Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2003, 23:54
frankzinnig
frankzinnig is offline
niet alleen het volkje is geweldig, ook de taal van de Duitsers kan mij veelal in extase brengen... de Duitse klanken bereiken mijn gehoororgaan, en ik besef me maar weer: Duits is de mooiste taal ter wereld... mee eens?
__________________
www.cu2.nl/frankzinnig: weest hartelijk welkom op de website van Frank Zinnig, Nederland's vreemdste en meest 'glossy' E-zine...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 01:27
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Neen, ik vind Duits juist een van de minst mooie talen, vooral omdat de uitspraak niet mooi klinkt.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 01:31
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
juh, duits is geniaal
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:35
vluchtgedrag
vluchtgedrag is offline
Grauzone - Eisbär

Eisbär - Eisbär
kaltes Eis
kaltes Eis.
Eisbär - Eisbär - oh
Eisbär.

Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar
dann müßte ich nicht mehr schrei'n
alles wär' so klar.

Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar
dann müßte ich nicht mehr schrei'n
alles wär' so klar.

Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar
dann müßte ich nicht mehr schrei'n
alles wär' so klar.

Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar
dann müßte ich nicht mehr schrei'n
alles wär' so klar.

Eisbär'n müssen nie weinen
Eisbär'n müssen nie weinen
Eisbär'n müssen nie weinen
Eisbär'n müssen nie weinen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:29
Verwijderd
Ik vind Duits absoluut geen fijne taal.
Het is niet fijn om te horen, te spreken en te lezen. Het pakt bij mij gewoon niet.
En daar komt dan nog bij dat ik er niets van snap.

Ik vind Duits trouwens eerder een ruige toon hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:32
Xx-L4dy
Xx-L4dy is offline
Woww..M3ns3n D3nk3n 3gT..V3el..Du1tSz Is 3en Lel1jk3 T4al ManG..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:32
~Chyca~
Avatar van ~Chyca~
~Chyca~ is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Neen, ik vind Duits juist een van de minst mooie talen, vooral omdat de uitspraak niet mooi klinkt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:39
faan
Avatar van faan
faan is offline
Het klinkt wel gezellig dat Duits. Åhja frank, zit jij in de ontkenningsfase? Je weet toch wel dat veel mensen juist Duits geen mooie taal vinden, en dat je een 'roep om aandacht', zoals hier weer, vaak laat horen (No offence, m8, just had to say it )
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:10
Mariebel
Mariebel is offline
Engels is een veel mooiere taal!! Duits klinkt gewoon rauw
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:58
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
vluchtgedrag schreef op 10-03-2003 @ 16:35:
Grauzone - Eisbär

Eisbär - Eisbär
kaltes Eis
kaltes Eis.
Eisbär - Eisbär - oh
Eisbär.

Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar
dann müßte ich nicht mehr schrei'n
alles wär' so klar.

Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar
dann müßte ich nicht mehr schrei'n
alles wär' so klar.

Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar
dann müßte ich nicht mehr schrei'n
alles wär' so klar.

Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar
dann müßte ich nicht mehr schrei'n
alles wär' so klar.

Eisbär'n müssen nie weinen
Eisbär'n müssen nie weinen
Eisbär'n müssen nie weinen
Eisbär'n müssen nie weinen.


duits is über, het volk enzo toch een stuk minder
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 07:56
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
engels is mooi!!! duits ok wel, maar niet zo super.
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:00
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ik HAAT Engels, maar dat komt omdat we een Engels boek hebben, die al die &%"#tijden in het Engels uitlegt...

