Oud 23-10-2014, 16:47
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Hallo allemaal!

Ik ben een maandje geleden begonnen met mijn rijbewijs. Ben alleen wel benieuwd hoelang jullie erover deden, vermeld dan ook even (als je dat nog ong. weet) met hoeveel lessen je dat gedaan hebt. Ben wel benieuwd hoelang ik erop moet rekenen over het behalen van mijn rijbewijs.
__________________
It's just Me, Myself and I!

Laatst gewijzigd op 23-10-2014 om 16:47. Reden: Zinsfoutje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2014, 09:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het verschilt enorm per persoon (heb je aanleg? eerder gereden? heb je een rij-instructeur waar het mee klikt en die toch eerlijk/ streng genoeg is? rij je an scooter? zijn er omstandigheden die je erg afleiden? vind je het leuk?)

Ik denk dat ik er zelf 60 lessen over gedaan heb (twee keer gezakt). Op dat moment zat ik absoluut niet lekker in m'n vel dus ik denk dat dat ook meespeelde. Ik vind auto rijden nu veel leuker als toen ik nog leste.

Mijn vriend haalde zijn rijbewijs na 30 lessen, maar mijn ex deed er dan weer 50 lessen over (2X afrijden), terwijl hij al wel een scooter-rijbewijs had. Een vriendin met faalangst heeft het de 4e keer afrijden pas gehaald en ik ken ook meiden die 6 keer herexamen moesten doen.

Het kan dus flink verschillen. Probeer in elk geval een flink spaarpotje te hebben, zodat je niet hoeft te stoppen voor je je rijbewijs hebt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 09:46
Verwijderd
21 lessen, in één keer gehaald. Ik was totaal niet zenuwachtig tijdens het examen en vond het zelfs leuk, en jammer dat her ritje al afgelopen was. Dat scheelde wel
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 10:28
Ton1992
Ton1992 is offline
Ik heb een weekcursus gedaan, had al veel ervaring met autorijden, de basisprincipes waren dus al bekend.
Heb hem dus ook in een week gehaald.
Volgens mij was het ongeveer 30 uur wat ik in die week in totaal heb gelest.
__________________
Potentiële hbo student? Help mij door mijn enquête in te vullen: www.thesistools.com/hbomotieven
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 11:06
Verwijderd
Oh ik heb net zoals Ton voordat ik met lessen begon ook al in auto's gereden, dat maakt ook wel verschil
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 12:11
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Voor de auto 1x examen na ca 40 lessen, voor de motor minder lessen, wel 2x examen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 12:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er een aantal jaar over gedaan en heb meer dan 100 lessen gehad. Zoiets verwacht je natuurlijk nooit en daar kan je geen rekening mee houden maar ik ben het wel eens met wat Elin3 zegt, zorg dat je een flink spaarpotje hebt want de kosten kunnen gauw flink oplopen, zeker als je een aantal keer opnieuw examen moet doen vlak achter elkaar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 14:14
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Aanleg heb ik wel. Het klikt ook wel met mn instructeur enzo, maargoed als ik jullie zo hoor ben ik nog wel even bezig haha Thanks!
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 16:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gemiddeld is dacht ik 42 lessen. Ligt ook een beetje aan de omgeving waar je les hebt (platteland of drukke stad).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 18:55
Verwijderd
Ik heb in elf maanden 78 lessen gehad en het 4e examen gehaald. Ik heb niet echt aanleg maar had in die tijd ook examenangst en gedurende twee maanden was mijn rijinstructeur op reis en werden de lessen overgenomen door haar broer, die me alleen maar een beetje door woonwijkjes liet rijden.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 22:25
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Hmm oke, das ook niet de beste rijschool. Heb zelf 32 lessen, tussentijdse toets, gratis theorielessen en 1 eindexamen voor 1400 euro. Heb geen zin om meer te betalen, dus ik hoop dat het dan klaar is.
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 12:44
Verwijderd
Die theorielessen zijn natuurlijk niet gratis als ze bij de prijs zijn inbegrepen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 15:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik was na mijn pakket nog niet echt toe aan het examen. Mijn rij-instructeur stelde toen voor tussen de lessen uit het pakket en het bijbehorende examen gewoon nog wat extra lessen te plannen. Soms, zoals bij mij, kan dat heel verstandig zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-10-2014, 08:27
feniks
feniks is offline
Voor auto heb ik er 40 gehad.
Voor bus heb ik er 65 of zelfs 70 gehad.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 18:16
TimeCrew
Avatar van TimeCrew
TimeCrew is offline
Ik heb er voor auto 12 gehad en vrachtwagen 20..bij beide in 1x geslaagd..
__________________
Pro Amici Semper Fidelis!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2014, 13:43
19Renee94
19Renee94 is offline
Ik heb een stuk of 70 a 80 lessen gehad. Ben 1x gezakt. Ik heb er iets langer als een jaar over gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2014, 22:33
Verwijderd
Half jaar. 1 keer in de week les.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2014, 12:53
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb 28 lessen gehad (en het waren blokuren dus ik was in 14 keer klaar), maar daarvoor nog simulatorles gehad (grootste tijdsverspilling ooit maar ik moest dat pakket afmaken voor ik aan de echte lessen kon beginnen...) en wel mijn examen in 1 keer gehaald.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-01-2015, 13:30
DaniAlves
DaniAlves is offline
2 maanden en 30 uur inclusief 1x zakken
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 14:01
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik zag laatst een aanbieding voor 10 rijlessen van 1 uur incl. examen voor € 199,00. Dat is op zich wel goedkoop maar alleen bestemd voor beginnende lessers. En dat is wel een beetje vreemd. In 10 uur kan je toch niemand klaarstomen voor een rijexamen?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 14:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, maar natuurlijk wel leuk om iemand te lokken en daarna dure lessen in rekening te brengen zijn het lessen op de weg of op een parkeerterrein of in een simulator?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 14:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Examen is overigens al duurder dan dat dus ik ben een beetje sceptisch.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 16:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Examen is overigens al duurder dan dat dus ik ben een beetje sceptisch.
Is het niet incl. Theorie examen ofzo. Want die prijs kan nooit
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 16:27
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het CBR rekent 96 euro voor het praktijkexamen auto + 27,80 euro voor de eigen verklaring. En dan nog iets van 40-60 euro voor de rijschool/gebruik lesauto. Dus komt wel in de buurt ;p
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 16:55
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Nee het zijn echte autorijlessen en echt examen. Kijk maar eens bij www.nudeal.nl
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2015, 17:40
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nee het zijn echte autorijlessen en echt examen. Kijk maar eens bij www.nudeal.nl
Ze zullen natuurlijk wel weigeren of je in ieder geval zeer sterk afraden na 10 lessen voor het examen op te laten gaan, en nog even flink wat meer lessen laten doen/in rekening brengen om deze actie te compenseren ;p
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 18:23
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik had nog iets over het hoofd gezien: er moet het volgende worden bijbetaald nl. € 15,00 adm.kosten, €45,00 voor het aanvragen van het theorie examen en €50,00 voor het gebruik van de auto bij het afrijden. Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd om te vragen wat er voor aanvullende lessen moet worden betaald.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 09:02
feniks
feniks is offline
Er is erg weinig over de rijschool te vinden waar nudeal een deal mee heeft. Slagingspercentage is wel aardig, zo te zien, maar ik krijg niet het idee dat deze rijschool al heel erg lang ervaring heeft. Plus het feit dat met deze deal totaal onoverzichtelijk wordt wat je uiteindelijk allemaal nog zelf moet doen, zou ik gewoon via een normale weg naar een rijschool gaan.
Lessen is duur, en voor je geld kun je dan beter een goeie rijschool kiezen dan iets als dit.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2015, 23:37
majitoh
majitoh is offline
Ik heb mijn rijbewijs binnen maand gehaald, in een dag theorie gehaald, succes iedereen
Groetjes
majitoh

