Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2005, 00:20
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Guttapercha - Stobn Imaho

commentaar is welkom
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2005, 01:12
Verwijderd
link tot?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:02
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
cut_off schreef op 23-10-2005 @ 02:12 :
link tot?
quoi?
link staat er?
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:16
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Fijne spanning straalt er vanaf

Verder word ik er wel een beetje zenuwachtig van. Niet echt muziek om lekker op de achtergrond aan te zetten
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:17
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
hm, mwoah. (hoewel ik 'm wel steeds opnieuw blijf aanzetten merk ik... hmmz.)
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:25
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Ja, wat cha0s zegt.

Ben je van plan om het nummer uit te breiden? Want als kort nummer komt het niet goed uit de verf. De twist rond de minuut vind ik erg geslaagd: dat zou je dan ook verder uit moeten werken en niet zomaar het nummer afkappen. Het riedeltje rond 20 seconden vind ik trouwens nietszeggend én te zacht afgesteld.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:04
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik vind het nummer niet echt iets hebben. ik weet ook niet wat je ermee wil ofzo. ga je het nog uitbreiden ik vind het nu een beetje nietszeggend.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:10
Verwijderd
ik vind je titel iets te 1337
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:11
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
het betekent gewoon 'stoppen imho'
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 23-10-2005 @ 13:11 :
het betekent gewoon 'stoppen imho'
hmm dan ben ik gewoon een n00b kan ook .
verder vind ik het nu idd nog niet echt heel boeiend, maar ben wel benieuwd naar een eventuele version 2
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:22
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Bedankt allemaal voor comments.

Het melodietje rond de 20 seconden stond eerst harder maar dat klonk minder, vond ik. Daarom heb ik het zo zacht gezet dat je het nog net kon horen. Ik heb allerlei verschillende dingen geprobeerd op die plaats, maar dat klonk allemaal minder. Ik zal nog wel andere dingen proberen.

Ik had er nog niet over nagedacht om het nummer uit te breiden, ik ben er gisteren een uurtje of anderhalf non-stop mee bezig geweest en op een gegeven moment kun je het dan niet meer horen... Maar ik heb hem net eens opgezet en hij klinkt inderdaad niet 'af'

En Hi, I'm Nora: wat ik er mee wil? Het is meer een oefening met bepaalde functies van FruityLoops dan dat ik er echt een boodschap mee wil overbrengen.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:37
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ok
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:42
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Ik vind het wel heel wat als je je eigen werk IDM noemt.

Er zit misschien een bepaalde spanning in maar de hele sound werkt gewoon niet, het riedeltje werkt niet, en verder is het een herhaling van iets wat in de eerste instantie (xcuse me) al niet pakkend was.
Ga eens samples opnemen, maak eens interessante loops want het is geen goed teken als ik denk 'hee dat kan ik ook maken met Buzz'.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:49
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...&highlight=idm http://forum.scholieren.com/showthre...&highlight=idm
http://forum.scholieren.com/showthre...&highlight=idm
etc

idm is toch een genre, net als ambient, electronica, metal of schlager? excuses als ik niet 1337 genoeg ben om het woord in de mond te mogen nemen.

voor het overige commentaar, bedankt
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 23-10-2005 @ 13:49 :


idm is toch een genre, net als ambient, electronica, metal of schlager? excuses als ik niet 1337 genoeg ben om het woord in de mond te mogen nemen.

hahaha <3
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 13:29
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
cha0s schreef op 12-07-2005 @ 16:02 :
ik krijg steeds meer het idee dat IDM een nieuw synoniem voor pretentieus aan het worden is.
(a)
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 13:30
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 23-10-2005 @ 13:42 :
Ik vind het wel heel wat als je je eigen werk IDM noemt.
op 'n zelfde manier dat 'n moeder zichzelf geen MILF kan noemen?
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 13:31
Verwijderd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2005, 13:32
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
cha0s schreef op 23-10-2005 @ 14:29 :
(a)
ACADEMISCHE ELECTRONICA.

