Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2009, 16:22
Annemein
Annemein is offline
Hoii!

Ik ben hier nu al een tijdje aan het lezen en nu heb ik maar een account aangemaakt want ik heb een vraagje... ik zit nu op de havo en ik heb voor het vak documentaire maken gekozen. Ik vind het heel interessant. maar nu moet ik dus zelf ook een documentaire maken. Ik weet alleen geen onderwerp. De techniek kan ik wel een beetje... Weten jullie misschien nog een leuk onderwerp? Of waar ik inspiratie vandaan kan halen? Waar halen jullie inspiratie vandaan? Miscchien nog tips van documentaires die ik moet zien?

alvast bedankt.

Ik zal dit topic in de gaten houden..

Annemein.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2009, 16:42
Verwijderd
Het lijkt me vrij voor de hand liggend dat je iets moet kiezen waar jijzelf affiniteit mee hebt. Vrij futiel dan om om andermans interesses te vragen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 19:19
Annemein
Annemein is offline
Onze docent heeft ons al een paar documentaires laten zien enzo.. alleen ik vind het moeilijk om een uitindleijk onderwerp te bedenken... Ik weet niet hoe ik hier op moet komen, waar ik mijn inspiratie vandaan moet halen.. Dat bedoel ik. Hopelijk is dit duidelijker!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 19:36
PV
PV is offline
lees wat kranten door, dan kom je onderwerpen genoeg tegen. of bekijk je school met andere ogen, kijk wat daar voor onderwerpen spelen. iets met alcohol, spijbelen, probleemjongeren, etc
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:40
Verwijderd
Je ligt erbij als een dooie muis
Het paringsproces van Mongoolse gerbils door de jaren heen


(Als je niks weet kun je misschien beter geen documentairemaakster worden, want de beste documentaires worden gemaakt door mensen die vanuit hun ziel een onderwerp proberen te belichten en echt een boodschap willen overbrengen. Als je lukraak een onderwerp kiest na een hoop denkwerk, denk ik niet dat het echt overtuigend gebracht kan worden.)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 23:51
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Wij kunnen idd moeilijk een onderwerp voor je verzinnen...

Wat houd je bezig? Vind je bepaalde dingen slecht geregeld op school, film dat dan, interview docenten, leerlingen, oudleerlingen...

Ben je geïnteresseerd in mode, ga dan langs bij een ontwerper, volg zijn/haar proces.
Ben je geïnteresseerd in psycholgie en kinderen, film dan bijvoorbeeld kinderen met ADHD.

Er moet toch wel iets zijn dat je leuk vindt... Wat wil je later worden? Of welke richting wil je op... Misschien dat je daar iets mee kunt doen.
__________________
Neti gaat studeren <3

Laatst gewijzigd op 25-09-2009 om 19:39. Reden: dt-fout :|
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 15:26
ganralph
ganralph is offline
de kracht van goede documentairemakers zit er gedeeltelijk in dat ze van iets kleins een boeiende docu kunnen maken. documentaires over grote onderwerpen vallen eerder tegen omdat ze grote verwachtingen scheppen.

kijk nu gewoon om je heen:
- wat maakt de straat waar je woont boeiend, of niet;
- heb je interessante/opmerkelijke buren;
- ga op de stoep zetten en interview een hele dag lang alle krantenbezorgers en postbodes die je ziet;

ga niet op zoek naar een onderwerp, pak gewoon een onderwerp en "dwing" je zelf om daar een leuke film over te maken. een goeie documentairemaker kan een interessante film maken over de stoel waar je nu op zit, of de deurbel bij je voordeur. kies iets triviaals, dan straal je meteen een soort lef uit.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 16:10
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Je ligt erbij als een dooie muis
Het paringsproces van Mongoolse gerbils door de jaren heen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 15:00
Annemein
Annemein is offline
Bedankt voor de tips. Het is inderdaad zo dat ik meteen veel te groot wil denk ik... heb nu al een paar onderwerpen ook zoals een snackbar.

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me.
Verwijderd
500 11-02-2013 11:28
Drugs & Alcohol StichtingOPEN LSD filmavond: Alkmaar (15-03-’10) en Groningen (26-03-’10)
stichtingOPEN
10 17-03-2010 19:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het veiligheidshek
Verwijderd
134 06-12-2004 20:57
ARTistiek documentaire beelden
Tom Violence
12 21-05-2004 14:41
Films, TV & Radio Laatste film die je gezien hebt en wat vond je ervan?
Verwijderd
499 18-08-2003 11:55
Films, TV & Radio Enquête over films
Balance
31 06-12-2002 16:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.