Oud 17-10-2006, 20:50
Anika
Ik woon sinds maart met mijn vriend in een tweekamerappartementje, een koopwoning. Toen we verhuisd waren, hebben we eigenlijk niks geregeld voor water. We dachten dat dat via de Vereniging Van Eigenaren ging, omdat we er niks van hoorden en er ook geen rekeningen voor kregen. Daarnaast hebben we bij ons in huis ook geen aparte meter voor water.
(Nu blijkt dat ie in de gezamenlijke berging zit wisten we niks van)

Vanochtend, meer dan een half jaar nadat we hier zijn komen wonen, is opeens ons water afgesloten. Op het moment dat het gebeurde waren we niet thuis, dus we hebben verder ook geen vragen kunnen stellen.
We hebben wel een brief gekregen, waarin stond dat we afgesloten zijn omdat er bij het bedrijf niet bekend is wie zorg draagt voor de betaling voor waterlevering. Er stond ook dat ze al eerder een brief hebben gestuurd, waarbij een formulier zat dat we in moesten sturen om afsluiting te voorkomen. Zo'n brief hebben we echter nooit gehad. De enige verklaringen die ik hiervoor kan verzinnen is dat die brief verstuurd is in het jaar dat het huis leeg stond, of dat hij fout bezorgd is door de post. Voor allebei de mogelijkheden geldt volgens mij dat wij hier niks aan kunnen doen.

Nu het probleem: er staat onderaan de brief dat ze 143 euro exclusief BTW in rekening kunnen brengen voor heropening. Ik ben het hier niet mee eens, naar mijn mening kunnen m'n vriend en ik er niks aan doen dat ze het water zijn komen afsluiten, we wisten van niks.
Zijn er dingen die we kunnen doen als ze toch dat geld in rekening brengen? Of kunnen we niet onder de betaling uitkomen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2006, 22:18
Verwijderd
Het lijkt me dat je dat moet betalen. Misschien kun je ze de situatie uitleggen en willen ze het dan coulant afhandelen. Maar je hebt zelf de verantwoordelijkheid om te controleren wie er het water betaald.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 00:07
J-roenn
J-roenn is offline
ja, ik kan uit je verhaal niet echt afleiden of je nu in die tijd dat je er woont ook betaald hebt voor water.
als dat niet het geval is is het idd wel je eigen schuld, maar je kan altijd proberen er onder uit te komen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 00:28
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Tsja, ik denk dat je nog een kansje hebt vanwege die niet bezorgde brief. Maar eigenlijk moet je wel voor je water betalen, alhoewel ik het met je eens ben dat dit vaak via de VvE gaat.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 07:09
Anika
Citaat:
J-roenn schreef op 18-10-2006 @ 00:07 :
ja, ik kan uit je verhaal niet echt afleiden of je nu in die tijd dat je er woont ook betaald hebt voor water.
als dat niet het geval is is het idd wel je eigen schuld, maar je kan altijd proberen er onder uit te komen.
Nee natuurlijk hebben we er niet voor betaald, we dachten dat we ervoor betaalden via de VvE. Maar zoveel kost water nou ook weer niet en ze weten hoeveel we verbruikt hebben het afgelopen half jaar. Dus die betaling is het probleem niet, dat staat wat mij betreft morgen nog op hun rekening.

