Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Vind jij het ok, dat ze de eurocenten gaan afronden?
Ja, omdat ... 82 67.21%
Nee, omdat ... 40 32.79%
Aantal stemmers: 122. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2004, 21:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-09-2004 @ 15:41 :
En neem nu maar van mij aan dast er wel een aantal mensen zijn die 1 of 2 dingen kopen maar dat de aantalen over de dag gezien vaak te verwaarlkozen zijn, meestal word er dan toch weer meer gekocht dan alllen dat éne dingetje
Klopt.

Maar laten we het dan zo stellen:
Er zijn mensen die veel dingen in één keer kopen en er zijn mensen die slechts voor 1 of 2 dingen gaan.

Bij de mensen die veel dingen in één keer kopen slaat het de ene keer naar de positieve kant uit, de andere keer naar de negatieve kant. Dit is dus ongeveer in evenwicht en daarin geef ik jullie gelijk.
Bij het aantal mensen dat voor 1 of 2 dingen gaat is er in de meeste gevallen winst (zie mijn vorige posts die ik niet nog tig keer ga herhalen). Bij elkaar zorgt dit dus wél voor winst.

En om verder te gaan op Wishful Dreamings berekening:

570 euro per filiaal extra winst op jaarbasis.
Als ik het me goed herinner werk je bij C1000 of AH.

Bij C1000: 472 filialen. 472 * 570 = € 269 040,-
Bij AH: 700 filialen. 700 * 570 = € 399 000,-

Op jaarbasis dus...

Om dan te zeggen dat er geen sprake is van winst en dat het allemaal in balans is vind ik dus niet correct. Tuurlijk is dit bedrag niet in verhouding tot de bedragen de winst die dergelijke bedrijven maken, maar het blijft toch een enorm bedrag dat door de klanten extra wordt betaald (dit zijn maar 2 winkels. Er zijn er zo nog veel meer)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2004, 21:56
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik vind die berekening van Wishful Dreaming nogal flauw.
Ga maar eens twee weken lang de hele dag bijhouden wat het al dan niet oplevert (In plaats van 2,5 uur ) . Dan wil ik misschien geloven dat er een beetje winst uitgehaald wordt, als dat er al uitkomt.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 22:39
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Konijn schreef op 13-09-2004 @ 21:56 :
Ik vind die berekening van Wishful Dreaming nogal flauw.
Ga maar eens twee weken lang de hele dag bijhouden wat het al dan niet oplevert (In plaats van 2,5 uur ) . Dan wil ik misschien geloven dat er een beetje winst uitgehaald wordt, als dat er al uitkomt.
Jeetje man het was alleen maar even om het te laten zien.
Wat een drukte om niks. De ene keer heb je geluk en de andere keer niet, die centen schelen toch niets.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 22:45
MH
Avatar van MH
MH is offline
Een gemiddelde supermarkt zet zo'n € 100.000 om per week. Gemiddeld betalen klanten € 50,- per keer dat ze boodschappen doen. Dat zijn zo'n 2000 klanten per week. Als alle klanten 2 ct duurder uit zijn (niet realistisch, maar hoe kun je ook in 's hemelsnaam realistisch zijn zonder officiële statistieken), levert dat wekelijks € 40 op en jaarlijks € 2100. Vermenigvuldig dat met die plm 700 filialen van AH, dan wordt dat € 1.5 mln. C1000 legt 1 mln in het laatje en als we dan nog de andere ketens nemen, dan kom je weer op plm 1,5 mln. Dat is al 4 mln extra winst voor het bedrijfsleven.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 22:52
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MH schreef op 13-09-2004 @ 22:45 :
Een gemiddelde supermarkt zet zo'n € 100.000 om per week. Gemiddeld betalen klanten € 50,- per keer dat ze boodschappen doen. .
Maak daar maar 20 van.

