Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2011, 20:10
Juultjeh
Avatar van Juultjeh
Juultjeh is offline
Hoi,
ik moet over een tijdje een profiel kiezen want ik zit in 3vwo
Ik wil graag tandheelkunde gaan doen en daar heb je N&G voor nodig geloof ik.
Het probleem is dat je daarvoor voldoende voor wiskunde moet staan en daar sta ik een 4 op en dat haal ik dus echt nooit meer op. Ik ben wel goed in biologie, geschiedenis en aardrijkskunde. Ik denk dat ik dan maar E&M moet kiezen door die 4 van wis alleen ik wil echt tandarts worden. Weet iemand of ik ook tandheelkunde kan doen met E&M of dat ik misschien tog nog N&G kan doen? Ik vind het allemaal zo raar...
Groetjees,
Juultjeh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2011, 20:21
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Heb je er niet toevallig ook nog natuurkunde voor nodig?

En als je geen wiskunde B aankan... (want dat lijkt me niet) tja, dan wil ik nog niet over natuur/scheikunde beginnen, maar dan dénk ik niet dat het je gaat lukken. Het wordt echt wel moeilijker en 'inzichtelijker', in de bovenbouw. Zelfs als je een zes staat is wiskunde B vaak nog te hoog gegrepen.

Oftewel: eigenlijk denk ik dat je beter een ander doel gaat stellen. Je kan het natuurlijk proberen, als je toegelaten wordt tot een N-profiel (en check dan meteen even dat natuurkunde), maar ik denk dat de kans vrij groot is dat je af zult (moeten) haken.

Maar als je voornamelijk goed bent in ak/geschiedenis/biologie, is het ook leuker om die richting op te gaan (meer alfa, dus). Want iets doen wat je net-aan kan (of net niet) en waar je nooit echt goed in kan worden, daar word je over het algemeen óók niet gelukkig van. Er zijn vast nog een boel leuke vakken, ook al betalen ze niet allemaal zo goed. Rond jouw leeftijd (hé, da's niet zo lang terug, maar het heeft ook iets te maken met 'help ik moet nu echt nadenken over mijn studie' had ik ook geen idee, en nu weet ik al veel beter wat ik kan/wil, tenzij natuurkunde dwars gaat liggen, maar ook dán zal ik vast nog wel wat vinden. Er is zoveel. [: )
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 20:58
Juultjeh
Avatar van Juultjeh
Juultjeh is offline
Uhm, op natuurkunde sta ik nu een 5,3. het was eerst een 6 maar omdat ik 1 prw zo verknalt heb (electriciteit, shit-hoofdstuk) is het dus best wel gezakt. Op scheikunde sta ik nu een 6 en op ak een 8,1. Maar als ik op wiskunde dit hoofdstuk een voldoende haal sta ik ongeveer 4,5. Mijn pa zegt dat je met tandarts vooral met je handen werkt en ik ben best goed in dingen maken, handarbeid enzo. Maar mijn pa kraamt wel vaker onzin uit.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 21:11
roodvogeltje
Avatar van roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Kan je niet ook NG kiezen met wiskunde A ? Want als je wel mee kunt komen met A is dat misschien een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 21:15
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Maar ik stond voor natuurkunde een negen (einde derde, zonder enige moeite) en ik moet nu moeite doen om een zes te halen (vijfde klas). Dus ook qua natuurkunde denk ik niet dat het 'm wordt. Natuurkunde wordt ook veel meer 'bèta' en minder verhaaltjes en meer inzicht.

En wiskunde A zal waarschijnlijk al moeilijk worden. Het kon iig wel, ik heb één iemand in de klas die (vanwege overstappen oid, ik weet niet hoe het precies zit) nog nét een 'oud' profiel heeft en daardoor natuurkunde met wiskunde A, alleen weet ik niet of het nu nog kan, volgens mij niet namelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 21:42
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Maar ik stond voor natuurkunde een negen (einde derde, zonder enige moeite) en ik moet nu moeite doen om een zes te halen (vijfde klas). Dus ook qua natuurkunde denk ik niet dat het 'm wordt. Natuurkunde wordt ook veel meer 'bèta' en minder verhaaltjes en meer inzicht.
Dat verschilt per persoon want ik stond in klas 3 een 6 en in klas 6 nu een 7.4.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 21:46
roodvogeltje
Avatar van roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Citaat:
Maar ik stond voor natuurkunde een negen (einde derde, zonder enige moeite) en ik moet nu moeite doen om een zes te halen (vijfde klas). Dus ook qua natuurkunde denk ik niet dat het 'm wordt. Natuurkunde wordt ook veel meer 'bèta' en minder verhaaltjes en meer inzicht.

En wiskunde A zal waarschijnlijk al moeilijk worden. Het kon iig wel, ik heb één iemand in de klas die (vanwege overstappen oid, ik weet niet hoe het precies zit) nog nét een 'oud' profiel heeft en daardoor natuurkunde met wiskunde A, alleen weet ik niet of het nu nog kan, volgens mij niet namelijk.
Dat verschilt per school dus denk ik. Ik ben nu ook bezig met de profielkeuze, en ik ben van plan NG met bio, scheikunde, aardijkskunde, NLT en wiskunde A te nemen. Je hoeft bij ons dus geen natuurkunde en wiskunde A, (mijn redding, ben d'r niet echt goed in.)maar zoals ik al zei, dat verschilt, en zo te horen kan dat bij haar niet.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 15:58
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Dat verschilt per persoon want ik stond in klas 3 een 6 en in klas 6 nu een 7.4.
Dat verschilt inderdaad van persoon tot persoon, want in de 3e stond ik een 7 en nu in de 4e een 8,6
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 18:20
Juultjeh
Avatar van Juultjeh
Juultjeh is offline
Heb op sites enzo rondgekeken en op dedecaan.net/com(?). Wat blijkt, op onze school hoef je geen natuurkunde te doen met N&G maar wel natuurwetenschappen, is dat het zelfde of iets anders?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profiel kiezen
Goudvis69
5 21-01-2017 21:23
Studeren Welk profiel kies/koos jij en waarom?
faithfully
53 22-05-2011 18:14
Studeren Profiel kiezen :s
Verwijderd
15 13-10-2010 14:04
Studeren Profiel kiezen
Emma2812
16 21-01-2009 08:20
Studeren profiel kiezen...
{~boerekool~}
22 31-05-2006 16:15
Algemene schoolzaken profiel kiezen voor havo..
Marloutjuh
26 21-02-2003 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.