Maar ff ontopic, ik vind Duits wel een mooie taal! Ik vind het iig altijd leuk om Duitse krantenartikelen te lezen, en om Duits te volgen op school.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:04
faan
Avatar van faan
faan is offline
Ik vind dat Engels een kromme taal is, ze spreken de klinkers heel anders dan in het Frans, Duits, Nl, Italiaans, Spaans,etc. uit.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:52
L!nk
L!nk is offline
Ik vind Duits een mooie taal en Zwitser-Duits een pracht taal. Ik denk er serieus over na om te gaan studeren in Zwitserland. Ik vind het echt fijn om in Zwitserland rond te lopen en ik probeer ook alles te verstaan, te lezen en te spreken (dat is het moeilijkst )
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 19:53
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
L!nk schreef op 11-03-2003 @ 18:52:
Ik vind Duits een mooie taal en Zwitser-Duits een pracht taal. Ik denk er serieus over na om te gaan studeren in Zwitserland. Ik vind het echt fijn om in Zwitserland rond te lopen en ik probeer ook alles te verstaan, te lezen en te spreken (dat is het moeilijkst )
Als ik zou gaan studeren in het buitenland (waar ik niet zo'n enorm zin in heb, maar stél) dan zou ik naar Duitsland gaan. Ik heb helemaal niets met Fransen en Engelsen. En de VS vind ik geen boeiend land. (en daar wordt het Engels nog vreselijker uitgesproken dan dat de taal al is )
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:42
L!nk
L!nk is offline
Ja precies, Engels is dan nog wel enigzins te doen, maar mijn hart ligt in Zwitserland. (en zoals het er nu uitziet is het daar vertrapt )
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:56
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Btw welke boeken hebben jullie voor engels en duits?

Ik New Headway (&%$"boek)/ Round Up en Na Klar. Want het ligt ook aan je boeken wat jij van dat vak vindt.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:06
L!nk
L!nk is offline
Ik heb niet eens Duit2, ik leer het mezelf Van Engels heb ik geen idee, zoek ik nog wel een keer op.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-03-2003, 21:18
Verwijderd
Jij staat in m'n cu2.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 07:35
L!nk
L!nk is offline
Wie ??
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:42
@Moon
@Moon is offline
Pardon?! Duits mooiste taal? Verschrikkelijk. Geef mij maar liever Frans
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:48
L!nk
L!nk is offline
Kijk bij Frans voel ik dus echt helemaal niks, maar ja smaken verschillen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:18
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ik ook niet, ik heb nu vier jaar Frans, en ik kan nog steeds alleen me zelf voorstellen. Verder dan Je m'appelle Fleur, et J'habite à Utrecht. kom ik niet...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:56
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Duits mooi? Whahahahah oh..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:07
Verwijderd
Wederom blijkt: smaken verschillen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 18:02
L!nk
L!nk is offline
Ja precies, dat maakt toch ook niet uit. Zolang hier maar geen flamewar erover ontstaat vind ik alles best
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 17:47
tictactoe
tictactoe is offline
Ik kom uit Duitsland en ik moet nu naturlijk opkomen voor mijn taal Nou ik vind het eigenlijk niet altijd mooi klinken enzo, Frans is veel zangeriger bijvoorbeeld. Maar wat leuk is aan Duits is dat het naamfallensysteem en werkwoorden heel logisch zijn, maarja dat ist in mijn oog natuurlijk

Ik heb de afgelopen paar jaar Nederlands geleerd, ik vind het allemaal zo onlogisch met de werkwoordsysteem enzo. Toch vind ik het wel leuk klinken en ik heb het vrij snel gelernt te spreken, hoewel ik nog wel veel fouten maak...

Nederlands klinkt duidelijker dan Duits, wat uitspraak betreft, jullie spreken alles keurig uit
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 17:50
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
tictactoe schreef op 16-03-2003 @ 18:47:
*knip*
jouw naam
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 17:52
tictactoe
tictactoe is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 16-03-2003 @ 18:50:
jouw naam
tic tac toe zijn goed!!

jouw naam...pizza..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 20:33
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
mijn naam
mix voor kaaskwarttaarten
en duits
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 11:10
klinkguppie
Citaat:
frankzinnig schreef op 10-03-2003 @ 00:54:
niet alleen het volkje is geweldig, ook de taal van de Duitsers kan mij veelal in extase brengen... de Duitse klanken bereiken mijn gehoororgaan, en ik besef me maar weer: Duits is de mooiste taal ter wereld... mee eens?
"Du hast wirklich recht! Die Deutsche Sprache ist ein der schönste Sprachen dieser Welt. Naja... manchmal ist die Deutsche Sprache ein bißchen hard, aber die weise worauf die Leute welcher die Deutsche Sprache sprechen, die Wörter und Gedanken auf Papier bringen ist tausend malen schönder dann die Niederlandische sprache...
Ich bin wirklich wahnsinnig froh das ich jetzt nach eine ganz lange zeit endlich entdeckt habe daß ich nicht der einigste in dieses riesiges Universum welcher die deutsche Sprache ein der schönste sprachen der Welt findest!
Danke schön für Deine aussprache, ich habe jetzt entdeckt das ich nicht allein bin!
Aber (leider?) muß ich auch bekennen das ich die Französische Sprache auf wahnsinnig liebe....
Und... naja.... bitte vergiss es, es ist nicht wahnsinnig wichtig. bitte verzeih' mir..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 11:15
klinkguppie
maja.... misschien zeg ik dat omdat ik een vriendinnetje heb welke in duitsland tegen de grens woont?!

