Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2005, 20:29
Girl With Faith
Avatar van Girl With Faith
Girl With Faith is offline
Naar aanleiding van mijn topic op psychologie. Mijn moeder iheeft het dus ontzettend moeilijk om mij los te laten. We komen nu door praten opzich wel een stapje verder, maar ik merk dat ze over mij en vriendjes nog een beetje moeilijk doet.
Nou heb ik 3 weken geleden iets met een jongen van dit forum gekregen. Sindsdien hebben we 3x gemeet. Over de relatie heb ik nu al twijfels door de afstand en hoe hij is, maar dat laat ik er even buiten.
Ik heb tot nu toe nog niets aan mijn moeder verteld. Telkens als ik hem zag was zij werken en ik heb gewoon gelogen over dingen die ik die dagen heb gedaan. Ik voel me hier eigenlijk super kut over, wil liever eerlijk zijn. Maar toen ik begon hiermee leek dit het beste, besef nu iets anders helaas.
Maar goed nu the question: hoe vertel ik dit haar, ten eerste natuurlijk dat ik een vriendje heb, maar ook dat ik die gemeet heb zonder haar weten etc.
Ik vind het super moeilijk, dus advies graag. Hoe vertelden jullie het? Tips voor mij?

dankjulliewel alvast!
__________________
Because there is nothing like me and you
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Girl With Faith schreef op 08-04-2005 @ 21:29 :
Hoe vertelden jullie het?
Bijvoorbeeld: "Morgen ga ik naar die en die daar en daar."

Of als het al voorbij is: "Op die en die dagen heb ik gedate met die en die."
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:54
Freestyler*
Freestyler* is offline
of gewoon niet vertellen wat je al gedaan hebt
en doen alsof je die jongen binnenkort voor het eerst gaat ontmoeten

ja en hoe
op een ontspannen moment
je kunt toch wel gewoon zeggen; ik heb via internet een aardige jongen leren kennen en wil hem graag eens zien binnenkort (wel geruststellen met openbare gelegenheid enzo). Of misschien wil je moeder hem al vrij snel zien, dat je vraagt of hij eens langs mag komen, in eerste instantie als gewone vriend.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:02
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Mijn ouders hebben het meestal door voordat ik het wil vertellen, maar als ik denk dat ik iets ga krijgen met een meisje, vertel ik het zo snel mogelijk. Zoals bij mijn huidige vrienden, ik ging naar een gala, en mijn moeder zou me brengen. ''Mam, we moeten wel nog eerst ff langs Fleur (mijn huidige vriendin) om haar op te halen''. ''Goh, en gaat dat daarna nog wat worden'' '' ''

Ik heb er geen moeite mee om het mijn ouders te vertellen. Ik snap ook niet waarom je het niet zou doen. Nou ben ik wel iemand, die niet van korte relaties is, maar graag voor wat langere (en dus ook minder) relaties gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:13
Girl With Faith
Avatar van Girl With Faith
Girl With Faith is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 08-04-2005 @ 21:54 :
of gewoon niet vertellen wat je al gedaan hebt
en doen alsof je die jongen binnenkort voor het eerst gaat ontmoeten

ja en hoe
op een ontspannen moment
je kunt toch wel gewoon zeggen; ik heb via internet een aardige jongen leren kennen en wil hem graag eens zien binnenkort (wel geruststellen met openbare gelegenheid enzo). Of misschien wil je moeder hem al vrij snel zien, dat je vraagt of hij eens langs mag komen, in eerste instantie als gewone vriend.
daar heb ik ook aan gedacht, maar hij heeft het zijn ouders al verteld, en aangezien die mss mijn moeder wel eens willen ontmoeten dan..
nja ik weet sowieso niet eens zeker of ik door wil gaan met hem, we wonen toch redelijk ver uit elkaar, en zijn allebei vaak blut. Ik kan eigenlijk nog wel een topic aanmaken, met hoe moet ik doorgaan. mja, ik ben daar nog niet uit. Ik wil dit eerst eens aankijken.
__________________
Because there is nothing like me and you
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:15
Girl With Faith
Avatar van Girl With Faith
Girl With Faith is offline
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 08-04-2005 @ 22:02 :
Mijn ouders hebben het meestal door voordat ik het wil vertellen, maar als ik denk dat ik iets ga krijgen met een meisje, vertel ik het zo snel mogelijk. Zoals bij mijn huidige vrienden, ik ging naar een gala, en mijn moeder zou me brengen. ''Mam, we moeten wel nog eerst ff langs Fleur (mijn huidige vriendin) om haar op te halen''. ''Goh, en gaat dat daarna nog wat worden'' '' ''

