Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2002, 17:18
JasmineDePauw
JasmineDePauw is offline
ik ken sinds een paar maand een meisje, ze is mijn beste vriendin, maar ik ben er totaal niet verliefd op! Nu sprak mijn vader mij onlangs aan, en hij zei: ik denk dat er wat meer is tussen jou en dat meisje... ik weet totaal niet hoe ik ze het moet duidelijkmaken dat er niets is... ze mag ook niet meer blijven slapen of zo...

Advertentie
Oud 25-10-2002, 17:37
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
beetje lullige situatie.
Leg je ouders uit dat je niet lesbisch bent en dat ze je je maar moeten geloven en vertrouwen. En als je het wel was geweest.. dat je het dan wel al lang eerlijk had verteld!

sterkte!!
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Oud 25-10-2002, 17:41
Verwijderd
ehm.. je bent dertien en je hebt een vriendin, inderdaad, duidelijk geval van lesbische gevoelens.. jeeh, proberen je ouders je aan te praten dat je lesbisch bent ofzo.. Apart... Ik zou het ze gewoon maar even duidelijk vertellen..
Oud 25-10-2002, 17:43
JasmineDePauw
JasmineDePauw is offline
maar ze willen het niet geloven
Oud 25-10-2002, 17:44
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Waarom denken ze dat dan precies?
Oud 25-10-2002, 17:45
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Citaat:
JasmineDePauw schreef:
maar ze willen het niet geloven
Dan zou ik dus duidelijk echt super pissig worden. en zeggen.. nou dan geloof je het toch lekker niet, als IK maar weet dat ik het NIET ben... en jammer dat ik jullie niet kan vertrouwen..
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Oud 25-10-2002, 17:48
JasmineDePauw
JasmineDePauw is offline
Citaat:
eztah schreef:
Waarom denken ze dat dan precies?
omdat het de eerste vriendin van mij is waar ik echt heel 'close' mee ben...
Oud 25-10-2002, 17:49
JasmineDePauw
JasmineDePauw is offline
Citaat:
charly not schreef:
Dan zou ik dus duidelijk echt super pissig worden. en zeggen.. nou dan geloof je het toch lekker niet, als IK maar weet dat ik het NIET ben... en jammer dat ik jullie niet kan vertrouwen..
maar het kan me niet schelen dat ze dat denken, alleen dat ze niet meer mag komen slapen, want die nachten zijn echt wel supergezellig enzo, en om nu het gevoel te hebben dat dat nooit meer gebeurt....
Oud 25-10-2002, 18:12
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Misschien is er iemand waar je deze situatie aan kan uitleggen, en die het er met jou en je ouders kan bespreken?
Het beste zou zijn om de moeder van die vriendin in vertrouwen te nemen, zodat zij met jou ouders kan gaan praten, want dit is natuurlijk een belachelijke situatie.
Oud 25-10-2002, 18:23
JasmineDePauw
JasmineDePauw is offline
Citaat:
eztah schreef:
Misschien is er iemand waar je deze situatie aan kan uitleggen, en die het er met jou en je ouders kan bespreken?
Het beste zou zijn om de moeder van die vriendin in vertrouwen te nemen, zodat zij met jou ouders kan gaan praten, want dit is natuurlijk een belachelijke situatie.
nee zeker niet! haar moeder is ongelooflijk streng, en weet eigenlijk bijna niks van onze vriendschap.... het meisje zelf gaat mss wel met mijn ouders praten
Oud 25-10-2002, 18:46
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
JasmineDePauw schreef:
nee zeker niet! haar moeder is ongelooflijk streng, en weet eigenlijk bijna niks van onze vriendschap.... het meisje zelf gaat mss wel met mijn ouders praten
Wat vervelend
Dan moeten jullie samen naar jou ouders toegaan denk ik, of weten jullie m isschien iemand anders (tante, lerares, aardige buurvrouw) die erbij wil helpen. Want ik denk dat jou ouders dat eerder serieus nemen.
Oud 25-10-2002, 18:48
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
hoe close is close dan?!
Wat doe je dan waardoor je ouders z'n vermoeden krijgen?
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Oud 25-10-2002, 20:14
JasmineDePauw
JasmineDePauw is offline
Citaat:
charly not schreef:
hoe close is close dan?!
Wat doe je dan waardoor je ouders z'n vermoeden krijgen?
gewoon close... maar niet in het bijzijn van mijn ouders...