En de rest van je verhaal is een beeeeeeeeeetje onrealistisch ja
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 22:52
Alonso
Avatar van Alonso
Alonso is offline
De mensen die zich druk maken om de centen moeten juist BLIJ zijn, hiermee kan je geld BESPAREN. Dit is het idee:

Als het bedrag uitkomt zodat het naar beneden wordt afgerond, bijvoorbeeld 21,22 , dan betaal je contant. [21,20]

Komt het echter zo uit dat het bedraag naar boven wordt afgerond, bijvorbeeld 21,23 , dan betaal je met je pinpas of chipknip.Die heeft iedere (beetje moderne) scholier wel in zijn bezit. Als je elektronisch betaald wordt er namelijk niet afgerond. [21,23]

even een calculatie, als je beide `uitgaven`bij elkaar opteld
eerst zou je altijd 42.45 moeten betalen
als je dit voorbeeld volgt dan hoef je `maar`42,43 te betalen. dus er is winst!!!!

dit geldt altijd, je hoeft nooit meer dan eerst te betalen en als je erop let kan je wel maximaal 2 cent per keer winst hebben!!

persoonlijk vind ik het een goede maatregel, ben ik eindelijk van die altijd maar terugkerende centjes en 2-centjes af
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 23:25
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Alonso schreef op 13-09-2004 @ 22:52 :
De mensen die zich druk maken om de centen moeten juist BLIJ zijn, hiermee kan je geld BESPAREN. Dit is het idee:

Als het bedrag uitkomt zodat het naar beneden wordt afgerond, bijvoorbeeld 21,22 , dan betaal je contant. [21,20]

Komt het echter zo uit dat het bedraag naar boven wordt afgerond, bijvorbeeld 21,23 , dan betaal je met je pinpas of chipknip.Die heeft iedere (beetje moderne) scholier wel in zijn bezit. Als je elektronisch betaald wordt er namelijk niet afgerond. [21,23]

even een calculatie, als je beide `uitgaven`bij elkaar opteld
eerst zou je altijd 42.45 moeten betalen
als je dit voorbeeld volgt dan hoef je `maar`42,43 te betalen. dus er is winst!!!!

dit geldt altijd, je hoeft nooit meer dan eerst te betalen en als je erop let kan je wel maximaal 2 cent per keer winst hebben!!

persoonlijk vind ik het een goede maatregel, ben ik eindelijk van die altijd maar terugkerende centjes en 2-centjes af
Ben ik het helemaal mee eens degene die zeuren kunnen inderdaad er juist WINST uithalen denk daar maar eens over na
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 00:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Alonso schreef op 13-09-2004 @ 22:52 :
De mensen die zich druk maken om de centen moeten juist BLIJ zijn, hiermee kan je geld BESPAREN. Dit is het idee:

Als het bedrag uitkomt zodat het naar beneden wordt afgerond, bijvoorbeeld 21,22 , dan betaal je contant. [21,20]

Komt het echter zo uit dat het bedraag naar boven wordt afgerond, bijvorbeeld 21,23 , dan betaal je met je pinpas of chipknip.Die heeft iedere (beetje moderne) scholier wel in zijn bezit. Als je elektronisch betaald wordt er namelijk niet afgerond. [21,23]

even een calculatie, als je beide `uitgaven`bij elkaar opteld
eerst zou je altijd 42.45 moeten betalen
als je dit voorbeeld volgt dan hoef je `maar`42,43 te betalen. dus er is winst!!!!

dit geldt altijd, je hoeft nooit meer dan eerst te betalen en als je erop let kan je wel maximaal 2 cent per keer winst hebben!!

persoonlijk vind ik het een goede maatregel, ben ik eindelijk van die altijd maar terugkerende centjes en 2-centjes af
goed bedacht.

Overigens zal ik niet wakker liggen van de centen die ik misloop, maar mijn 'gezeur' was enkel om te laten zien dat bedrijven wel winsten kúnnen maken.
maar jouw tactiek is idd slim!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 09:38
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-09-2004 @ 00:15 :
goed bedacht.

Overigens zal ik niet wakker liggen van de centen die ik misloop, maar mijn 'gezeur' was enkel om te laten zien dat bedrijven wel winsten kúnnen maken.
maar jouw tactiek is idd slim!
misschien moet je ook even andersom denken..

