Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2006, 16:52
Mackan
Mackan is offline
Ik kreeg vandaag een prachtige kamer aangeboden in Oud Zuid. Er is echter één probleem; ik huur het van een meisje dat er als alles goed gaat, voor altijd uit gaat. Wel houdt ze haar kamer aan, omdat ze niet zeker weet of ze ooit nog terug wil komen. Tot zover geen probleem lijkt me. Alleen, zij huurt de kamer weer van een particuliere eigenaar. De vraag is dus, of ik de kamer van haar kan huren, terwijl zij hem weer huurt van haar huurbaas. De huurbaas vindt het overigens prima wanneer ik de woning zou betrekken. Ik word echter geen direct huurder, dat blijft dat meisje!
Heeft iemand enig idee hoe dit zit met studiefinanciering e.d.? En is het illegaal wat ik doe? Bedankt alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2006, 17:54
Verwijderd
Je kunt toch een onderhuurcontract maken oid...? Of een contract waar in staat dat jij er weer uit gaat zodra dat meisje er weer in wil ofzo?

Om uitwonende studiefinanciering te ontvangen moet je je inschrijven bij de gemeente. En om je in te kunnen schrijven bij de gemeente moet je een bewijs hebben dat je de woning huurt ed (een contract dus).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 18:25
Mackan
Mackan is offline
Wat dus in principe inhoudt, dat wanneer ik samen met het meisje waarvan ik de kamer huur, een contract opstel, en dit laat zien aan de gemeente wanneer ik me inschrijf?

(wat er dus op neerkomt dat ik gewoon van die kamer gebruik kan maken?)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 18:34
Verwijderd
Je moet dan, lijkt mij, samen met de officiële verhuurder (de eigenaar dus) een contract opstellen. Dat meisje kan zoveel vinden, maar de eigenaar moet het goed vinden en akkoord gaan enz. ook naar de gemeente toe. Anders zou het ook bij onderverhuur werken waarbij de eigenaar niet akkoord gaat of van niets weet en dat is natuurlijk niet het geval.

Maar goed, misschien kan iemand als nare man je er meer over vertellen. En anders zou je misschien de gemeente of desnoods de IB-Groep (maar ik betwijfel of die het weten) kunnen bellen om te vragen of ze daar weten wat de mogelijkheden zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 21:16
Orpa
Orpa is offline
Even opmerking tussendoor (ik heb er verder geen verstand van)

Ik zou ZEKER in een contract laten zetten dat ze het 1 à 2 maanden van te voren laat weten als ze weer die kamer in wil. Dat het niet zo is dat haar vriendje het uitmaakt (of haar huurcontract niet word verlengt, of weet ik veel wat) ze je belt met de mededeling dat ze morgen haar kamer terug wil...

(en alsjeblieft, ga er niet vanuit dat het toch niet gebeurd. Je zal een slechte treffen)
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 21:44
Mackan
Mackan is offline
Ja, dat had ik mezelf ook al bedacht ja! Dat moet goed en duidelijk in het contract worden opgenomen. Iemand die misschien de gouden oplossing heeft omtrent mijn probleem? Ik ben namelijk ontzettend benieuwd of het (legaal) kan.
Thanks!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 22:11
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat onderverhuren illegaal is... Kun je er verder geen prob's krijgen?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 23:03
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Onderhuur is in principe legaal, ik huur bij een bedrijf wat 1280 kamers bezit, en daar kan het ook.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 00:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-03-2006 @ 23:11 :
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat onderverhuren illegaal is... Kun je er verder geen prob's krijgen?
Onderhuur is alleen niet toegestaan als het gebeurt zonder toestemming van de huiseigenaar. Veel huiseigenaren (verhuurders) verbieden het ook expliciet in hun contracten.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 00:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mackan schreef op 26-03-2006 @ 22:44 :
Ja, dat had ik mezelf ook al bedacht ja! Dat moet goed en duidelijk in het contract worden opgenomen. Iemand die misschien de gouden oplossing heeft omtrent mijn probleem? Ik ben namelijk ontzettend benieuwd of het (legaal) kan.
Pfff, zo moeilijk is dat toch niet? Er wordt een contract opgesteld met betrekking tot de onderhuur. Je laat het onderhuurcontract na een vooraf bepaalde tijd overgaan in een huurcontract en je biedt de originele huurder de mogelijkheid een einde te maken aan de onderhuurovereenkomst gedurende de periode van onderhuur met inachtneming van een notificatietermijn van bijvoorbeeld een maand. Verder kan het waarschijnlijk gewoon een standaard onderhuurcontract worden, met daarin de gebruikelijke zaken zoals huurprijs, gw&l regelingen et cetera. Maar dat kan zij met de huisbaas regelen.

