Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2011, 10:18
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Sinds vandaag is Scholieren.com/studiekeuze online. Het is pas een begin, maar ik geloof wel een goed begin. Onze redactie zal regelmatig verse artikelen verzorgen, we bieden een erg goeie (gratis/loginvrije!) studiekeuzetest en uiteraard wordt dit forum er onder de aandacht gebracht.

We willen de site de komende maanden uitbreiden.

Ik ben benieuwd wat jullie van de studiekeuzetest vinden (werkt alles goed?) en als je nog een goeie suggestie / verbetering weten: schiet!

Let op: Er is een technisch probleem, de studiekeuzetest valt soms na pagina 2 terug naar het begin. Aan een oplossing wordt gewerkt. Het hangt samen met de cookie-instellingen van je browser. Voor wie met Internet Explorer surft: in je menubalk ga naar Extra>Internetopties>tabblad 'Privacy': haal daar het verticale schuifbalkje naar beneden en zet die op 'alle cookies accepteren'.
Dan zou die het wel moeten doen.

Behandelde vragen:
Taal: Surf je vanuit het buitenland naar de studiekeuzetest, dan past de taal zich aan. Zit je in Frankrijk, dan wordt de test aangeboden in het Frans, bijvoorbeeld. Die taal kan je aanpassen: rechtsboven in beeld is een dropdown-menu. Wie z'n taalkennis wil testen, zet 'm op Esperanto, Pools, Fins of.. de mogelijkheden zijn eindeloos.
Oranje pijl: Het oranje pijltje is een teken dat een opleiding onderdeel uitmaakt van een opleidingenfamilie. Klikken op het pijltje opent de hele familie. Een voorbeeld is bijvoorbeeld ‘lerarenopleiding taal’. Daar zijn er vele van, leraar Duits, Engels, Nederlands, Frans en ga zomaar door. We willen voorkomen dat studiezoekers een hele uitslagpagina krijgen met alleen maar leraren taal, vandaar dat we die hebben gebundeld in een familie. De eerste opleiding van de familie wordt getoond. Als je vervolgens op het oranje pijltje klikt, verschijnen ook de andere opleidingen uit dezelfde familie.
Technisch probleem: Er was een technisch probleem, de studiekeuzetest viel soms na pagina 2 terug naar het begin. De oplossing is inmiddels doorgevoerd, als het goed is doet 'ie het nu in alle browsers helemaal goed. Zo niet, reageer hieronder s.v.p.

Laatst gewijzigd op 22-08-2011 om 16:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2011, 13:15
Verwijderd
De studiekeuze test werkt bij mij op de een of andere manier helemaal niet. Ik kan de eerste 20 vragen beantwoorden, en als ik dan op volgende druk springt hij terug naar vraag 1.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 14:14
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Ah, da's vervelend. Welke browser gebruik je (en welke versie)?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 14:17
Verwijderd
Internet Explorer. Versie, uhm, 8 . Ik zal hem even in een andere proberen!
Ik heb wel vaker problemen met IE, dus waarschijnlijk ligt het daaraan.

Laatst gewijzigd op 03-08-2011 om 14:24.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 14:33
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Hmm, ja, het zit 'm waarschijnlijk in de cookie-instellingen van je browser. We gaan hier werken aan een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 15:11
Verwijderd
In safari doet hij het prima! Ik ben er wel achter gekomen, als ik die test doe in IE, dan blijft ie ook aangeven dat ik op pagina 1 ben. Terwijl ik al op pagina 2 ben . Dan kom je inderdaad niet verder.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 15:22
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Bij mij doet hij het goed, de uitslag klopte ook wel goed, de opleiding die ik nu volg kwam op de 6de plaats
Vond het alleen een beetje verwarrend op zijn laatst, met de filter dat dat er dan naast staat, ipv er direct onder.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 15:49
Violina
Violina is offline
Leuk !
Een loginvrije test was wel welkom ja
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 16:03
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Leuke test!

Alleen, ik vraag me soms wel af hoe dat ding bij sommige resultaten komt. Kan er misschien een soort uitleg van komen, of is dat te technisch?

O, en verder heb ik niet gekeken, misschien later meer feedback over de rest van de site.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 17:32
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Bij mij doet hij het goed, de uitslag klopte ook wel goed, de opleiding die ik nu volg kwam op de 6de plaats
Vond het alleen een beetje verwarrend op zijn laatst, met de filter dat dat er dan naast staat, ipv er direct onder.
Ik vond dat filter ook verwarrend. En mijn uitkomst een beetje raar (wiskunde op plaats 1 tot en met 4, nou ja, technische wiskunde, toegepaste wiskunde ect.) maar dat kan ook aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 17:50
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik kan de taal niet veranderen. Hij staat nu op Frans maar telkens als ik op Nederlands klink gaat hij meteen weer terug naar Frans. Internet explorer 8 hier btw.