Jij winst, de rest van alle klanten winst, de winkels verlies, te weinig omzet, prijzen omhoog.

niet dat het echt een issue zou zijn maar toch
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 11:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 14-09-2004 @ 09:38 :
misschien moet je ook even andersom denken..

Jij winst, de rest van alle klanten winst, de winkels verlies, te weinig omzet, prijzen omhoog.

niet dat het echt een issue zou zijn maar toch
ik merk al dat ik nooit een economische studie moet gaan doen.

maar volgens jouw beredenering zou dan ook kunnen gelden:
winkels meer winst, prijzen omlaag. in dat geval is het dan weer positief.
Maar ja, daar zullen de winkels vast niet in mee werken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 12:22
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
denk het niet nee

daarom moeten we het maar gewoon laten zoals het is, niet moeilijk doen en gewoon betalen en niet uitrekenen zodat iedereen er beter van wordt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 16:18
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 13-09-2004 @ 22:39 :
Jeetje man het was alleen maar even om het te laten zien.
Wat een drukte om niks. De ene keer heb je geluk en de andere keer niet, die centen schelen toch niets.
Ik had het niet tegen jou hoor. Maar die doorbereking van Balance ging wel heel erg ver, met een bedrag dat in 2,5 uur werd gezien door jou.

En weet je, ik heb écht verschillende klanten die precies bekijken of ze moeten pinnen of contant betalen om geld te 'verdienen'. Dan denk ik ook.. nou ja.. moeten ze zelf weten natuurlijk.
En heel erg veel klanten die apart na het afrekenen nog een tasje kopen (die kosten bij ons nl 11 cent). Tis maar hoe erg je op de centen wil letten he..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:26
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Konijn schreef op 14-09-2004 @ 16:18 :
Ik had het niet tegen jou hoor. Maar die doorbereking van Balance ging wel heel erg ver, met een bedrag dat in 2,5 uur werd gezien door jou.


En weet je, ik heb écht verschillende klanten die precies bekijken of ze moeten pinnen of contant betalen om geld te 'verdienen'. Dan denk ik ook.. nou ja.. moeten ze zelf weten natuurlijk.
En heel erg veel klanten die apart na het afrekenen nog een tasje kopen (die kosten bij ons nl 11 cent). Tis maar hoe erg je op de centen wil letten he..
nu ik het zo ook teruglees reageer ik ook wel erg bot, of je het nou tegen mij had of niet. sorry

Ja dat is inderdaad heel vervelend, dat ze dan apart willen kopen..
soms vind ik het ook wel sneu, als iemand iets van 73 cent heeft en dus 75 moet betalen maarja, de ander heeft weer geluk met iets van 72 cent
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 21:26
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 14-09-2004 @ 09:38 :
Jij winst, de rest van alle klanten winst, de winkels verlies, te weinig omzet, prijzen omhoog.
Prijzen omhoog leidt in meeste gevallen tot minder klanten.
Minder klanten is meer verlies voor bedrijf.
Meer verlies leidt vaak tot bezuinigingen.
Bezuinigingen leiden tot (gedwongen) ontslagen

En ik wil me baantje nog nie kwijt, dus laten we allemaal pinnen als het naar beneden zou gaan en cash als het naar boven zou gaan.

Citaat:
Post van Balance:
maar volgens jouw beredenering zou dan ook kunnen gelden:
winkels meer winst;
prijzen omlaag.
In dat geval is het dan weer positief.
En als dat nou zou gebeuren, wat natuurlijk niet zo zou zijn, kunnen ze dat ook gaan doen met andere dingen (bezine, enz.)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 09:04
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik was vandaag in de AH.. en meestal chip ik maar ik had toevallig al gezien dat het .86 was dus ging ik lekker contact betalen het is toch de AH maar
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 13:53
MH
Avatar van MH
MH is offline
Pinnen is nog niet overal mogelijk, grapneuzen. En vooral bij de kleinere winkels - niet elke super verkoopt alles - moet je bij pinnen onder de € 15,- extra betalen. En dan is het niet 'ach ja, de ene keer betaal je wat meer, de andere keer wat minder'.

