Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2004, 00:16
(PiTT)
(PiTT) is offline
In het uitgedunde licht
Onder het glimmende bladerdek
Schijnt de zon op jouw gezicht
Kus ik je zachtjes in je nek

Jouw appelgroene ogen
De glimlach rond je mond
Je hoofd lichtjes gebogen
Je blik richting de grond

Een innige omhelzing
Ik druk je zacht tegen me aan
Als de wereld om ons heen verging
Bleven wij hier nog steeds staan

Onze blikken klikken vast
Het moment is eindelijk daar
Het wordt nog stiller dan het was
Onze hoofden langzaam naar elkaar

Oneindig lang kus ik je lippen
Mijn vingers in je haar
Niets kan hier ooit nog aan tippen
Mijn fantasie wordt waar


-----------------------------------------

op/aanmerkingen? ik hoor ze graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2004, 11:01
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ik vind 't mooi, echt mooi!
Op de een of andere manier doet 't me denken aan een songtekst, van Volumia of zo.
Omhelzing/verging vind ik niet zo geweldig, maar aan de andere kant vind ik deze strofe toch wel weer heel erg mooi.
Het zal wel heel verwarrend klinken

Een opmerking: soms vind ik het jammer dat de regels niet doorlopen. Zo begin je elke nieuwe regel met een hoofdletter, hoewel nergens een punt staat. Misschien kun je iets meer met komma's en voegwoordjes werken? Bijvoorbeeld bij de eerste strofe:
In het uitgedunde licht,
onder 't glimmende bladerdek
schijnt de zon op jouw gezicht
en kus 'k je zachtjes in je nek.


Maar ik vind 't echt super
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 12:10
(PiTT)
(PiTT) is offline
thanks voor je reactie
maar ik heb er expres voor gekozen om geen voegwoorden, punten, komma's enz te gebruiken. dat vond ik voor dit gedicht niet belangrijk.
en dat die regels soms wat minder doorlopen komt omdat ik wist wat ik wilde zeggen en dus daar mijn rijm en zinsvormen op heb aangepast. de boodschap ging vóór de vorm.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 18:27
(PiTT)
(PiTT) is offline
aanvulling: je kan ook bijna elke zin in het gedicht als een losse, aparte zin bekijken.

ik zou graag wat meer reacties krijgen omdat het voor mij wel een belangrijk gedicht is.

bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 18:49
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
aanvulling: je kan ook bijna elke zin in het gedicht als een losse, aparte zin bekijken.
Ja dat klopt! (O jee, al weer ik ) Maar dat vind ik ook een heel sterk punt aan je gedicht alleen jammer blijft dan, vind ik, dat met die hoofdletters en zo, maar daar heb je dus zelf voor gekozen En daar zeur ik dus niet meer over.
Hm, begrijp ook niet waarom verder niemand hierop reageert.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 13:29
(PiTT)
(PiTT) is offline
ja dat zuigt een beetje. ik heb het idee dat veel mensen gewoon hun gedichtjes hierop zetten en reacties opwachten zonder zelf enige vorm van kritiek te uiten op andere gedichten. das wel jammer want nu zijn er 100 gedichten met allemaal 2 reacties (wellicht beetje overdreven ) en das wel zonde...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 13:34
Verwijderd
erg mooi

dat met die hoofdletters vond ik eigenlijk niet zo storend

"Bleven wij hier nog steeds staan" die zin liep voor mijn gevoel een beetje minder
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 20:12
Futurist
Futurist is offline
...Appelgroen..?

Okee flauw maar voor een liefdesgedicht is het wel mooi, beetje sentimenteel maar dat zal de bedoeling zijn .
__________________
God in Heaven Me on Earth
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 08:44
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
(PiTT) schreef op 16-09-2004 @ 14:29 :
ja dat zuigt een beetje. ik heb het idee dat veel mensen gewoon hun gedichtjes hierop zetten en reacties opwachten zonder zelf enige vorm van kritiek te uiten op andere gedichten. das wel jammer want nu zijn er 100 gedichten met allemaal 2 reacties (wellicht beetje overdreven ) en das wel zonde...
Ja, daar heb je wel gelijk in. Erg jammer inderdaad.. Want uiteindelijk zit iedereen er toch wel op te wachten om reacties te krijgen toch? En dan is het toch ook fijn om te reageren op de gedichten van anderen?
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 09:21
Verwijderd
Citaat:
(PiTT) schreef op 16-09-2004 @ 14:29 :
ja dat zuigt een beetje. ik heb het idee dat veel mensen gewoon hun gedichtjes hierop zetten en reacties opwachten zonder zelf enige vorm van kritiek te uiten op andere gedichten. das wel jammer want nu zijn er 100 gedichten met allemaal 2 reacties (wellicht beetje overdreven ) en das wel zonde...
Mij hoor je minder als de andere fbs misschien, dat kan storen, maar ik ben enorm vervelend met het beoordelen van gedichten. Vaak heb ik er gewoon niets over te melden dan dat het mij niet aanspreekt, niets doet en moet ik dan het gaan zoeken naar dingen die mij storen terwijl ik er de vinger niet kan opleggen? Ik lees elk gedicht, maar plaats gewoon niet overal commentaar bij omdat het na een tijd ook voor de dichter irritant gaat worden als ik blijf zeuren dat het mij niets doet of dat ik er niet van hou. Ik heb het pas nog tegen Anno gezegd^^.

