Oud 12-12-2011, 14:14
*amélie*
*amélie* is offline
Wellicht een domme vraag. Vorige week heb ik met mijn vriend bij een vloerenwinkel een partij laminaat laten reserveren (15 pakken). Dit was een partij die in de winkel lag en uit het assortiment ging, op=op. Nu hebben we dat dus via een opdrachtbon laten reserveren en hiervoor getekend. Nu zijn we, nooit gedacht, prima laminaat tegengekomen voor een veel betere prijs. Is er een mogelijkheid dat we hier nog onderuit komen? Of is dit een gevalletje 'had je maar beter moeten nadenken'....

Ben benieuwd!
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2011, 14:20
Verwijderd
Staan er voorwaarden oid op die bon? Mja, als je tekent dat je het eens bent met de voorwaarden, dan zit je er volgens mij aan vast (mits dus in die voorwaarden iets staat over wanneer de koop gesloten is). Ik heb het zelf gehad met luxaflex; uitgekozen, getekend, in een andere winkel bleken ze goedkoper... gevalletje dikke pech; ik mocht er wel nog vanaf zien, maar de aanbetaling kreeg ik dan niet terug. (En dat stond ook duidelijk zo in de voorwaarden, dus ik had beter op moeten letten )
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 16:32
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Als je een opdrachtbon hebt getekend dan is de koop wel redelijk definitief. Pluis eens goed de voorwaarden door, misschien zit er een gaatje in en kun je nog van de koop afzien.

Wat je anders nog kunt proberen is met de verkoper in gesprek gaan en kijken of hij misschien bereid is de opdracht te annuleren (kleine kans, maar niet geschoten is altijd mis...). Doe dat zo snel mogelijk, want als ze de order al in gang hebben gezet is het natuurlijk wel een ander verhaal, maar als je snel bent en je de boodschap goed verpakt heb je wellicht een kans.
Wat je anders nog kunt proberen is om de prijs toch nog een beetje omlaag te krijgen door te zeggen dat je hetzelfde laminaat bij een ander voor een significant lagere prijs hebt gezien, en hoopt op een kleine tegemoetkoming (het is op=op, jullie willen er zo graag van af, wij zijn starters, we hebben ook maar een klein budget, en jullie hebben ons zo goed geholpen, dan willen we in de toekomst graag nog eens terugkomen). Met een beetje een vlotte babbel kun je een heel eind komen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 17:10
*amélie*
*amélie* is offline
Bedankt voor jullie reactie! Er staan zeker voorwaarden op de bon. Namelijk dat het ons 25% van de koopsom gaat kosten. En prima, getekend is getekend, maar het zit mij een beetje dwars dat die verkoper het laminaat zou reserveren. Dat vind ik heel anders klinken dan kopen of bestellen... Er is dus niets voor ons besteld, want het is voorraad waar ze vanaf willen..

We gaan deze week maar eens proberen in te spelen op de goodwill van de verkoper. Al klonk hij aan de telefoon niet echt aardig...
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 01:20
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je moet ook nooit zomaar iets tekenen...
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 09:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dit lijkt me een koopovereenkomst en daar kun je niet om deze reden vanaf, tenzij uit de voorwaarden van de verkoper anders blijkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.