Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2005, 17:40
Verwijderd
Ik heb de laatste weken te veel geblowd; meerdere keren per dag dagelijks blowen. Ik ben eigelijk van plan om te stoppen, of in ieder geval te minderen, maar ik weet niet of ik het wel kan/wil.

Ik wil het aan de ene kant wel omdat binnen 10 dagen al m'n loon op is aan wiet en shag, maar aan de andere kant blijft een jointje relaxt.

Nu is mijn vraag eigelijk aan mensen die gestopt zijn of hun het echt moeilìjk vonden want ik heb geen idee wat ik kan verwachten, en ik heb zo'n gevoel dat ik na een paar dagen niet blowen super snel geïrriteerd raak.

Ervaringen iemand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2005, 17:43
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Wat rook je zoal op een dag? Inclusief tabak ed. Rook je ook sigaretten?
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Vanima Estel schreef op 11-08-2005 @ 18:43 :
Wat rook je zoal op een dag? Inclusief tabak ed. Rook je ook sigaretten?
Ik doe ongeveer 2 tot 3 dagen met m'n shag en dagelijks rook ik met een paar vrienden 23 euro of meer aan wiet weg zo'n beetje.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 17:58
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
THC blijft vrij lang in je lichaam aanwezig.

Daarnaast rook je tabak. Dat is waarschijnlijk waar je aan verslaafd bent. Kijk op het L&G forum voor tips mbt stoppen met roken.

Citaat:
zo'n gevoel dat ik na een paar dagen niet blowen super snel geïrriteerd raak.
Dit is een verschijnsel van nicotine-verslaving / minder dopamine, maar ik neem aan dat je blijft roken wanneer je niet blowt en dat maakt deze opmerking van mij twijfelachtig.

Het is nuttig om een doel met grenzen te stellen. Wat wil je nu echt en waarom? Waarom gebruik je wiet? Hoe zou jij je leven voorstellen zonder wiet? Wil je ook stoppen met roken? Wat gaan de implicaties zijn? Stop je dan ook met blowen? Minder je? Ga je een andere methode dan de combinatie wiet + tabak gebruiken om wiet te nuttigen?

Je zou ook even kunnen kijken op drugsinfoteam.nl of een andere website voor info mbt stoppen met blowen.

Ik heb tijden gehad waarin ik veel blowde en ik was toen enkel emotioneel verslaafd; niet lichamelijk. Laat ik het zo stellen: een sigaret mis ik stukken meer op emotioneel niveau. Toen ik gestopt was met roken heeft de wiet me uiteindelijk weer aan het roken geholpen. Dat zuigt, dus ik koop binnenkort een bong (op de lange duur ook goedkoper)...
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 17:59
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
de eerste 4 dagen zijn kut, maar daarna mis je 't niet eens... of nou ja, iig, merk je dat je actiever wordt en meer zin in dingen krijgt.
alleen met 't ruiken van die heerlijke geur ga je snel de mist in als je niet uitkijkt.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 11-08-2005 @ 18:59 :
gheh, herkenning.

de eerste 4 dagen zijn kut, maar daarna mis je 't niet eens... of nou ja, iig, merk je dat je actiever wordt.
alleen met 't ruiken van die heerlijke geur ga je snel de mist in als je niet uitkijkt.
Ja de rest van m'n vrienden wil dus wel door gaan, op 2 na ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 18:01
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
gewoon iets afspreken... dat ze hem niet meer aanbieden oid.
(maar niet op zo'n manier van: als je 'm aanneemt, krijgen we 50 eypo, want dan worden 't etterbakken. )
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 11-08-2005 @ 19:01 :
gewoon iets afspreken... dat ze hem niet meer aanbieden oid.
(maar niet op zo'n manier van: als je 'm aanneemt, krijgen we 50 eypo, want dan worden 't etterbakken. )
Maja dan zeg je zo van 'ik ga stoppen met blowen' en dan zegt je maat 'oh relax ik heb nog hasj over'.

