Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2004, 14:53
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Ik heb het afgelopen half jaar full-time gewerkt, echter onder een 0-urencontract, ik zag hier geen nadelen in totdat iemand opmerkte dat het dan wel eens zo kon zijn dat ik geen recht heb op een uitkering als ik deze baan straks kwijtben (het is namelijk slechts een tijdelijke baan, vandaar ook het 0-urencontract).
Is er iemand die me hier wat meer over kan vertellen?
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2004, 14:58
Verwijderd
Het antwoord over wel/geen uitkering, weet ik niet. Volgens mij krijg je bij een uitkering een bepaald percentage van je laatst verdiende (maand?) loon oid.

Dat het een 0-urencontract is omdat het maar een tijdelijke baan is, is volgens mij geen logica. Er bestaan ook contracten voor bepaalde tijd, dus bv. een 40-urencontract krijgen voor een half jaar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 16:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
lijkt me vrij zonde, want als je dan ziek bent ofzo, krijg je niks uitbetaald.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 17:06
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Inderdaad ijner wel degelijk nadelen
- Niet betaald krijgen bij ziekte is er1 van
- Hoe hetzit met uitkering weet ik niet zkeermaar zou me niks verbazen als je dat idd ook niet krijgt
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 17:10
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah ik zie er ook geen voordelen voor jou aan.. je bouwt niks op ofzo.. geen ziekengeld en hoe t zit met uitkering weet ik niet precies of je dan vast contract had moeten hebben kweet wel dat je om in aanmerking te komen voor kortlopende uitkering (max 6mnd) je min 26 weken moet hebben gewerkt in t afgelopen half jaar of iets langer dan half jaar dus bijna elke week, maar durf niet te zeggen of ze dan vast urencontract bedoelen of dat ze bv van uitzendburo ook meetellen en gewoon t gemiddelde uren nemen van heel die tijd.. zoiets zou je eens na kunnen vragen en dan aan je baas uitleggen dat je liever een aantal uren contract wil voor een bepaalde tijd...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 15:42
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Ik zal het er idd eens over hebben met mn baas, maar wat betreft het niet uitbetaald krijgen bij ziekte etc. was er al geen probleem, dat hebben we van te voren allemaal besproken. Het 0-urencontract was puur om het feit dat de vrouw voor wie ik inviel voor onbepaalde tijd afwezig was (wat dus een maand maar ook een jaar kon zijn), en dat het eigenlijk de bedoeling was dat ik weg zou gaan wanneer zij terug zou komen.
Iig bedankt voor jullie reacties.
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 15:53
Saeed al-Sahaf
Avatar van Saeed al-Sahaf
Saeed al-Sahaf is offline
volgens mij als je een 0-uren contract hebt betaal je dus minder belasting, premies enzovoorts over het bruto loon waardoor je netto meer zou moeten ontvangen dan iemand met een niet-0-uren contract. Anders zou het wel oneerlijk zijn als je wel van moest betalen voor die voorzieningen als een uitkering of ziektegeld, maar er geen gebruik van mag maken. Wat je netto meer hebt overgehouden kan belegd of gespaard worden om je zelf in tijd van nood bij te kunnen staan. Of misschien heb ik het helemaal mis
__________________
Forumbaas+
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ontslag
fib
8 13-06-2011 22:49
Werk, Geld & Recht 0 uren contract?
alisonn
17 16-12-2010 10:18
Werk, Geld & Recht 0-urencontract, doorbetaling van loon tijdens vakantie
Adore
8 19-11-2010 19:49
Werk, Geld & Recht ontslagperiode bij 0-urencontract
MisterDJ
13 11-10-2007 23:56
Werk, Geld & Recht 0-uren contract en geen werk meer?
Nona
22 07-09-2005 11:42
Werk, Geld & Recht Minder voor hetzelfde, maar meer ?
Rhaa.N'eeH
21 27-07-2003 13:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.