Btw grappig detail: volgens deze poll is slechts 70% voor afronding of neutraal. Dat is minder dan in Woerden.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 14:35
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
MH schreef op 16-09-2004 @ 13:53 :
Btw grappig detail: volgens deze poll is slechts 70% voor afronding of neutraal. Dat is minder dan in Woerden.
Hoe staat het daar dan met de statistieken?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MH schreef op 16-09-2004 @ 13:53 :
Pinnen is nog niet overal mogelijk, grapneuzen. En vooral bij de kleinere winkels - niet elke super verkoopt alles - moet je bij pinnen onder de € 15,- extra betalen. En dan is het niet 'ach ja, de ene keer betaal je wat meer, de andere keer wat minder'.
in 100% van de supermarkten is het mogelijk dacht ik toch. En word er niks extras bijgerekend
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:51
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-09-2004 @ 15:22 :
in 100% van de supermarkten is het mogelijk dacht ik toch. En word er niks extras bijgerekend
Idd niet in alle, maar er zijn supers die wel extra kosten berekenen onder een bepaald bedrag.

Ik ken zelfs een super daar kan je onder de 5 euro NIET pinnen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:59
MH
Avatar van MH
MH is offline
En ik ken ook wel winkels waar je sowieso niet kunt pinnen of waar pinnen minimaal € 0,10 extra kost. Ik had het ook niet alleen over supermarkten, maar over de hele hoelahut van de detailhandel.
@st.17: de statistieken in Woerden waren deze: 84% bleek geen groot bezwaar te hebben tegen afronding en 16% wel. Kortom, je kunt met hetzelfde argument de cent weer herinvoeren, want als je de bevolking met stickertjes waarschuwt, zal maximaal 25% bezwaar hebben tegen teruggave van een cent.

Uiteindelijk pleit ik gewoon voor een goed-doel-potje bij elke kassa. Je kleingeld gooi je daarin, wanneer je geen centen terug wilt hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:57
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MH schreef op 16-09-2004 @ 19:59 :

Uiteindelijk pleit ik gewoon voor een goed-doel-potje bij elke kassa. Je kleingeld gooi je daarin, wanneer je geen centen terug wilt hebben.
Maar dat is dan alleen bekeken vanuit de consument.
En de consument is niet de enige reden dat het afgeschaft wordt .
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat ze nu in kledingwinkels enzo constant centen te kort komen? Omdat niemand meer centen heeft, en ze daar nog niet afronden, moeten ze zowat elke klant centen teruggeven.. die dingen zijn daar niet aan te slepen..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 23:12
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
vandaag had ik een verschil van -0.06, oftewel voordeel voor de klant
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:48
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
voor mensen die hun 2 en 1 centjes kwijt willen:

gironummer 7614036 ;-)
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:36
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Suzanne_84 schreef op 17-09-2004 @ 15:48 :
voor mensen die hun 2 en 1 centjes kwijt willen:

