Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2005, 22:43
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Hey mensen!

ivm opdrachten bij Nederlands (waar ik een discussie + een betoog over moet houden) ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden: homoseksualiteit.

Als iemand zou zeggen: "homoseksualiteit kan niet!!!" hoe zou jij hier dan op reageren en vooral waarom?

ik hoop dat jullie serieus reageren want ik wil jullie reacties in mijn opdrachten verwerken!

ik weet trouwens niet of hier verder nog topics over zijn, maar ik vind het duidelijker als er rechtstreeks op me gereageerd wordt..ennn als dit niet op psychologie past, tell me!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2005, 06:57
keukentrappetje
Avatar van keukentrappetje
keukentrappetje is offline
Het is wel een actueel onderwerp. Iemand die die opmerking zou uitroepen, zou ik wel even aanspreken. Het kan prima en ik heb er geen problemen mee. Het wordt alleen niet totaal geaccepteerd, nee. Waarom snap ik eigenlijk niet? Ja tuurlijk is het wat anders dan man+vrouw huisje boompje beesje, maar als zij zich zo gelukkig voelen is het prima toch. Het is toch eigenlijk te zot dat er ook altijd mensen blijven die hun geaardheid tot een bepaalde leeftijd verbergen, omdat ze bang zijn voor reacties van buitenaf?
__________________
Decide that you want it more than you are afraid of it..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 07:13
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Faerie schreef op 11-09-2005 @ 23:43 :

Als iemand zou zeggen: "homoseksualiteit kan niet!!!" hoe zou jij hier dan op reageren en vooral waarom
ik zou vragen waarom ie dat vindt.

Maar ik vind dat ieder zelf moet weten of ie homoseksualiteit goedkeurt. Zolang het maar geen ronduit vernederen of discriminerend gedrag wordt.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 11:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Klopt, afkeuren mag want iedereen heeft recht op een mening. Ik zou er wel over in discussie gaan. Roepen dat je homo's van een hoog gebouw af moet gooien kan dan weer niet, die mensen krab ik alleen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 11:40
Verwijderd
Dan wil ik goeie argumenten horen, anders is het gewoon een beetje dom in de rondte schreeuwen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 12:53
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Ik acceptee homosexualiteit in het geheel, mannetje of vrouwtje, mij maakt het niet uit. Mijn oom is homo en we hebben ook een homo in de klas. Ik zie ze niet als minderwaardig of anders, raar etc. Ze zijn volwaardig mens, net als ieder ander in nederland.

Echter, lesbisch is naar mijn inzien meer geaccepteerd dan homo's. Dat komt waarschijnlijk omdat 2 meisjes 'geil' is en 2 jongens 'vies en ranzig' is...
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 15:01
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Is het geaccepteerd?

Tja, voor zover dat mogelijk is in een wereld waarin de meerderheid van de bevolking nog steeds bestaat uit bekrompen boerenhufters die alleen binnen hun eigen mini-kadertjes kunnen denken.

Wat dat betreft doen wij het hier in Nederland nog redelijk goed.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 15:12
Verwijderd
Als iemand dat zou zeggen, dan zou ik of niet reageren of vragen waarom hij/zij dat vindt, geloof ik. Wat Kruimel zeg, iedereen heeft recht op zijn/haar mening en zolang iemand zijn of haar mening maar gewoon kan formuleren, kan onderbouwen (dus niet zomaar loos iets roept) en er ook geen extremistische ideeën op na houdt, tja, dan zal ik die mening proberen te accepteren. Ik heb zelf ook een eigen mening en ik hoop ook dat mensen die gewoon kunnen accepteren.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:08
Verwijderd
Ik heb zelf geen problemen met homoseksualiteit, want ik heb echt nergens problemen mee. Homo, hetero, bi of whatever, we zijn allemaal mensen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:20
Verwijderd
Bij mij is het geaccepteerd
Als iemand iets heel gemeens erover zegt kan ik ook best boos worden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:29
Verwijderd
ik denk dat hoe hard mensen ook roepen dat ze homoseksualiteit accepteren, het toch nog niet helemaal geaccepteerd is. ik zal mezelf als voorbeeld nemen. ik vind homomensen niet anders dan anderen, zie het niet als ziekte of afwijking, maar ik scheld wel iemand uit voor homo, en sta een beetje vies te kijken als twee mannen elkaar zoenen. en nogmaals, ik vind homo's en lesbiennes net zo mens als ieder ander, echt waar, maar blijkbaar ben ik er ook nog niet helemaal.

