Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2002, 21:24
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ullo!

Zou het leuk vinden om de kwaliteit van m'n cam met anderen te vergelijken. Ik heb gisteren m'n Sony DSC P50 binnen gekregen, en ben natuurlijk flink aan het hobbyen geslagen. Zie hier 't resultaat (pics zijn geresized van 1600x1200 naar 800x600, kost me anders teveel webspace ):

Kat Lotje:


Kat Gijs:


Macro-opname van een bloempje :


Yours truly:
Advertentie
Oud 15-03-2002, 22:50
ick
ick is offline
sorry, maar die 1e foto heb je ZO GODSGRUWELIJK MOOI genomen... die kat kijkt echt alsof die zeggen wil "ik wil nog 'n keer op de foto strax" echt cool gedaan!
Oud 15-03-2002, 22:54
Verwijderd
Damn, strakke kwaliteit man!
Oud 15-03-2002, 23:25
Verwijderd
Specs: ?
Oud 16-03-2002, 00:25
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Damn, strakke kwaliteit man!
Yup. Valt me, hoewel ik de camera natuurlijk wel op z'n specs heb uitgezocht, 100% mee. Vooral die bovenste foto is ontzettend goed gelukt.
Oud 16-03-2002, 00:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
Specs: ?
Sony DSC P50, 2.1 megapixel camera. Voor meer info: http://www.sony.com/
Oud 16-03-2002, 07:41
Cybernetic Dreams
Avatar van Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
Ik vind die bloem echt waanzinnig mooi dat groen, da's echt heel goed!

----------------------------------------



deze is gemaakt met onze Minolta digicam. Het model weet ik dus niet meer precies want hij is een maand geleden gejat (autoruit ingeslagen). In ieder geval, ik vond de kwaliteit altijd goed, alleen meestal iets te donkere foto's. Voor de rest is de resolutie echt pérfect! (1600*1200 max)
__________________
♥
Oud 16-03-2002, 11:36
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Ik ga in Mei op vakantie naar Zuid Afrika, en ik wil de week daarvoor een digitale camera aanschaffen zodat ik flink kan schieten.

Heb onderhand behoorlijk lopen vergelijken en tot nu toe staat mijn keuze 'vast' op de Canon A20 icm een 128MB Flash Card.
__________________
biertje
Oud 16-03-2002, 11:43
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
http://www.dpreview.com/ en http://www.imaging-resource.com/ zijn trouwens erg zinnige sites om digitale foto-camera's te vergelijken.
__________________
biertje
Oud 16-03-2002, 11:44
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:

Heb onderhand behoorlijk lopen vergelijken en tot nu toe staat mijn keuze 'vast' op de Canon A20 icm een 128MB Flash Card.
Waarom die Camera? Enige voordeel IMHO is dat hij CF kaartjes (i.p.v. de memorystick dingen van Sony) heeft.

128MB is geen overbodige luxe BTW. Ik heb er nu een 64MB MS inzitten, maar daar kunnen ongeveer 72 fotos (hoogste kwaliteit) op. Voor de vakantie ben ik toch van plan er een extra MS bij te kopen.
Oud 16-03-2002, 11:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
En nog een paar:

Weer lotje:


Kaars:


Achter ons huis:
Oud 16-03-2002, 12:20
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
http://www.dpreview.com/ en http://www.imaging-resource.com/ zijn trouwens erg zinnige sites om digitale foto-camera's te vergelijken.
Yup. Aanraders. DPreview heeft ook per camera gebruikerscommentaar. Erg handig.
Oud 16-03-2002, 12:51
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Ik wil de A20 omdat ik die ontzettend goede beeldkwaliteit vindt geven. Ik heb hem vergeleken met een groot aantal camera's op imaging-resource, en daar vindt ik hem steeds het beste uit de tests komen.
__________________
biertje
Oud 16-03-2002, 13:00
pseudoniem
pseudoniem is offline
Canon ixus V:


hij is niet heel goed gelukt, maar de functie is wel grappig dat je 360 graden foto's kunt maken
Oud 16-03-2002, 13:01
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Tja. Maar van elke 2MP camera kun je tegenwoordig wel goede kwaliteit verwachten. Ik heb een paar fotos gewoon met onze (kleuren) laser op A4 afgedrukt, en je zag absoluut geen pixels. Ben erg benieuwd naar de eerste afdrukken op fotopapier.

