Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 11:53
♪
♪ is offline
Heerlijk weekend gehad. Gelachen, superveel geknuffeld en ook fijn gepraat. Hmm, was elke dag maar zo...het voelde zo fijn. Hoewel het dan een stuk minder 'speciaal' zou worden.

Vandaag sla ik over, dat lijkt me beter.
Maar eerst eens kijken of ik met een douche wat vuilheid van me af kan spoelen.
Advertentie
Oud 28-11-2005, 12:02
Verwijderd
Pompiedompiedom!
Oud 28-11-2005, 12:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-11-2005 @ 10:56 :
Inderdaad, uiteindelijk ben jij degene die patronen zal kunnen veranderen. Een psycholoog kan adviezen geven mbt het veranderen van patronen (hoe je het aan kan pakken) en signaleren dat het om systemen/ patronen gaat..

In het geval dat je van therapie/ hulpverlener wil switchen, denk ik dat je veel baat zal hebben bij cognitieve gedragstherapie.

Succes Gothic!
De psycholoog zei dat ik het er ook nooit uit zouden krijgen. Hij zei dat het naief was om te proberen het eruit te krijgen en kon me daarmee dus niet helpen zei hij. Vervolgens boodt hij meditatie aan .

Iig bedankt voor de reacties.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-11-2005, 12:53
Verwijderd
Meestal post ik hier niet echt..

Maar ik ga toch ook maar even, en plein publique, van me afschrijven. Ik hoop maar dat het alleen gelezen wordt door betrouwbare figuren zonder dat weet ik veel wie t tegen me gaat gebruiken.

Ik haat het dat mijn studie niet is wat ik er van verwachtte en dat ik totaal geen motivatie meer heb. Ik wil gewoon stoppen. Maar wat wil ik dan? Ik wil niet die prestatiedruk en het niet gewoon eens ziek kunnen zijn zonder dat dat meteen ernstige gevolgen heeft voor je presteren en je studiepunten. Ik wil studeren waar en waarbij mijn hart ligt, maar waar ligt dat eigenlijk? Ik wil dat alles teruggaat naar hoe het was, maar dat kan niet meer. Nooit meer. Het VWO is voorbij. Mijn ouders zijn gescheiden en mn moeder woont sinds kort samen. Ik woon op mezelf, maar als ik stop met mn studie zal ik wel weer moeten verhuizen. Waarheen? Ik kan nergens heen. Het huis waar ik woonde is bijna leeg. Ik zit er nu. De computer staat op de grond en ik zit er voor. Hier heb ik gewoond, maar nu niet meer. Nooit meer. En bij mn moeder ben ik ook al niet welkom. Ik heb geen echt huis meer. Mijn kamer is fijn, maar zo ver weg van alle dingen die ik graag om me heen heb. Het huis waar we met zn allen in hebben gewoond voor de scheiding voelt niet meer als thuis en ook deze flat is nu dus.. leeg.

Mijn toekomst ligt open, ik moet hem kleur geven. Ik wil ook kleuren, ik wil al mijn dromen verwezelijken. Maar steeds zijn er praktische problemen, of weet ik niet concreet wat ik nou eigenlijk wil. Ik moet kiezen, sterk zijn, en ondertussen ook huilen of praten, zorgen dat ik niet opkrop en mezelf nog meer onder druk zet daardoor. Ik zoek balans en die zal ik heus wel vinden. Er is meer voor nodig mij depressief of klein te krijgen. Maar een beetje hulp zou fijn zijn. Een beetje het idee dat ik niet alleen sta en dat ik begrepen word. Ik geloofde altijd wel in een God, maar die laat het voor mijn gevoel behoorlijk afweten.

Everything happens for a reason. Nu moet ik nog uitzoeken wat ik met deze situatie moet. En in de tussentijd maar kijken wat ik doe.. helemaal niet meer naar school gaan, omdat ik toch al weet dat ik wil stoppen? Maar wat als ik niks anders ga vinden?

Kort samengevat: Ik weet het niet. Help? /
Oud 28-11-2005, 13:23
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
*zucht* Wat een vermoeiende week/weekend. Heb afgelopen week kei- en keihard moeten werken voor school, alle PO's, luister/leestoetsen, verslagen etc, moesten in die week nog even geplant worden. En aangezien ik alles op het laatste moment plan, en mijn projectgenoten alles aan mij overlieten, heb ik het heel druk gehad. Daarbij werd ik ook nog eens verschrikkelijk verkouden en raakte oververmoeid. Iedere nacht doorwerken en dan na 5 uurtjes slaap weer opstaan.