en ik denk dat dat met heel veel nederlanders zo is.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Nattigheid schreef op 12-09-2005 @ 17:29 :
ik denk dat hoe hard mensen ook roepen dat ze homoseksualiteit accepteren, het toch nog niet helemaal geaccepteerd is.
Zeker niet door iedereen, maar door sommigen ook wel.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:33
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-09-2005 @ 16:12 :
Wat Kruimel zeg, iedereen heeft recht op zijn/haar mening en zolang iemand zijn of haar mening maar gewoon kan formuleren, kan onderbouwen (dus niet zomaar loos iets roept) en er ook geen extremistische ideeën op na houdt, tja, dan zal ik die mening proberen te accepteren. Ik heb zelf ook een eigen mening en ik hoop ook dat mensen die gewoon kunnen accepteren.
Haha, ik zou me eerder zorgen maken om mensen die een gedetailleerde analyse geven van de 'kwaadaardigheid' van homoseksualiteit dan willekeurige malloten die 'homo's sijn fies!' roepen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:36
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 12-09-2005 @ 17:33 :
Haha, ik zou me eerder zorgen maken om mensen die een gedetailleerde analyse geven van de 'kwaadaardigheid' van homoseksualiteit dan willekeurige malloten die 'homo's sijn fies!' roepen.
De spijker op z'n kop.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:37
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
"Homoseksualiteit kan niet" is een slogan waarmee je niet veel kan. Mogen mensen niet verliefd worden op een partner van hetzelfde geslacht? Of mogen ze dat wel, maar moeten ze zich voor de rest houden aan een stereotiep hetero-gezinspatroon? Kan het wel, zolang als degene die die slogan roept het maar niet ziet? Vinden ze het des duivels en willen die roepers die brave homo's voor de hel behoeden?

Maar in elk geval: homoseksualiteit is - zoals ik in nog een ander topic laatst ook zei - volgens mij nog absoluut niet geaccepteerd. Misschien wordt het 'op een ander' nog wel getolereerd, maar in hoeverre spreek je van acceptatie als homo's niet dezelfde rechten als hetero's hebben? In hoeverre spreek je van acceptatie als mensen - in politiek opzicht - hoe langer hoe meer achter partijen gaan staan (populistisch tot extreem rechts) die homodiscriminatie als dusdanig in hun partijprogramma hebben opgenomen. Het feit dat homo's op straat niet aan de lopende band in elkaar geslagen worden wil niet zeggen dat ze ook geaccepteerd worden.

interessant artikel in 'de morgen' van vandaag

In het uitgaansleven worden homo's misschien wel geaccepteerd, maar bijvoorbeeld op religieus vlak he-le-maal niet. Als homoseksueel christen sta je nergens. Als ouder in een holebi-relatie sta je in de kou, omdat iets als ééouder-adoptie nog steeds wordt tegengehouden. Een kind van een homokoppel heeft (automatisch) minder rechten dan het kind van de buren. Is dat acceptatie? Afgelopen weekend protesteerden meer dan 3000 mensen in Brussel tégen adoptie door holebiparen, zogezegd omdat dat de waarden van het traditionele gezin bedreigt. Is dat acceptatie? Op dit moment heb je als niet-biologische (holebi-)ouder zelfs niet het recht om het schoolrapport van je zoon/dochter te ondertekenen. Is dat acceptatie? Diezelfde ouder krijgt op dit moment pas (beperkte) rechten - als voogd - als de adoptie- of biologische ouder sterft.