kweetniet hoe ze zo'n vermoeden krijgen, maar ik geloof dat het is omdat ik er heel veel over praat enzo (ik praat nooit erg veel over vrienden of vriendinnen)

mja...

ze heeft nu gepraat met mijn vader maar hij blijft bij zijn standpunt...
Oud 25-10-2002, 20:20
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
JasmineDePauw schreef:

ze heeft nu gepraat met mijn vader maar hij blijft bij zijn standpunt...
Dn moet je er misschien toch wel een volwassene bij betrekken, die kan meer invloed hebben.
Oud 25-10-2002, 20:31
ElCafone
ElCafone is offline
Nah, eigenlijk vind ik het onzin van je vader.
Bedoel maar, al ZOU je lesbisch zijn, wat is dan het probleem?

Ok je bent wel 13, dat zou dan het enige bezwaar zijn in dat geval. Om dan niet bij elkaar te mogen slapen.Maar goed, je BENT het niet eens, dus is het bezwaar gewoon onzin.

Maar goed, je zult er toch op de een of andere manier voor moeten zorgen dat je je vader ervan overtuigd dat het niet zo is.
En zoals eerder is gezegd, een volwassene kan je daar wel bij helpen. Misschien kun je eens met je moeder praten erover? dat die kan helpen? Die zal vast wel weten hoe het is om een hartsvriedin te hebben, zo rond die leeftijd ed....

Trouwens waarom zou je de ouders van die vriendin er niet bij betrekken? ze zijn misschien wel streng, maar die vriendin mag WEL bij jou logeren....

of zie ik het nou zo verkeerd?

Groeten,

Elcafone
Oud 25-10-2002, 20:53
JasmineDePauw
JasmineDePauw is offline
Citaat:
ElCafone schreef:
Nah, eigenlijk vind ik het onzin van je vader.
Bedoel maar, al ZOU je lesbisch zijn, wat is dan het probleem?

Ok je bent wel 13, dat zou dan het enige bezwaar zijn in dat geval. Om dan niet bij elkaar te mogen slapen.Maar goed, je BENT het niet eens, dus is het bezwaar gewoon onzin.

Maar goed, je zult er toch op de een of andere manier voor moeten zorgen dat je je vader ervan overtuigd dat het niet zo is.
En zoals eerder is gezegd, een volwassene kan je daar wel bij helpen. Misschien kun je eens met je moeder praten erover? dat die kan helpen? Die zal vast wel weten hoe het is om een hartsvriedin te hebben, zo rond die leeftijd ed....

Trouwens waarom zou je de ouders van die vriendin er niet bij betrekken? ze zijn misschien wel streng, maar die vriendin mag WEL bij jou logeren....

of zie ik het nou zo verkeerd?

Groeten,

Elcafone
mm mijn moeder vindt hetzelfde als mijn vader, en nee, zij mag ook niet bij mij logeren, ze mag zoveel komen als ze wilt, maar slapen niet... mja... tis best wel kut
Oud 25-10-2002, 21:14
ElCafone
ElCafone is offline
Nou ok, dan mogen jullie HELAAS dus niet bij elkaar slapen.
Probeer er in ieder geval wat aan te doen, met alle eerder genoemde tips?

En anders zul je dat verbod helaas moeten accepteren, ben ik bang. Maar aan de andere kant, de vriendschap zal er niet heel erg onder lijden denk ik. Want je kunt het ook gewoon gezellig maken met z'n tweeen, zonder logeren enzo.

Anyway, veel suc6, ennuh laat het ff weten als je een oplossing hebt gevonden, en zo ja, hoe dan..

Groeten,

Elcafone
Oud 25-10-2002, 21:45
Nakki
Nakki is offline
tip neem een vriendje ofzo en neem hem mee naar huis en pak hem voor het gezicht van je ouders op ze muil...

wedde dat ej pa je nu wel gelooft! suc6!
Ads door Google
Oud 25-10-2002, 21:54
Angeles
Angeles is offline
Waar halen jouw ouders in godsnaam de arrogantie vandaan om min of meer voor jou te bepalen dat je lesbisch bent? Want daar komt het op neer, ze nemen geen genoegen met het feit dat jij zegt dat je niet lesbisch bent.

