Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Wie gaat de Tour winnen?
Jan Ullrich 14 17.72%
Ivan Basso 21 26.58%
Alexandre Vinokourov 5 6.33%
Alejandro Valverde 2 2.53%
Floyd Landis 2 2.53%
Denis Menchov 18 22.78%
George Hincapie 2 2.53%
Yaroslav Popovych 2 2.53%
iemand anders, namelijk: 13 16.46%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2006, 17:17
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 16-07-2006 @ 22:50 :
toch vind ik het wel stom van phonak. ik vind het echt dom om een gele trui zo te laten lopen, wat voor reden je dan ook hebt. ik hoop dat landis de gele trui niet meer terug kan pakken en uiteindelijk achterblijft met een top 10 klassering en 1 dagje geel omdat hij zo defensief rijdt.
Ik vond het al stom dat rabo dat cadeautje gaf, maar dat cadeautje van phonak is wel heel duur. De rabo's kunnen het nog maken want die hebben er al drie op zak, als menchov morgen op de alp het geel pakt is phonak in 1 keer de grote verlieser van de tour(zeker nu ook al csc een rit heeft). Al kun je natuurlijk nooit weten hoe sterk landis momenteel echt is, hij viel dan wel niet aan in de koninginnen rit, maar als hij sterk genoeg is om te volgen zit hij op rozen, Dan kunnen de rabo's nog zo sterk zijn, als menchov landis niet uit het wiel rijd heb je er nog niets aan.

En wel grappig om het luxe probleem te zien bij de rabo's, ze staan echt er super voor voor de bollen trui, maar hebben het te druk om zich daar ook vol mee te gaan bemoeien, en zo ja, welke van de 2 moet er dan voor gaan

en om te zeggen dat phonak als een stel mietjes aan het rijden is gaat wel erg ver, met die temperatuur en een vrij matige ploeg hebben ze niet veel te kiezen.

Wel opvallend dat de rabo's tactisch ook zo sterk zijn, heb dat in het verleden wel meer dan eens anders gezien
Advertentie
Oud 17-07-2006, 19:41
Nee_nee
Avatar van Nee_nee
Nee_nee is offline
Menchov pakt morge gewoon t geel



boogerd sloopt gewoon eerst de phonac ploeg zodat menchov alleen nog hoeft af te rekenen met evans en sastre waar hij natuurlijk ook rasmussen nog voor heeft


en nog mooier scenario is natuurlijk dat boogerd de rest zo sloopt dattie zelf wint, wat nog best wwel zouw kunnen gezien z'n huidige vorm

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 19:53.
Oud 17-07-2006, 19:51
Xavi Hernández
Avatar van Xavi Hernández
Xavi Hernández is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 17-07-2006 @ 12:30 :
denk maar niet dat die phonak ploeg moe is van zaterdag hoor. dat was gewoon een extra rustdag. maar sowieso, die ploeg komt al niet goed de bergen over dus landis heeft al te weinig hulp
toch hebben ze veel werk voor niets gedaan. Ook al reed het peloton niet voor de volle 100%, ruim 200 kilometer aan kop rijden vergt meer van je dan ergens midden in het peloton gaan zitten. Dat hadden ze net zo goed kunnen doen, gezien Phonak's houding tegenover Pereiro Sio en gezien het feit dat ze de gele trui niet per se wilden verdedigen.
__________________
Xavi Hernández fútbol control
Oud 17-07-2006, 19:53
Xavi Hernández
Avatar van Xavi Hernández
Xavi Hernández is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 17-07-2006 @ 20:41 :
Menchov pakt morge gewoon t geel



boogerd sloppt gewoon eerst de phonac ploeg zodat menchov alleen nog hoeft af te rekenen met evans en sastre wwar hij natuurlijk ook rasmussen nog voor heeft
t klinkt gek en over-optimistisch, maar je hebt eigenlijk gewoon gelijk. Menchov heeft in mijn ogen de beste papieren om met het geel de Champs Elysées op te rijden
__________________
Xavi Hernández fútbol control
Oud 17-07-2006, 20:00
Nee_nee
Avatar van Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Xavi Hernández schreef op 17-07-2006 @ 20:53 :
t klinkt gek en over-optimistisch, maar je hebt eigenlijk gewoon gelijk. Menchov heeft in mijn ogen de beste papieren om met het geel de Champs Elysées op te rijden
klopt ik klink wel een beetje te overtuigd