Vind een van de grootste voordelen nog wel dat je vantevoren al kunt zien hoe de foto geworden is. Geen gebaal omdat de compositie niet was zoals je bedoelt had. Ook zie je meteen of je je viner voor de lens hebt
Oud 16-03-2002, 13:55
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Waarom heb je zelf voor die Sony gekozen en b.v. niet voor de Canon?

Ik heb nu pas net wat beelden van die Sony camera gezien, en die vindt ik ook erg goed. Wat me tegen zou houden is toch wel de memory stick. Ik heb ook naar de C2040 van Olympus gekeken, en die wil ik niet omdat hij maximaal 64MB SmartMedia Flash aan kan.
__________________
biertje
Oud 16-03-2002, 14:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
Waarom heb je zelf voor die Sony gekozen en b.v. niet voor de Canon?
Macro-modus, twiligh-modus, handmatige instellingen, USB-link, lange filmpjes. Prijs

IMHO is de MS het enige minpunt, maar niet onoverkoombaar. Er zijn nu ook een aantal andere producenten die MSticks maken, en de prijs gaat op den duur wel naar beneden.
Oud 16-03-2002, 14:16
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Nog iets BTW: Digitale Cameras VRETEN batterijen! Ik raad je aan een paar goeie NiMH oplaadbare batterijen erbij te kopen, want Alkaline of NiCad houden het niet lang genoeg vol. Ik heb zelf een GP Powerbank II gekocht. Zie http://www.gppowerbank.nl/ voor meer info.
Ads door Google
Oud 16-03-2002, 14:32
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nog iets BTW: Digitale Cameras VRETEN batterijen! Ik raad je aan een paar goeie NiMH oplaadbare batterijen erbij te kopen, want Alkaline of NiCad houden het niet lang genoeg vol. Ik heb zelf een GP Powerbank II gekocht. Zie http://www.gppowerbank.nl/ voor meer info.

Had ik idd gehoord, tnx ik ga is op de URL kijken. Was zelf ook al naar een oplossing aan het zoeken.
__________________
biertje
Oud 16-03-2002, 19:08
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
mijn digitale camera is ..'ineens kapot ' ... dat zei ik bij de winkel.. hij is nu voor reparatie.. maar hij is gewoon gevallen .. wel kut dat ie weg is, en waar ik nu ben heb ik geen foto's ... zondagavond post ik er wel een paar.
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Oud 17-03-2002, 15:48
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Nog eentje:



Redelijk arty als je het mij vraagt. Genomen met een sluitertijd van 0.5s op een statief.

Edit: Sluitertijd was 0.5s, niet 1s.
Oud 17-03-2002, 15:53
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Deze vind ik ook mooi. Die felle kleuren, samen met de schitteringen in het glas:

Oud 17-03-2002, 20:11
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
ehm chimera, ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat je hele mooie foto`s maakt! Heel artistiek!

Kan je niet een website maken met "Chimera-Art"?
Oud 17-03-2002, 20:50
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:

Kan je niet een website maken met "Chimera-Art"?
Hmm. Wel een idee. Pagina met de mooiste fotos enzo
Oud 17-03-2002, 21:07
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
*fluit*
Advertentie
Oud 17-03-2002, 21:13
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nog eentje:



Redelijk arty als je het mij vraagt. Genomen met een sluitertijd van 0.5s op een statief.

Edit: Sluitertijd was 0.5s, niet 1s.

die is mooi
inderdaad zeer kunstig
even iets van de onderkant weghalen
je ziet namelijk iets te veel donker
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 17-03-2002, 21:21
Cybernetic Dreams
Avatar van Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
K moet zeggen dat de cam van Chimera echt briljant is! Prachtige kleuren. Dat geel van die trein ziet er super uit!
__________________
♥
Oud 17-03-2002, 21:46
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Ikke wil ook zo`n cam! Hoeveel kost ie en waar te vinden?
Oud 17-03-2002, 21:51
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
Ikke wil ook zo`n cam! Hoeveel kost ie en waar te vinden?


Tis een Sony CyberShot DSC P50. 407 euro bij http://www.webvoordelig.nl/. Bij die prijs komt ook nog geheugen (64MB memorystick = 85 euro), en een set NiMH batterijen + lader (40 euro). In totaal kom je op zo'n 550 euro (inc verzendkosten). Goede vergelijkingen kun je op de sites die een eindje terug in deze thread genoemd zijn vinden.
Oud 17-03-2002, 22:13
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
Gemaakt met een Mavica mvc-fd92















__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Oud 17-03-2002, 22:22
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Net genomen:



Genomen met een sluitertijd van 2s (op een statief natuurlijk) in macro-modus. Het licht komt van een kaars. Vond het contrast tussen het warme kaarslicht en de gifgroene cijfers op het display wel mooi
Oud 17-03-2002, 22:25
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Orion schreef:
Gemaakt met een Mavica mvc-fd92
Deze: ?