Okee, ze zijn je ouders en zij bepalen wat er wel of niet gebeurt en of dat meisje mag blijven slapen, daar doe je verder niet veel aan. Hun huis, hun regels, je bent pas dertien en je hebt je er - helaas - maar bij neer te leggen.

Maar de machteloosheid als je ouders allerlei dingen suggereren die helemaal niet waar zijn en je dan ook nog niet eens willen geloven. Wie denken ze wel dat ze zijn? Twee alwetende supermensen of zo? Ja, dáár zou ik me nou wel boos om maken. Dat zij zich iets over mij in mijn hoofd zouden halen wat dus absoluut niet zo is en daar bij blijven, ondanks mijn ontkenningen.

Kunnen haar ouders anders niet met jouw ouders praten, of anders misschien een kennis, een tante of wie dan ook? Want dit is eigenlijk wel heel storend voor jou.

Niet dat lesbisch zijn een schande is, in tegendeel. Maar jouw ouders hoeven niet eventjes voor jou vast te stellen dat je het bent als dat niet waar is.
Oud 25-10-2002, 23:05
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
En als je nou wel lesbisch bent, is dat een probleem dan voor je ouders? Zoja: triest triest triest. Waar maken je ouders je druk om, dat ze jou gewoon rustig laten puberen zoals elk kind. Of jij nou gelukkig wordt met een vent, of met een vrouwtje.... t boeit niets.
__________________
:)
Oud 26-10-2002, 09:34
roosmar
Avatar van roosmar
roosmar is offline
mogen jongens nu dan wel blijven slapen?
__________________
De aarde is rond. Wat het einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin.
Oud 26-10-2002, 10:25
Verwijderd
neem een jongen mee naar huis, en neuk hem voor je ouders z'n gezicht... Kan tot pijnlijke situaties leiden maar ik heb wel een punt...

toch???


Ow, je bent nog maar 13.... dan weet ik t ook nie

Oud 26-10-2002, 11:34
Built to last
Built to last is offline
wat voor stel ***** ouder "beschuldigdt" nou een klein 13 jarig meisje van lesbisch zijn, zeg gewoon tegen hun dat ze even rationeel moeten gaan nadenken..
Oud 26-10-2002, 11:48
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
tjemmig, in welke tijd leven je ouders..?
__________________
Live your Life like you prefer it........
Oud 26-10-2002, 17:02
Angie_
Avatar van Angie_
Angie_ is offline
laat dr ouders denken

bedoel mijn moeder begon laatst ook zomaar over "als je later nou gaat samenwonen met een leuke jongen.. of een meid"

tis waarschijnlijk gewoon gissen

als ben ik het wel eens met het bovenstaande IN WATVOOR TIJDPERK LEVEN ZE

waarom mag ze niet bij jou slapen
ik zie dr eigenlijk alleen maar voordelen in BIJVOORBEELD dat je niet zwanger kan worden
Of uhm
Je leert watechte sex is... Laat eens een jongen kijken (andere topic) *beetje flauw*

stupid people die ouders van jou!
Advertentie
Oud 26-10-2002, 20:15
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
JasmineDePauw schreef:
omdat het de eerste vriendin van mij is waar ik echt heel 'close' mee ben...
Daar is toch niets mis mee, rare ouders heb je dan! Ik bedoel je bent pas 13 een vriendje heb je waarschijnlijk nog niet gehad. Of nu nog gewoon geen behoefte aan natuurlijk! Toen ik 13 was had ik ook nog niet zo'n behoefte aan meisjes -ze zagen me niet eens staan -

Als je ouder bent en je komt met een vriendje thuis dan zullen je ouders het wel merken.
Oud 26-10-2002, 21:08
running spirit
Avatar van running spirit
running spirit is offline
Citaat:
JasmineDePauw schreef:
ik ken sinds een paar maand een meisje, ze is mijn beste vriendin, maar ik ben er totaal niet verliefd op! Nu sprak mijn vader mij onlangs aan, en hij zei: ik denk dat er wat meer is tussen jou en dat meisje... ik weet totaal niet hoe ik ze het moet duidelijkmaken dat er niets is... ze mag ook niet meer blijven slapen of zo...