(ehm... de Duits Zwitserse grens dan... )
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 15:43
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ik vind Frans echt knudde, maar Duits is errug leuk. Nadeel zijn de naamvallen, vooral onder het spreken. Mijn leraar let er niet op onder psreektoetsen, maar het is voor Duitsers frustrerend om te horen..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 16:58
tictactoe
tictactoe is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 17-03-2003 @ 16:43:
maar het is voor Duitsers frustrerend om te horen..
nou ik vind dat niet echt frustrerend hoor, het is wel duidelijk fout mar we eisen niet dat je het goed doet...net als dat ik de en het verwissele, vind jij dat frusterend?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 07:52
L!nk
L!nk is offline
Citaat:
klinkguppie schreef op 17-03-2003 @ 12:15:
maja.... misschien zeg ik dat omdat ik een vriendinnetje heb welke in duitsland tegen de grens woont?!

(ehm... de Duits Zwitserse grens dan... )
Ik heb een goede vriendin in Zwitserland zelf wonen. We hebben alleen besloten geen verkering te nemen, omdat we elkaar maar 2 of 3 keer per jaar zien ivm de afstand Vandaar dat ik het ook zo'n mooie taal vind. Maar dat vond ik al.

Citaat:
tictactoe
Ik kom uit Duitsland en ik moet nu naturlijk opkomen voor mijn taal Nou ik vind het eigenlijk niet altijd mooi klinken enzo, Frans is veel zangeriger bijvoorbeeld. Maar wat leuk is aan Duits is dat het naamfallensysteem en werkwoorden heel logisch zijn, maarja dat ist in mijn oog natuurlijk
Ooit Zwitsers gehoord, dat is imo pas een zangerige taal. Ik snap trouwens geen hol van al die grammatica, maar ik ben bezig om het mezelf te leren. Zo dom dat ik niet voor Duits2 heb gekozen in het 3de
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 09:11
Smurfinnetje
Smurfinnetje is offline
Alsof Nederlands zo'n mooie taal is ---> ik vind van niet!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-03-2003, 09:29
L!nk
L!nk is offline
Citaat:
Smurfinnetje schreef op 19-03-2003 @ 10:11:
Alsof Nederlands zo'n mooie taal is ---> ik vind van niet!
Nou ik heb er niet echt een hekel aan ofzo, maar een mooie taal is het niet nee.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 09:53
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
heel erg oneens..

ik haat duits!! ik zit al in de 4e en snap die naamvallen nog steeds niet.. ik zit nu op de havo omdat duits niet ging,m ben bijna blijven zitten omdat duits niet ging. en nog steeds kan ik geen voldoende voor duist halen hoe hard ik ook leer

vverder vin ik het ook helemaal geen mooie taal. het klinkt zo hard en rauw
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 15:18
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
tictactoe schreef op 17-03-2003 @ 17:58:
nou ik vind dat niet echt frustrerend hoor, het is wel duidelijk fout mar we eisen niet dat je het goed doet...net als dat ik de en het verwissele, vind jij dat frusterend?
Nee, maar ik kan me voorstellen dat een Duitser zn moedertaal graag goed gesproken wil horen. Maar dat kan ook aan mijn eigen perfectionisme in talen liggen hoor!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 15:38
L!nk
L!nk is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 20-03-2003 @ 16:18:
Nee, maar ik kan me voorstellen dat een Duitser zn moedertaal graag goed gesproken wil horen. Maar dat kan ook aan mijn eigen perfectionisme in talen liggen hoor!
Veel Duitsers doen het zelf ook fout Maar ik wil het wel goed leren, als je aan het spreken ben heb je alleen te weinig tijd om te denken, is dit nou een lijdend voorwerp en wat meot er dan voor voorzetsel bij.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
tictactoe schreef op 16-03-2003 @ 18:47:
Maar wat leuk is aan Duits is dat het naamfallensysteem en werkwoorden heel logisch zijn, maarja dat ist in mijn oog natuurlijk



