Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 15:30
pudding met vel
Avatar van pudding met vel
pudding met vel is offline
komend jaar ga ik een inhaalscursus natuurkunde doen bij het james boswell institute in utrecht om het jaar daarna geneeskunde te kunnen studeren. ik vraag me af of ik alleen met het james boswell institute ook recht heb op een ov jaarkaart, een studiefinanciering, of ik bij een studentenvereniging kan gaan etc. weet iemand hier meer over? bedankt!
__________________
(\__/)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2004, 15:38
Verwijderd
Volgens mij kan dat allemaal niet. (Dus geen stufi, geen ov etc.)

Maar vraag het eens na bij het JB-instituut
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij heb je daar geen recht op omdat het James Boswell instituut geen MBO, HBO of universitaire opleiding is maar iets tussen middelbaar en hoger onderwijs in.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-04-2004 @ 16:43 :
Volgens mij heb je daar geen recht op omdat het James Boswell instituut geen MBO, HBO of universitaire opleiding is maar iets tussen middelbaar en hoger onderwijs in.
Volgens mij is het gewoon middelbaar hoor, een soort VAVO oid... Maar idd, geen MBO, HBO of WO.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:36
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
nope ik weet wel zeker dat je dat niet krijgt. je moet 18 zijn en op mbo hbo of uni zitten. jij zou dus zoiezo niet krijgen omdat je nog niet 18 bent.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:04
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
Nope, idd geen sprake van dat je een van die dingen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Nee, en een ov-studentenkaart (dat is niet hetzelfde als een ov-jaarkaart!!!) is van 16 juli tot 16 augustus trouwens niet geldig.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:44
PV
PV is offline
Citaat:
mosterd schreef op 13-04-2004 @ 17:36 :
nope ik weet wel zeker dat je dat niet krijgt. je moet 18 zijn en op mbo hbo of uni zitten. jij zou dus zoiezo niet krijgen omdat je nog niet 18 bent.
Dat is dus niet waar... hoe vaak moet dat nog gezegd worden :/ als je 16 bent en naar het hbo gaat krijg je WEL een OV (en bijbehorende stufi)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:48
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
pudding met vel schreef op 13-04-2004 @ 16:30 :
komend jaar ga ik een inhaalscursus natuurkunde doen bij het james boswell institute in utrecht om het jaar daarna geneeskunde te kunnen studeren. ik vraag me af of ik alleen met het james boswell institute ook recht heb op een ov jaarkaart, een studiefinanciering, of ik bij een studentenvereniging kan gaan etc. weet iemand hier meer over? bedankt!
Ook kun je niet bij een studentenvereniging komen, want dat kan alleen met een hbo/universitaire opleiding.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:14
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 13-04-2004 @ 21:48 :
Ook kun je niet bij een studentenvereniging komen, want dat kan alleen met een hbo/universitaire opleiding.
Offtopic: Dan is het een scholieren- en studentenvereniging. HBO'ers zijn geen studenten en kunnen dus ook geen lid worden van een studentenvereniging, dat lijkt me niet meer dan logisch.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:16
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 13-04-2004 @ 22:14 :
Offtopic: Dan is het een scholieren- en studentenvereniging. HBO'ers zijn geen studenten en kunnen dus ook geen lid worden van een studentenvereniging, dat lijkt me niet meer dan logisch.
Wat jij wil
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:19
madwoman
madwoman is offline
je kan wel lid worden van een studentenvereniging. iig van Biton. als je maar wil
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 07:26
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
mosterd schreef op 13-04-2004 @ 17:36 :
nope ik weet wel zeker dat je dat niet krijgt. je moet 18 zijn óf op hbo of uni zitten. jij zou dus zoiezo niet krijgen omdat je nog niet 18 bent.
Zou wat zijn zeg..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 11:02
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 13-04-2004 @ 22:14 :
Offtopic: Dan is het een scholieren- en studentenvereniging. HBO'ers zijn geen studenten en kunnen dus ook geen lid worden van een studentenvereniging, dat lijkt me niet meer dan logisch.
voor zover ik weet is het wel mogelijk om met HBO bij een studentenvereniging te gaan. Maar goed ik ken dan ook maar enkele verenigingen. Bij Biton lijkt het me idd wel gewoon mogelijk. En wat PV heeft gezegd klopt ook, ik zou het gewoon ff nagaan, maar ik denk dat de kans vrij klein is omdat je ouders nog gewoon kinderfinanciering krijgen.
Maar vanaf je achtiende zijn er wel bepaalde mogelijkheden waarbij je geld kan krijgen. Een aantal mensen die bij mij in de klas zaten op de middelbare school en ouder waren dan 18 kregen nl ook een vergoeding, dus voor jou zal er ook wel ergens een potje zijn.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:19
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 14-04-2004 @ 12:02 :
Een aantal mensen die bij mij in de klas zaten op de middelbare school en ouder waren dan 18 kregen nl ook een vergoeding, dus voor jou zal er ook wel ergens een potje zijn.
Dat heb ik ook, Tegemoetkoming voor Scholieren. Dat is een vergoeding voor je schoolgeld en je boeken etc, omdat je ouders geen kinderbijslag etc meer krijgen. Dat geldt denk ik ook voor de opleiding die jij gaat doen, maar dus pas vanaf het kwartaal waarin je 18 wordt.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Konijn schreef op 14-04-2004 @ 16:19 :
Dat heb ik ook, Tegemoetkoming voor Scholieren. Dat is een vergoeding voor je schoolgeld en je boeken etc, omdat je ouders geen kinderbijslag etc meer krijgen. Dat geldt denk ik ook voor de opleiding die jij gaat doen, maar dus pas vanaf het kwartaal waarin je 18 wordt.
nee hoor, het kwartaal ná het kwartaal waarin je 18 wordt. Ik krijg zelf namelijk ook nog 2 maanden tegemoetkoming in de maanden juli en augustus (terwijl ik deze maand al 18 ben geworden). Vanaf september krijg ik studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:09
Love: a passion
Love: a passion is offline
Ik ga ook een cursus op het James Boswell Instituut doen voor scheikunde. Een zomercursus. Maar mijn studiefinanciering loopt gewoon door tot Augustus en mijn OV ook. Dat komt omdat ik nu een 1-jarige opleiding bij Schoevers doe en die is begonnen, einde augustus. Je hebt studiefinanciering voor een heel jaar dus tot eind augustus. Dus tot dan krijg ik gewoon geld en mag ik mijn OV houden.

