Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 03:35
JJzD
JJzD is offline
Op het moment is het een webdesignbedrijf, maar er liggen een aantal andere plannen klaar. Daarnaast wil ik het ook als persoonlijk logo gebruiken.

Nu heet het nog JJ-Webdesign, maar toekomstige ideeén zullen ook iets met JJ hebben.

ik wil jong, dynamisch en grensverleggend uitstralen maar ook een stayer. Ikzelf d8 aan wit blauw en geel als kleuren.

Heeft iemand ideeën??
grtz
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2002, 09:16
NecroDopey
Avatar van NecroDopey
NecroDopey is offline
__________________
The optimist proclaims we live in the best of all possible worlds, and the pessimist fears this is true. -James Branch Cabell
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 09:41
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
^^^^
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 10:50
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Ontzettend cliche, maar: een (wereld)bol? Internet is worldwide, bovendien is een bol niet lelijk.
Nog tip die ik van me vader heb geleerd: als je je logo mooi en uitgebreid in kleur hebt uitgewerkt, leg het dan eens onder de zwart/wit copier. Kijk dan of het er nog zo stoer uitziet, of dat het geen zwarte wazige vlek wordt.
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 10:50
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
je wilt een website bedrijf beginnen maar kunt geen logo bedenken. dat begint goed
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 12:39
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
NielZ schreef:

Nog tip die ik van me vader heb geleerd: als je je logo mooi en uitgebreid in kleur hebt uitgewerkt, leg het dan eens onder de zwart/wit copier. Kijk dan of het er nog zo stoer uitziet, of dat het geen zwarte wazige vlek wordt.
ja dat weet ik
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 12:40
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
GRRR schreef:
je wilt een website bedrijf beginnen maar kunt geen logo bedenken. dat begint goed
inspiratie is wel te vinden voor webpages maar een logo is niet mijn sterkste kant
heb er wel een paar maar kjke ff of er mensen zijn met betere ideeën
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 21:11
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
inspiratie is wel te vinden voor webpages maar een logo is niet mijn sterkste kant
heb er wel een paar maar kjke ff of er mensen zijn met betere ideeën
en als je dan een opdracht krijgt om een logo te maken? dan maak je maar ff een simpel ding, omdat je niks beters kan verzinnen? hoezo zoek je niet een vormgever of iets in die richting? oke tis wel duur maar dan heb je ook wat, ipv hier goedkoop op een forum te gaan vragen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 21:35
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Lean schreef:
en als je dan een opdracht krijgt om een logo te maken?
Dat wordt wel moeilijk idd, als je al je eigen logo niet kunt maken...
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 03:31
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Lean schreef:
en als je dan een opdracht krijgt om een logo te maken?
die ben ik nog niet tegengekomen en als dat gebeurd zien we wel weer
ik neem het niet op in mijn taakomschrijving

vormgever is een idee maar mis kwam hier ook al wat los
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 13:56
DarkCat
DarkCat is offline
Ik maak de hele dag logo's op mijn bedrijf..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:31
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Hoe wil je het hebben? Ik neem aan dat je het als een virtueel iets wil, dus dat het kan bewegen en dergelijke.
Mijn idee is simpel, maar ook mooi. De bedoeling is dat het opvalt, dus je moet een opvallende kleur kiezen. Maar daar je mensen aan wil trekken en niet af wil schrikken, kies je zwart óf wit.
Dan trek je de aandacht al. Je logo opent dus met een zwart of wit "scherm".
Vervolgens wil je de mensen laten zien dat jíj de beste bent en dat jíj het het beste kan. Dus je maakt gebruik van een fade-out. Het zwarte óf witte scherm vervaagd en 'JJ-webdesign' doemt op uit het niets. Je kan dit doen zoals je in (teken)films, bijvoorbeeld 'de grot der wonderen' (die grot in de vorm van een katachtige met allemaal leuke dure dingen erin, maar met de regel niks aan te raken behalve de lamp) van Alladin uit het woestijnzand komt.
'JJ-webdesign' moet de klant overweldigen, dus het moet de potentiële klant al helemaal overweldigen, het moet overkomen als hét bedrijf voor hem of haar.
Dus het woord 'JJ-webdesign' is te voorschijn gekomen, met een donkere of lichte achtergrond. Je moet 'JJ-webdesign' eruit laten springen, bijvoorbeeld door licht achter de letters te plaatsen, zodat het oplicht.
Vervolgens doe je er een mooie achtergrond bij, zodat het een samenhangend geheel wordt.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 13:08
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Hoe wil je het hebben? Ik neem aan dat je het als een virtueel iets wil, dus dat het kan bewegen en dergelijke.
Mijn idee is simpel, maar ook mooi. De bedoeling is dat het opvalt, dus je moet een opvallende kleur kiezen. Maar daar je mensen aan wil trekken en niet af wil schrikken, kies je zwart óf wit.
Dan trek je de aandacht al. Je logo opent dus met een zwart of wit "scherm".
Vervolgens wil je de mensen laten zien dat jíj de beste bent en dat jíj het het beste kan. Dus je maakt gebruik van een fade-out. Het zwarte óf witte scherm vervaagd en 'JJ-webdesign' doemt op uit het niets. Je kan dit doen zoals je in (teken)films, bijvoorbeeld 'de grot der wonderen' (die grot in de vorm van een katachtige met allemaal leuke dure dingen erin, maar met de regel niks aan te raken behalve de lamp) van Alladin uit het woestijnzand komt.
'JJ-webdesign' moet de klant overweldigen, dus het moet de potentiële klant al helemaal overweldigen, het moet overkomen als hét bedrijf voor hem of haar.
Dus het woord 'JJ-webdesign' is te voorschijn gekomen, met een donkere of lichte achtergrond. Je moet 'JJ-webdesign' eruit laten springen, bijvoorbeeld door licht achter de letters te plaatsen, zodat het oplicht.
Vervolgens doe je er een mooie achtergrond bij, zodat het een samenhangend geheel wordt.
pardon? een logo is niet een flash intro oid, maar een beeldmerk.