ahum, daar ben ik het echt níet mee eens. Ik vind Duits op zich wel leuk (ben d'r van kleins af aan veel geweest, dus kan het daardoor ook wel een beetje), maar als ik één ding erg vind, dan is het wel dat naamvallensysteem!
Allemaal uitzonderingen van werkwoorden (lijkt wel frans!). Dan moeten bitten, fragen, es gibt enzovoorts weer bij de akkusativ, maar begegnen, danken, folgen enzovoorts weer bij de dativ.
En dan heb je dat ook nog met allemaal voorzetsels, inclusief enkele voorzetsels die niet kunnen kiezen en dus bij bepáálde gevallen naar de akkusativ gaan en bij andere gevallen naar de dativ. Over al die 'en', 'es' en 'e'-tjes nog niet te spreken die zowel bij het lidwoord, als bij het bijvoeglijk naamwoord moeten worden toegepast.
Argghh, als je daar teveel bij nadenkt gaat 't echt niet goed hoor
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 21:05
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik word niet echt blij van Duits, ik vind het dus geen mooie taal en ik vind het veel moeilijker dan Frans. Frans vind ik ook veel mooier, net als Spaans, maar dat heeft er weer weinig mee te maken denk ik. Ik vind in ieder geval niet dat een land zich sowieso moet schamen voor zijn taal.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 09:42
surena
surena is offline
Duits mooi??/???

duits hoort bij de germaanse taalfamillie dus kan nie mooi zijn hahaha
nederands, zweeds, duits, engels etc --> stuk voor stuk hele geordende talen met mooie woorden maar om te horen.. aaagh ik krijg er kippevel van

nee geef mij maar de romaanse talen
-frans
-spaans
-italiaans
-portugees
mr aangezien de meesten van jullie alleen frans kennen, frans dus.. mooie zangerige, sensuele taal!! nÓg mooier vind ik eigenlijk italiaans

als ik frans of italiaans hoor voel ik me gelijk op vaklantie aan de middellandse zee haha, als ik duits hr denk ik Én aan mn hoerenlerares duits Én aan oorlog Én aan rammstein (groffe taal dus..)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:03
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik vind Duits een mooie taal, maar Nederlands en Fries gaan voor (ik kom uit Fryslan).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:33
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
linda85 schreef op 20-03-2003 @ 18:49:


ahum, daar ben ik het echt níet mee eens. Ik vind Duits op zich wel leuk (ben d'r van kleins af aan veel geweest, dus kan het daardoor ook wel een beetje), maar als ik één ding erg vind, dan is het wel dat naamvallensysteem!
Allemaal uitzonderingen van werkwoorden (lijkt wel frans!). Dan moeten bitten, fragen, es gibt enzovoorts weer bij de akkusativ, maar begegnen, danken, folgen enzovoorts weer bij de dativ.
En dan heb je dat ook nog met allemaal voorzetsels, inclusief enkele voorzetsels die niet kunnen kiezen en dus bij bepáálde gevallen naar de akkusativ gaan en bij andere gevallen naar de dativ. Over al die 'en', 'es' en 'e'-tjes nog niet te spreken die zowel bij het lidwoord, als bij het bijvoeglijk naamwoord moeten worden toegepast.
Argghh, als je daar teveel bij nadenkt gaat 't echt niet goed hoor
Ik had het makkelijk, omdat ik al in de 1ste latijn had, en al veel meer naamvallen gewend was. Maar met spreken is het gewoon onwijs irritant!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:06
tictactoe
tictactoe is offline
tsja, ik heb het van jungs afaan al moeten doen, ik vind het gewon logisch
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:30
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
duits is de enige taal waarvoor ik onder de 6 heb gescoord hehehe, en die uitspraak klinkt niet, en al die naamvallen begin ik niet eens meer over

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:09
@nn@86
Duits is echt de meest trieste taal die ik ken!!!!
Die naamvallen en dan die trieste uitspraak.......
Ik denk dat Italiaans wat meer heeft!!!

xxx Anna
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het evangelie van Judas
Verwijderd
24 02-05-2005 19:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.