Laatst dook weer zo'n homo-hatende uitspraak op in de kranten, namelijk dat het openstellen van het huwelijk en adoptie voor homo's in verband werd gebracht met het dreigende afglijden van Europa in de dieperik. Van zo'n uitspraak wordt ik (in tegenstelling tot de slogan waar jij het over hebt) wel droevig.

Verder ben ik het niet eens met soowolf, die zegt/citeert dat 2 meisjes 'geil' is en 2 jongens 'vies en ranzig' is. Dat slaat misschien wel op toestanden die je in het uitgangsleven (of desnoods op school) en bij jongeren tegenkomt, maar absoluut niet op de bredere bevolking. Heeft er iemand misschien cijfers over hoeveel lesbische vrouwen uiteindelijk gewoon een heterohuwelijk aangaan, of vroeger in het klooster gingen, of gewoon nooit uit de kast zijn gekomen?

Voor holebifederaties is er nog heel wat werk. In mindere mate het (katholiek) onderwijs. Homoseksualteit (zeker voor lesbo's) in moslimmilieus enzovoort. En dan gaat het nog niet over de zogenaamd tolerante mensen die denken dat hun zoon/dochter uiteindelijk wel zal genezen.

Sorry... boeiend onderwerp, veel werk voor de boeg, veel tekst...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 12-09-2005 @ 17:33 :
Haha, ik zou me eerder zorgen maken om mensen die een gedetailleerde analyse geven van de 'kwaadaardigheid' van homoseksualiteit dan willekeurige malloten die 'homo's sijn fies!' roepen.
Dat is weer een ander punt. Maar ik heb dan zo iets van 'ik kan het met heel veel dingen niet eens zijn' en omgekeerd kunnen anderen het ook met heel veel dingen die ik vind niet eens zijn. Loze dingen roepen vind ik dom, als iemand ergens over na gedacht heeft kan ik het er niet mee eens zijn, maar iemand heeft er dan iig over na gedacht. (En ik zei al iets mbt extremistische ideeën, maar daar bedoel ik extreme ideeën mee. )
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind niet dat het echt geaccepteerd is.

Een oude vriendin van me liet me heel erg schrikken met de opmerking dat ze vond dat homoseksualiteit niet bestond en dat het dus ook verkeerd was. Daar ben ik toen echt tegenin gegaan en heb geprobeerd goede argumenten te verzinnen, maar ik was zo verontwaardigd en kwaad dat dat niet echt goed ging.

Toen was het dus geen vriendin meer
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:51
Verwijderd
ligt eraan bij wat voor mensen je komt.. de een accepteerd het wel en de ander niet.. en zolang niet iedereen dat doet wordt t dus niet helemaal geaccepteerd.. maar daar heb k verder schijt aan, hun bekrompenheid is niet mijn probleem..

maar toch vind k dat je als homo in nederland niet echt te klagen hebt.. (incidenten blijf je houden)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-09-2005, 19:27
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Ik heb het idee dat homoseksualiteit in Nederland (met nadruk) behoorlijk geaccepteerd wordt. Als homo die ook nog eens voor de klas staat, ervaar ik zelfs dat het veel meer geaccepteerd is dan ik had gedacht. Wel blijft het voor veel mensen toch altijd iets 'vreemds', maar dat zal niet veranderen vrees ik....
__________________
There's No Way to Happiness, Happiness Is The Way
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 19:34
DG
Avatar van DG
DG is offline
Ik vind homoseksualiteit toch al wel redelijk getolereerd,
maar als ik een jongen en een meisje zie zoenen , zou ik denken wat leuk ofzo.
Maar als ik 2 jongens zou zien zoenen ,zou ik het tog minder plezierig vinden, en ik hoop dat ik dat voorlopig nog niet als straatbeeld hoef te ervaren.