Maargoed, ik vind het gewoon vreemd dat ze zomaar, zonder bericht, ons af komen sluiten. Waarom niet nog een keer een brief sturen oid?
Dat afsluiten is gewoon heel vervelend, we hebben geen water en moeten dus waarschijnlijk flink wat betalen voor heropening, terwijl we absoluut niet moeilijk doen over dat water alsnog betalen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 07:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Anika schreef op 18-10-2006 @ 07:09 :
Nee natuurlijk hebben we er niet voor betaald, we dachten dat we ervoor betaalden via de VvE.
Krijg je geen specificatie van de VvE waar je servicekosten voor betaalt? Bij ons staat daar duidelijk bij dat het kosten voor schoonmaak, onderhoud, verwarming en (bepaalde, wel nader gespecificeerde) verzekeringen zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 07:41
Anika
Citaat:
HaWaHaai schreef op 18-10-2006 @ 07:37 :
Krijg je geen specificatie van de VvE waar je servicekosten voor betaalt? Bij ons staat daar duidelijk bij dat het kosten voor schoonmaak, onderhoud, verwarming en (bepaalde, wel nader gespecificeerde) verzekeringen zijn.
Ja maar dat hebben we nooit goed bekeken, er was zoveel te regelen tijdens en na de verhuizing. Maargoed, het is dom dat we dat niet gedaan hebben. Ik begin het ook steeds meer suf van mezelf te vinden dat ik er niet aan gedacht heb, maar dan nog vind ik het onterecht om zonder bericht afgesloten te worden.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 12:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Anika schreef op 18-10-2006 @ 07:41 :
Ja maar dat hebben we nooit goed bekeken, er was zoveel te regelen tijdens en na de verhuizing. Maargoed, het is dom dat we dat niet gedaan hebben. Ik begin het ook steeds meer suf van mezelf te vinden dat ik er niet aan gedacht heb, maar dan nog vind ik het onterecht om zonder bericht afgesloten te worden.
Je bent wel degelijk met voorafgaand bericht afgesloten. Dat bericht kwam alleen nooit aan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 13:29
Anika
Citaat:
T_ID schreef op 18-10-2006 @ 12:39 :
Je bent wel degelijk met voorafgaand bericht afgesloten. Dat bericht kwam alleen nooit aan.
En dat heeft dus hetzelfde resultaat als wanneer ze helemaal niks gestuurd zouden hebben namelijk dat wij van niks wisten.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Anika schreef op 18-10-2006 @ 13:29 :
En dat heeft dus hetzelfde resultaat als wanneer ze helemaal niks gestuurd zouden hebben namelijk dat wij van niks wisten.
Ja dan had je daar dus zelf achteraan moeten gaan. Dat jullie van niets wisten is natuurlijk geen argument
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 14:06
Anika
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-10-2006 @ 13:40 :
Ja dan had je daar dus zelf achteraan moeten gaan. Dat jullie van niets wisten is natuurlijk geen argument
Ik had het over de afsluiting, dat we niet wisten dat er een probleem was en opeens geen water meer hadden. Ik weet inmiddels ook wel dat we niet zomaar hadden moeten aannemen dat water via de VvE ging.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 15:13
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik snap je punt niet helemaal. jij hebt een half jaar niks betaald voor je water, en nu sluiten ze je af, en dat vind je niet eerlijk ?

dat jij dacht dat dat via de VvE gaat, is niet echt een argument om het waterbedrijf kwalijk te nemen. Het is immers een denkfout van jullie kant, en dat is jammer, maar het enige dat je nu kan doen is bellen met het waterbedrijf en de boel weer regelen.

ja, of flesjes water kopen of zo. maar goed, da's wel lastig met douchen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 15:29
Anika
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-10-2006 @ 15:13 :
ik snap je punt niet helemaal. jij hebt een half jaar niks betaald voor je water, en nu sluiten ze je af, en dat vind je niet eerlijk ?

dat jij dacht dat dat via de VvE gaat, is niet echt een argument om het waterbedrijf kwalijk te nemen. Het is immers een denkfout van jullie kant, en dat is jammer, maar het enige dat je nu kan doen is bellen met het waterbedrijf en de boel weer regelen.

ja, of flesjes water kopen of zo. maar goed, da's wel lastig met douchen.
Bellen hebben we natuurlijk allang gedaan en we zijn ook daarnet weer terug aangesloten.

Mijn punt is dat wij niet wisten dat we aan hun moesten betalen, nooit rekeningen hebben ontvangen en ook nooit een bericht dat er iets niet goed zat.
Het gaat bij dat bedrijf ook niet om een betalingsachterstand, omdat we anders eerst hadden moeten betalen voordat we weer terug aangesloten werden. Dat moest niet, we moesten alleen laten weten dat wij de personen zijn die hier wonen en bereid zijn te betalen. Nou, dat zijn we uiteraard.

Dat ze ons een dag af hebben gesloten om er vaart achter te zetten is erg vervelend, maar dat is het probleem niet. Waar het mij om gaat is dat ik het gewoon niet eerlijk vind dat ze 150 euro in rekening brengen omdat zij het zonodig niet schriftelijk op konden lossen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 15:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Misschien kunnen ze geen rekening sturen, als ze geen "klant" op dat adres hebben wonen? Dan kunnen ze uiteindelijk niet veel meer doen dan afsluiten. En zij weten het natuurlijk ook niet als zij brieven naar je sturen, maar jij ontvangt die niet. Zij gaan er dan waarschijnlijk van uit dat je de brief negeert.