maar ik denk toch dat dit het meest logische scenario is voor morgen, aangezien phoanc en t-mobile al hebben gezegd dat ze heet initiatief aan de rabo's laten
Oud 17-07-2006, 20:02
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Xavi Hernández schreef op 17-07-2006 @ 10:31 :
hij heeft zelfs het geel gepakt kerel. Maar ik denk ook niet dat het na overmorgen nog om zijn schouders hangt, maar je weet maar nooit..
Inderdaad, dat wist ik nog niet op het moment dat ik die post deed. Ik denk inderdaad dat-ie hem morgen weer kwijt is, want hij verloor veel tijd afgelopen donderdag in de Pyreneëen.

Ik vind het inderdaad raar van Phonak dat ze (ondanks dat ze wel weten dat Pereiro vanaf morgen weer veel tijd gaat inleveren) zo die gele trui zo maar weggeven. Ik kan het me voorstellen dat ze er niet elke dag met zo'n hitte daar zin in hebben, maar het is toch je gele trui, het is toch je kopman, en normaliter moet je je verantwoordelijkheid nemen om dat te verdedigen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 17-07-2006, 20:11
Nee_nee
Avatar van Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 17-07-2006 @ 21:02 :
.

Ik vind het inderdaad raar van Phonak dat ze (ondanks dat ze wel weten dat Pereiro vanaf morgen weer veel tijd gaat inleveren) zo die gele trui zo maar weggeven. Ik kan het me voorstellen dat ze er niet elke dag met zo'n hitte daar zin in hebben, maar het is toch je gele trui, het is toch je kopman, en normaliter moet je je verantwoordelijkheid nemen om dat te verdedigen.
idd getuigd niet echt van overtuiging van de kopman
Oud 17-07-2006, 21:18
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Morgen trouwens Alpe d'Huez! Boogie-dag?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 17-07-2006, 21:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 17-07-2006 @ 22:18 :
Morgen trouwens Alpe d'Huez! Boogie-dag?
Ik lig op de bank
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 17-07-2006, 21:44
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 17-07-2006 @ 22:18 :
Morgen trouwens Alpe d'Huez! Boogie-dag?
Ik zie hem wel winnen op "de Nederlandse berg".
Oud 17-07-2006, 21:48
Verwijderd
Boogerd wint niet als je het verwacht. Ik hoop het ook hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar óf hij speelt weer knecht, óf hij gaat veel te vroeg als een idioot aan en verknalt zijn echte kansen.

Alsjeblieft Boogie bewijs mijn ongelijk
Oud 17-07-2006, 22:11
Estella
Estella is offline
Hé wat leuk, een Tour de France topic! Heb zin in de Alpe d'Huez!!! Maar dekn niet dat Boogie gaat winnen, die zijn krachten de afgelopen dagen gebruikt... Trouwens, kan iemand mijn vraag beantwoorden? Ik zag tijdens de etappe van gister Popovych op een gegeven moment op kop rennen, met een aantal ploeggenoten achter zich aan... maar is Popovych niet juist degene die 'in het wiel' zou mogen kruipen? Of was hij aan het knechten voor Azevedo, die de bolletjestrui wil bemachtigen? (in dat geval had Popovych zijn krachten beter kunnen sparen en het aan een ander over kunnen laten...).

Hoe dan ook, ik ga nu naar Mart

Veel plezier morgen!
Oud 18-07-2006, 00:12
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Let wel op mensen, nu verwacht iedereen veel van Rabobank. Menchov die het geel zou moeten pakken? Rasmussen voor de bollen? Boogerd misschien de etappe? Een beetje teveel van het goede.

Pereiro kan op zich ook wel mee in het hooggebergte hoor, alleen of hij het geel kan behouden is onzeker. Dat we hem niet zagen in de Pyreneëen zegt ook niets, want de Alpen zijn de Pyreneëen niet.