.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:00
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
electronische academici
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:13
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
botulism schreef op 23-10-2005 @ 13:49 :
excuses als ik niet 1337 genoeg ben om het woord in de mond te mogen nemen.
Noem het gewoon pas IDM als het echt zo is.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:22
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 23-10-2005 @ 17:13 :
Noem het gewoon pas IDM als ik en andere crucial IDM nerds zeggen dat het IDM is.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:35
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Wat een verrassing, en reactie van DeadNation.

Maar goed, ik bedoelde dat je op deze manier elk fruityloopsbrouwsel wel IDM kan noemen. Ik noem de dingen die ik maak ook geen IDM, ik zou niet durven.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:19
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 23-10-2005 @ 17:35 :
Wat een verrassing, en reactie van DeadNation.

Maar goed, ik bedoelde dat je op deze manier elk fruityloopsbrouwsel wel IDM kan noemen. Ik noem de dingen die ik maak ook geen IDM, ik zou niet durven.
blaat
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:15
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 23-10-2005 @ 17:35 :
Wat een verrassing, en reactie van DeadNation.

Maar goed, ik bedoelde dat je op deze manier elk fruityloopsbrouwsel wel IDM kan noemen. Ik noem de dingen die ik maak ook geen IDM, ik zou niet durven.
Hoho ik doe nooit meer vervelend!
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2005, 18:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
wanneer is het eigenlijk wel idm? als er een zogenaamd creatief ritme wordt gebruikt?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:35
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Een intelligent ritme carn, dus idm maken zit er voor jou al niet in...
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:35
Verwijderd
pretentieus zijn in je i-net leventje , knap hoor en vier maar lekker al je frustraties bot
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:37
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
vier maar lekker al je frustraties bot.


Is dat correct Nederlands?
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 23-10-2005 @ 19:35 :
Een intelligent ritme carn, dus idm maken zit er voor jou al niet in...
leuk geprobeerd

Maar anders ga ik ook fruityloops installeren en gare maatsoorten gebruiken en de meest nutte groupings die je kan bedenken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:40
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Doen!
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 23-10-2005 @ 19:37 :
vier maar lekker al je frustraties bot.


Is dat correct Nederlands?
in maastricht wel
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 20:00
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 23-10-2005 @ 19:35 :
pretentieus zijn in je i-net leventje , knap hoor en vier maar lekker al je frustraties bot
Tegen wie heb je het?
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 23-10-2005 @ 21:00 :
Tegen wie heb je het?
tegen niemand in het bijzonder en tegen iedereen, ik vind de discussie an sich pretty crap, ik bedoel aan de ene kant whatever wat het labeltje is aan de andere kant de reacties daarweerop dan weer de reacties daarop ,ik word gewoon een beetje moe van de drang van de meesten hier om maar zo veel mogelijk credible over te komen. was gewoon beetje geirriteerd niks meer niks minder, en nu ga ik zuipen<3
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 22:35
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Dan moeten mensen hier geen craptracks posten, krijg je dat gedonder ook niet .
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 22:46
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
Idmwar
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2005, 22:58
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 23-10-2005 @ 23:46 :
Idmwar
battle me gaylord
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 23:09
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
i bring teh squabble beatz
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 17:09
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 23-10-2005 @ 23:35 :
Dan moeten mensen hier geen craptracks posten, krijg je dat gedonder ook niet .
En wat is dit subforum dan?
Een plaats waar topmusici hun professioneel opgenomen muziek kunnen posten?
Sorry, maar als ik dat wil horen dan open ik soulseek en dan download ik wel een artiest die ik goed vind of waarvan ik gehoord of gelezen heb dat 'ie goed is.

Voor zover ik weet is dit subforum bedoeld voor amateur-muzikanten die commentaar op hun muziek willen zodat ze beter kunnen worden in wat ze doen. Correct me if i'm wrong. En als ik ooit geen craptracks meer maak, maar goede muziek, zal ik ook niet meer op dit forum posten, maar dan stuur ik het wel naar een platenmaatschappij.

