Oud 16-06-2019, 19:37
Verwijderd
Ik ben dus geslaagd en heb mijn 5 HAVO diploma binnen. Ik heb voor 2 opleidingen ingeschreven namelijk BML en verpleegkunde. Ik wil dus misschien naar de universiteit, weet zelf nog niet welke opleiding maar wel de medische richting. Ik zou eigenlijk verder kunnen gaan met VWO maar dit had waarschijnlijk niet zoveel zin aangezien ik geen extra taal in mijn pakket heb en geen natuurkunde.

Ik kan dus wel proberen de propedeuse van 1 van deze opleidingen en de benodigde VWO certificaten te halen. Ik weet nou niet welke opleiding dan het handigst is om te doen.

Als ik toch besluit geen universitaire opleiding te doen zou ik wel graag mijn opleiding willen afmaken. Met verpleegkunde zou ik waarschijnlijk de vervolgopleiding doen om physician assistent te worden. Met BML weet ik niet precies wat de mogelijkheden zijn.

Verder heb ik nog een vraagje over Toegepaste Verpleegkunde. Is het mogelijk om na het afronden van Toegepaste Verpleegkunde gelijk door te gaan met de master Physician Assistent zonder de 2 jaar werkervaring?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2019, 20:17
Verwijderd
Hoi! Wat is BML?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 20:20
Verwijderd
Biologie en Medische Laboratoriumonderzoek
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 20:22
Verwijderd
Euhhh, ik zit even te denken of ik mensen hier ken die je vraag zouden kunnen beantwoorden....
Ieke
Pluis
cartman666
naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 21:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb BML gestudeerd maar wel na het vwo. Het eerste half jaar krijg je veel exacte vakken die je anders op het vwo zou krijgen (daar had ik een vrijstelling voor). Je kan na de opleiding bijvoorbeeld een master van biomedische wetenschappen gaan doen. De VU had daar destijds een speciaal schakelprogramma voor. Na zo'n master kan je bijvoorbeeld (promotie)onderzoek gaan doen op een medische faculteit.

Met de opleiding BML zelf kan je grofweg kiezen tussen diagnostiek of research. In de diagnostiek kan je bijvoorbeeld op een ziekenhuislab gaan werken. In de reseach kan je onderzoek doen in een academisch ziekenhuis, een farmaceutisch bedrijf, instellingen als TNO en het RIVM maar studiegenoten van me werken ook met planten of in de zaadveredeling of in Blijdorp.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Help! Ik weet niet welke opleiding ik wil doen
Meruk
3 05-04-2017 23:52
Studeren Werken met computers, welke opleiding?
Knulleke.
4 09-11-2010 12:41
Studeren 'Ik weet niet wat ik wil'
Chariot
2 02-04-2009 22:25
Studeren Geneeskunde/andere opleiding
Nienna*
21 02-01-2008 17:25
Studeren Ik weet niet wat te doen op HBO niveau...
Chloe Siere
18 21-02-2005 12:08
Algemene schoolzaken Pabo, SPH of MWD?
LoeLoe
19 20-05-2004 10:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.