Laatst gewijzigd op 11-04-2015 om 16:21. Reden: reclame verwijderd
Met citaat reageren
Oud 12-04-2015, 07:56
Lizette de Boer
Lizette de Boer is offline
Ik rij vanaf mijn 15de regelmatig in het automaatje van mijn mams, en nooit ''gepakt'' door de politie.
Theorie in een keer geslaagd.
Les in een automaat, 4 lessen en examen, geslaagd.
Daarna les in een schakelbak, 20 lessen, examen, geslaagd.
B/E (aanhanger) 3 uur les, examen, geslaagd.
Vrachtwagen 20 lessen examen gezakt nog 15 lessen examen geslaagd
Bus 20 lessen examen geslaagd
Code 95 in een keer geslaagd, net een week binnen.
Nu 2 lessen (van de eerste 5) gehad voor de LZV.
Ben net 19 en heeft me totaal tot nu net geen € 5000.-- gekost
Met citaat reageren
Oud 12-04-2015, 08:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom direct extra examens voor een groter rijbewijs? Ambities in vervoerssector of gewoon omdat het handig is?
En waarom niet gelijk schakelbak leren rijden ipv eerst automaat?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2015, 15:37
Lizette de Boer
Lizette de Boer is offline
Citaat:
Waarom direct extra examens voor een groter rijbewijs? Ambities in vervoerssector of gewoon omdat het handig is?
En waarom niet gelijk schakelbak leren rijden ipv eerst automaat?
(nog) Geen ambities in het transport.
Kon al rijden met een automaat.
En daarna een aanbieding gehad.
Hoe ver kan je komen voor € 5000.--

Alleen de automaat en de code 95 heb ik apart betaald.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 22:22
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
13 lessen in dit geval geen ongeluksgetal
Met citaat reageren
Oud 17-05-2015, 13:54
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Lange tijd geleden iets gepost hierop maar wil even een nieuwtje brengen.

