Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2012, 20:57
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Mijn ex (2,5 jaar uit) kwam een aantal weken geleden ineens met de mededeling dat ie zo graag weer eens met me wil praten, me mist en wil zien. Hij zegt dat hij alles wil uitpraten. Onze relatie was niet echt "normaal", want het moest geheim zijn, wat alles ook extra spannend maakte natuurlijk. Het ging dan ook uit omdat hij het geheime niet meer aankon en daarna had hij gelijk een ander. Hij zegt dat hij veranderd is en niet meer zomaar iedereen gaat zoenen (wat hij in zijn single periode van het afgelopen half jaar wel deed).

Maar nu mijn vraag... Is het slim om het uit te gaan praten? Ik heb wel altijd vragen blijven houden en heb ook altijd het gevoel gehad dat het niet afgesloten was voor mij en ik ben bang dat ik nu niet verder kan. Aan de andere kant ben ik heel bang dat als ik met hem afspreek, mijn oude gevoelens terug de kop op komen steken. Of moet ik de gok gewoon wagen en alles eens uitpraten? Ik denk op zich ook wel... als ik na die keer gevoelens krijg, verbreek ik alle contact (als ik weet dat een goed einde er niet in zit).

Ik voelde me wel super goed en was gewoon lekker m'n leven aan 't leiden, totdat hij met die mededeling kwam. Maar ik ben bang dat als ik het niet uitpraat, ik het nooit helemaal af zal kunnen sluiten... En dus ook nooit meer zoveel voor iemand zal voelen als voor hem.

Wat denken jullie?

Laatst gewijzigd op 27-11-2012 om 21:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2012, 21:11
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Tsja, wat wil jij? Wilde jij met hem praten voordat hij jou benaderde? Dan zou ik het uitpraten. Anders niet - dat rakelt alleen maar gevoelens op waar je geen behoefte aan hebt (zoals je zegt).
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 21:13
Verwijderd
Van wie moest de relatie precies geheim zijn dan? Van hem?

Ik weet niet of mensen zomaar veranderen. Niet als hij iets het afgelopen jaar heeft gedaan in ieder geval. Praten kan altijd, maar met welk doel? En heb jij er behoefte aan? Als je denkt dat je anders niet verder kunt (dat kun je overigens vast wel) moet je gewoon het gesprek aangaan, maar goed op jezelf letten. Altijd zorgen dat wat je ook doet, het overeenkomt met wat jij wilt en niet alleen met wat hij wil. Ik denk dat het allemaal wel meevalt met niet verder kunnen, want je voelde je toch al die tijd goed?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 21:32
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Ik was niet echt met hem bezig eigenlijk, maar ik heb gewoon een enorm zwak voor hem. Ik dacht wel regelmatig aan hem en miste hem soms ook nog.

Hij zei dat hij vanaf de zomer veranderd is omdat hij ging denken wat hij nou eigenlijk echt wilde. De relatie moest geheim zijn omdat het zoiets was als leraar-leerling, en daar hadden we flink wat problemen mee gekregen. Hij was overigens maar een aantal jaar ouder, dus geen vieze oude man ofzo Hij wil alles uitpraten zodat we misschien iets leuks kunnen doen daarna, maar daar sta ik niet direct om te springen. Ik zou het eerder willen uitpraten zodat ik daarna antwoord op al mijn vragen heb en alles begrijp en het echt een plekje kan geven, tenzij ik denk dat er nog een toekomst in zit voor ons twee.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 21:33
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Ik ben niet zo zeer bang dat ik niet verder kan met mijn leven, maar bang dat als die oude gevoelens er altijd een beetje blijven zitten (en dat vlammetje zit er diep van binnen), dat ik dan nooit meer smoorverliefd op een andere jongen zal kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 01:25
Verwijderd
Wat voor vragen heb je en denk je dat je daar antwoord op zult krijgen?
Want wat ik uit jouw post denk te lezen, is dat je stiekem nog wel een relatie met hem zou willen, maar dat deze vragen dan wel beantwoord moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 07:06
Verwijderd
Ik denk dat je best weer smoorverliefd kunt worden, ik heb ook tijden gedacht dat ik nooit meer van iemand anders zou kunnen houden, maar dat valt uiteindelijk allemaal mee. Wel zijn er mensen waar ik soms nog wel eens aan denk of waar ik altijd een zwak voor zal blijven hebben.
Ik denk niet dat antwoorden veel veranderen en soms krijg je zelfs dingen te horen die je liever niet had geweten of die je met nog meer vragen achterlaten. Ik denk eigenlijk dat je een beetje hoop hebt op een nieuwe kans, is op zich niks mis mee, als het de moeite waard zou zijn. Is de situatie veranderd, kunnen jullie nu wel op een fatsoenlijke manier samen zijn? Anders zou ik het laten zoals het is.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 08:35
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Citaat:
Wat voor vragen heb je en denk je dat je daar antwoord op zult krijgen?
Want wat ik uit jouw post denk te lezen, is dat je stiekem nog wel een relatie met hem zou willen, maar dat deze vragen dan wel beantwoord moeten zijn.
Ik wil weten waarom hij me nu ineens weer leuk vindt, waarom hij al die jaren geleden zo gehandeld heeft, hoe hij er mee omging en ik wil gewoon horen hoe hij denkt over de jaren die verstreken zijn en wat hij me te vertellen heeft.