Werkt dat ding inderdaad gewoon met floppies? Hoeveel fotos kun je dan op een flop kwijt?
Oud 17-03-2002, 23:13
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Ik zie nu dat Canon net met een nieuwe A40 is gekomen, die de bestaande A20 moet gaan vervangen. Dat is misschien ook een erge interessante keuze voor mij. Voor info:
http://www.dpreview.com/news/0202/02...anona30a40.asp

[Dit bericht is aangepast door Six4Eight (18-03-2002).]
__________________
biertje
Oud 17-03-2002, 23:34
@pie
@pie is offline
ej, ik was de afgelopen dagen ook toevallig voor een camera aan het kijken, waar kun je die dingen ergens online bestellen?

en je zegt dat je m hebt gekocht vanwege de prijs.. voor zo'n kwaliteit zal ie toch niet echt goedkoop zijn geweest..
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Oud 17-03-2002, 23:53
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Canon A40: Hmm. Macro vanaf 16cm. Daarmee kun je een closeup zoals die bovenaan (witte bloem) wel vergeten. Shutter-speed van 15s is wel een voordeel. Maximale lengte van filmpjes is 30s, is IMHO ook een nadeel.
Oud 17-03-2002, 23:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
@pie schreef:
ej, ik was de afgelopen dagen ook toevallig voor een camera aan het kijken, waar kun je die dingen ergens online bestellen?

en je zegt dat je m hebt gekocht vanwege de prijs.. voor zo'n kwaliteit zal ie toch niet echt goedkoop zijn geweest..
http://www.tweakers.nl/pricewatch/

Ik weet niet wat jij 'goedkoop' vind, maar 550 euro voor een 2MP camera is niet duur.
Ads door Google
Oud 18-03-2002, 03:28
Verwijderd
die kat komt me bekend voor

ontopic:

wauw coole fotos )
Oud 18-03-2002, 09:04
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Canon A40: Hmm. Macro vanaf 16cm. Daarmee kun je een closeup zoals die bovenaan (witte bloem) wel vergeten. Shutter-speed van 15s is wel een voordeel. Maximale lengte van filmpjes is 30s, is IMHO ook een nadeel.

Wat je zegt over macro mode is idd wel heel belangrijk. 3CM of 16CM is een immens verschil. Hoe lang doe jij trouwens met die Sony camera met een setje NimH batterijen? Ik weet dat Canon ze werkelijk opvreet (eigenlijk iedere digicam), maar dat ding blinkt er echt in uit.
__________________
biertje
Oud 18-03-2002, 09:25
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Deze: ?

Werkt dat ding inderdaad gewoon met floppies? Hoeveel fotos kun je dan op een flop kwijt?

Yep... die is het. Is al wat ouder hoor, maar ik vind het fotograferen op floppys wel fijn.

Er gaan een stuk of 10 foto's (in de hoogste kwaliteit) op een floppy.

Groot nadeel: door het schrijven naar diskette duurt het een paar seconden voor je foto is gemaakt, lastig voor actiefoto's dus.
__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Oud 18-03-2002, 09:48
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
Wat je zegt over macro mode is idd wel heel belangrijk. 3CM of 16CM is een immens verschil. Hoe lang doe jij trouwens met die Sony camera met een setje NimH batterijen? Ik weet dat Canon ze werkelijk opvreet (eigenlijk iedere digicam), maar dat ding blinkt er echt in uit.
Tijd is moeilijk te meten, aangezien je de camera niet constant aan hebt staan. Eerste keer was 2 uur bij constant gebruik, met LCD (vreet power) en flash (idem). Dit is trouwens wel met 2 AA NiMH 1600mAh batterijen. Veel camera's gebruiken er 4.
Oud 18-03-2002, 09:49
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Orion schreef:

Er gaan een stuk of 10 foto's (in de hoogste kwaliteit) op een floppy.
10? Wat is de maximale resolutie dan? Ik neem fotos op 1600x1200 op fine, en dan zijn ze rond de 800kB groot. Passen er dus nieteens 2 op een 1.4MB flop

Kan in die camera trouwens niet ook een MemoryStick?
Oud 18-03-2002, 10:01
@pie
@pie is offline
jammer dat die hele markt zo rommelig is ik heb die site bekeken waar je die cams kunt vergelijken.. nou.. het zijn er zo f*kking veel dat ik er echt geen wijs uit kan..