Misschien ook leuk als vergelijking voor in je betoog.
Of er vel verschil zitten tussen de acceptatie van homo's tegenover de lesbiennes.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 19:45
Spunkxx
Avatar van Spunkxx
Spunkxx is offline
Ik vint homosexualiteit normaal.. een aantal van mijn vrienden zijn homo.. en ik ga ze echt niet uit de weg omdat ik bang ben dat ze verlieft op me worden.

Als iemand zo een opmerking maakt zal ik er zeker wel iets van zeggen om te vragen waarom hij/ zij dat vind en of de het kunnen onderbouwen met argumenten. Ik vind het namelijk interessant om te weten waarom mensen andere groepen afkeuren..

nathan
__________________
Whatever.. shit stinks
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 20:02
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Het lijkt wel alsof iedereen hier plotseling Homo minded is geworden, maar ik hoor toch wel andere meningen en opvattingen (niet dat ik zelf homo ben) maar sprak onlangs met een groepje jongeren die openlijk zeiden dat homo's vies, ranzig en de doodstraf moeten krijgen!

Ik zelf heb er geen moeite mee hoe iemand zich kleedt, of zij/haar geaardheid, zolang hij/zij er gelukkig mee is. Wie ben ik dan om daar anders over te denken.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 08:06
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Met die nieuwe moslims in Nederland begint het riedeltje gewoon weer opnieuw. Dus nee.
Bovendien hebben we ook nog een aantal homofoben en Christenen in Nederland die het niet accepteren.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 16:02
Verwijderd
Zucht die gelovigen ook altijd
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 16:17
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Dan accepteren ze het toch lekker niet....
__________________
There's No Way to Happiness, Happiness Is The Way
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2005, 17:09
Mara
Mara is offline
Ik zou iemand die zoiets roept negeren, ik zou er toch niks mee te maken willen hebben.

Verder: Het is tot op zekere hoogte geaccepteerd. Veel beter dan vroeger in ieder geval, stukken beter dan in een boel andere landen.

Maar volledig geaccepteerd? Nee. Vooral onder de jeugd hoor je nog regelmatig de uitspraak "gadver, homo's" oid. Ik denk echter dat dat ook vooral te maken heeft met het bouwen van een imago.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 20:22
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Maar waarom denken julllie dan dat mensen denken; bah homo's!
Ja, omdat ze het gewoon geen prettig idee vinden. Ze denken dan toch alleen aan zichzelf? Zij vinden het ZELF vies, maar zet je zelf dan eens in de schoenen van een homo. Maar wie weet als onze samenleving heel anders in elkaar had gezeten, dat er juist vooral homo's waren en hetero's als 'anders' werden gezien..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 20:30
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
ManInTheMirror schreef op 13-09-2005 @ 17:17 :
Dan accepteren ze het toch lekker niet....
Ja lekker makkelijk, maar als ze vervolgens homoseksuelen vernederen of mishandelen of erger kunnen we dat niet zeggen.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:23
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Faerie schreef op 13-09-2005 @ 21:22 :
Maar waarom denken julllie dan dat mensen denken; bah homo's!

(1)

Ja, omdat ze het gewoon geen prettig idee vinden. Ze denken dan toch alleen aan zichzelf?

(2)

Zij vinden het ZELF vies, maar zet je zelf dan eens in de schoenen van een homo.

(3)

Maar wie weet als onze samenleving heel anders in elkaar had gezeten, dat er juist vooral homo's waren en hetero's als 'anders' werden gezien..

(4)

Zonder een waardeoordeel mee te willen geven:

(1)
** omdat homo's buiten het klassieke gezinspatroon vallen dat bestaat uit een vader, moeder, een paar kinderen en een hond.
** omdat veel homo's die in de media opgevoerd worden zich excentriek gedragen.
** omdat die mensen zijn opgegroeid en opgevoed met het idee dat homoseksualiteit een ziekte is.
** omdat homoseksueel gedrag vaak gelijkgeschakeld wordt met losbandigheid en onkuisheid, en dat is in strijd met de bijbelse moraal. Onkuisheid wordt ook beschouwd als een zonde.