Natuurlijk voor de grap (ook al gaat z'n hasj wel kort vanavond; of'k nou stop of niet) en ik had al meteen van 'kut was ik morgen maar gestopt dan had'k die hasj nog kunnen roken' (loze gedachte maar ja ). Naja ik kijk wel hopen dat'k vanavond door kom.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 18:09
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Ja, daar moet je zelf doorheen.
Opzich is 't grootste struikelblok wel het uit gewoonte aannemen van zo'n jaap, als 'ie rond gaat in de groep.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 11-08-2005 @ 19:09 :
Ja, daar moet je zelf doorheen.
Opzich is 't grootste struikelblok wel het uit gewoonte aannemen van zo'n jaap, als 'ie rond gaat in de groep.
Ja en zo van '1 hijsje dan' zal ook niet echt relaxt zijn aangezien ik dan na een tijdje toch weer stoned daar zit.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 18:11
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Precies. Moet je sowieso niet doen; je hebt al trek en na zo'n hijsje al helemaal. "Ja, ik heb net toch al 'n haaltje genomen, nu maakt het toch niet meer uit."
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 11-08-2005 @ 19:11 :
Moet je sowieso niet doen; je hebt al trek en na zo'n hijsje al helemaal. "Ja, ik heb net toch al 'n haaltje genomen, nu maakt het toch niet meer uit."
Lol doet me denken aan gister, een knakker ging gisteravond voor ons halen en die mocht niet meer blowen omdat hij onder een bepaalde instelling valt die zijn kamer betaalt, en hij had de regels overtreden en nu moest hij een test doen of er THC in zijn urine zou zitten en als dat zo was moest 'ie zijn huis uit dus hij kon écht niet mee roken.

Vervolgens draaien we er een 'ja pass hem naar mij, ik heb gisteravond ook nog geblowd dus dan kan ik nu net zo goed ook even mee roken, dat maakt dan toch niet zoveel uit'.

Hoop voor hem dat het liters water drinken lukt, want anders moet 'ie z'n huis uit.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 18:23
Verwijderd
Ik heb echt een stoned jaar achter de rug, dag in dag uit jointje...
Ben eind april volledig gestopt om mij wat helder te kunnen voorbereiden op mijn examens.
Eén van de redenen was dat ik fucking veel geheugenverlies begon te lijden. Gewoon stomme dingen niet meer weten (wat ik de avond ervoor had gegeten e.d.). Daarbij vond mijn vriendin dat ik veel sneller geïrriteerd was, opvliegender. Wat trouwens wel volledig klopte als ik erop terugkijk.
Laatste argument was eigenlijk dat ik er op het laatst totaal niets meer aan had. Geen lachbuien, geen diepzinnige gesprekken (alhoewel dat altijd al wel relatief was ). Het was eigenlijk gewoon een roes zonder meer.
Meeste van mijn maten zijn niet gestopt dus dat was soms wel lastig, maar uiteindelijk probleemloos volgehouden (wat in mijn ogen ook bewijst dat geestelijke afhankelijkheid heel persoonsgebonden is).
Tegenwoordig rook ik eigenlijk enkel nog af en toe en dat maakt het veel relaxter...
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 18:23
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Dan ben je er ook echt slecht aan toe, als je toch blijft jengelen om 'n joint terwijl 't je je woning kan kosten.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 18:40
wann
Avatar van wann
wann is offline
Voor mij is het niet echt zo'n probleem kan ik uit ervaring zeggen, nu ik er even over nadenk.

Het is wel weer zo dat ik dan niet jaren achter elkaar dagelijks high ben geworden maar maanden, maar als ik het toen tijdelijk 'moest' opgeven ging dat me gemakkelijk af. Ik ben nooit geestelijk verslaafd geraakt (in de zin van dat je niet meer correct kunt functioneren als je ermee stopt) maar ik raakte wel gewend aan elke dag high zijn; als ik dan stopte merk ik dat ik me wel eens afvraag hoe ik de dag zal doorbrengen en hoe ik dat de afgelopen tijd eigenlijk had gedaan, maar dat is gemakkelijk verholpen door iets te doen te zoeken. Na bijvoorbeeld een week niet meer high worden was die gewendheid alweer verdwenen.

Verder heb ik het ook nooit moeilijk gevonden om een hijs af te slaan als ik wist dat het niet het juiste moment ervoor was, dus prioriteiten stellen kon ik nog steeds.

Al met al zou ik zeggen dat het me redelijk makkelijk afgaat. Maar we zullen zien, over een week of 3 ongeveer zal ik misschien weer eens pauzeren om te zien of de studie zonder permafriedheid wat anders eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 19:47
DZG
DZG is offline
Nou, ik heb zelf 9 jaar lang dagelijks geblowd..
laatste half jaar rookte ik bijna 5 gram op 1 avond weg
en begon er echt para van te worden..