Volgende week vrijdag (29 mei) heb ik mn rijexamen. Heb inmiddels 32 lessen gehad. Heb er uiteindelijk dus toch relatief lang over gedaan. Had te maken met de drukte van de rijschool, kon maar 1x per week lessen.

Ik laat jullie bijtijds wel horen of ik geslaagd/gezakt ben!
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2015, 14:42
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
32 lessen is niet echt heel veel. Succes!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 21-05-2015, 17:25
df
Avatar van df
df is offline
succes sebas!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-06-2015, 23:00
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
In 1x geslaagd, vandaag mn rijbewijs opgehaald en ben nu een weggebruiker!
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2015, 23:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gefeliciteerd nu leer je pas echt rijden!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2015, 23:45
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Goed gedaan hoor!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 28-06-2015, 23:18
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Ik deed er 2/3 maanden over, 2e x geslaagd denk ongeveer 20 lessen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2015, 15:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Maar 20 lessen is wel echt heel weinig! Had je daarvoor al een brommerrijbewijs of op een andere manier rijervaring opgedaan?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 01:00
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Vind je 20 echt weinig? Ja ik had wel al beetje met mijn moeder in haar auto gereden, toen paar lessen en tege beter weten in gelijk afrijden. daarna zooi lessen genomen en geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 07:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vind je 20 echt weinig? Ja ik had wel al beetje met mijn moeder in haar auto gereden, toen paar lessen en tege beter weten in gelijk afrijden. daarna zooi lessen genomen en geslaagd.
Ik vind 20 behoorlijk weinig ja. Ik had een pakket van 40 lessen van een uur incl. afrijden, in eerste instantie.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 08:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
30 tot 40 rijlessen (van een uur) komt meer in de buurt van het gemiddelde geloof ik, dus 20 (van een uur) is weinig ja
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 15:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In de randstad is 42 gemiddeld in de tijd dat ik les had (~2 jaar terug).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2015, 09:48
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
3 keer theorie en 8 keer praktijk

(6 voor manoeuvres en 2 op de weg)

Natuurlijk is het in Belgie weer anders dan bij jullie. Nu is het weer veranderd.
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 13:54
Barbaard
Avatar van Barbaard
Barbaard is offline
alles met van die snel cursessen gedaan via school opleiding.
Zo'n 4 tot 6 uur per dag lessen.

auto 40 lessen 1x gezakt
vrachtwagen 24 lessen
trekker oplegger 30 lessen 1x gezakt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 13:59
Barbaard
Avatar van Barbaard
Barbaard is offline
Citaat:
Ik rij vanaf mijn 15de regelmatig in het automaatje
Nu 2 lessen (van de eerste 5) gehad voor de LZV.
Ben net 19 en heeft me totaal tot nu net geen € 5000.-- gekost
Moet je voor LZV niet eerst 5 jaar ervaring hebben met CE??
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 14:17
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Moet je voor LZV niet eerst 5 jaar ervaring hebben met CE??
Ja, je kunt pas 5 jaar na het halen van je CE-rijbewijs examen doen voor LZV... Dus het is niet erg nuttig, en volgens mij zelfs verboden, om lessen te gaan volgen als je net hooguit een paar maanden je CE-rijbewijs hebt/zou hebben.

Dan heeft ze het in haar post ook nog alleen maar over haar C-rijbewijs, CE noemt ze zelf niet als een rijbewijs dat ze heeft gehaald.

Verder zou ze dus, ik heb het even nageteld, 20 autorijlessen, 3 aanhanger-lessen, 35 vrachtwagenlessen, 20 buslessen, 5 theorie-examens en 5 praktijkexamens voor minder dan 5000 euro hebben gedaan. Erg knap...

Wat mij tot de conclusie brengt dat deze user, zoals vaker, een fantasieverhaal ophangt.

Laatst gewijzigd op 04-07-2015 om 14:48.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 15:00
Barbaard
Avatar van Barbaard
Barbaard is offline
Citaat:
Ja, je kunt pas 5 jaar na het halen van je CE-rijbewijs examen doen voor LZV... Dus het is niet erg nuttig, en volgens mij zelfs verboden, om lessen te gaan volgen als je net hooguit een paar maanden je CE-rijbewijs hebt/zou hebben.

Dan heeft ze het in haar post ook nog alleen maar over haar C-rijbewijs, CE noemt ze zelf niet als een rijbewijs dat ze heeft gehaald.

Verder zou ze dus, ik heb het even nageteld, 20 autorijlessen, 3 aanhanger-lessen, 35 vrachtwagenlessen, 20 buslessen, 5 theorie-examens en 5 praktijkexamens voor minder dan 5000 euro hebben gedaan. Erg knap...

Wat mij tot de conclusie brengt dat deze user, zoals vaker, een fantasieverhaal ophangt.
en daarnaast lees ik net ook dat het D rijbewijs pas vanaf je 21e is met aparte theorie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.