Ik heb er geen moeite mee om het mijn ouders te vertellen. Ik snap ook niet waarom je het niet zou doen. Nou ben ik wel iemand, die niet van korte relaties is, maar graag voor wat langere (en dus ook minder) relaties gaat.
Nja, mijn moeder weet dus niet dat ik uberhaupt al ooit een vriendje gehad heb. Eerst had ik namelijk een vriendje, maar dat ging snel uit en ben ik nu goed bevriend mee. En mn vriendje van nu heb ik vandaag 3 weken mee. Mja dat heeft er niet echt mee te maken.
Iig bedankt voor je reactie.
__________________
Because there is nothing like me and you
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:18
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb er een beetje een grapje van gemaakt:

'mam, wat zou je vinden van Thijs als schoonzoon?'
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:53
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik: "Leuk dat jullie op vakantie zijn, nu hebben ik en bla het hele huis voor ons zelf!"

Moeder: "Ow, is hij er ook, gezellig. Wat doen jullie zoal?"

Ik: : We hebben nu ook iets, dus gewoon vriendje, vriendinnetjes stuff."

Moeder: " Hehe, dat zat er al lang aan te komen, wat leuk! W8 ff je vader wil bla ff spreken..." Nog veel plezier he!

Hahaha, mijn vader wou met hem een man tot man conversatie. hahaha, gelukkig is het er nooit van gekomen, maar zo ging het dus ongeveer.

Echt heerlijk een husi voor jezelf als je net wat hebt...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 22:22
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Nou ja, ik woon niet meer thuis. Maar ik heb, toen mijn ouders op bezoek kwamen, gewoon een hele grote kaart flink in het zicht gezet. Ik weet dat mijn moeder te nieuwsgierig is om er niet naar te vragen... En zodoende heb ik het dus mijn ouders verteld.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 22:41
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Sorry dat ik het zeg, maar je doet echt heel moeilijk.

Je had je moeder direct kunnen vertellen dat je een date had, maar dat heb je niet gedaan. Die informatie lijkt me niet van die aard dat het dramatisch is dat je het niet hebt verteld. Dat zou ik gewoon zo laten.

Ik heb al 2,5 jaar een vriend en onze ouders zijn nog steeds niet bij elkaar op de koffie geweest, dus ik begrijp niet zo goed dat jij je na 3 dates al druk maakt over de ontmoeting. Je kunt altijd nog zeggen 'ach mams, dat heb ik toch al lang verteld toen, het zal je waarschijnlijk ontgaan zijn' o.i.d.

Verder vind je moeder het waarschijnlijk heel leuk voor je dat je een vriendje hebt. Zeg gewoon 'zal ik je wat leuks vertellen, ik heb een vriendje'.
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 01:27
Touché
Avatar van Touché
Touché is offline
Ik loog dat we elkaar kenden van parachutespringen, bizarre feestjes, zomaar op straat bij een tramhalte, maar bekennen dat het via het forum ging? Dat nooit.
__________________
Nou, dan spelen we toch geen levensweg.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 08:27
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik heb toen ik wat kreeg met iemand van het forum gewoon eerlijk mn moeder verteld dat ik naar dat en dat meisje ging en aangezien wij al geregeld gebeld hadden en ik ook al weleens haar naam had alten vallen, wist ze wel ongeveer hoe de vork in de steel zat
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 08:29
Girl With Faith
Avatar van Girl With Faith
Girl With Faith is offline
Citaat:
WolterB schreef op 09-04-2005 @ 09:27 :
Ik heb toen ik wat kreeg met iemand van het forum gewoon eerlijk mn moeder verteld dat ik naar dat en dat meisje ging en aangezien wij al geregeld gebeld hadden en ik ook al weleens haar naam had alten vallen, wist ze wel ongeveer hoe de vork in de steel zat
hmm dat ging wel makkelijk dan, nee bij mij en die persoon ligt het toch moeilijker denk ik.. mja, ik moet eerlijk bekennen hoe lang het standhoudt weet ik niet. Ik kijk het nog een paar daagjes aan en als het dan nog aan is vertel ik het.
__________________
Because there is nothing like me and you
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 08:39
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Girl With Faith schreef op 09-04-2005 @ 09:29 :
hmm dat ging wel makkelijk dan, nee bij mij en die persoon ligt het toch moeilijker denk ik.. mja, ik moet eerlijk bekennen hoe lang het standhoudt weet ik niet. Ik kijk het nog een paar daagjes aan en als het dan nog aan is vertel ik het.
Mijn moeder is daar idd best makkelijk in ja, ze weet dat ik me niet blind in bepaalde situaties zal storten en dat ik niet zomaar naar iemand toe ga waar ik nog te weinig van weet zodat ik in de problemen kan komen.