Ik denk dat het in jouw geval niet zo is, want als je een gewone opleiding doet, is de studiefinanciering afgelopen, zodra je klaar bent met je opleiding of met het jaar. Maar ik zou het in ieder geval navragen bij de IB-groep.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 18:04
pudding met vel
Avatar van pudding met vel
pudding met vel is offline
ik ga een jaarcursus doen omdat ik nog bezig ben met mn eindexamen als de zomercursus begint wel kut, nu gooi ik een heel jaar weg. aan de andere kant misschien ook wel goed omdat ik echt onbeschrijflijk slecht in natuurkunde ben, dus dan heb ik iig ruim de tijd om alles tot me door te laten dringen. maar als ik geen ovjaar kaart etc krijg dan ga ik misschien iets erbij studeren... verpleging of zo. meh, ik zie wel. toch bedankt voor alle info!
__________________
(\__/)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2004, 22:19
attrib
Avatar van attrib
attrib is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 13-04-2004 @ 22:14 :
Offtopic: Dan is het een scholieren- en studentenvereniging. HBO'ers zijn geen studenten en kunnen dus ook geen lid worden van een studentenvereniging, dat lijkt me niet meer dan logisch.
wat doen mbo'ers en hbo'ers dan WEL?
__________________
Subba Subba!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 22:36
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
dat slaat idd nergens op

hbo en mbo studenten kunnen net zo goed bij een vereniging.
dat alleen kinders aan de uni studenten zouden zijn is een hele slechte grap.
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Arun schreef op 18-04-2004 @ 23:36 :
dat slaat idd nergens op

hbo en mbo studenten kunnen net zo goed bij een vereniging.
dat alleen kinders aan de uni studenten zouden zijn is een hele slechte grap.
Misschien, maar MBO'ers zijn echt geen studenten.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 23:24
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
want?
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 01:33
attrib
Avatar van attrib
attrib is offline
let me guess, daar zijn ze te laag voor ofzo
__________________
Subba Subba!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 08:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Met een OV studentenkaart mag je toch ook gewoon in de bus en metro ed? En mag je dan in het weekend (als je een weekkaart hebt) met zo'n kinderbuskaart?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 09:23
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2004 @ 09:35 :
Met een OV studentenkaart mag je toch ook gewoon in de bus en metro ed? En mag je dan in het weekend (als je een weekkaart hebt) met zo'n kinderbuskaart?
Met je OV-studentenkaart mag je in principe in al het openbare vervoer, zelfs in bepaalde boten.

En die laatste: ja.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2004, 10:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-04-2004 @ 00:10 :
Misschien, maar MBO'ers zijn echt geen studenten.
Ze worden vaak wel zo genoemd, maar offcieel is het iid niet zo.
Alleen op de uni 'studeer' je.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 10:59
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
chielsen schreef op 19-04-2004 @ 11:36 :
Ze worden vaak wel zo genoemd, maar offcieel is het iid niet zo.
Alleen op de uni 'studeer' je.
Inderdaad, hoewel Van Dale ook het volgens van een HBO opleiding onder studeren verstaat:

stu·de·ren2 (ov.ww., ook abs.)
1 (een studie) volgen aan een universiteit of hbo-instelling
2 zich praktisch in de muziek oefenen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:19
attrib
Avatar van attrib
attrib is offline
wat doen MBO'ers dan?
__________________
Subba Subba!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:29
Verwijderd
Timmeren.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 01:25
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
kleien..


ok sorry..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 07:49
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Effeks schreef op 19-04-2004 @ 17:19 :
wat doen MBO'ers dan?
Wat doet iemand op het VWO? Of het VMBO? Of de HAVO?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 08:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Effeks schreef op 19-04-2004 @ 17:19 :
wat doen MBO'ers dan?
die volgen een 'opleiding'
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 13:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
chielsen schreef op 19-04-2004 @ 11:36 :
Ze worden vaak wel zo genoemd, maar offcieel is het iid niet zo.
Alleen op de uni 'studeer' je.
Dat zeg jij, maar dat is nergens officieel. Het is een eindeloze discussie waar we best wel eens een keer mee op kunnen houden.

En dan nog, wat boeit het??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Mogelijkheden OV-jaarkaart bij niet geaccrediteerde opleiding
Supercharged
3 02-08-2010 09:21
Studeren Vraagjes OV-jaarkaart.
Limburgsegast
6 15-09-2006 19:19
Algemene schoolzaken Dringend vraagje over OV
Elmoo
24 13-07-2005 16:07
Werk, Geld & Recht ov-jaarkaart te laat
very drunk driver
33 17-09-2003 21:07
Algemene schoolzaken OV jaarkaart
bumblebee
23 17-03-2003 14:10
Algemene schoolzaken ov-jaarkaart
niekske17
12 12-02-2002 09:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.