Je hebt wel gelijk wbt die relatie, maar ik wil eerst weten wat hij te zeggen heeft en of ik hem weer genoeg zou kunnen vertrouwen. Natuurlijk weet ik ook niet hoe het zal voelen als we bij elkaar zijn, misschien is het wel heel erg vervelend om bij elkaar te zijn. Dan weten we dat ook gelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 08:37
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Citaat:
Ik denk eigenlijk dat je een beetje hoop hebt op een nieuwe kans, is op zich niks mis mee, als het de moeite waard zou zijn. Is de situatie veranderd, kunnen jullie nu wel op een fatsoenlijke manier samen zijn? Anders zou ik het laten zoals het is.
Vooral hij zou me heel graag terug willen heeft ie nu al best vaak gezegd. De situatie is nu inderdaad veranderd, we zijn nu gewoon 2 jonge mensen en er zijn geen verplichtingen of verboden meer die iets tussen ons zouden tegenhouden/afkeuren.

Maar ik vind het opvallend dat niemand iets zegt over het feit dat hij het uitmaakte en daarna vrijwel direct een andere vriendin had, waar hij overigens bijna 2 jaar mee is samen geweest. Of is dat niet relevant voor mijn keuze?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 09:16
Verwijderd
Ik vind dat niet echt relevant tenzij je zou weten dat hij tijdens jullie relatie iets met haar gedaan heeft. Sommige mensen hebben behoefte aan een rebound en soms werkt die rebound beter dan de relatie ervoor. Mijn ex heeft een maand nadat het uitging (relatie van 4 jaar) een nieuwe vriendin gekregen. Dat is bijna 10 jaar geleden nu, ze zijn getrouwd en hebben 2 kinderen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 10:51
Verwijderd
Hoe was jullie relatie afgezien van het feit dat het geheim moest blijven? Klikte het verder wel goed en lagen jullie op een lijn?

Ik vind het in dit geval wel opvallend dat hij direct nadat het uit was hij een nieuwe vriendin had, als de enige reden was dat hij het niet meer trok dat het geheim moest.
En daarnaast, het is nu dus uit met die vriendin... Ik weet niet, ik zou op mijn hoede zijn, je bent natuurlijk wel makkelijk in te palmen he.

Plan de afspraak gewoon op een moment dat je geen andere dingen aan je hoofd hebt, niet tijdens of vlak voor toetsen/tentamens ofzo, en dan in een 'luchtige' setting en kijk maar wat hij te vertellen heeft. Maar laat je niet ompraten oid.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 18:59
niks 55
niks 55 is offline
je moet zelf weten wat je doet maar ik spreek uit eigen ervaring geef het een kans als hij weer net zo doet als eerst stop er dan gelijk mee mij is hetzelfde overkomen 4x met mijn ex en het is idd geen goed teken dat hij toen het uit was gelijk weer een ander had wat duopenotti zegt
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet zo zeer bang dat ik niet verder kan met mijn leven, maar bang dat als die oude gevoelens er altijd een beetje blijven zitten (en dat vlammetje zit er diep van binnen), dat ik dan nooit meer smoorverliefd op een andere jongen zal kunnen worden...
Je hebt een zwak voor hem. Wat gevoel zul je dus altijd wel hebben, maar je kunt wel verder en je wordt echt nog wel smoorverliefd op iemand. Zowat iedereen die zijn 'zwak' heeft gevonden denkt dat ie niet meer smoorverliefd wordt, maar wordt dat toch.