Menchov staat 1'01 achter op Landis, kan me niet voorstellen dat Landis dat zomaar verliest. Ik snap de euforie rondom Menchov, maar laat hem dan eerst maar eens wegrijden bij Landis. In de tijdrit zaterdag is Landis ook nog eens de betere in vergelijking met Menchov. Kortom, nog geen conclusies trekken en eerst maar afwachten op Alpe d'Huez.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 18-07-2006, 08:52
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Estella schreef op 17-07-2006 @ 23:11 :
Hé wat leuk, een Tour de France topic! Heb zin in de Alpe d'Huez!!! Maar dekn niet dat Boogie gaat winnen, die zijn krachten de afgelopen dagen gebruikt... Trouwens, kan iemand mijn vraag beantwoorden? Ik zag tijdens de etappe van gister Popovych op een gegeven moment op kop rennen, met een aantal ploeggenoten achter zich aan... maar is Popovych niet juist degene die 'in het wiel' zou mogen kruipen? Of was hij aan het knechten voor Azevedo, die de bolletjestrui wil bemachtigen? (in dat geval had Popovych zijn krachten beter kunnen sparen en het aan een ander over kunnen laten...).

Hoe dan ook, ik ga nu naar Mart

Veel plezier morgen!
Ik denk dat dat voor Azevedo was.. Mja Popovic was vooraf wel een redelijke renner. Maar Discovery heeft niet echt een uitgesproken kopman, Hincapie, Azevedo en Popovic (eerst ook Savoldeli) waren allemaal kanshebbens om goed te eindigen. Martinez was ook al eens gevallen en was daarna niet super meer. En dan kan het wel voorkomen dat een van de grote namen een andere grote naam uit te wind moet houden denk ik.
Oud 18-07-2006, 09:07
Verwijderd
Citaat:
peaceflower schreef op 18-07-2006 @ 01:12 :
Let wel op mensen, nu verwacht iedereen veel van Rabobank. Menchov die het geel zou moeten pakken? Rasmussen voor de bollen? Boogerd misschien de etappe? Een beetje teveel van het goede.

Pereiro kan op zich ook wel mee in het hooggebergte hoor, alleen of hij het geel kan behouden is onzeker. Dat we hem niet zagen in de Pyreneëen zegt ook niets, want de Alpen zijn de Pyreneëen niet.

Menchov staat 1'01 achter op Landis, kan me niet voorstellen dat Landis dat zomaar verliest. Ik snap de euforie rondom Menchov, maar laat hem dan eerst maar eens wegrijden bij Landis. In de tijdrit zaterdag is Landis ook nog eens de betere in vergelijking met Menchov. Kortom, nog geen conclusies trekken en eerst maar afwachten op Alpe d'Huez.
Ik ben hier dus ook bang voor.
Oud 18-07-2006, 09:30
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Ertur schreef op 18-07-2006 @ 10:07 :
Ik ben hier dus ook bang voor.
Ja ik ook. Ik ben voor Menchov, maar hij staat voorlopig nog wel achter op Landis. Hij moet eerst een minuut goedmaken op Landis om gelijk te komen en dan ook nog eens extra marge pakken voor de tijdrit van zaterdag. Want daarin zal hij hoogstwaarschijnlijk tijd verliezen op Landis. Hoewel, ik zie net dat hij in de vorige tijdrit van zo'n 50 kilometer maar 43 seconden heeft verloren. Dat valt best wel mee. Maarja, dan moet hij dus wel op z'n minst 43 seconden vóór Landis de bergen uit komen, anders wordt het toch heel lastig voor hem. Dat betekent dat hij op z'n minst in deze drie dagen 1 minuut en 44 seconden moet pakken op Landis. Dat is nog best moeilijk natuurlijk.
Oud 18-07-2006, 09:46
Strever
Strever is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 17-07-2006 @ 22:18 :
Morgen trouwens Alpe d'Huez! Boogie-dag?
Ik heb geen verstand van wielrennen, maar toch doe ik een gooi. Het wordt geen Boogie-dag vandaag, dat zeggen stemmen in mn hoofd

Wat zit er op je lip Boogerd?
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 10:22.
Oud 18-07-2006, 15:50
Verwijderd
Redelijk mooie etappe an sich, maar voor Rabo niet echt positief, al houdt Menchov het binnen de perken...
Oud 18-07-2006, 16:00
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Wat een etappe zeg!
Ik heb vandaag veel bewondering gekregen voor Axel Merckx, prachtig hoe hij reed vandaag. Eerst de hele dag in de kopgroep en dan op Alpe d'Huez (zich laten?) lossen en dan Landis helpen omhoog te komen. Prachtig om te zien hoe hij omhoog zat te stoempen, opeens Landis naast zich zag en toen uit het zadel veerde en op kop ging ronddraaien. En meteen zijn bidon aan Landis gegeven. Prachtig om te zien