(2) Neen, iemand anders gedrag wordt gewoon vergeleken met hun normen en waarden.

(3) Dat kan niet. Als hetero kan je je niet in de plaats stellen van een homo, net zo min dat je je als blanke in de plaats van een zwarte kan stellen. Het gaat evenmin op om tegen een arme te zeggen dat hij zich niet mag aanstellen en gewoon moet denken dat hij elke morgen -euh - een centimeter pindakaas op zijn brood kan smeren.

(4) In dat geval ga je ofwel uit van andere normen en waarden. In dat geval zouden andere dingen geaccepteerd worden dan nu het geval is. Waarom mag je als vrouw wel in bikini op het strand liggen maar wordt het niet geaccepteerd dat je in bikini naar school gaat? Omdat de norm in beide gevallen verschilt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:42
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
een vriendin vertelde mij vanavond dat haar broertje haar gister heeft medegedeeld dat hij homo is. ze was er nogal van ondersteboven, en eigenlijk een beetje teleurgesteld.

dat vind ik vreemd.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 00:10
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Ben zelf homo.
Door de meeste mensen die ik ken wordt het geacepteerd, maar komt ook omdat de paardenwereld zit. en daar is het erg normaal.
Ook wel negatiefe reacties gehad, maar was vooral op school, daar gaan ze dr niet zo leuk mee om. En zat op het vmbo, met genoeg moslims en die konden er helemaal niet mee omgaan.
Maar als ik nu soms nog op straat loop, wordt ik ook nog veel uitgescholden of ze gooien dingen naar me. en dat zijn vooral de moslims
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 16:20
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 13-09-2005 @ 21:30 :
Ja lekker makkelijk, maar als ze vervolgens homoseksuelen vernederen of mishandelen of erger kunnen we dat niet zeggen.
Nee, dat klopt. Maar dan mag je verwachten dat anderen hier wel wat mee doen. Ik bedoel alleen maar te zeggen: als anderen je niet accepteren is dat hun probleem...
Maar natuurlijk is dat soms heel moeilijk.
__________________
There's No Way to Happiness, Happiness Is The Way
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 18:56
DP17
DP17 is offline
Citaat:
-SoloWolf- schreef op 12-09-2005 @ 13:53 :

Echter, lesbisch is naar mijn inzien meer geaccepteerd dan homo's. Dat komt waarschijnlijk omdat 2 meisjes 'geil' is en 2 jongens 'vies en ranzig' is...
Dat ben ik dus totaal niet met je eens........voor jou is het misschien leuk om naar 2 meiden te kijken maar die 2 jongens die wat voor elkaar voelen vind je niks, waarschijnlijk omdat jezelf een man bent die hetro is......laat die jongens lekker hun gang gaan, en dat zeg ik niet omdat 'geil' zou zijn voor meiden.

Laat ze toch lekker zichzelf zijn!!!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 00:39
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Ja, dat zou toch fijn zijn he als iedereen gewoon zichzelf zou kunnen zijn....
__________________
There's No Way to Happiness, Happiness Is The Way
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 09:30
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Maurice schreef op 13-09-2005 @ 23:42 :
een vriendin vertelde mij vanavond dat haar broertje haar gister heeft medegedeeld dat hij homo is. ze was er nogal van ondersteboven, en eigenlijk een beetje teleurgesteld.

dat vind ik vreemd.
Zei ze ook waarom?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 09:59
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
homoseksualiteit wordt nog altijd gezien als een afwijking, en heteroseksualiteit als de norm.

kijk maar naar:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=589256&c=83&rss

waarom doen ze er uberhaupt onderzoek naar waarom je kind lesbisch wordt? Waarom onderzoeken ze niet hoe een kind hetero wordt? Omdat dat als normaal wordt beschouwd, en homoseksualiteit als afwijkend. En het is helemaal erg dat in deze tijd nog een schuldige zoeken.... onacceptabel.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-09-2005, 10:14
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik dacht altijd dat het best geaccepteerd was totdat ik er van dichterbij mee te maken kreeg toen een vriendin van mij een relatie kreeg met een meisje. Wel denk ik dat het tussen twee vrouwen meer geaccepteerd wordt dan tussen twee mannen.