Gelukkig al wel wat goede resultaten binnengekregen, en aankomende week krijg ik er nog meer hopelijk! Moest wel lachen, want een vriendin van me had precies hetzelfde probleem en afgelopen vrijdag liepen we beide als zombies door de school heen. Omdat ik vrijdag al out of energy was ben ik zaterdag maar niet naar theater gegaan, wel heel jammer en veel gemist maar heb hierdoor wel kunnen uitrusten. Volgende week in contrapersonage en mijn monoloog! *spannend*

Ben nu al twee dagen aan het leren voor morgen, heb dan BIO en ANW-examens. Ben nu al zenuwachtig! Bij ANW mag ik gewoon boek en aantekeningen erbij houden, maar bij BIO helaasch niet.. Ik denk wel dat ik voor beide tussen de 5 en 6 in kan halen, ga zo maar weer verder met leren... Mijn hoofd loopt over van alle kennis , maar da's ook wel lekker zodat ik niet aan mezelf en alles kan denken
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 28-11-2005, 14:17
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb zo'n last van mijn rug, echt niet leuk meer. Lopen en zitten gaat nog net, maar daar houdt het ook wel weer mee op. En vanavond moet ik nog paardrijden ook, dat wordt weer geniaal. Niet, dus.

Gelukkig werd ik gisterenavond wel overstroomd met allemaal lieve mailtjes van een vriendin. Dat is één van de betere dingen.

Ik ben niet zo'n beste vriendin de laatste tijd, geloof ik. Zo meteen, als ik het kan, ga ik een mail schrijven, en een verhaaltje en dan komt dat iig weer goed.

En eigenlijk heb ik het druk, moet nog drie SO's leren, mijn kamer opruimen en Sinterklaascadeautjes, maar ik krijg donderdag pas geld.

Zin in morgen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 28-11-2005, 14:42
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Miracle schreef op 28-11-2005 @ 11:54 :
Bij ons gaan de examens niet door en de TTT's dus ook niet. Vanwege het weer.
Mocht de jouwe wel doorgaan: heel veel succes! Niet te zenuwachtig zijn, er hangt niet zoveel van af.

Rijles ging gelukkig niet door. Scheelt weer iets meer rust. Als ik nou die verrekte opdrachten zou snappen. Stomme grafieken en tabellen gezeur.
Mijn TTT ging wel door. Ik heb em gehaald maar ik was zo intens zenuwachtig dat ik echt onwijs veel domme fouten maakte Ik wist niet eens meer hoe de rode driehoek heette Nu ben ik alleen nog maar zenuwachtiger voor m'n examen
[edit] succes met je opdrachten!!!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-11-2005, 15:00
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-11-2005 @ 15:42 :
Mijn TTT ging wel door. Ik heb em gehaald maar ik was zo intens zenuwachtig dat ik echt onwijs veel domme fouten maakte Ik wist niet eens meer hoe de rode driehoek heette Nu ben ik alleen nog maar zenuwachtiger voor m'n examen
[edit] succes met je opdrachten!!!
Moet je een TTT tegenwoordig ook halen dan?
Bij mij keken ze gewoon wat ik kon op dat moment en moest ik wat bijzondere verrichtingen doen. Verder niks
Oud 28-11-2005, 15:11
Verwijderd
Yay, uiteindelijke afstudeerdatum geprikt, achterin januari, ik weet nu al dat ik me december en januari hard ga vervelen
Oud 28-11-2005, 15:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2005 @ 16:11 :
Yay, uiteindelijke afstudeerdatum geprikt, achterin januari, ik weet nu al dat ik me december en januari hard ga vervelen
Leuk! Alvast gefeliciteerd
Oud 28-11-2005, 16:21
moon
Avatar van moon
moon is offline
ik ontdek weer borderline trekjes bij mezelf en daar heb ik zo'n hekel aan. Sommige momenten heb ik het niet of valt het me niet op, maar de afgelopen dagen irriteeer ik me er weer rot aan. Ik probeer het niet te zien...maar ik zie het wel. Ik voel me echt stom gewoon, ik heb sosms echt het idee dat ik gek ben. Ik weet dat sommige dingen die ik doe,denk,voel raar zijn en toch kan ik er niet vanaf komen en mee omgaan....dat vind ik zooooooo frusterend. Tijd voor de linnehen training.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 28-11-2005, 16:27
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ga nu even heel braaf doen en mijn Geschiedenis vast leren.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 28-11-2005, 16:31
BananaSplit
Avatar van BananaSplit
BananaSplit is offline
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Zo dqat moest ff. Hele saaie schooldag gehad met in de middagpauze en op de weg naar huis alleen maar schreeuwen.

Voor de pauze trouwens wel lekker relaxed tussenuur gehad waarin ik ff lekker met een leuk meisje heb gepraat.

Nu heb ik veel te veel mensen online, en dan steeds dezelfde vraag van wie ik ben en waarom ik hun heb toegevoegd

Nog geeneens variatie in de vraagstelling. Zie je nu wel dat iedereen hetzelfde is
Oud 28-11-2005, 16:36
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Verdomme, ik was het allemaal vergeten. Allemaal, zag alleen nog maar wat er mis was gelopen. Ik ga nooit meer oude PM's lezen, nooit en nooit meer.