Ook heerlijk om te zien hoe Landis zijn oud-ploegmaat Hincapie voorbij reed. Eerst kon Landis bij US-Postal niet altijd goed meekomen in de bergen. Vervolgens wil hij voor eigen succes gaan rijden bij Phonak en anders dan anderen (Heras, Pena, Hamilton) lukt het hem gewoon en rijdt hij praktisch de oude ploeg van Armstrong naar de knoppen door onder andere Hincapie in te halen en vervolgens te laten lossen. Dat zal toch voor genoegdoening zorgen bij Landis.

Jammer dat Menchov tijd heeft verloren op Landis. Hij staat nu op dik 2 minuten en er komt nog een tijdrit aan waar Landis in principe beter zal presteren. Maar er is nog niks verloren want er komen nog twee bergetappes aan.
Wat een Tour dit jaar zeg!
Oud 18-07-2006, 16:36
Scott Tracy
Avatar van Scott Tracy
Scott Tracy is offline
sterf landis sterf
Oud 18-07-2006, 16:48
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 18-07-2006 @ 17:36 :
sterf landis sterf
eens.
__________________
they really got us by the nezmins
Oud 18-07-2006, 17:07
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 18-07-2006 @ 17:36 :
sterf landis sterf
Hij reed erg slim, maar niet tour winnaar waardig. Kloden reed meer als een tour winnaar, maar ik kan landis niet ongelijk geven, hij is gewoon het besten in bluffen, en zolang de andere erin trappen, waarom niet
Als ik de rabo's was zou ik trouwens nu gaan voor de bollen, de verantwoordelijkheid ligt nu toch in zijn geheel bij landis
Oud 18-07-2006, 17:15
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Ik mag die aansteller met zijn zogenaamd verotte heup echt niet ;(
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Oud 18-07-2006, 17:23
Estella
Estella is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 18-07-2006 @ 17:36 :
sterf landis sterf
Oneens! Okee, Landis reed vandaag een beetje flauw en had best eens de kop over kunnen nemen, maar het lijkt me een van de sympathiekste mensen in de Tour en hij flikt 't 'm toch maar effe om Menchov, Pereiro, Evans en veeeele anderen achter zich te laten! Een waardig vervanger voor Lance (tot nu toe). Maar dat had hij idd niet zonder Merckx gekund. En tja, Schleck, jezus wat kan die fietsen! Heb 'm op de Cauberg mogen aanschuwen dit jaar, maar dat de Alpe d'Huez hem net zo gemakkelijk af gaat had k niet verwacht!
Jammer van de Rabo-renners...had meer verwacht van Mentsjov vooral. Dat geel gaat niet meer lukken...maar 'n 2e of 3e plek is natuurlijk ook niet mis. Jammer dat Rasmussen niet voor de 'bollen' is gegaan...daar is het nu ook te laat voor denk ik. Dan maar richten op een zege voor Boogerd, want die man gun ik het echt!!!
Oud 18-07-2006, 18:09
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Erg voorspelbaar en zeer kinderachtig dat mensen nou weer op zo'n manier moeten reageren op Landis. Ik bedoel, je hoeft hem niet aardig te vinden, je hoeft zijn stijl niet mooi te vinden, maar Landis is wel de sterkste renner in koers, en daar valt niets tegenin te brengen. Pereiro nu op 10 seconden, de rest op meer dan 2 minuten, het zegt genoeg.

Menchov kon niet mee, Evans kon niet mee, Sastre en Leipheimer konden niet mee. Dus winnen zij ook niet. Landis absoluut verdiend in het geel.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 18-07-2006, 18:36
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 18-07-2006 @ 19:09 :
Erg voorspelbaar en zeer kinderachtig dat mensen nou weer op zo'n manier moeten reageren op Landis. Ik bedoel, je hoeft hem niet aardig te vinden, je hoeft zijn stijl niet mooi te vinden, maar Landis is wel de sterkste renner in koers, en daar valt niets tegenin te brengen. Pereiro nu op 10 seconden, de rest op meer dan 2 minuten, het zegt genoeg.

