Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2013, 16:50
Obboy
Obboy is offline
Hallo allemaal,

Al een tijdje zit ik met een probleem, voor zover je het althans een probleem wil noemen...
Ik ben sinds 4 maanden verliefd op een jongen van 14. Zelf ben ik een jongen van 22. Iedere dag denk ik aan hem, ik kan hem maar niet uit mijn hoofd zetten! We hebben ook iedere dag contact via Whatsapp.

Hij heeft in de klas gezeten bij mijn zusje die een jaar jonger dan hem is op de basisschool. Ik heb die jongen zelf nog regelmatig les gegeven toen ik nog stage liep voor de PABO in groep 8. Toen waren het gewoon doodnormale verhoudingen. Er waren zeker nooit vreemde abnormale gevoelens. Gewoon zoals het hoorde dus.
Inmiddels zit hij in de 2e klas van de middelbare school. Ik ben in de loop der tijd gaan switchen van opleiding omdat ik iets anders interessanter vond. Dat doe ik nu nog steeds.

Naarmate de tijd verstreek kwam ik hem 5 maanden terug tegen op straat, ik had toen een gezellig gesprek met hem over doorsnee onderwerpen. Ik merkte toen wel dat ik hem toch wel heel leuk vond. Het viel me ook op dat hij ook nogal geďnteresseerd was in mij. Hij vroeg van alles en nog wat.
Na de ontmoeting heeft hij me toegevoegd op MSN en Facebook. Ook via Whatsapp heb ik sindsdien contact met hem. Het werd steeds meer. Nu hebben we iedere dag contact met elkaar op die manier.
We hebben zelfs al een paar keer aan de telefoon met elkaar gehangen, dat waren gesprekken van 2 uur!

Mijn gevoel zegt gewoon dat hij ook verliefd op mij is, maar ik weet niet wat ik ermee aan moet. We zijn zelfs al een dagje gaan winkelen samen in de stad, dat was ook supergezellig.
Ik merk dat hij me steeds aankijkt als hij denkt dat ik het niet zie. We hebben eigenlijk nooit echt over gevoelens gepraat met elkaar, ik durf dat ook niet zo goed om eerlijk te zijn. Ik denk dat dat bij hem ook zo zit.
We hebben met elkaar afgesproken om onze ouders niets te zeggen dat we met elkaar omgaan omdat dat "raar" zou overkomen.
Het liefst zou ik hem omhelzen en knuffelen, ik het voelt gewoon zo aan dat hij dat ook wil.
Ik ben heel erg verliefd op hem. Ik ben gewoon heel veel van hem gaan houden.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2013, 17:37
Verwijderd
Ik zou de persoon uit me hoofd zetten, vind het best wel raar klinken volwassen iemand en een kind
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 18:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat een lastige situatie! Denk dat je het beste in elk geval open kaart kan spelen met hem om te kijken of hij ook echt verliefd is op jou. Dat is het eerlijkst. Het leeftijdsverschil is groot, maar ook weer niet onoverkomelijk. Besef wel dat hij in een heel andere fase van zijn leven zit en kwetsbaarder is, omdat je zijn docent ook bent geweest... Kan me voorstellen dat je hier enorm mee zit, een gemakkelijk succesvolle relatie zul je niet zomaar met hem hebben.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Wat een lastige situatie! Denk dat je het beste in elk geval open kaart kan spelen met hem om te kijken of hij ook echt verliefd is op jou. Dat is het eerlijkst. Het leeftijdsverschil is groot, maar ook weer niet onoverkomelijk. Besef wel dat hij in een heel andere fase van zijn leven zit en kwetsbaarder is, omdat je zijn docent ook bent geweest... Kan me voorstellen dat je hier enorm mee zit, een gemakkelijk succesvolle relatie zul je niet zomaar met hem hebben.
Dit lijkt me een bijzonder slecht plan. Iemand van 14 kan overdonderd raken van een bekentenis van een 22-jarige, dat zo iemand hem leuk vindt. Dan boeit het weinig wie die 22-jarige nou precies is. Ook doordat er eerder een machtspositiesituatie was, kan het gewoon erg doorwerken dat ie denkt 'wauw, vindt híj me leuk?', en dan verliefd worden op dat idee, dat iemand jóu leuk vindt. Ook dat het om twee jongens gaat, kan hierin doorwerken: de 14-jarige is onzeker en 'herkent' niet zomaar andere homojongeren. Een random persoon van 22 die jou toch al leuk vindt, is dan heel erg prima.