Nu weet je in elk geval dat je het de volgende keer niet in je hoofd hoeft te halen om iets van me te downloaden, krijg je dat gedonder ook niet.

Citaat:
Tom Violence zal op 24-10-2005 @ 18:02 schrijven:
Dat was ik ook niet van plan .
(ik bespaar je even de moeite)
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 17:44
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Probeersels posten is natuurlijk okee, maar dan moet je dat gelijk duidelijk aangeven. Nu lanceer je het als een 'track'; je hangt er een dikke titel aan en geeft dus de indruk dat dit iets serieus is. Ik zou zelf nooit iets posten hier als ik niet 100% tevreden was over wat ik maak, afgezien van De Conservatieve Digitale Generatie maar daar kwamen andere bedoelingen bij kijken.

Mijn kritiek is zoveel mogelijk objectief, maar op mij kom je soms pretentieus over met opmerkingen zoals 'ik maak IDM, dat zie ik jou nog niet doen'. Dat vloekt met de kwaliteit van je tracks.

P.S.: [ToosjeBolleboosje] "Tom Violence zal op 24-10-2005 @ 18:02 <http://forum.scholieren.com/showthre...ostid=19211660>schrijven:", dit is wel heel knap van je - gegeven het feit dat hij z'n reactie plaatste om 18:09.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 24-10-2005 @ 18:44 :
Ik zou zelf nooit iets posten hier als ik niet 100% tevreden was over wat ik maak...
toch leer je wel wat van kritiek.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 18:05
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
True, maar ik heb s.com nooit gezien als Het Medium voor kritiek.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 19:45
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 24-10-2005 @ 18:44 :
Mijn kritiek is zoveel mogelijk objectief, maar op mij kom je soms pretentieus over met opmerkingen zoals 'ik maak IDM, dat zie ik jou nog niet doen'. Dat vloekt met de kwaliteit van je tracks.
Wanneer heb ik dat soort opmerkingen dan gemaakt?

En dat pretentieuse vind ik juist oh zo vaak van jou. Met een groot deel van je kritiek op s.com ben ik het eens, en van het deel waar ik het niet mee eens ben, begrijp ik in de regel wel waar het vandaan komt. Ik neem je kritiek dan ook zeker serieus.

Maar het is zo vaak de manier waarop je het zegt. Je komt heel vaak over alsof je er op uit bent mensen te kwetsen. Ik probeer me daar niet teveel van aan te trekken, maar als je m'n muziek - hoe slecht ook - de titel 'craptrack' geeft, dan voel ik me niet meer serieus genomen.

In deze topic zijn al positieve reacties geweest op delen van dit nummer, wat toch aangeeft dat het op zijn minst wel wat potentie heeft - ookal klinkt het nu misschien nergens naar. En andere tracks die ik gepost heb zijn een stuk positiever ontvangen dan deze, dan vind ik het onzin om over de kwaliteit van mijn tracks - meervoud - te spreken.

Ten slotte; het is al gebleken dat het woord 'idm' voor mij een heel andere betekenis heeft dan voor jou. Ik weet niet hoe ik dit nummer anders zou moeten omschrijven, hooguit als 'electronica' maar dat vind ik dan weer te veelomvattend. Ik heb voor mijn gevoel geen dikke titel aan dit nummer gehangen, ik heb juist geprobeerd om mijn beginpost zo nuchter mogelijk te houden. De naam van het nummer, en een beschrijving van het soort muziek om mensen een idee te geven van wat het is.
Dat het iets serieus is, daar heb je gelijk in. Ik had een doel voor ogen, en dat had ik voor mijn gevoel bereikt toen ik dit postte.

Excuses voor mijn lange reply. Ik spreek met veel woorden.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:28
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Wanneer heb ik dat soort opmerkingen dan gemaakt?

Maanden geleden. Ik heb een goed geheugen.