Menchov kon niet mee, Evans kon niet mee, Sastre en Leipheimer konden niet mee. Dus winnen zij ook niet. Landis absoluut verdiend in het geel.
Mee eens. Landis zei na de etappe dat hij liever had gehad dat Pereiro Sio nog een dag in het geel reed, omdat Phonak nu de trui moet verdedigen. Klöden had ook gewoon zijn benen stil kunnen houden om Landis te laten werken.
Oud 18-07-2006, 18:50
Nee_nee
Avatar van Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 18-07-2006 @ 19:09 :
Erg voorspelbaar en zeer kinderachtig dat mensen nou weer op zo'n manier moeten reageren op Landis. Ik bedoel, je hoeft hem niet aardig te vinden, je hoeft zijn stijl niet mooi te vinden, maar Landis is wel de sterkste renner in koers, en daar valt niets tegenin te brengen. Pereiro nu op 10 seconden, de rest op meer dan 2 minuten, het zegt genoeg.

Menchov kon niet mee, Evans kon niet mee, Sastre en Leipheimer konden niet mee. Dus winnen zij ook niet. Landis absoluut verdiend in het geel.
verdient oké, maar de tour was tot nu toe gewoon prachtig en nu krijgen we wéér zo'n amerikaan die alleen maar gaat zitte wieltje zuige en daar dan de tour mee wint.

verpest het voor de echte wielerfans...
Oud 18-07-2006, 18:56
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 18-07-2006 @ 19:50 :
verdient oké, maar de tour was tot nu toe gewoon prachtig en nu krijgen we wéér zo'n amerikaan die alleen maar gaat zitte wieltje zuige en daar dan de tour mee wint.

verpest het voor de echte wielerfans...
Wat Landis vandaag deed was helemaal niet zo heel erg. Bovendien kwam hij af en toe wel op kop. Hij was gewoon aan het bluffen en als je met alleen bluffen een minuut op Menchov pakt doe je het goed.
Wat Hincapie vorig jaar deed, dat verpest het voor de echte wielerfans. Menchov had toch ook zeker aan het wiel van Landis kunnen gaan zuigen? Maar nee, Menchov kon het tempo niet aan. Nouja dan is Landis dus sterker. Niks mis mee. Als je nu op zo'n manier de etappe wint of zo, maar Landis deed vandaag niks verkeerd. Gewoon heel slim gereden. Of hij kon simpelweg gewoon niet meer overnemen.
Oud 18-07-2006, 19:01
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Gebruik alsjeblieft niet dat kutcliche van dat het voor de echte wielrenfans niet leuk is
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Oud 18-07-2006, 19:03
Nee_nee
Avatar van Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
McDuck schreef op 18-07-2006 @ 19:56 :
Wat Landis vandaag deed was helemaal niet zo heel erg. Bovendien kwam hij af en toe wel op kop. Hij was gewoon aan het bluffen en als je met alleen bluffen een minuut op Menchov pakt doe je het goed.
Wat Hincapie vorig jaar deed, dat verpest het voor de echte wielerfans. Menchov had toch ook zeker aan het wiel van Landis kunnen gaan zuigen? Maar nee, Menchov kon het tempo niet aan. Nouja dan is Landis dus sterker. Niks mis mee. Als je nu op zo'n manier de etappe wint of zo, maar Landis deed vandaag niks verkeerd. Gewoon heel slim gereden. Of hij kon simpelweg gewoon niet meer overnemen.
ik vond het verschrikkelijk irritant
natuurlijk heeft ie het beter gedaan als menchov hij kon idd zijn wiel nie houwe, maar een tour winnen op bluffen vind ik in iedergeval echt niet leuk om naar te kijken
Oud 18-07-2006, 19:04
Nee_nee
Avatar van Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Bob de Beer schreef op 18-07-2006 @ 20:01 :
Gebruik alsjeblieft niet dat kutcliche van dat het voor de echte wielrenfans niet leuk is
lol ik meende het maar ok
dan is het gewoon niert leuk voor de meeste wielerfans... (uit mijn omgeving)
Oud 18-07-2006, 19:58
Xavi Hernández
Avatar van Xavi Hernández
Xavi Hernández is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 18-07-2006 @ 17:36 :
sterf landis sterf
ja ik heb het helemaal gehad met die gast. Slim fietsen noemen ze dat. Ik noem het laf...
__________________
Xavi Hernández fútbol control
Oud 18-07-2006, 20:20
pvt. stengo
Avatar van pvt. stengo
pvt. stengo is offline
hij zal hoog eindigen aldan niet eerste. ik denk wel de beste renner uit het armstrongtijdperk (Heras, Pena, Hamilton, Leipheimer) die nu voor zichzelf rijden (Pena niet). de rest bakt er eigenlijk niks van in de tour (Leipheimer vorig jaar wel zesde maar om nu te zeggen goed verre van)
Oud 18-07-2006, 20:41
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Waar iedereen veel van Rabobank vandaag had verwacht, zag zijn positieve verwachtingen meteen aan de voet van de Alpe d'Huez in rook opgaan. Rabobank werd de verliezer van de dag. Of vandaag was een offday voor Boogerd of vorige week donderdag was gewoon een uitschieter naar boven. Dat zullen we morgen en overmorgen wel merken. Boogerd krijgt dan wel 4,5 minuut aan zijn broek, maar in het algemeen klassement staat hij nog redelijk goed, hij heeft al veel mindere Tour de Frances gehad.