Tja, het is vervelend, omdat je heraansluitingskosten moet betalen, maar het is nu eenmaal zo. Je mag er toch van uitgaan dat je binnen een half jaar na de verhuizing je spullen zodanig op orde hebt dat je na kunt gaan of je ergens betalingsachterstanden voor hebt of voor bepaalde dingen, zoals water, niet betaalt...

In ieder geval fijn dat je weer aangesloten bent, want water kun je echt niet missen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 19:44
Ivo
Ivo is offline
Een rekening naar een alleen een adres sturen heeft geen zin voor een bedrijf. Een rekening moet nou eenmaal aan een (rechts)presoon gericht zijn, wie moet hem anders betalen? Waarschijnlijk hebben de vorige bewoners netjes gemeld dat ze zijn verhuisd en voor jouw adres dus niet meer verantwoordelijk zijn.
Dat je zelf geen actie hebt ondernomen in het half jaar dat je er nu woont is je eigen fout. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je bij de koop van een woning ook even naar de servicekosten en de specifiecatie daarvan kijkt, je wilt toch weten waar je aan toe bent lijkt me. En het maakt nogal verschil tussen het wel of niet inbegrepen zijn van kosten als GWL.
Ik denk dat je al lang blij mag zijn dat ze je zo snel alweer hebben willen aansluiten en jij dus binnen en dag weer water had. Gezien de snelheid waarmee sommige grote bedrijven werken...
Dat je de brief van het waterleidingbedrijf niet hebt ontvangen is verder niet echt relevant. Het is uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid dat je je aansluitingen op het electra, gas, water, telefoon en kabelnetwerk goed regelt.
Dat er erg veel op je af komt vindt ik ook een slecht excuus. Dat is juist een reden om te zorgen dat je goed geinformeerd wordt over alle zaken, door alles goed te door te lezen, evt. navragen bij familie/buren/de makelaar etc.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 21:27
Anika
@Ivo
Je hebt wel gelijk dat we ernaar hadden moeten kijken en dat heb ik ook al meerdere malen gezegd, maar het is toch een kleine moeite om even de bewoners te informeren voordat je zomaar water af gaat sluiten.

Maargoed, ik heb ze nogmaals gebeld, verhaal uitgelegd, en we hoeven niets te betalen dankzij goede meewerking. Dus probleem opgelost.
En ik geloof dat we dus eigenlijk best wel geluk hebben met het bedrijf dat bij ons water levert, ze hadden het veel moeilijker kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 23:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Anika schreef op 18-10-2006 @ 13:29 :
En dat heeft dus hetzelfde resultaat als wanneer ze helemaal niks gestuurd zouden hebben namelijk dat wij van niks wisten.
Maar ja, wat ik aan probeerde te geven is dat je je dus niet moet beroepen op 'jullie lieten niks weten', want verkeerd bezorgen is niet het probleem van het waterbedrijf. Hoogstens kan je stellen dat de communicatiefout, waar die ook zat, niet jullie schuld is en dat je daarom hoopt dat ze die kosten niet in rekening brengen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 15:10
Anika
Citaat:
T_ID schreef op 18-10-2006 @ 23:04 :
Maar ja, wat ik aan probeerde te geven is dat je je dus niet moet beroepen op 'jullie lieten niks weten', want verkeerd bezorgen is niet het probleem van het waterbedrijf. Hoogstens kan je stellen dat de communicatiefout, waar die ook zat, niet jullie schuld is en dat je daarom hoopt dat ze die kosten niet in rekening brengen.
Oh oke zo nouja zo is het dus ook precies gegaan. Gelukkig maar.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-10-2006, 16:21
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anika schreef op 18-10-2006 @ 21:27 :
@Ivo
Je hebt wel gelijk dat we ernaar hadden moeten kijken en dat heb ik ook al meerdere malen gezegd, maar het is toch een kleine moeite om even de bewoners te informeren voordat je zomaar water af gaat sluiten.

Maargoed, ik heb ze nogmaals gebeld, verhaal uitgelegd, en we hoeven niets te betalen dankzij goede meewerking. Dus probleem opgelost.
En ik geloof dat we dus eigenlijk best wel geluk hebben met het bedrijf dat bij ons water levert, ze hadden het veel moeilijker kunnen maken.
en wat hebben we nou geleerd ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 16:25
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-10-2006 @ 16:21 :
en wat hebben we nou geleerd ?
omg grapje hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 16:46
Anika
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-10-2006 @ 16:21 :
en wat hebben we nou geleerd ?
Jahoor als ik weer ga verhuizen zal ik naast gas en elektriciteit ook water regelen dat vergeet ik nu niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.