Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2002, 21:50
Verwijderd
bestaat er iets als angst voor andere mensen? angst voor vage bekenden? Ik heb zelf het idee dat dit alles uit onzekerheid voortkomt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2002, 21:56
Marc S
Marc S is offline
http://www.paniek.nl/overzichtfobieen.shtml

En met name de sociale fobieen. Angst voor mensen algemeen (antropo), bestaat niet als zodanig, maar er zijn diverse sociale fobieen. Deze samen genomen met zoiets als straatvrees kunnen wel hetzelfde 'idee' bewerkstelligen cq in realiteit brengen.

Onzekerheid speelt daarbij zeker een belangrijke rol, maar ook zaken als schizofrenie en waanvoorstellingen kunnen dit veroorzaken (los van initiele onzekerheid, maar meer gericht op wantrouwen).
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 11:20
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
N schreef:
bestaat er iets als angst voor andere mensen? angst voor vage bekenden? Ik heb zelf het idee dat dit alles uit onzekerheid voortkomt.
volgens mij is onzekerheid/verlegenheid hetzelfde als angst.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:52
proycon
Avatar van proycon
proycon is offline
Nee..dat is toch niet hetzelfde...bij fobieen treden er paniekaanvallen hebt en dat is heel anders dan gewoon verlegen zijn.. Het zweet breekt je uit, je hart gaat sneller, je gaat alles wazig zien, je handen kunnen gaan rillen etc....je wil niks liever dan zo snel mogelijk weg en je hebt het gevoel dood te gaan of gek te worden... En fobie voor mensen bestaat dus inderdaad, het valt onder de groep sociale fobieen.. Ik raad je aan hulp te zoeken als het ernstige vormen aanneemt..
__________________
Things are not what they appear, nor are they otherwise -- Surangama Sutra
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.