Het verschil in sterkte tussen Menchov en Landis was toch groter dan de mensen van tevoren dachten. Ik vond toch dat Menchov de schade best wel wist te beperken, want met 2 minuten verschil tussen Landis en de rest van de klassementsrenners is de Tour nog zeker niet beslist. Klöden was beter dan in de Pyreneëen, maar Evans viel ook een beetje tegen vergeleken met de Pyreneëen. Frank Schleck vond ik trouwens een leuke winnaar, die jongen heeft zich super ontwikkelt het laatste jaar.

Tja, en over Landis: je kunt het laf noemen, maar je kunt het ook slim noemen. Hij zei ook na afloop: "Laat anderen maar de etappe winnen en aanvallen, ik moet mijn algemeen klassement verdedigen." Dus ik denk dat we morgen misschien wel eens hetzelfde beeld kunnen zien.

Weer mooie beelden op de Alpe d'Huez. Merckx die zijn bidon geeft aan Landis, Rasmussen die hetzelfde wilde doen bij Menchov, maar Menchov kon zelfs geen bidon meer aannemen, zo kapot was hij! Ook weer uitzinnig publiek daar, fantastisch om te zien!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 18-07-2006, 20:49
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ik deel ducrots afkeur voor de manier van rijden van landis wel. dat je niet overneemt is tot daar aan toe, maar dat je dan 10 meter voor de finish wel voor em gaat rijden is echt belachelijk
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 18-07-2006, 21:55
Scott Tracy
Avatar van Scott Tracy
Scott Tracy is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 18-07-2006 @ 19:36 :
Mee eens. Landis zei na de etappe dat hij liever had gehad dat Pereiro Sio nog een dag in het geel reed, omdat Phonak nu de trui moet verdedigen.
dat vind ik nog het ergste, gadverdamme! wel de tour willen winnen maar er geen flikker voor willen uitvoeren
Oud 18-07-2006, 21:57
Scott Tracy
Avatar van Scott Tracy
Scott Tracy is offline
Citaat:
McDuck schreef op 18-07-2006 @ 19:56 :
Wat Landis vandaag deed was helemaal niet zo heel erg. Bovendien kwam hij af en toe wel op kop. Hij was gewoon aan het bluffen en als je met alleen bluffen een minuut op Menchov pakt doe je het goed.
Wat Hincapie vorig jaar deed, dat verpest het voor de echte wielerfans. Menchov had toch ook zeker aan het wiel van Landis kunnen gaan zuigen? Maar nee, Menchov kon het tempo niet aan. Nouja dan is Landis dus sterker. Niks mis mee. Als je nu op zo'n manier de etappe wint of zo, maar Landis deed vandaag niks verkeerd. Gewoon heel slim gereden. Of hij kon simpelweg gewoon niet meer overnemen.
dat van hincapie vorig jaar was het vreselijkste moment ooit in de tours die ik heb gezien. ik kon die man wel schieten. maar landis wilde nu precies hetzelfde doen. hele tijd in het wiel hangen en dan nog snel wel die bonificaties wegsneaken, gelukkig stak garzelli daar een stokje voor
Oud 18-07-2006, 23:05
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Ik snap er helemaal niets meer van. Vorig jaar was iedereen aan het zeuren dat Armstrong zo dominant was en alles overheerste; dit jaar is er Landis die het op deze andere manier doet en is er weer kritiek. Wat willen die mensen nou eigenlijk, vraag ik me dan af.