kan iemand me misschien vertellen wat nou een leuk cameraatje is met een leuk prijskaartje, waar ik shots van 1280x960 (= 1.228.800 pixels) mee kan maken, waar ik een (lcd) previewschermpje op heb, het liefst met USB, een beetje memory (64-96-128), en wat er een beetje plat uitziet

dus niet dit:


maar zoiets:


let niet op het merk, is alleen om de vorm aan te geven..

suggesties welkom

[Dit bericht is aangepast door @pie (18-03-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Oud 18-03-2002, 10:44
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
@pie schreef:

kan iemand me misschien vertellen wat nou een leuk cameraatje is met een leuk prijskaartje, waar ik shots van 1280x960 (= 1.228.800 pixels) mee kan maken, waar ik een (lcd) previewschermpje op heb, het liefst met USB, een beetje memory (64-96-128), en wat er een beetje plat uitziet
Tja. Wat wil je verder? Zoom? Macro functie? Voor een goeie 1MP camera kun je 'es naar de Sony DSC P30 kijken (kleinere broertje van de P50). Heeft verder dezelfde functies, alleen wat minder pixels. Als je geen zoom wil is de P20 ook een optie.

De P30 kost zo'n 350 euro. De P20 250. Vergeet alleen niet dat daarbij zo'n 125 euro voor geheugen + batterijen bij komt.


------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them. Forumstats: http://niels.nu/ubbharv/

[Dit bericht is aangepast door Chimera (18-03-2002).]
Oud 18-03-2002, 11:15
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
Citaat:
Chimera schreef:
10? Wat is de maximale resolutie dan? Ik neem fotos op 1600x1200 op fine, en dan zijn ze rond de 800kB groot. Passen er dus nieteens 2 op een 1.4MB flop

Kan in die camera trouwens niet ook een MemoryStick?
Max resolutie is 1024*768 px (zie onder) dan zijn ze ongeveer 130 kB groot

In de oudere modellen kan nog geen MemoryStick


__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Oud 18-03-2002, 11:18
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
Deze vind ik zelf ook wel mooi:

__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Oud 18-03-2002, 11:41
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Bewijst wel dat Sony prima camera's maakt volgens mij Mooie fotos! Kan eigenlijk niet wachten tot het wat meer zomer wordt, valt er toch meer te fotograferen.
Oud 18-03-2002, 11:49
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Ik neig toch nog eerder naar Canon. Uit vergelijkingen blijkt dat hij inderdaad een stuk minder scherp is op macro foto's (pas vanaf 16cm), maar ik vond de lange afstand foto's en voornamelijk de foto's op plekken met weinig ligt beter.
__________________
biertje
Oud 18-03-2002, 12:18
@pie
@pie is offline
http://www.dpreview.com/reviews/comp...hod=sidebyside

http://www.dpreview.com/reviews/comp...hod=sidebyside

deze cams zijn goed genoeg voor mij.. dan neig ik nog eerder naar de 101 dan naar de 201 kant (225 om 249 euro, resolutie is niet boeiend, memcard koop ik toch nog extra bij)

of weet iemand nog alternatieven?
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Oud 19-03-2002, 12:43
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
@pie schreef:

deze cams zijn goed genoeg voor mij.. dan neig ik nog eerder naar de 101 dan naar de 201 kant (225 om 249 euro, resolutie is niet boeiend, memcard koop ik toch nog extra bij)

of weet iemand nog alternatieven?
Waar ga je hem precies voor gebruiken? Dan kan ik wel wat alternatieven opzoeken nl.
__________________
biertje
Oud 19-03-2002, 12:50
@pie
@pie is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
Waar ga je hem precies voor gebruiken? Dan kan ik wel wat alternatieven opzoeken nl.
geen macroshots, het gewone gezelligheids-shot gebeuren (zoals op http://home.wanadoo.nl/aapie ), en misschien nog wel eens wat actie-foto's van een volleybalwedstrijd.. aangezien ik erg veel op mijn computer doe, heb ik mn foto's het liefst meteen digitaal (op me pa zn werk staat een kleuren-laserprinter , dus wil ik een digicam
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie komen er al mobieltjes met een normaal fototoestel
G.T.C.
30 01-02-2004 02:58
Software & Hardware [Digicam] Het grote digicam topic deel II
Yohst
10 17-05-2003 20:27
De Kantine Waar kijk jij op uit?
ScarletWithin
16 26-08-2002 20:06
Flora & Fauna Fototopic maar dan anders....
Frida
4 17-04-2002 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.