(ik zit trouwens wel vanuit Frankrijk te forumen)
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 08:23
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Als ik het 2e vragenlijstje heb gehad springt ie weer over op de eerste.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 10:00
Verwijderd
Ik ga de test nu niet maken, dat doe ik als ik thuis ben. Dan heb ik meer tijd. Leuk project en een goed streven! Ik moet toevallig dit jaar mijn profielkeuze maken, dus dit kan wel van pas komen!

Je hoort nog van me!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 17:22
Verwijderd
Ik vind hem wel goed. Hij lijkt erg op de test die ze bij de Fontys hebben alleen is ie beter in het eindadvies
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 18:09
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Jeeje waarom werkt het bij iedereen en niet bij mij ?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 20:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
De studiekeuze test werkt bij mij op de een of andere manier helemaal niet. Ik kan de eerste 20 vragen beantwoorden, en als ik dan op volgende druk springt hij terug naar vraag 1.
Hier hetzelfde, in IE9.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Jeeje waarom werkt het bij iedereen en niet bij mij ?
Lieverd Als je even had gelezen dan had je gemerkt dat het probleem bij veel meer mensen bestaat, en dat het sowieso opgelost moet zijn als je een andere browser probeert. Bij mij werkte dat in ieder geval wel.

En anders:
Citaat:
Simon schreef:
Hmm, ja, het zit 'm waarschijnlijk in de cookie-instellingen van je browser. We gaan hier werken aan een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 20:31
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Lieverd Als je even had gelezen dan had je gemerkt dat het probleem bij veel meer mensen bestaat, en dat het sowieso opgelost moet zijn als je een andere browser probeert. Bij mij werkte dat in ieder geval wel.
Toen had ik nog niet gelezen , maar ik zal zien. Ik heb gewoon weinig geduld.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2011, 20:34
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Ik heb een nieuw browser geopend, werkte ook niet. En wat zijn cookie-instellingen ?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 09:31
Verwijderd
Ik heb de test gemaakt! Goede test, hoewel.. Ik ga echt geen opleiding doen over theologie, ja, ik ben geïnteresseerd in geloven maar ik wil daar niet mijn baan van maken. (ik heb de Bijbel thuis, maar ook de Koran).

Bij één opleiding stond een oranje pijltje voor, wat betekent dit? Dat snapte ik niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 11:17
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Leuk dat de test gewaardeerd wordt.

Over de techniek: helaas hebben we het probleem nog niet op kunnen lossen. Voor wie met Internet Explorer surft: in je menubalk ga naar Extra>Internetopties>tabblad 'Privacy': haal daar het verticale schuifbalkje naar beneden en zet die op 'alle cookies accepteren'.
Dan zou die het wel moeten doen.

Ik zal dit berichtje ook even in het startbericht plaatsen, voor wie niet het hele topic doorneemt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 11:24
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
En voor iedereen die vanuit het buitenland de test doet: de taal past zich aan op je ip, dus als je terug bent van vakantie kan je 'm gewoon in het Nederlands maken.

@Wout: ik zal de makers even navragen hoe het met het oranje pijltje zit.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Leuk dat de test gewaardeerd wordt.

Over de techniek: helaas hebben we het probleem nog niet op kunnen lossen. Voor wie met Internet Explorer surft: in je menubalk ga naar Extra>Internetopties>tabblad 'Privacy': haal daar het verticale schuifbalkje naar beneden en zet die op 'alle cookies accepteren'.
Dan zou die het wel moeten doen.

Ik zal dit berichtje ook even in het startbericht plaatsen, voor wie niet het hele topic doorneemt.
Hij doet het inderdaad!