13 jaaarr?!?!?!

het is al een wonder dat je weet wat het woord lesbisch betekend
__________________
miss_virus and Squall ownz the fokking scholiere site
Oud 26-10-2002, 21:14
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
running spirit schreef:
13 jaaarr?!?!?!

het is al een wonder dat je weet wat het woord lesbisch betekend
Jij vermeld voor het gemak je leeftijd maar niet..

Hey kom op, niet zo neerbuigend tegenover mensen die jonger zijn.. haar ouders weten schijnbaar wel wat het betekend.. en bovendien, de meeste meisjes van 13 jaar gaan zich bezig houden met seksualiteit.. ik snap best waar die ouders t vandaan halen.. maar ze moeten gewoon niet zeiken.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Oud 26-10-2002, 22:30
kleine wicca
kleine wicca is offline
misschien kan je aan je ouders vragen waarom ze denken dat je lesbisch bent.
misschien denken je ouders wel "verkeerd" over lesbisch zijn.
dan kun je ze vertellen dat een vriendin (waar je close mee bent)
heel anders is dan een meisje waar je verliefd op bent.
en als je langzamerhand het gevoel krijgt dat je tóch meer voor haar voelt dan een normale vriendschap, moet je helemaal niet bang zijn voor je gevoelens.
je bent wie je bent, en daar kun je niks aan doen, en trouwens, lesbisch zijn is toch niet gek ofzo????


P.S. vraag je ouders ook waarom je vriendin niet mag blijven logeren, da's toch juist hartstikke gezellig?!

Groetjes van ut zussie van kleine wicca
__________________
SHIT HAPPENS
Oud 26-10-2002, 22:55
Verwijderd
Ach ja, mijn pa dacht al dat ik homo ben, omdat ik nooit met een meisje kom aanzetten .. was ik ook gecharmeerd van

Van die gedachte is hij inmiddels al genezen. Hoe? Gewoon door met hem erover te praten.
Oud 20-06-2003, 13:49
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
running spirit schreef op 26-10-2002 @ 22:08:
13 jaaarr?!?!?!

het is al een wonder dat je weet wat het woord lesbisch betekend
Dat wist ik anders al toen ik 5 was hoor.
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Oud 20-06-2003, 14:12
Phylicia 14
Avatar van Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Je moet een gewoon een liefdesbrief op je kamer legge
Of een papiertje met: I love.... en dan een jongensnaam

Of gewoon een xtje een klasgenootje meenemen die je wel aardig vind..

Kan tog?!

Kzou anders ook nie wete wat je er aan moest doen...

Of een briefje da je zogenaamd heb geschreve over iemand die je leuk vind..

Zovan Joost is egt een lekkerding he?!
__________________
kuzzie..
Oud 20-06-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 26-10-2002 @ 23:55:
Ach ja, mijn pa dacht al dat ik homo ben, omdat ik nooit met een meisje kom aanzetten .. was ik ook gecharmeerd van

Van die gedachte is hij inmiddels al genezen. Hoe? Gewoon door met hem erover te praten.
uh..

*ontdekt dat dit een oud topic is*

Ik denk dat het voor de topicstartster niet zoveel zin heeft om deze open te houden.. 8 maanden geleden, damnz..

Daarom sluit ik 'm
xx
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaisland, aswolkland #1389
Verwijderd
501 25-05-2011 21:01
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] De tweede grote liefde
flyaway
0 13-11-2008 11:11
Verhalen & Gedichten Spel - deel II
Roosje
196 17-05-2005 21:04
Liefde & Relatie meningen homoseksualiteit voor tv programma
r.g.2
82 16-05-2005 12:10
ARTistiek [Photoshop] creatie
light smiley
23 16-08-2004 12:23
Liefde & Relatie Ben ik in een verkeerd lichaam geboren??
logeetje
12 29-02-2004 21:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.