Ik heb nu eenmaal een vreemde smaak qua dichtwerk en ben niet makkelijk te bekoren. Maak maar wat dt-fouten, dan reageer ik iig ^^.

Goed dan. Je hebt op bepaalde momenten een mooi woordgebruik, maar op andere momenten vind ik het een beetje te saai uitgezocht. Leuke beelden, maar er is niets dat mij echt aanspreekt op uitgedunde licht na.

En wat reacties betreft, sommige gedichten trekken nu eenmaal niet zo, of er valt weinig over te zeggen. In het verleden heb ik ook wel gedichten geplaatst waar 1 of 2 reacties op kwamen, maar ze waren gewoon te lang of te ingewikkeld om de massa aan te spreken zodat ze erop zouden reageren. Maar wat maakt het uit, dicht je niet in de 1e plaats voor jezelf? En als je voor een ander dicht, vindt die het dan niet mooi? Als het echt gaat om de vormelijke reacties, dan zou je beter met uitgeverijen of experts praten, het blijft tenslotte een scholierenforum. En over inhoud zal iemand anders nooit zo kunnen oordelen als jijzelf of de ander.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 19:05
(PiTT)
(PiTT) is offline
het was ook geen commentaar maar eerder een opmerking. ik betrap mezelf er ook op soms niet de moeite te nemen op gedichten te reageren, en das vaak idd omdat het me niet aanspreekt enz. het geld ook niet speciaal voor mijn gedicht hoor. ik dicht natúúrlijk in de eerste instantie voor mezelf maar ik vind het toch leuk als andere mensen erop reageren. kritiek (mits opbouwend) helpt mij alleen maar te ontwikkelen!

anyway, thanks voor de reactie haha !
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 19:43
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
(PiTT) schreef op 23-09-2004 @ 20:05 :
het was ook geen commentaar maar eerder een opmerking. ik betrap mezelf er ook op soms niet de moeite te nemen op gedichten te reageren, en das vaak idd omdat het me niet aanspreekt enz. het geld ook niet speciaal voor mijn gedicht hoor. ik dicht natúúrlijk in de eerste instantie voor mezelf maar ik vind het toch leuk als andere mensen erop reageren. kritiek (mits opbouwend) helpt mij alleen maar te ontwikkelen!

anyway, thanks voor de reactie haha !
Ik sluit me hierbij aan Je moet ook inderdaad niet reageren als je niets zinnigs te zeggen hebt over een gedicht. En natúúrlijk dicht je voor je zelf; daarom post ik hier ook lang niet alles wat ik schrijf. Maar af en toe ben ik wel benieuwd naar de meningen van anderen. En daarmee bedoel ik mensen die niet bang zijn om je te kwetsen (vrienden bijvoorbeeld zullen nooit erg kritisch reageren op een gedicht).
Van DoP leer ik gewoon veel.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:56
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Ik vind het leuk, speels, lief en perfect passend bij de situatie die je beschrijft. Geen vergezochte vergelijkingen, geen zwaarmoedig taalgebruik..Gewoon een mooi gedicht dat perfect de gevoelens weergeeft van de 1e kus met iemand waar je verliefd op bent. Zou het einde wat krachtiger formuleren (vraag me niet hoe) naar mijn gevoel. 't Is literair niet het hoogstaanste dat ik gelezen heb maar 't is gewoon een héél leuk gedicht
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Waarom nou jij...
Rossantha
6 03-06-2004 21:01
Verhalen & Gedichten Jij..
Eleanor
13 23-09-2002 20:48
Verhalen & Gedichten jij bent waar ik niet ben en ik ben waar jij niet bent
silketje
4 02-02-2002 09:56
Verhalen & Gedichten ...en jij bent in mij
*charm girl*
4 25-12-2001 15:37
Verhalen & Gedichten jij
St.pje
1 03-12-2001 17:40
Verhalen & Gedichten Als jij me pijn doet
Da Girl
1 22-08-2001 06:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.