Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 07:52
Verwijderd
Staphorst is een beetje de proeftuin voor streng christelijk nederland.
Best vertederend allemaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 13:07
juno
Avatar van juno
juno is offline
Als ze iets dergelijks willen invoeren zal de term vloeken wel behoorlijk gedefinieerd moeten worden. Wat is vloeken? En wat is grof taalgebruik, wat is schelden? Wat mag wel en wat mag niet?

Ik zie het al voor me dat in die APV als bijlage een alfabetische lijst wordt opgenomen van alle uitlatingen die in de ogen van de Staphorster bestuurders godslasterlijk zijn. En dat agenten die hele lijst uit hun hoofd moeten leren, want als ze in het openbaar een item op de gewraakte lijst horen, of aangeplakt dan wel geschreven zien staan, moeten ze direct in actie kunnen komen zonder de lijst erop na te hoeven slaan.

Satphorster dienders hebben alsdus de grootste menselijke dictionnaire aan vloeken onder de pet zitten. In zes talen, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Gelukkig is dat in Helmond niet van kracht. Ik zou binnen een dag failliet zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 12:46
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
juno schreef op 25-03-2005 @ 14:07 :
Als ze iets dergelijks willen invoeren zal de term vloeken wel behoorlijk gedefinieerd moeten worden. Wat is vloeken? En wat is grof taalgebruik, wat is schelden? Wat mag wel en wat mag niet?

Ik zie het al voor me dat in die APV als bijlage een alfabetische lijst wordt opgenomen van alle uitlatingen die in de ogen van de Staphorster bestuurders godslasterlijk zijn. En dat agenten die hele lijst uit hun hoofd moeten leren, want als ze in het openbaar een item op de gewraakte lijst horen, of aangeplakt dan wel geschreven zien staan, moeten ze direct in actie kunnen komen zonder de lijst erop na te hoeven slaan.

Satphorster dienders hebben alsdus de grootste menselijke dictionnaire aan vloeken onder de pet zitten. In zes talen, natuurlijk.
Het is waarschijnlijk niet meer dan een symbolische regel.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 12:48
Verwijderd
Dat staat in een van de eerste posts al. Kan men hier neit lezen ??
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 12:49
juno
Avatar van juno
juno is offline
Joh, je méént het niet....kom ik daar met mijn adviezen voor een goede en behoorlijk te handhaven lagere wetgeving...

krijgen overtreders dan ook symbolische straffen? drie weesgegroetjes en een onze vader per vloek? Ter plekke reciteren en zonder fouten.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:49
Verwijderd
Wat een onzin.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ga je nog stemmen voor de provincie?
MH
235 20-03-2007 21:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.