En dat pretentieuse vind ik juist oh zo vaak van jou.

Het kost me te veel moeite om alles altijd sympathiek en subtiel te brengen, maar dat betekent niet dat ik pretentieus ben of doe. En dat is ook absoluut niet het geval betreffende mijn eigen creaties.


Met een groot deel van je kritiek op s.com ben ik het eens, en van het deel waar ik het niet mee eens ben, begrijp ik in de regel wel waar het vandaan komt. Ik neem je kritiek dan ook zeker serieus.
Maar het is zo vaak de manier waarop je het zegt. Je komt heel vaak over alsof je er op uit bent mensen te kwetsen. Ik probeer me daar niet teveel van aan te trekken, maar als je m'n muziek - hoe slecht ook - de titel 'craptrack' geeft, dan voel ik me niet meer serieus genomen.


Ik hou me niet zo bezig met hoe mensen die ik niet ken zich voelen als ik commentaar geef, op een forum. De term craptracks is natuurlijk overdreven, maar niet alles wat ik zeg is serieus.


In deze topic zijn al positieve reacties geweest op delen van dit nummer, wat toch aangeeft dat het op zijn minst wel wat potentie heeft - ookal klinkt het nu misschien nergens naar. En andere tracks die ik gepost heb zijn een stuk positiever ontvangen dan deze, dan vind ik het onzin om over de kwaliteit van mijn tracks - meervoud - te spreken.

Iets spreekt je aan of niet. Het is mijn mening, maar ik ben heel erg kritisch als het muziek betreft.


Ten slotte; het is al gebleken dat het woord 'idm' voor mij een heel andere betekenis heeft dan voor jou. Ik weet niet hoe ik dit nummer anders zou moeten omschrijven, hooguit als 'electronica' maar dat vind ik dan weer te veelomvattend. Ik heb voor mijn gevoel geen dikke titel aan dit nummer gehangen, ik heb juist geprobeerd om mijn beginpost zo nuchter mogelijk te houden. De naam van het nummer, en een beschrijving van het soort muziek om mensen een idee te geven van wat het is.
Dat het iets serieus is, daar heb je gelijk in. Ik had een doel voor ogen, en dat had ik voor mijn gevoel bereikt toen ik dit postte.


Electronica is heel algemeen, maar wel altijd raak. De term IDM getuigt van een bepaald niveau, een bepaalde complexheid. Daarom kun je niet elk Fruityloopsbrouwsel IDM noemen. Dan kan je hoog en laag springen, en DeadNation kan het als een mooi excuus zien om met zijn vingertje te wijzen zonder eerst de balk uit zijn eigen oog te halen, maar ik heb die term niet bedacht.

Ik zeg niet dat dit nummer absoluut geen IDM is, maar er wordt wel veel makkelijk mee gesmeten de laatste tijd.
__________________
sup birdie.

Laatst gewijzigd op 24-10-2005 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:35
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
http://www.korrelatie.nl/
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:36
Verwijderd
http://www.zelfmoordpreventie.be/
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:37
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
^
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:38
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 24-10-2005 @ 21:37 :
^
google r0x

die plaatjes ook

Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:39
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
haha, die heikneuters met dat doek.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 24-10-2005 @ 21:39 :
haha, die heikneuters met dat doek.
kunnen duidelijk hulp (een mannetje extra) gebruiken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Nieuw Soulseek (tip)topic.
Verwijderd
112 13-11-2007 13:24
Muziek [Te IDM voor je grootmoeder] Colours of teh pwnf
grandmommy
66 11-03-2006 11:05
Muziek [mp3] [idm] staring back at dolls
botulismf
5 28-09-2005 23:00
Muziek [MP3][IDM] Herfst
Hi, I'm Nora
50 23-09-2005 13:32
Muziek [MP3] guttapercha (IDM)
botulismf
10 05-05-2005 10:14
ARTistiek [mp3/idm-dinges] Dust Bug - Type_01
Ce-El-Wan
6 06-06-2004 23:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.