Zo zit je niet eindeloos in onderhuur en heeft het meisje waar je het over hebt toch nog een bepaalde overbruggingsperiode waarin ze kan terugkomen op haar beslissing.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 12:34
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik zou eerlijk gezegd niet onderhuren, op deze manier. tenminste, niet als je er permanent wil wonen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 14:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-03-2006 @ 13:34 :
ik zou eerlijk gezegd niet onderhuren, op deze manier. tenminste, niet als je er permanent wil wonen.
Nee, dat is dan ook het principe van onderhuur. Maar vaak moet je genoegen nemen met tijdelijke kamers, dat is de realiteit. En dan vind ik dit best een redelijke deal, aangezien je best kans hebt de kamer langdurig te mogen bewonen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 14:16
Mackan
Mackan is offline
De kans dat ik lang in de kamer/ huis kan blijven is inderdaad groot, aangezien ze samen gaat wonen met d'r vriend. En ik mag hopen dat de relatie toch nog even een paar jaar stand houdt. Maar wanneer ik alle reacties even lees, moet ik (of zij) samen met de oorspronkelijke verhuurder een huurcontract opstellen, met daarin in clausule dat zij er weer in kan zodra ze dat wil (waarbij paar maanden speling moet zijn natuurlijk ivm ons). Vervolgens laat ik dit contract zien bij de gemeente Amsterdam, en klaas is kees?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 14:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mackan schreef op 28-03-2006 @ 15:16 :
De kans dat ik lang in de kamer/ huis kan blijven is inderdaad groot, aangezien ze samen gaat wonen met d'r vriend. En ik mag hopen dat de relatie toch nog even een paar jaar stand houdt. Maar wanneer ik alle reacties even lees, moet ik (of zij) samen met de oorspronkelijke verhuurder een huurcontract opstellen, met daarin in clausule dat zij er weer in kan zodra ze dat wil (waarbij paar maanden speling moet zijn natuurlijk ivm ons). Vervolgens laat ik dit contract zien bij de gemeente Amsterdam, en klaas is kees?
Zij moet het regelen met de oorspronkelijke verhuurder en jij moet het contract tekenen. Jij moet haar in principe ook de huur betalen, maar ik denk dat het niet zo'n probleem is om het anders te regelen, maar zij is wel verantwoordelijk naar de verhuurder toe voor jouw gedragingen gedurende de looptijd van het onderhuurcontract.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 14:59
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als de huurbaas het oké vindt, is er geen probleem.

Ik zou een standaard contract van internet halen en dat eventueel wat aanpassen. In ieder geval een opzegtermijn voor beiden (dus ook voor het meisje).

Vraag ook de huurvoorwaarden op bij de huisbaas. Zodat je geen dingen doet, die je huurbaas niet wilt hebben.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Uitzetten van huurder
Verwijderd
11 13-05-2008 19:35
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #115
Heksjuh
495 09-12-2007 18:03
Lifestyle Vandaag
poirot
500 15-03-2007 13:53
Werk, Geld & Recht Bouw je als onderhuurder (legaal)huurrechten op?
Verwijderd
27 22-04-2005 21:40
Psychologie M'n pa is een lul.
Jessy
35 29-03-2005 13:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (klote ministers) - niet meer in onderhuur
Fame
15 01-07-2002 21:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.