Ik heb er in iedergeval geen problemen mee en ik zal er zeker op ingaan als iemand er rare opmerkingen over maakt.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 21:35
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Volwassenen accepteren het vaak minder gemakkelijk dan kinderen.... Een opvallend verschijnsel.
__________________
There's No Way to Happiness, Happiness Is The Way
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 23:18
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Optima schreef op 17-09-2005 @ 10:59 :
waarom doen ze er uberhaupt onderzoek naar waarom je kind lesbisch wordt?

(1)

Waarom onderzoeken ze niet hoe een kind hetero wordt? Omdat dat als normaal wordt beschouwd, en homoseksualiteit als afwijkend. En het is helemaal erg dat in deze tijd nog een schuldige zoeken.... onacceptabel.

(2)

(1) Zoals ik het begrijp, ging dit onderzoek over hoe dingen die je onder je zwangerschap doet op lange termijn invloed hebben op het leven van het kind. Onderzoek naar je latere seksuele geaardheid kan - volgens mij - juist helpen om misverstanden uit de wereld te helpen. De quote die nu.nl uit zo'n onderzoek pikt, is inderdaad journalistieke sensatiedrang, maar volgens mij heeft die brave professor (hij is neurobioloog) best wel veel erover te vertellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Swaab ...

(2) Ik snap je bezorgdheid wel, maar als 90% van de mensen heteroseksueel is, en 10% iets anders, is het toch normaal dat je die 90% de norm noemt, en 10% afwijkend van die norm? Je kan dat best zeggen, zonder daarom negatief te doen over homo's, vind ik.
Wat die meneer verder doet is niet onmiddellijk een schuldige zoeken, maar hersenen van hetero's en homo's (om maar iets te noemen) vergelijken. Waarom is het dan fout als zo iemand onderzoekt waar de verschillen (op neurobiologisch vlak) liggen, en hoe die verschillen ontstaan kunnen zijn? Toen ik die man zijn CV bekeek, kreeg ik toch de indruk dat hij weet waarover hij heeft. Dat kan je van de gemiddelde homohater (die misschien ook wel nu.nl leest) jammer genoeg niet zeggen...

aanvulling: ook al laat populaire pers het zo uitschijnen, ik denk echt niet dat het de bedoeling is van zulke onderzoeken om te kunnen zeggen: "Rook niet als je zwanger bent, want je kind wordt daar lesbisch van". Allez, zo zie ik het toch.

Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 23:21.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 17:37
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Hey mensen,
Vrijdag moet ik mijn documentatiemap inleveren (map met 4 artikels, in mijn geval over Homoseksualiteit) en heb als stelling: "een coming out voor homo's steeds moeilijker".
En dan in mijn schema als probleem: "nederland is niet langer tolerant voor homo's" & "homo's worden niet goed behandeld (steeds slechter)".
Hier heb ik echt enorm veel over kunnen vinden, maar nog niet echt een oplossing voor de problemen.

Misschien weten jullie wel een oplossing voor de 'problemen' die ik hier noem?
Wat ik vooral in de artikels heb gevonden is dat homo's zeggen dat het probleem vooral ligt bij allochtonen. Ook zijn er cijfers waaruit blijkt dat er steeds meer gevallen van discriminatie zijn (en homo's zeggen dit zelf ook). Maar wat kan er nou aan dit probleem gedaan worden? Duidelijk is dat homoseksualiteit nog niet HELEMAAL is geaccepteerd.
Misschien moet de aandacht vooral aan de allochtonen worden gegeven? Dat juist zij moeten leren om respect te hebben en niet meteen aannemen wat imams zoals El Moumni zeggen...

Dus; oplossingen?