Edit: Het deed me verdomd goed beseffen hoe erg ik er toen aan toe was, zowel positief als negatief, en alles wat mij beloofd werd, en hoe hoog mijn verwachtingen waren en bovenal - hoe stom ik ben geweest om te denken dat alles goed zou komen. Waarom komt het nu de laatste paar dagen allemaal weer terug? Alsof gebeurtenissen herinneringen omhoog kunnen halen. Kunnen ze.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 28-11-2005 om 16:43.
Oud 28-11-2005, 16:38
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 28-11-2005 @ 11:36 :
nee dat had ik niet verwacht.. maar als je het zo lang doet kan je niet ineens stoppen denk ik
Je kunt het iig proberen.
Oud 28-11-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-11-2005 @ 13:26 :
De psycholoog zei dat ik het er ook nooit uit zouden krijgen. Hij zei dat het naief was om te proberen het eruit te krijgen en kon me daarmee dus niet helpen zei hij. Vervolgens boodt hij meditatie aan .

Iig bedankt voor de reacties.
Je moet anderen niet altijd zonder meer geloven.

Net als bij rare kwast geldt ook hier: je kunt het iig proberen. En als je er hulp bij wilt, zoek dan iemand die het ook wil proberen. Als hij dat niet is, dan wellicht iemand anders. (Ik vraag me btw af hoe hij na twee of drie keer met je gepraat te hebben zo'n conclusie kan trekken, maar goed, dat zal wel aan mij liggen. )
Oud 28-11-2005, 16:44
Verwijderd
We hebben een 8, een 8, een 8! Woehoe!!!
Hele lastige opdracht die bijna niemand op tijd had ingeleverd. Kwam je uit de les waar maar 10 mensen zaten, zag je de rest in de mediatheek aan die opdracht werken. En onze heeft ze als voorbeeld gebruikt, zo goed was ie!

En verder gaat het kut, maar dat geeft niet. Twijfel, en wanhoop, en verdriet. Stop met zeuren!
Oud 28-11-2005, 17:40
Verwijderd
Everything about you is wrong
You must be sick, you don't belong


Zoiets, als ik dan weer eens negatief over mezelf denk.

Het doet me goed om te weten dat hij van me houdt.
Hopelijk verpest ik 't deze keer niet..
Oud 28-11-2005, 18:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Xia: *knuf* Heel veel succes met uitzoeken wat je nu eigenlijk wilt en zo. Bij dat soort dingen kan ik je niet helpen. Maar het is wel echt rot dat je niet goed weet waar je heen zou moeten als je nu stopt met je studie.

Ontopic: Beter, beter. Alles komt gewoon door de stress, denk ik. Maar een stressloos leven is ook weer zo saai
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 28-11-2005, 18:17
Verwijderd
Oud 28-11-2005, 18:20
George
Avatar van George
George is offline
Wat een GODVERGETEN KLOOTZAK zeg.
Oud 28-11-2005, 18:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 28-11-2005 @ 16:00 :
Moet je een TTT tegenwoordig ook halen dan?
Bij mij keken ze gewoon wat ik kon op dat moment en moest ik wat bijzondere verrichtingen doen. Verder niks
Omg, bij een TTT valt wat te verdienen. Namelijk de vrijstelling voor je bijzondere verrichtingen op het examen. Dat kun je halen, of niet halen. Zakken kan dus niet.
Dacht je dat als je op ging voor TTT dat je het dan automatisch gehaald had?
__________________
Oud 28-11-2005, 18:31
Ranja v. Tanja
Ranja v. Tanja is offline
Citaat:
Raven schreef op 26-11-2005 @ 15:25 :
samen met een leuke meid drijfnat worden en dan thuis met z'n 2en onder een deken warme chocomel drinken is nog beter
Heb je van horen zeggen?
Oud 28-11-2005, 18:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag hard gewerkt, en het is nog niet af. Ga je eens met je ouders samen avondeten, gaan ze meteen weer zitten zeiken. Fijn. En dan beweren dat je dat helemaal niet gezegd hebt. 'In de maatschappij...' en 'In het leven...' Bah. Ik kan die preken van m'n moeder echt gewoon al meepraten. Ik word het spuugzat, SPUUGZAT. Maar zodra ik dus laat merken dat ik ze mee kan praten, wordt ze boos...
Wat wil ik dan toch heel erg ontzettend graag gaan samenwonen... Maar dat zit er voorlopig ook nog niet in.
Ik ben een beetje zenuwachtig voor morgen... Het is best een eind, en dalijk kan ik die school helemaal niet vinden... En ik moet ook nog eens een anamnesegesprek houden en een didactisch onderzoek doen bij een kind met een taalstoornis. Nou ja, daar leer ik voor.
Oud 28-11-2005, 18:55
Verwijderd
En nou ben ik BOOS.
Oud 28-11-2005, 19:16
George
Avatar van George
George is offline
Ik moet eens ophouden anderen de schuld te geven van alle schade die ik zélf aanricht.
Oud 28-11-2005, 20:00
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Argh, trut dat je bent.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 28-11-2005, 20:11
George
Avatar van George
George is offline
Bah, ik word al misselijk bij het idee een kop bouillon naar binnen te moeten werken.
Oud 28-11-2005, 20:38
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Miracle schreef op 28-11-2005 @ 19:25 :
Omg, bij een TTT valt wat te verdienen. Namelijk de vrijstelling voor je bijzondere verrichtingen op het examen. Dat kun je halen, of niet halen. Zakken kan dus niet.
Dacht je dat als je op ging voor TTT dat je het dan automatisch gehaald had?
Dat weet ik wel... maar die bijzondere verrichtingen zijn niet zo moeilijk. Als je de eerste keer zakt, moet je de 2e keer als je opgaat de bijzondere verrichtingen weer doen, dus geldt het alleen voor de eerste keer.
Ik doelde meer op het feit dat men het examen in meerdere stappen wilde verdelen, maar blijkbaar is dat nog niet gebeurd
Oud 28-11-2005, 20:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Al mijn tentamens van het eerste kwartaal gehaald Dat geeft moed en een beetje meer zelfvertrouwen

