd. In het geval van slapen op een bankje kan je een bekeuring krijgen voor het zonder redelijk doel ophouden in een speeltuin. (€ 85,-) Alcohol op straat nuttigen mag niet in een door de burgemeester aangewezen gebied, dat is meestal het centrum van de gemeente.(€ 85,-)

Het zwembad betreden 's-nachts daarvoor kan je ook een boete krijgen van € 85,-

Het betreden van verboden toegang (zwembad) gebied is wel een misdrijf en genoemd in het Wetboek van strafrecht. Formeel pleeg je een misdrijf is. Maar in de praktijk omdat het per boete word afgedaan en een gering feit is krijg je hierdoor geen strafblad.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 24-09-2012, 23:30
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Mag je buiten echt geen alcohol nuttigen?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 26-09-2012, 00:12
Visser23
Visser23 is offline
Hallo,

Ik heb ook even een vraagje. Ervaren jullie als wijkagenten ook problemen in het uitgaansleven, zo ja, wat voor problemen zijn dit? Wat denken jullie dat de oorzaak is van de problemen? Wat kan verbeterd worden om dit aan te passen? Speelt de social media een rol bij de problemen? Zo ja, wat voor?

Bij problemen; denk aan geweld, vandalisme, agressiviteit, overlast etc.

Alvast bedankt.
Oud 26-09-2012, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Mag je buiten echt geen alcohol nuttigen?
Nee.
Oud 26-09-2012, 12:08
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mag je buiten echt geen alcohol nuttigen?
Citaat:
Nee.
Verschilt per gemeente: veel gemeenten wijzen gebieden aan (vaak het centrum) waar je in de openbare ruimte geen alcohol mag nuttigen. Moet je even (online) in de Algemene plaatselijke verordening (APV) van je gemeente voor kijken.
Oud 26-09-2012, 12:16
Verwijderd
Huh, het is toch meer een uitzondering als je in de openbare ruimte wél alcohol mag nuttigen?
Oud 26-09-2012, 12:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Huh, het is toch meer een uitzondering als je in de openbare ruimte wél alcohol mag nuttigen?
In stadscentra wel, daar buiten niet.
Oud 26-09-2012, 12:30
Verwijderd
Jarenlang voor jan lul 'stiekem' bier zitten drinken in parken etc. dus, hahaha.
Oud 26-09-2012, 12:35
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Jarenlang voor jan lul 'stiekem' bier zitten drinken in parken etc. dus, hahaha.
Dat ligt er maar aan, in bijvoorbeeld Rotterdam mag je in veel parken ook geen alcohol drinken.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 01:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief?
Mujahideen
200 21-09-2004 10:04
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 17:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 13:14
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.