Laatst gewijzigd op 05-10-2005 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:06
arP-socialist
Avatar van arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
Faerie schreef op 11-09-2005 @ 23:43 :
Als iemand zou zeggen: "homoseksualiteit kan niet!!!" hoe zou jij hier dan op reageren en vooral waarom?
Ik geef ze of een hele dikke (met de idioten moet je je niet inlaten)


of ik probeer ze uit te leggen hoe onbehoorlijk het wel niet is om dat te zeggen



kijk er is geen directe oplossing, je kan mensen niet verplichten om tolerant te zijn

kijk allochtonen zullen homosexualiteit eerder afkeuren vanwege geloof
maar ook christenen doen dat
en gereformeerden,
en jehova getuigen

etcetc

dus dat is onzin om de schuld te geven aan alochtonen, dat ligt aan geloof, echter een groot deel van de autochtone nederlandse bevolking doet niet veel aan geloof en dus valt dat minder op

kijk je hebt gewoon mensen die koppig zijn, dit word veroorzaakt door oa.a opvoeding, dus het enige wat je kan doen is blijven informeren, zo openlijk mogelijk doen, en laten zien dat niet iedereen ze afkeurt; dan moeten ze het wel accepteren op een bepaald moment
__________________
Telkens weer; denk ik aan jouw ogen bij het afscheid...

Laatst gewijzigd op 06-10-2005 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:10
arP-socialist
Avatar van arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
Faerie schreef op 05-10-2005 @ 18:37 :
Dat juist zij moeten leren om respect te hebben en niet meteen aannemen wat imams zoals El Moumni zeggen...
Dat juist zij moeten leren om respect te hebben en niet meteen aannemen wat de (hoog)priesters zeggen

even een voorbeeld bij mijn laatste reply
__________________
Telkens weer; denk ik aan jouw ogen bij het afscheid...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:38
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Faerie schreef op 05-10-2005 @ 18:37 :

Misschien weten jullie wel een oplossing voor de 'problemen' die ik hier noem?

Dus; oplossingen?
Overheid -> Over de hele lijn: gelijke rechten en plichten voor homoseksuelen; beschouwing van een homokoppel als een volwaardige gezinsvorm.

Onderwijs -> Seksuele opvoeding (op jonge leeftijd) biedt meer aandacht aan homoseksualiteit, en stapt eindelijk eens af van de introductielessen "als mama en papa elkaar heel graag zien..."-blabla

Media -> Dat die maar eens stoppen met homo's altijd op te voeren als excuushomo, jeannette of pot. Voor de rest zijn er weinig goede homoseksuele rolmodellen. Toch te weinig.

Problemen met homoseksualiteit bij moslims kan enkel van binnen hun cultuur opgelost worden. Meer openheid is helaas een doel en geen middel.