TS, als je echt iets om deze jongen geeft en hem bijzonder vindt, dan wacht je minimaal 2 jaar. 14 en 22 gaat momenteel niet. Als jullie samen bijzonder zijn, echte liefde enzovoorts, dan kan het ook nog wel even wachten. ik kan me zo voorstellen dat ouders van een 14-jarige het niet pikken als een voormalig docent (want dat was je, ook al was je stagiair) een relatie met hun zoon aangaat. En staan zij er niet achter, dan riskeer je een hele hoop.

Persoonlijk vind ik het gek dat je zegt dat je al van hem houdt. Je had er ook beter aan gedaan niet zoveel contact via whatsapp met hem te hebben, dan wist je prima welke kant het op ging. Ook vind ik het gek dat je met hem afspreekt dat jullie beide niks aan jullie ouders zeggen. JIj hebt hierin vrij weinig te verliezen, jouw ouders hebben er niks mee te maken. Maar je zorgt er wel voor dat hij ook niks tegen zijn ouders zegt, alsof je iets te verbergen hebt. Je bent al langer rekening aan het houden met wat er zou kunnen gebeuren en je doet het jezelf aan gevoelens voor hem te ontwikkelen, maar het is ook gewoon nu al niet meer 'netjes', wat je doet, zorgen dat híj het contact ook verbergt. Het scheelt in de praktijk vrij weinig want ze zullen niet weten wat hun zoon de hele dag doet of wie hij spreekt, maar je begint nú al met de boel verzekeren.

Dus wacht (of zie overal vanaf), en beperk momenteel het contact.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 20:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, maar ik bedoelde het ook andersom, je zou eerst moeten weten of hij jou ook echt leuk vindt. Ik verwoordde het verkeerd. Maar twee jaar wachten lijkt mij zeker ook het beste ja.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 20:39
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Wat Lusi zegt ja. Een leeftijdsverschil van 8 jaar is al al aardig veel en helemaal tussen een 14- en een 22- jarige. Dus zet je verliefdheid maar in de koelkast en bouw het contact maar af. Dat lijkt me gezonder voor jullie allebei.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 23:09
cCcOmeglecCc
Avatar van cCcOmeglecCc
cCcOmeglecCc is offline
Beetje afwachten, nu klinkt de leeftijdsverschil best hoog.. maar hoe ouder hou minder erg het klinkt
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 17:48
Heer Wil
Heer Wil is offline
Denken jullie nou serieus dat het mogelijk is om even twee jaar te wachten en het dan pas te vertellen? Of je vertelt het nu, wat totaal geeen zin heeft. Of je wacht twee jaar, waardoor het echt zo iets is van ik zit al twee jaar op een relatie te wachten, dan moeten je verwachtingen wel zo hooog zijn dat het altijd zal tegenvallen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Denken jullie nou serieus dat het mogelijk is om even twee jaar te wachten en het dan pas te vertellen? Of je vertelt het nu, wat totaal geeen zin heeft. Of je wacht twee jaar, waardoor het echt zo iets is van ik zit al twee jaar op een relatie te wachten, dan moeten je verwachtingen wel zo hooog zijn dat het altijd zal tegenvallen.
Ja hoor, het is mogelijk in het geval van Echte Liefde (en hierbij doel ik dus op een ultieme klik, niet op 'the one'). Ik acht de kans ook bijzonder klein dat daar sprake van is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 15:39
Heer Wil
Heer Wil is offline
Als je er serieus iets in ziet, wacht dan twee jaar, als je hem liever uit je hoofd zet of nieuwsgierig bent wat hij ervan vindt, vraag het dan. Als je hem namelijk uit je hoofd wilt zetten helpt het altijd goed om te worden afgewezen, daar kunnen mensen zo slecht tegen dat ze boos worden in plaats van verliefd blijven.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 17:28
TheNoodle
TheNoodle is offline
Denk je dat hij weet wat te zeggen als je hem vraagt naar zijn gevoel? Ik denk dat hij wegrent! Ik zou er gewoon mee kappen. Er zijn genoeg vissen in de zee van je eigen leeftijd of ouder dan 18!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik snap hem niet echt?
Sennax33
5 21-03-2015 05:53
De Kantine de leeftijd 14
Bongalientje
85 01-04-2007 21:47
Seksualiteit homo? of niet ?
mike023
26 06-06-2006 18:09
Liefde & Relatie Leeftijdsverschillen voor een relatie?
xxlalalaxx
81 24-01-2005 13:02
Liefde & Relatie leeftijdsverschil......
Chicky-1990
145 19-01-2004 11:08
Liefde & Relatie Verliefd op mijn leraar
Jim+AnnaFan
26 29-03-2003 23:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.