Oud 14-01-2017, 00:12
BlakeRodgers
BlakeRodgers is offline
Het begon allemaal zo : Ik ging naar huis na mijn werk, en was in de tram. Vervolgens zag ik een man continue naar mij staren. Het was toen half 12 in de avond. Dit irriteerde mij, hij was ongeveer 30 jaar oud. Ik voelde me natuurlijk een beetje bedreigd. Hoe dan ook ging hij maar niet stoppen en bleef hij maar kijken. Ik heb hem een aantal keren betrapt met raar staren. Voor de duidelijkheid : Ik ben een 19 jarige man lang en gespierd, dus het is nogal raar dat ik een soort van een 'target' ben voor deze rare gozer.

Hoe dan ook toen we bij de halte aankwamen waar ik uit moest, begon ik op te staan om uit te stappen. Hij deed toen precies hetzeflde en stapte ook uit, dit was nogal verdacht. Ik maakte een soort van test om ervan uit te gaan of hij mij daadwerkelijk zat te volgen. Dus ik zou richting een straatje voor een paar honderd meter lopen en daarna vanuit mijn ooghoeken naar achter kijken om te kijken of hij echt achter me was. Toen ik me omdraaide, zag ik hem voor me staan. Ik liep naar hem toe en zei "Are you following me dude?". De reden dat ik engels sprak is hoogstwaarschijnlijk omdat ik nog van werk kwam en daar veel engels sprak. Hij antwoordde in het engels 'No wtf', en toen gaf hij mij een stoot. Toen schoot de adrealine door me heen en sloeg ik hem terug. Ik overmeesterde hem en gaf aardig wat stoten. Jongens ik ben niet trots op wat er gebeurd is! De reden dat ik op hem afging was om te vragen of hij daadwerkelijk achter mij aan zat! En ik vroeg het op een normale toon.. Als hij niks zei, dan zou ik natuurlijk niks terug doen. Dus ik had mezelf alleen maar verdedigd. Het was een buitenlander geloof ik (aangezien ik eerst engels sprak kan ik niet weten of het een nler of een buitenlander is). Hij werd furieus na zijn verlies, en als hij een mes bij zich had zou hij echt niet aarzelen om mij niet neer te steken of om mij niet neer te schieten met een pistool.

Vervolgens schreeuwde hij en zei 'You dont know who the fuck I am', het kan misschien iemand zijn van de criminele milieu. Toen hij zijn telefoon pakte merkte ik dat hij andere mensen ging bellen om versterking. Ik dacht toen dat het beter was om te vluchtten aangezien het toch niet waard was om daar te gaan blijven. Hij schelde schreeuwend en rende nog achter mij aan. Ik was sneller en ik was hem voor een poosje kwijt. Om er zeker van te zijn dat hij niet achter me aan zat en mijn huis niet zou vinden, ging ik bewust de andere kant op (tegenovergestelde richting van mijn huis). En ging ik een aantal huisblokken rennen en keek achter me over, en toen zag ik niks. Dus ik wou er echt voor zorgen dat hij op geen een of andere manier achter me was. Vervolgens toen ik een veilig plek vond (naar mij zeggen ervan uitgaand dat ik wist te ontsnappen en dat hij niet weet waar ik ben), belde ik een maat op en die bracht mij weer veilig thuis.. Dit gebeurde circa 1 km ver van mijn huis..


Mijn vragen : Heb ik een beetje paranoïde gedragen? Moet ik me hier druk om maken? Ben ik veilig? Als ik hem weer terugzie, kan er dan weer een gevecht ontstaan, zodanig met een mes of pistool? En de grootste vraag ben ik momenteel in gevaar?

Reacties zullen zeer worden gewaardeerd sinds dit pas gisteravond gebeurd is (jongens dit is bloedserieus en maak geen grappen aub). Sindsdien ben ik het huis niet uitgegaan, ben ook vandaag niet naar werk of school opgedaagd. Ook heb ik meningen nodig vanuit een objectief invalshoek zodat ik een betere conclusie kan trekken omtrent de gebeurtenis.

p.s alias naam omdat ik anoniem wil blijven.
Ook wil ik op geen een of andere manier de politie erbij betrekken.

p.s Ik heb het op meerdere forums gedeeld ja

Laatst gewijzigd op 14-01-2017 om 00:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2017, 01:35
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Dat zijn de gevolgen van het negeren van rode vlaggen en als jij tof gaat lopen doen tegen iemand door wie je je al bedreigd voelde en die kennelijk ook niet spoort. Waarom ga je de confrontatie met zo iemand aan (waarvan ik trouwens niet geloof dat je het op een normale manier hebt gevraagd, dat terzijde) terwijl je ook de politie had kunnen bellen, de trambestuurder had kunnen inlichten, je moeder had kunnen bellen?

Citaat:
Ik dacht toen dat het beter was om te vluchtten aangezien het toch niet waard was om daar te gaan blijven
dat was het om te beginnen al niet.

Heb je al aangifte gedaan? Zodat als hij daadwerkelijk opduikt, dit ook al tegen hem staat?

Het slaat helemaal nergens op om te denken dat hij versterking uit het criminele circuit belde, denk dat jij teveel films kijkt. Misschien belde hij wel een taxi....
Dat je na dat gevecht nog steeds rondjes bleef lopen door de wijk en dan nog steeds geen politie of iemand om je te helpen hebt gebeld, dat vind ik ook heel raar. Want als jij alleen maar zelfverdediging hebt toegepast op een agressieve gek door wie jij niet naar huis durft, dan heb je toch niks te vrezen en alle reden om te bellen? Makes no sense dit.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2017, 01:53
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Het klinkt alsof je je erg onveilig voelt en daar (te) heftig op gereageerd hebt. Hij had je geen stoot mogen geven, maar jij had hem daarna ook niet in elkaar mogen slaan. Voor de politie ben jij nu degene die fout zit, denk ik.

Of hij je kan vermoorden... Tsja, iedereen kan iedereen vermoorden. Maar er zijn een hoop praktische argumenten om dat níet te doen. Het is bijvoorbeeld moeilijk om ermee weg te komen, het geeft veel rommel, de straffen zijn zwaar, overal op straat hangen camera's... Zelfs als hij 't zou willen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat 'ie het doet.

Als ik jou was zou ik je kapsel veranderen. Baard laten staan of juist afscheren, kleren beetje aanpassen, en de komende maanden niet alleen over straat. Hopen dat je 'm niet tegenkomt, en anders aangifte doen als hij je vindt en wat doet. Verder in therapie gaan want volgens mij heb jij ook wel issues.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2017, 04:12
Verwijderd
Wat een kutverhaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken]
halilo
14 05-01-2006 22:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islam vs islamisme; wat kan men in democratisch Europa verwachten?
Gatara
463 29-01-2005 14:56
Verhalen & Gedichten donker en licht
niña
7 23-08-2003 17:05
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46
Verhalen & Gedichten ForumWEDSTRIJD verhalen !!!!
italianboy
16 18-12-2001 18:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Odysseus
Tha Man
21 19-04-2001 17:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.