Nu een maand of 4 geleden, dacht ik ineens, waar de fok ben ik eigenlijk mee bezig? ik ken mezelf amper..
Toen van de 1 op de andere dag gestopt, en moet wel toegeven dat de drang om toch een jointje te roken fokking groot was, maar dat is kwestie van wilskracht en afleiding zoeken.
Heb altijd het idee gehad toen ik nog blowde dat ik een kutavond zou hebben als ik niet zou smoken, maar als ik nu naar de afgelopen maanden kijk, ik voel me zooooo gruwelijk goed! en dat valt niet alleen mezelf op, maar ook mensen in mijn omgeving merken die shit op, van "ziet er gezond uit man" dat ik bijv niet meer zo gruwelijk wit kijk als ik eerst altijd deed.
Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is, dat ik nu eigenlijk alleen vrienden heb die blowen..
Opzich niet zo'n probleem, maar het maakt het er wel moeilijker op..
Maar al met al, ben ik zeer tevreden dat ik toen die keuze heb gemaakt!

Weet nu pas eigenlijk hoe & wie ik ben (en dat voor iemand van 21 )

En mensen claimen wel te beweren dat wiet niet verslavend is... fok dat! want ik weet wel beter, als je die shit dagelijks rookt, dan is het zeker wel verslavend! Je voelt je gewoon afhankelijk ervan...

Hoop dat je iets aan mijn verhaaltje hebt gast!
Suc6 ermee in ieder geval

DieZiekeGast
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 09:37
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Spare schreef op 11-08-2005 @ 19:23 :
Gewoon stomme dingen niet meer weten (wat ik de avond ervoor had gegeten e.d.).
Wat maakt dat nou uit? Ik weet nog dat ik gisteren shoarma, pizza en frites heb gegeten (niet in die volgorde), maar of ik daar wat aan heb?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:35
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Weet nu pas eigenlijk hoe & wie ik ben (en dat voor iemand van 21 )
Valt wel mee lijkt me zo hoor.
De meeste mensen blijven hier tot ver in hun leven over piekeren als ze pech hebben.

Citaat:
En mensen claimen wel te beweren dat wiet niet verslavend is... fok dat!
Dat heb ik persoonlijk nog nooit iemand horen beweren.
Besides, het "verslavende" effect als proces in de hersenen is aan te tonen, dus waarom jezelf zo opnaaien?

Citaat:
want ik weet wel beter, als je die shit dagelijks rookt, dan is het zeker wel verslavend! Je voelt je gewoon afhankelijk ervan...
Nee, JIJ voelt je er afhankelijk van.
Dit forum zit vol met gasten die zichzelf prima onder controle hebben. Die realiteit en waan van elkaar kunnen scheiden., alert zijn op hun uitgaven- en gebruikpatroon en zich bewust zijn van hun afhankelijkheid.
Ik zal niet ontkennen dat er zat mensen zijn waar dat nieyt voor opgaat, maar jezelf tot "de norm" bombarderen vereist toch echt wel een betere argumentatie.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2005, 21:35
DZG
DZG is offline
al een update na 11 dagen Mortification ?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:51
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik ben op m'n 16e ooit eens een keer uit nieuwschierigheid gaan blowen. Ik was kankerstoned en daarna heb ik het iets van 2 maanden niet gedaan ofzo. Toen nog een keer en een maand later nog een keer enz enz enz. Het komt er dus op neer dat de tijd die tussen een joint en de volgende zat steeds korter werd en ik dus op een goed moment elke dag smokte samen met m'n beste vriend ( die mijn beste vriend zo ongeveer is geworden doordat we een aantal keer samen hadden zitten blowen en echt diepzinnige gesprekken hadden enzo ).

Dat heb ik een lange tijd volgehouden tot ik een vriendin kreeg die er gigantisch op tegen was . Die relatie heb ik uiteindelijk (deels) verneukt door te zeggen dat ik er wel ff mee zou stoppen maar het toch maar niet deed.

