Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2003, 08:41
Verwijderd
Ik had even een vraagje over Pfeiffer.
Zaterdag ga ik uit met een jongen die het kort geleden heeft gehad. Hij is inmiddels weer helemaal beter, maar ik vroeg me af, als ik met 'm zoen, kan ik 't dan nog krijgen?
Ik zit namelijk niet op pfeiffer te wachten (tja, wie wel??), maar stel dat we zoenen (je weet maar nooit) dan wil ik me geen zorgen gaan maken van: Help straks krijg ik 't!!
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 08:48
scubabubbles
Avatar van scubabubbles
scubabubbles is offline
volgens mij hoef je je niet echt zorgen te maken, ijn vriend heeft ook (lichte) pfeiffer gehad, en ik heb m ook gewoon gezoend hoor, en ik heb nergens last van.

pfeiffer slaat ook niet bij iedereen "door" : je kan het wel "bij je dragen" maar dat je er geen last van hebt, pas als je weerstand verlaagd (bv door stress, griep, verkoudheid, weet ik het) komt het "door"

maar zo heb ik het ooit gehoord, weet niet of het altijd zo het geval is..

maar ik zou zeggen, vermaak je met die jongen, en wat komt, dat komt
__________________
I didn't realize it was happy hopping moron day
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 14:51
Verwijderd
*heeft dat ook al gehad tijdens colleges*
Als je Pfeiffer hebt gehad, ben je in principe de rest van je leven nog besmettelijk. Echter, vanaf een maand of vier, vijf nadat je besmet bent geraakt, is de kans dat je anderen besmet zo klein dat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Maak je dus maar geen zorgen, je moet echt bij wijze van spreken een glas van zijn spuug leegdrinken wil je een beetje kans op Pfeiffer maken.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 15:08
Verwijderd
Hij is er nu denk ik een week of 2 a 3 vanaf.
Ennuh, ik ben momenteel verkouden. Maak ik dan meer kans om 't op te lopen?

p.s. bedankt voor jullie reactie, maak me meteen minder zorgen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 15:14
Verwijderd
hoe lang hij er vanaf is doet er niet toe, het gaat erom hoe lang geleden hij besmet is dat is minstens 1 maand vóórdat hij er last van kreeg. En mjah, als je verkouden bent dan ben je kwetsbaarder voor andere virussen... maar zo heel veel scheelt dat niet, als je tenminste verder wel gezond bent.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 18-09-2003 @ 16:14:
hoe lang hij er vanaf is doet er niet toe, het gaat erom hoe lang geleden hij besmet is dat is minstens 1 maand vóórdat hij er last van kreeg. En mjah, als je verkouden bent dan ben je kwetsbaarder voor andere virussen... maar zo heel veel scheelt dat niet, als je tenminste verder wel gezond bent.
Ik kom er net achter dat ik jouw vorige berichtje niet goed had gelezen. Ik dacht dat het ging om 4 a 5 maanden nadat ie er vanaf was, maar het gaat dus vanaf de besmetting, en die is al een maand of 2 a 3 geleden.
Whieieie, dat gaat een leuke date worden
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:23
T-i-n-e-z
Avatar van T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
Eerlijk is eerlijk uitsluiten doe je het niet...

Maar toen ik het kreeg, hebben mijn ex en ik ook gewoon doorgezoend... zij had en kreeg nergens last van
__________________
Hier spreekt het kind in mezelf... simpel en echt niets te verbergen

Laatst gewijzigd op 18-09-2003 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 16:41
nandatje
Avatar van nandatje
nandatje is offline
Ik zou zeggen: Probeer het gewoon Kunnen jullie lekker samen thuis op de bank blijven Haha. Gekheid natuurlijk
__________________
I still luv my skattiej... Frank nevah wanna lose ya (L) Koeitjuhs rules (*)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 13:00
Verwijderd
pfeiffer heeft ook incubatietijd eejz...dus t duurt ffies voor dat je het merkt dat je het hebt..En ja, Pfeiffer kan je maar 1x krijgen, heb je het eenmaal gehad, dan hou je het, maar je 'merkt het niet meer'...

de dokter kan trouwens na het afnemen van bloed en het controleren hiervan zien of je Pfeiffer hebt gehad...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 13:12
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
je kan het ook hebben en dan nergens last van hebben. En veel mensen komen als kind al met het virus in aanraking en hebben er later dan geen last meer van. Verder is de kans dat hij je besmet erg klein. Ook als je het gehad hebt kun je trouwens later nog periodes hebben waarin je besmettelijk bent, alleen de kans dat je besmet wordt is gewoon erg klein.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 06:42
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 18-09-2003 @ 15:51:
*heeft dat ook al gehad tijdens colleges*
Als je Pfeiffer hebt gehad, ben je in principe de rest van je leven nog besmettelijk. Echter, vanaf een maand of vier, vijf nadat je besmet bent geraakt, is de kans dat je anderen besmet zo klein dat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Maak je dus maar geen zorgen, je moet echt bij wijze van spreken een glas van zijn spuug leegdrinken wil je een beetje kans op Pfeiffer maken.
Gatsie dat wou ik dus ff niet horen
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 07:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
zoals al eerder gezegd is, hoef je je volgens mij weinig zorgen te maken. de kans dat jij besmet wordt is vrijwel nihil.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:12
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Ik had pfeiffer en het uitte zich onder andere door zware amandelontskeing.

Je zou zeggen dat ik in die periode niet vaak gekust kan hebben, maa rhet tegendeel is waar. De persoon in kwestie heeft er overigens geen souvenir aan overgehouden
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 20:17
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
mijn vriend heeft ook pfeiffer.. nou ruim een maand officieel zeg maar, maar we zijn terug gaan denken en waarschijnlijk had hij 't een maand eerder ook al dus al ruim 2 maanden + incubatietijd ohoh net zolang als dat we wat hebben , maar ik heb 't nooit gehad...altans niet dat ik weet.

de dokter had 'm eerst gezegt niet te mogen zoenen... en na 2 weken wou ie nog meer ween en heeft ie ook gevraagd wanneer ie weer mocht zoenen... het mocht weer zei de dokter hij had 't nog es gevraagd maar 't kon geen kwaad meer, maar hijzelff heeft de pfeiffer nog wel (lichte mate)

maar ik heb 't niet dus ik denk dat 't bij jou ook wel kan hoor
__________________
i'm addicted to music
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pfeiffer: hoeveel rust?
bladertje
5 06-07-2009 20:19
Lichaam & Gezondheid pfeiffer
reddragon
13 24-03-2004 10:48
Lichaam & Gezondheid vraagje over pfeiffer..
Ingetjuhh
50 24-10-2003 14:29
Lichaam & Gezondheid slapen
Juliah
12 01-02-2003 18:39
Lichaam & Gezondheid vraag over pfeiffer
**~yvie~**
5 01-09-2002 14:30
Lichaam & Gezondheid pfeiffer, hoe kan ik er mee omgaan
noukkk
11 26-04-2002 10:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.