Overigens heeft Landis vandaag drie keer aangevallen. Oke, het waren speldeprikjes maar hij reed wel degelijk tot drie keer toe weg bij de anderen. Dat hij daarnaast ook veel in het wiel van Klöden bleef is toch heel logisch? 'Eerst het bordje van de ander leeg eten voor je aan je eigen bordje begint', zei Knetemann ooit al. Dat is wielrennen. Kortom, niets snap ik van de kritiek op Landis.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 18-07-2006, 23:09
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
kan iemand mij geheugen verfrissen en vertellen hoe het ook alweer zat met hincapie vorig jaar?
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 18-07-2006, 23:14
Scott Tracy
Avatar van Scott Tracy
Scott Tracy is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 19-07-2006 @ 00:05 :
Ik snap er helemaal niets meer van. Vorig jaar was iedereen aan het zeuren dat Armstrong zo dominant was en alles overheerste; dit jaar is er Landis die het op deze andere manier doet en is er weer kritiek. Wat willen die mensen nou eigenlijk, vraag ik me dan af.

Overigens heeft Landis vandaag drie keer aangevallen. Oke, het waren speldeprikjes maar hij reed wel degelijk tot drie keer toe weg bij de anderen. Dat hij daarnaast ook veel in het wiel van Klöden bleef is toch heel logisch? 'Eerst het bordje van de ander leeg eten voor je aan je eigen bordje begint', zei Knetemann ooit al. Dat is wielrennen. Kortom, niets snap ik van de kritiek op Landis.
aanvallen? heb jij een andere koers zitten kijken of wat. ik heb landis niet zien aanvallen hoor. en al helemaaaaaal geen kopwerk zien doen.

@escapism: hincapie vorig jaar. in de koninginnerit meegesprongen met een ontsnapping van veel man. geen METER (maar dan ook echt geen METER) kopwerk gedaan omdat hij voor armstrong reed. bleef telkens maar in het wiel hangen. tot het einde, waar hij de laatste meter nog wel snel voor de sterkste renner van de dag, pereiro, won
Oud 18-07-2006, 23:19
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ohja, dat was wel flauw ja.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 18-07-2006, 23:29
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 19-07-2006 @ 00:14 :
aanvallen? heb jij een andere koers zitten kijken of wat. ik heb landis niet zien aanvallen hoor. en al helemaaaaaal geen kopwerk zien doen.
Het waren geen spectaculaire aanvallen nee, want Klöden kon weer bij hem in het wiel komen. Hij is wel even weggereden, maar hoe dan ook, Landis HOEFT helemaal niet aan te vallen, dat moeten zijn concurrenten doen. Landis is in de positie om te verdedigen. Leuk of niet, hij is sowieso dan toch de sterkste.