eventueel handige urls:
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/609851
http://www.raymondloewyfoundation.com <-- loewy, de man achter de logo's van lucky strike, coca cola, shell, etc.. op de site staan een aantal case-studies waar je misschien wat aan hebt..
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 13:26
Verwijderd


Geen dank.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 13:47
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
hehe bruut ;]
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 14:05
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Hahah
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 14:11
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
J-roen schreef:
pardon? een logo is niet een flash intro oid, maar een beeldmerk.

eventueel handige urls:
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/609851
http://www.raymondloewyfoundation.com <-- loewy, de man achter de logo's van lucky strike, coca cola, shell, etc.. op de site staan een aantal case-studies waar je misschien wat aan hebt..
Yeah en regels zijn ervoor gebroken te worden. Hij kan dan het laatste beeld als logo gebruiken en het geheel wat ik beschreef als intro op het logo.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 14:42
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Yeah en regels zijn ervoor gebroken te worden.
Hij kan dan het laatste beeld als logo gebruiken en het geheel wat ik beschreef als intro op het logo.
Mjah, op creatief vlak ben ik het met je eens, maar ik neem aan dat JJzD een bedrijf is/wordt wat zich gaat richten op een vrij zakelijke markt en over het algemeen houdt men daar niet van dit soort redeneringen.

Het is een afweging die je maakt, op welke markt richt ik me, wat wil ik uitstralen en hoe pas ik mijn huisstijl daar op aan. Wil ik creativiteit uitstralen en regels breken of wil ik zakelijkheid en professionaliteit uitstralen.

Overigens kan een logo gewoon niet geanimeerd zijn, denk eens aan drukwerk etc..
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-10-2002, 15:26
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
J-roen schreef:
Mjah, op creatief vlak ben ik het met je eens, maar ik neem aan dat JJzD een bedrijf is/wordt wat zich gaat richten op een vrij zakelijke markt en over het algemeen houdt men daar niet van dit soort redeneringen.
Maar men houdt wel van creativiteit en vernieuwende instellingen die het bedrijf juist dát geven wat nodig is.


Citaat:
Het is een afweging die je maakt, op welke markt richt ik me, wat wil ik uitstralen en hoe pas ik mijn huisstijl daar op aan. Wil ik creativiteit uitstralen en regels breken of wil ik zakelijkheid en professionaliteit uitstralen.
True. Maar de regels hoef je niet per sé te breken, wil je mijn idee uitvoeren. Je kan het eindbeeld als het op papier te drukken logo gebruiken en het geheel als virtueel logo.

Citaat:
Overigens kan een logo gewoon niet geanimeerd zijn, denk eens aan drukwerk etc..
Da's waar, je hebt er helemaal gelijk in. Hier had ik echter over nagedacht, i.p.v. lukraak maar wat te verzinnen. Zoals ik net ook al zei, zou je het eindbeeld van het geanimeerde logo als het uiteindelijke logo kunnen houden. Veel bedrijven hebben dat, dat je ziet hoe het logo tot stand komt, zoals het Praxis logo, in de reclame zie je een animatie met die hamer.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 15:55
JJzD
JJzD is offline
bedankt voor het meedenken mensen!!

tis idd gewoon iets stilstaands voor op de 8ergrond of linksbovenin enzo

goede links BTW!!

ik heb nuu wel iets in me hoofd wat ik even ga uitdenken
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 15:56
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
N00dles schreef:
[i mg]http://members.chello.nl/~h.cramm/jj.jpg[/img]

Geen dank.
niet helemaal wat ikl zocht
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 16:05
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
[QUOTE]scimmia schreef:
[B]Maar men houdt wel van creativiteit en vernieuwende instellingen die het bedrijf juist dát geven wat nodig is.



True. Maar de regels hoef je niet per sé te breken, wil je mijn idee uitvoeren. Je kan het eindbeeld als het op papier te drukken logo gebruiken en het geheel als virtueel logo.

Citaat:
Da's waar, je hebt er helemaal gelijk in. Hier had ik echter over nagedacht, i.p.v. lukraak maar wat te verzinnen. Zoals ik net ook al zei, zou je het eindbeeld van het geanimeerde logo als het uiteindelijke logo kunnen houden. Veel bedrijven hebben dat, dat je ziet hoe het logo tot stand komt, zoals het Praxis logo, in de reclame zie je een animatie met die hamer.
Mwoah, het logo van praxis is ongetwijfeld eerst gewoon als 'logo' gemaakt en gebruikt, pas later is er een animatie van gemaakt.

Een logo is een (belangrijk) onderdeel van de huisstijl van een bedrijf, en de huisstijl zou je kunnen beschouwen als een soort van standaard die je zou kunnen (moeten) doorvoeren in alle (reclame) uitingen van het bedrijf, zo ook een reclame film met toevallig een animatie daarin.

Ik vind ook (en nu worden we persoonlijk ) dat een logo geen animatie nodig zou moeten hebben om iets uit te kunnen stralen/te vernieuwen.

Wat jij bedoelt is dus gewoon een intro, met daarin het logo verweven, en zo zou het ook moeten zijn imo, niet andersom.
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 16:29
Verwijderd
Ik vind dat logo's bovenal simpel moeten zijn, zodat ze blijven hangen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.