Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 18:14
Scars Reamain
Scars Reamain is offline
hey,
ik heb in mijn ene oor 4 oorbellen.
in het bovenste gaatje had ik een klein oorbelletje gestoken.
nu merkte ik eergisteren dat hij weg was.
maar langs de achterkant zit het stokje en het slotje er nog in dus... mijn oorbel zit vast.
bovenaan is er een velletje overgegroeid en ik krijg hem er echt niet uit.
ik heb al geprobeerd langs achteren het eruit te halen maar het lukt nie, lang voren ook niet, ik heb al geprobeerd met een naald,...
alles gewoon maar hij begint gewoon te bloeden en het doet vreselijk pijn.
iemand tips?
ik wil echt niet naar de dokter, dat gaat nog meer zeer doen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:15
Mara
Mara is offline
Natuurlijk niet naar de dokter gaan, want dan gaat 't lekker ontsteken en zweren enzo.

Zit deze oorbel in je kraakbeen? Meteen naar de dokter, als dat kapot gaat groeit er extra kraakbeen en kan 't ernstig misvormen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:16
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Ik zou gewoon wel naar de dokter gaan. En als het echt veel pijn zal doen heeft ie vast wel een verdoving voor je. Als je 'm erin laat zitten gaat het sowieso niet goed en zelf krijg je 'm er ook niet uit. Ik zie zo snel geen andere oplossing.
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:27
Scars Reamain
Scars Reamain is offline
Nee, niet in mijn kraakbeen, naast mijn kraakbeen.
wat als ik nu dat stokje eraf knip ofzo
zou dat kwaad kunnen als mijn vel over dat stokje groeit en dat dat stokje dan gewoon in mijn oor zit
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:30
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Dan kan het gaan ontsteken en ben je nog verder van huis... gewoon naar de dokter gaan. Hij heeft er vast wel een verdoving voor, voor als het echt teveel pijn doet.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:32
Verwijderd
Als je hem laat zitten, heb je kans dat hij op den duur gaat ontsteking en dat doet akelig pijn. Wanneer je nu naar de dokter gaat, ben je er zo vanaf, geen nare ontstekingen.

Ga nu gewoon naar de dokter, als je dat hiermee niet van plan bent, dan heb je pech.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:36
Scars Reamain
Scars Reamain is offline
oke, dan ga ik best naar dokter. weet er iemand wat die precies gaat doen?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:39
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ik denk dat die hetzelfde gaat doen als jij hebt geprobeerd. Maar ten eerste is hij bekwaam en ten tweede kan hij het waarschijnlijkb eter zien en dus ook makkelijker eruit halen. Dus lijkt me toch wel een goed plan...
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:32
Mara
Mara is offline
Misschien snijdt hij het open, maar dan is 't met zó'n scherp mesje dat je er niks/nauwelijk wat van voelt
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 21:03
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
Ik heb dat ook ooit gehad, maar dat was gewoon met een oorbel in mijn oorlel. Enige oplossing: eruit pulken. Het doet pijn, dat klopt, maar hoe meer het gaat ontsteken hoe pijnlijker het word.
Als er niemand in je buurt is die die oorbel eruit wil halen dan is de dokter inderdaad de enige oplossing wil je een ontsteking voorkomen/zo snel mogelijk over laten gaan.
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 22:48
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline


Ga naar de dokter.
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:16
Verwijderd
Misschien dat hij het zelfs wat kan verdoven met een zalfje oid, in ieder geval; ook al dóet het pijn, het is altijd beter dan de pijn en moeite die het gaat kosten wanneer het gaat ontsteken. Dus zet je er over heen, tanden op elkaar en verstand op nul.

Je kan het best
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:21
teirg
Avatar van teirg
teirg is offline
Ik heb dat als kind ook eens gehad, maar dat was met een oorbel in mijn oorlel. Zo snel mogelijk naar de dokter gegaan, en die heeft het er gewoon uitgetrokken. En voor zover ik me kan herinneren deed het pijn, maar het viel al bij al nog mee.

Ik kan me wel niet meer herinneren dat ik een zalfje of zo mee kreeg. Gewoon een pleistertje erop, en hup.
__________________
1+1+1+1+1+1=8
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:21
hola
hola is offline
Als het vel er al over is gegroeid kom je er wle wat laat achter. Ik heb eht ook eens gehad. Maar ik kan hem er gewoon van achter uit trekken. Maar toen was het ook nog maar net erin gegaan. Dat was snachts gebuerd en de volgende morgen meteen eruit getrokken. Er op nieuw in gestoken en het gat leeft nog steeds.

Vertel je ook even hoe het bij de dokter was?
__________________
8-)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.