Maar ben benieuwd wat morgen brengt. Loodzware etappe wederom. Ik verwacht zeker weer de Rabobankploeg en ook Klöden weer. De concurrentie zal Landis eigenlijk flink moeten laten werken, kijken of dat gaat lukken en of Landis ook nog eens een zwak moment krijgt deze Tour. Ik hoop van niet, maar ben het eens met wat al eerder gezegd werd: de Tour is pas beslist in Parijs
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 19-07-2006, 01:00
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
je hebt op zich wel gelijk, Landis doet het simpelweg het beste. En Armstrong reed ook berekenend en had zo controle, maar hij liet elk jaar (afgezien van het laatste jaar) een paar explosies van kracht zien waar je U tegen zegt. en dat mis ik bij Landis. Ik vind dat een aspirerend tourwinnaar ook moet laten zien dat hij een geweldenaar is, dat het niet alleen in de cijfertjes na de koers tot uiting komt.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 19-07-2006, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 19-07-2006 @ 02:00 :
je hebt op zich wel gelijk, Landis doet het simpelweg het beste. En Armstrong reed ook berekenend en had zo controle, maar hij liet elk jaar (afgezien van het laatste jaar) een paar explosies van kracht zien waar je U tegen zegt. en dat mis ik bij Landis. Ik vind dat een aspirerend tourwinnaar ook moet laten zien dat hij een geweldenaar is, dat het niet alleen in de cijfertjes na de koers tot uiting komt.
Wie zegt dat Landis dit kan? Armstrong heeft de tour 7 keer gewonnen, die man wás inderdaad een geweldenaar. Ik verwacht dat echter absoluut niet van Landis. Hij staat 2 minuten voor op Klöden, hij moet hem m.a.w. helemaal niet lossen, Klöden moet proberen van hem weg te rijden (wat hij óók niet deed).
Ik vond het trouwens wel een heel leuke etappe. Schleck verdiend gewonnen (eerste Luxemburger in 40 jaar ofzo) en veel ontploffingen.
Btw: het was wel Phonak die het peloton deed ontploffen helemaal beneden aan de berg, waardoor Rabobank compleet de mist inging.
Oud 19-07-2006, 10:52
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Spare schreef op 19-07-2006 @ 11:35 :
Wie zegt dat Landis dit kan? Armstrong heeft de tour 7 keer gewonnen, die man wás inderdaad een geweldenaar. Ik verwacht dat echter absoluut niet van Landis. Hij staat 2 minuten voor op Klöden, hij moet hem m.a.w. helemaal niet lossen, Klöden moet proberen van hem weg te rijden (wat hij óók niet deed).
Ik vond het trouwens wel een heel leuke etappe. Schleck verdiend gewonnen (eerste Luxemburger in 40 jaar ofzo) en veel ontploffingen.
Btw: het was wel Phonak die het peloton deed ontploffen helemaal beneden aan de berg, waardoor Rabobank compleet de mist inging.
ik weet niet of Landis dat kan. punt is dat als hij met Klöden echt was gaan koersen, hij echt een gat had kunnen slaan met Menchov, dat deed hij niet. Hij bleef de hele tijd in t wiel van Klöden. Misschien kon ie niet beter nee, maar om op 10 meter van de streep wel voor em te gaan rijden is echt extreem kinderachtig.

breuking zei gister dat ie wilt dat rasmussen of boogerd mee zijn met een ontsnapping vandaag, hopelijk gaat dat lukken.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 19-07-2006, 13:21
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Escapism schreef op 19-07-2006 @ 11:52 :
breuking zei gister dat ie wilt dat rasmussen of boogerd mee zijn met een ontsnapping vandaag, hopelijk gaat dat lukken.
Het is gelukt


Rasmussen in een kopgroep van 3 man. 7min voorsprong op het peleton en 5min op de achtervolgende groep.
De eerste 20 punten heeft hij al weer binnen vandaag voor de bolletjestrui, als hij op de volgende berg ook nog als eerste boven is heeft hij zijn geliefde bolletjestrui weer.
__________________
ofzoiets
Oud 19-07-2006, 13:49
Sandersss
Sandersss is offline
De achtervolgers worden ook langzaam aan terug gehengelt door het peleton. Het zal nog moeilijk worden om de 7 minuten op Rasmussen en Valjavec terug te winnen.
Oud 19-07-2006, 14:03
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 19-07-2006 @ 14:49 :
De achtervolgers worden ook langzaam aan terug gehengelt door het peleton. Het zal nog moeilijk worden om de 7 minuten op Rasmussen en Valjavec terug te winnen.
Inmiddels is Rasmussen weggereden bij Valjavec.
__________________
ofzoiets
Oud 19-07-2006, 15:55
Scott Tracy
Avatar van Scott Tracy
Scott Tracy is offline
GADVERDAMME WAT EEN DRAMA!!! KUT T-MOBILE ZE VERPESTEN DE TOUR GVD eindelijk een aanval op het geel met menchov, rogers, pereiro, gaan die KUT DUITSERS rijden voor die KUT KLODEN!! dit is toch niet te geloven zeg wat een pussys
Oud 19-07-2006, 16:03
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 19-07-2006 @ 16:55 :
GADVERDAMME WAT EEN DRAMA!!! KUT T-MOBILE ZE VERPESTEN DE TOUR GVD eindelijk een aanval op het geel met menchov, rogers, pereiro, gaan die KUT DUITSERS rijden voor die KUT KLODEN!! dit is toch niet te geloven zeg wat een pussys
Een beetje voorbarig.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Wielerseizoen 2006
geen punt :|
360 30-06-2006 10:40
Vrije tijd rondemaster
zztfg
485 29-06-2006 16:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.