En ik denk dat dit jou niks goeds kan opleveren en je het aanbod moet afslaan. Het klinkt alsof je beter af bent zonder hem, en zeker niet weer verder erin gesleurd wil worden want wellicht duurt het dan nog heel lang voordat je die nieuwe leuke kerel tegen kunt komen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 19:01
Verwijderd
Ik zou wel praten.
Heb ik ook gedaan nadat ie 3 keer me hart had gebroken.
We hebben gepraat en ben er achter gekomen dat ik niet meer die sterke gevoelens heb voor hem, altijd nog wel een zwak voor hem.

Je vind wel een jongen/man waar je hoteldebotel van word.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 19:32
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Citaat:
Hoe was jullie relatie afgezien van het feit dat het geheim moest blijven? Klikte het verder wel goed en lagen jullie op een lijn?
Hij was mijn eerste serieuze vriendje en ook mijn eerste echte liefde. Ik vond onze relatie altijd geweldig, we zagen elkaar zo vaak als mogelijk was en alles was altijd koek en ei. Natuurlijk soms wat discussies, maar nooit echt een ruzie gehad. Samen hadden we de grootste lol en ik kon ook heel goed met hem praten. Dus ja, geloof dat het wel goed zat
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Hij was mijn eerste serieuze vriendje en ook mijn eerste echte liefde. Ik vond onze relatie altijd geweldig, we zagen elkaar zo vaak als mogelijk was en alles was altijd koek en ei. Natuurlijk soms wat discussies, maar nooit echt een ruzie gehad. Samen hadden we de grootste lol en ik kon ook heel goed met hem praten. Dus ja, geloof dat het wel goed zat
Alles was altijd koek en ei? Het zat wel goed? De relatie was toch geheim? ;x
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 20:31
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Citaat:
Alles was altijd koek en ei? Het zat wel goed? De relatie was toch geheim? ;x
Ja klopt, maar dat betekent niet dat het voor ons zelf niet gewoon leuk en fijn kon zijn. Het feit dat het de mensen om ons heen het niet mochten weten, heeft daar niets mee van doen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2012, 09:47
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb nog geen enkele reden gelezen om met hem af te spreken. Je bent al verder gegaan met je leven. Oude koeien uit de sloot halen zal je niet helpen beter door het leven te gaan. En het zal er al helemaal niet voor zorgen dat jij beter verliefd wordt op anderen.

Het komt heel erg over alsof nu dat het uit is met zijn vorige vriendin hij zich verveelt en dus jou opzoekt. In 2,5 jaar tijd had hij geen oog voor je, nu hij single is wel. Lijkt mij dat hij gewoon probeert makkelijk te scoren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-12-2012, 12:28
robert222
Avatar van robert222
robert222 is offline
Als ik dit zo lees zou ik zeggen... Geen moeite meer aan spenderen,
Jij bent door gegaan met je leven, En als jij geen gevoelens meer voor hem hebt, Moet je daar ook niks meer mee doen,

Daarnaast sluit ik me volledig aan met wat volk zegt,

Succes
__________________
Vragen of opmerkingen?... Stuur maar een privee bericht :D
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Nog verliefd en me ex wil opnieuw beginnen.
Tim-H
5 15-12-2010 08:46
Liefde & Relatie Ik en mijn ex komen later niet bij Memories. Hoe moet ik hier mee omgaan?
jansepansekever
43 01-04-2006 23:46
Liefde & Relatie Jongens: Afknappers bij meisje met date?
SellaYoung
97 24-03-2006 19:09
Liefde & Relatie ex wil me terug
~*kar*~
8 26-05-2005 15:27
Liefde & Relatie Probleem met ex
Henkje
13 07-05-2005 13:23
Liefde & Relatie als je je ex negeerd omdat het je EX is
Verwijderd
8 26-08-2002 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.