Dat is nu iets meer dan een jaar geleden. Ik was op zich best wel wat geminderd naar 3 dagen per week maar toen m'n relatie eenmaal over was ben ik al snel weer elke dag gaan smoken. Een paar maanden geleden ben ik er echt helemaal van doorgedraaid en had ik zoiets van nu even niet. Dat heb ik een week volgehouden en toen ben ik rustig aan weer een beetje begonnen met blowen.

Ik blow nu ongeveer 2 of 3 keer per week en al lang niet meer de hoeveelheid die ik eerst rookte. Ik haalde voor mezelf altijd een gram en niet meer en ik rookte nog wat mee van 2 maten van me. Nu rook ik een of twee voorgedraaide en meestal blijft het zelfs bij een. Ik zou er nu heel makkelijk mee kunnen stoppen maar ik vind het wel prima zo. Niets heeft er echt onder te lijden en ik voel me een heel stuk beter. Ik ga nog wel wat meer minderen naar alleen in het weekend ofzo maar dat komt vanzelf.

Het belangrijkste wat je volgens mij moet doen als je er echt mee wilt stoppen is zeker zijn van jezelf en afleiding zoeken. Dus niet meer mee gaan na het stappen als je maten nog een jointje gaan roken maar lekker naar huis en je nest in. Dat is ff doorbijten maar als je het echt wilt dan moet dat niet zo'n probleem zijn.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:37
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
cha0s schreef op 11-08-2005 @ 19:01 :
gewoon iets afspreken... dat ze hem niet meer aanbieden oid.
(maar niet op zo'n manier van: als je 'm aanneemt, krijgen we 50 eypo, want dan worden 't etterbakken. )


ik had er totaal geen moeite mee, en ik heb echt altijd intensief geblowd.

ik mis het verder ook niet.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:52
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ik moet wel eens noodgedwongen stoppen wegens keelproblemen, maar ik heb er nooit moeite mee..
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:15
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
dont use drugs SELL THEM!!!!!!!!
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:19
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Mortification schreef op 11-08-2005 @ 19:14 :
Lol doet me denken aan gister, een knakker ging gisteravond voor ons halen en die mocht niet meer blowen omdat hij onder een bepaalde instelling valt die zijn kamer betaalt, en hij had de regels overtreden en nu moest hij een test doen of er THC in zijn urine zou zitten en als dat zo was moest 'ie zijn huis uit dus hij kon écht niet mee roken.

Vervolgens draaien we er een 'ja pass hem naar mij, ik heb gisteravond ook nog geblowd dus dan kan ik nu net zo goed ook even mee roken, dat maakt dan toch niet zoveel uit'.

Hoop voor hem dat het liters water drinken lukt, want anders moet 'ie z'n huis uit.
haha, kansloos
als ik zou moeten kiezen tussen blowen OF MIJN FUCKING HUIS zou ik het wel weten
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:52
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Mensen die niet mogen blowen in hun dagelijks leven van hun wooninstelling kunnen dat ook beter niet doen.

Zijn over het algemeen gegronde redenen voor.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2005, 08:38
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Metal schreef op 23-08-2005 @ 12:37 :


ik had er totaal geen moeite mee, en ik heb echt altijd intensief geblowd.

ik mis het verder ook niet.
ja ik ook, nu op z'n tijd bij n feestje 1 jointje maar mijn smookgedrag is veranderd naar 2/3 x de week/dagelijks naar 2/3 x de maand ofzo. het is iig geen onderdeel van mijn everyday life meer.

ik heb er ook echt geen moeite mee gehad, deed t wel vrij abrupt.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 15:35
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
nps schreef op 01-09-2005 @ 19:19 :
haha, kansloos
als ik zou moeten kiezen tussen blowen OF MIJN FUCKING HUIS zou ik het wel weten
idd, vrij kansloos als je blowen verkiest boven je huis
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol stoppen met blowen
Wammus
80 26-05-2004 17:54
Drugs & Alcohol Stoppen met blowen, kappen met straffen
Mad Ruda
14 06-02-2003 19:52
Drugs & Alcohol Gestopt met blowen (slotjuh?)
Verwijderd
1 23-04-2002 12:08
Drugs & Alcohol Stoppen met blowen...
SunShine 18
14 29-01-2002 18:40
Drugs & Alcohol stoppen met blowen
EnangQ
13 12-01-2002 14:17
Drugs & Alcohol gestopt met blowen
dopehead
3 28-12-2001 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.