gironummer 7614036
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 01:04
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-09-2004 @ 20:57 :
Maar dat is dan alleen bekeken vanuit de consument.
En de consument is niet de enige reden dat het afgeschaft wordt .
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat ze nu in kledingwinkels enzo constant centen te kort komen? Omdat niemand meer centen heeft, en ze daar nog niet afronden, moeten ze zowat elke klant centen teruggeven.. die dingen zijn daar niet aan te slepen..
Uiteindelijk is maar een klein deel echt tegenstander van de cent. Ik schat dat zo'n 25% de munten echt kwijt wil en dat die overige 60% neutraal is. Hier is de vraag ook of mensen het afronden bezwaarlijk vinden, niet of de munten weg moeten.
Dat goede-doel-potje: klant wil de munten niet aannemen, maar de winkelier geeft ze wel. De klant loopt weg, zonder de twee cent. Dan komt die twee cent in het potje. De winkelier heeft uiteindelijk zat munten, omdat al die andere mensen nog gewoon ermee willen betalen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 20:26
TRXD
TRXD is offline
Van mij had het niet gehoeven. Die centen en 2-centen zaten me niet in de weg in mijn portomonnee. Maar echt een groot probleem is het natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:32
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
TRXD schreef op 22-09-2004 @ 20:26 :
Van mij had het niet gehoeven. Die centen en 2-centen zaten me niet in de weg in mijn portomonnee. Maar echt een groot probleem is het natuurlijk niet.
In Italië, Griekenland en Duitsland zijn de mensen er echt blij mee. En omdat die altijd al het muntstelsel van 1,2 en 5 hebben gehad (dan heb je altijd maximaal 2 nodig van elke coupure om elk bedrag te betalen), waren ze er snel aan gewend en geven de kassamutsen niet zomaar een greep uit de kassa terug, maar de meest logische combinatie van munten. Dus altijd weinig kleingeld in je porteflap. Wij waren zo stom om die munten te bewaren.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 17:12
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
MH schreef op 23-09-2004 @ 23:32 :
In Italië, Griekenland en Duitsland zijn de mensen er echt blij mee. En omdat die altijd al het muntstelsel van 1,2 en 5 hebben gehad (dan heb je altijd maximaal 2 nodig van elke coupure om elk bedrag te betalen), waren ze er snel aan gewend en geven de kassamutsen niet zomaar een greep uit de kassa terug, maar de meest logische combinatie van munten. Dus altijd weinig kleingeld in je porteflap. Wij waren zo stom om die munten te bewaren.
Er zijn volgens mij ook landen, waar de 1 en 2 cent geen eens gedrukt zijn
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 20:14
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 24-09-2004 @ 17:12 :
Er zijn volgens mij ook landen, waar de 1 en 2 cent geen eens gedrukt zijn
Wel degelijk. Ieder land moet ze nog slaan. België is dus volgend jaar in overtreding, tenzij ze de Finse aanpak hanteren (wel slaan, niet in omloop brengen).

Nog een anekdote: vandaag was ik in de supermarkt. Daar deed ik mijn boodschapjes en een kassa verderop stond de klant op teruggave van de cent. De hoofd-bliepdoos kwam melden dat als de klant er echt op stond, dat hij dan de cent kon krijgen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 20:37
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 24-09-2004 @ 17:12 :
Er zijn volgens mij ook landen, waar de 1 en 2 cent geen eens gedrukt zijn
Volgens mij is dat elk land, een één en twee eurocent heb ik namelijk nog nooit als billet gezien.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 08:59
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
MH schreef op 24-09-2004 @ 20:14 :
De hoofd-bliepdoos
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 18:31
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 25-09-2004 @ 08:59 :
Meer dan dat zijn ze niet. En trots dat ze zijn dat ze tot 10 kunnen tellen...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 17:13
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
MH schreef op 26-09-2004 @ 18:31 :
Meer dan dat zijn ze niet. En trots dat ze zijn dat ze tot 10 kunnen tellen...
en dan iedere 10 een streepje zetten anders zou je het nog vergeten
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 23:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
En gefrustreerd raken als een scholier iets opmerkt want zei werken hier full -time (yes dan heb je een leven) en jij part-time.
Gelukkig ben jij 10x intelligenter dan zij dan he
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 19:25
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 30-09-2004 @ 23:44 :
(...) want zei werken hier full -time (yes dan heb je een leven)
__________________
het slechtste, dat zijn woorden van een pessimist, en een pessimist is een slecht geinformeerde optimist
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 20:12
MH
Avatar van MH
MH is offline
V&D rondt trouwens niet (iig niet altijd) af. Maar deze situatie is ook niet geweldig. Dan heb ik nog liever dat er op € 500,- wordt afgerond dan dat je bij de ene winkel wel en de andere winkel niet met centen terecht kunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Problemen met ADSL van Zonnet.
Verwijderd
12 25-12-2004 12:02
Werk, Geld & Recht DE afronding (de evalutatie)
MisterDJ
34 27-10-2004 23:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Seks met dieren strafbaar stellen?
Rollo Tomasi
224 09-04-2004 22:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Supermarkten willen af van 1 en 2 eurocent
Verwijderd
81 28-11-2003 12:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Eurocenten onder vuur
beuk
39 22-01-2002 08:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.