+++

Het is voor een werkstuk wel een enorm arrogant uitgangspunt op aan te gaan geven hoe je problemen rond homoseksualiteit eens even snel gaat oplossen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 15:32
KingOfGod
KingOfGod is offline
ik zeg:ik ben nergens tegen als het uit liefde gebeurt.
(maar of liefde ervoor zorgt dat je je piemel in andermans kont gaat steken?)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 19:36
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 06-10-2005 @ 16:32 :
ik zeg:ik ben nergens tegen als het uit liefde gebeurt.
(maar of liefde ervoor zorgt dat je je piemel in andermans kont gaat steken?)
Hoe weet jij dat kontneuken inherent is aan homoseksualiteit? De gays die ik ken vinden het net zo vies/onrein als jij.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 20:34
arP-socialist
Avatar van arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 06-10-2005 @ 15:38 :
Het is voor een werkstuk wel een enorm arrogant uitgangspunt op aan te gaan geven hoe je problemen rond homoseksualiteit eens even snel gaat oplossen.
het si voor een documentatiemap verplicht mogelijke oplossingen aan te voeren voor het probleem
__________________
Telkens weer; denk ik aan jouw ogen bij het afscheid...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 23:41
Replicator
Avatar van Replicator
Replicator is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-10-2005 @ 20:36 :
Hoe weet jij dat kontneuken inherent is aan homoseksualiteit? De gays die ik ken vinden het net zo vies/onrein als jij.
Oh, hoe hebben die homo's seks dan? Ik denk niet dat ze als monniken celibatair door het leven gaan.
Je kan ook doorschieten in het overdreven geromantiseerde beeld van brave homo's die netjes in aparte bedden slapen en nooit anale seks met elkaar bedrijven. Getuigen de vele bareback-feesten en darkrooms. Nee man, die gasten doen nooit aan seks, ze kroppen hun seksuele gevoelens het hele jaar op, en komen dan tot ontlading bij de jaarlijke Gay-parade waarin ze geheel op exhibitionistische wijze hun lusten kanaliseren.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 23:58
arP-socialist
Avatar van arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
Replicator schreef op 07-10-2005 @ 00:41 :
Oh, hoe hebben die homo's seks dan? Ik denk niet dat ze als monniken celibatair door het leven gaan.
Je kan ook doorschieten in het overdreven geromantiseerde beeld van brave homo's die netjes in aparte bedden slapen en nooit anale seks met elkaar bedrijven. Getuigen de vele bareback-feesten en darkrooms. Nee man, die gasten doen nooit aan seks, ze kroppen hun seksuele gevoelens het hele jaar op, en komen dan tot ontlading bij de jaarlijke Gay-parade waarin ze geheel op exhibitionistische wijze hun lusten kanaliseren.
ooit welleens van oraal gehoord


en hij zegt niet alle homos hij zegt ik ken gays.....
__________________
Telkens weer; denk ik aan jouw ogen bij het afscheid...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 00:17
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Replicator schreef op 07-10-2005 @ 00:41 :
Oh, hoe hebben die homo's seks dan?
Dat doet er toch niet toe? Als het geen anale seks is dan is het geen anale seks.


Citaat:
Ik denk niet dat ze als monniken celibatair door het leven gaan.
Je kan ook doorschieten in het overdreven geromantiseerde beeld van brave homo's die netjes in aparte bedden slapen en nooit anale seks met elkaar bedrijven. Getuigen de vele bareback-feesten en darkrooms. Nee man, die gasten doen nooit aan seks, ze kroppen hun seksuele gevoelens het hele jaar op, en komen dan tot ontlading bij de jaarlijke Gay-parade waarin ze geheel op exhibitionistische wijze hun lusten kanaliseren.

Niet celibatair =/= kontneuk 'O Rama 24/7!!!1!

Niet alle homo's doen aan anale seks =/= alle sterretjes blijven nauw!11!

Uhm....Je kunt ook genieten van seksualiteit/erotiek zonder je tampeloeris in iemands bilspleet te jammen. Orale seks, handjobs, you name it. Natuurlijk lopen niet alle homo's de hele dag aan roosjes te ruiken en vrolijk door de straat te huppelen, om 's avonds na Eigen huis En Tuin gezellig een potje te gaan rummicubben. Maar jij generaliseert wel heel erg.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 08:23
Verwijderd
absoluut gezien niet.. zijn nog zoveel mensen die et niet normaal vinden of zelfs afkeuren.. wat het nog steeds moeilijk maakt om er ten alle tijden voor uit te komen
maar relatief gezien toch wel redelijk.. ben daarom ook blij hier geboren te mogen zijn..

maar volgens mij gaat het achteruit.. eerst was A'dam de gaycapitol of europe.. maar das het ook niet meer..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Enquête homoseksualiteit
Cherryheart
20 29-10-2013 15:15
Psychologie Zelfmoord om homoseksualiteit
mikey1995
21 08-08-2012 15:18
Liefde & Relatie Wat doe je als een vriend homo is?
fleurbloem
59 22-12-2009 23:41
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46
Lifestyle Hoe staat jouw omgeving tegenover homoseksualiteit?
starbelliedboy
248 10-02-2003 21:22
Liefde & Relatie Homoseksualiteit, geaccepteerd of niet??
Verwijderd
47 02-12-2002 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.