Het oranje pijltje kun je open klikken kwam ik achter. Ik heb de test opnieuw gedaan, en bij mij gaf hij zo'n pijltje bij Egyptische taal en cultuur. Ik klikte erop (uiteraard) en toen sprong ie open en gaf ie alle andere .... Taal en cultuur dingen aan. Allemaal op nummer 6 . Dus ik denk dat ie gewoonweg aangeeft dat ik op nummer 6 Iets met taal en cultuur moet gaan doen .
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 12:46
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
@Wout:
Oranje pijl: Het oranje pijltje is een teken dat een opleiding onderdeel uitmaakt van een opleidingenfamilie. Klikken op het pijltje opent de hele familie. Een voorbeeld is bijvoorbeeld ‘lerarenopleiding taal’. Daar zijn er vele van, leraar Duits, Engels, Nederlands, Frans en ga zomaar door. We willen voorkomen dat studiezoekers een hele uitslagpagina krijgen met alleen maar leraren taal, vandaar dat we die hebben gebundeld in een familie. De eerste opleiding van de familie wordt getoond. Als je vervolgens op het oranje pijltje klikt, verschijnen ook de andere opleidingen uit dezelfde familie.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 22:23
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Oooh nu snap ik het ook! Ik vroeg me al af waar alle talenstudies waren in mijn rijtje. Ik zou dat wel ergens erbij zetten, als 'legenda'. Want het is niet duidelijk dat dat pijltje daar voor is (bij mij dan)

Leuk idee Simon!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2011, 09:16
Verwijderd
Aha, ik had er inderdaad gewoon even op moeten klikken Hoe makkelijk kan iets zijn!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 09:34
Verwijderd
Wel grappig dat er elke keer ongeveer het zelfde uitkomt. Vaak Europese Recht.. Hij werkt dus wel goed!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 16:26
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
@Wout:
Oranje pijl: Het oranje pijltje is een teken dat een opleiding onderdeel uitmaakt van een opleidingenfamilie. Klikken op het pijltje opent de hele familie. Een voorbeeld is bijvoorbeeld ‘lerarenopleiding taal’. Daar zijn er vele van, leraar Duits, Engels, Nederlands, Frans en ga zomaar door. We willen voorkomen dat studiezoekers een hele uitslagpagina krijgen met alleen maar leraren taal, vandaar dat we die hebben gebundeld in een familie. De eerste opleiding van de familie wordt getoond. Als je vervolgens op het oranje pijltje klikt, verschijnen ook de andere opleidingen uit dezelfde familie.
Kan dat misschien ook met wiskunde? Want ik had nu iets van:

1. Toegepaste wiskunde
2. Wiskunde en toepassingen
3. Wiskunde
4. Technische wiskunde

oid. Volgorde kan verschillen. En ik zie het ook wel eens bij ander mensen die hun uitkomst posten. Dus misschien kunnen die ook bij elkaar in één familie? Al is het nog lang geen hele pagina maar elke wiskunde is er één teveel het komt wel aardig op hetzelfde neer.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 16:40
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Als het goed is is de bug in IE nu ook opgelost.

@Em.: ik zal je tip doorgeven.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:09
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Oh, en overal op de site kun je meteen doorklikken naar studiekeuze (dan is het hele rijtje van voorpagina, boekverslagen, werkstukken, enzovoort compleet) behalve op het forum. Hier mist studiekeuze nog in het rijtje. Niet echt boeiend oid, maar wel zo netjes om oooooit weg te werken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 15:45
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
(: Ik heb de test gemaakt en er kwam een uitslag met over het algemeen talenstudies en studies met opvoedkunde en stuff. Toen ik bij studies in Amerika keek, kwam er zelfs een studie over eskimo's op nummer een (te studeren in Alaska). Vreemd, want dat is niet echt mijn ding. De test heeft me wel op iets leuks gewezen: Liberal Arts en Sience in Tilburg. Wist niet dat het daar ook kon (:
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 17:12
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
@Ratatouille: wel grappig. Overigens wat goed aan deze test is, is dat hij zeer compleet en zelfs internationaal is. Ook alle opleidingen van Belgie en een hele hoop andere landen staan in de database.

Citaat:
Oh, en overal op de site kun je meteen doorklikken naar studiekeuze (dan is het hele rijtje van voorpagina, boekverslagen, werkstukken, enzovoort compleet) behalve op het forum. Hier mist studiekeuze nog in het rijtje. Niet echt boeiend oid, maar wel zo netjes om oooooit weg te werken, denk ik.
Klopt, dat moet anders, is niet chique. Staat op een todolijstje.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 17:26
Verwijderd
Simon , ik kan mijn eigen studie er niet tussen vinden . Die bestaat dan ook nog maar een jaar , maar toch .
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 16:49
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Moet je wel zeggen welke studie dat is dan..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 17:15
Verwijderd
Haha, dacht dacht ik ook al
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 17:34
Verwijderd
Oh! huhu. Sorry .

Oude culturen van de mediterrane wereld aan Universiteit Leiden .

http://www.studereninleiden.nl/studi...errane-wereld/
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2011, 14:57
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Oh! huhu. Sorry .

Oude culturen van de mediterrane wereld aan Universiteit Leiden .

http://www.studereninleiden.nl/studi...errane-wereld/
Hij is erin gezet, als het goed is.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.