Van haar kant lag het wel anders, omdat haar ouders minder makkelijk waren. Zij heeft het uiteindelijk ook eerlijk verteld om problemen te voorkomen en haar ouders vonden het goed als er een vriendin van haar mee ging. Dat is dus gebeurd toen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 09:47
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
ik heb een paar maanden geleden iemand van het forum 'gehad', uiteindelijk hadden we 1 maand en 6 dagen officiele verkering
maar ik heb het mijn ouders gezegd, iets van 'wat zou je er van vinden als ik een leuke jongen heb ontmoet via internet?'
zoiets
maar toen was het van 'doe je wel voorzichtig' ed maar er waren al 2 vriendinnen die per sé meewilden en we hebben op het station afgesproken dus dat ging wel goed allemaal

vandaag heb ik weer een meet, met een forummer
en nu gaan er geen vriendinnen mee maar dat weet mijn moeder niet, maar ze vertrouwd me wel dat het goed gaat enzo, we hebben op het station afgesproken en.. mijn ouders heb ik ook van deze meet vrij snel verteld
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 10:46
Rieno
Rieno is offline
De eerste keer dat mn vriendin (ook van het forum) en ik gemeet hebben, wisten haar ouders er ook niks van...de 2e keer waren we gelijk bij haar thuis

al was het wel lastig om de vragen van 'was je al es eerder hier in de stad geweest?' enzo een beetje politiek correct te beantwoorden (ze woont nogal ver van mij vandaan)

Ze dacht dat dr ouders er misschien moeilijk over zouden doen, maar dat viel uiteindelijk ontzettend mee misschien is dat bij jouw moeder ook wel zo? ..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 19:47
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Mn zus kwam me ophalen na kamp, want we moesten naar een restaurant met familie. Ze zag mij en mn vriendje zoenen dus toen we in de auto zaten vroeg ze: heb je nou weer met Alex? Ik antwoorde van ja. Toen we bij het restaurant kwamen riep mn zus meteen: Anne heeft weer met Alex
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 19:50
Verwijderd
Vertel het gewoon eerlijk. Als je zegt dat je je schaamt dat je het niet eerder verteld hebt en dat je het niet durfde te vertellen. En verder natuurlijk dat het je spijt en dat je vriendje een fatsoenlijke jongen is (). Stel dan voor dat hij een keertje komt eten en dat jij kookt, zodat ze hem een beetje kan leren kennen en door zelf te koken, scoor je bonuspunten.

Succes. Ze is vast blij voor je.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2005, 22:40
Impulse
toch zou ik zelf niet zeggen dat je hem van internet kent, veel ouders schrikt dat af.
Eerder dat je hem via een concert, of verjaardag kent o.i.d ?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 22:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb mijn vriend ook hier op het forum leren kennen en toen gingen we ook heel veel msnen. Ik was altijd heel open naar mijn moeder dus ze vroeg toen waarom ik zoveel achter de pc zat en toen zei ik dat ik hem had leren kennen enzo. Toen ik hem bijna drie kwart jaar leerden kennen hebben we toen ook een keer afgesproken om te meeten en dat heb ik toen ook gevraagd of ze dat goed vond enzo en dat vond ze niet erg (had toen al eerder afgesproken met mensen van internet enzo) dus eigenlijk wist ze vanaf het begin dat ik hem kende dus dan is het een logisch gevolg dat je elkaar dan een keer wilt zien. Mijn vader had er ook geen problemen mee omdat hij zijn vriendin ook van het internet kent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe vertel je het aan je ouders?
Verwijderd
98 22-04-2021 11:05
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Seksualiteit aan je ouders vertellen
Cookie
128 29-12-2004 17:34
Liefde & Relatie wanneer vertel je het...
igfy
50 06-12-2004 12:52
Psychologie hoe kan ik het hem vergeven?
ModePopje
16 02-05-2004 15:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.