Vandaag en het afgelopen weekend heel druk bezig geweest met mijn huiswerk, ik moet zooo veel doen deze week. Gelukkig ben ik bijna klaar dus het komt wel goed, woensdag vrij en dan komt het allemaal af hoop ik. Leuk contact gehad met klasgenoten en ook goed samengewerkt. Volgende week gelukkig iets rustiger.

Vanmorgen bij Michel weggegaan en morgen is ie alweer hier, woeii
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-11-2005, 20:54
Verwijderd
jaaahoor

wil ik dr een mooie mail terugsturen, blijkt dat mijn draadloze internet hapert gvd altijd net waneer het níet moet he?
Oud 28-11-2005, 21:11
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Misschien moet ik maar eens iets nuttigs gaan doen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 28-11-2005, 21:44
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
ajb, antwoord nou...
Oud 28-11-2005, 22:12
Verwijderd
Vandaag weer naar mn psych geweest, was ook wel nodig. Ben toch echt niet goed bezig. Ik heb het maar wel verteld van mn gedachten, misschien wel beter dat zij het weet. Misschien heeft ze nu eindelijk mijn mentor gesproken. Aan de ene kant goed dat iemand op school weet hoe het echt met mij gaat, aangezien ik toch me redelijk voordoe. Maar aan de andere kant wil ik ook weer niet dat hij dat allemaal weet. Gelukkig zal zij, vanwege haar beroepsgeheim, niet alles doorvertellen enzo. Maarja, toch...
Ik heb mijn surprise af, nou ja, hij staat te drogen. Mijn gedicht is ook al af. Ik heb er wel erg zin in.
Ik heb zin in wat lekkers, ik ga wat halen. En dan nog lekker nix doen! Heerlijk!
Oud 28-11-2005, 22:28
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Guess what? Ik mag morgen gewoon uitslapen!!!

*balonnen ophang*

Maar niet in mijn eigen bed, want daar gooi ik mijn oma neer, die mag niet op de stretcher.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 29-11-2005, 00:23
Redhair
Redhair is offline
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 29-11-2005, 05:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
bah ik ben zo misselijk, ik heb gewoon nog minstens 8 uur slaap nodig
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-11-2005, 07:11
Verwijderd
Citaat:
Ruudje schreef op 28-11-2005 @ 21:38 :

Ik doelde meer op het feit dat men het examen in meerdere stappen wilde verdelen, maar blijkbaar is dat nog niet gebeurd
Bij sommige rijscholen wel, volgens mij. (Een vriendin van mij doet het iig in stappen, omdat dat bij haar rijschool al zo geregeld is.)
Oud 29-11-2005, 07:54
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-11-2005 @ 08:11 :
Bij sommige rijscholen wel, volgens mij. (Een vriendin van mij doet het iig in stappen, omdat dat bij haar rijschool al zo geregeld is.)
Ok... bij coopergirl dus blijkbaar nog niet

ik heb er helemaal geen zin in vandaag...
Oud 29-11-2005, 09:54
kroot
kroot is offline
Ik heb hele vette nieuwe schoenen!!!!!!!!! Ze zijn alleen onwijs glad.
Oud 29-11-2005, 10:35
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 28-11-2005 @ 21:38 :
Dat weet ik wel... maar die bijzondere verrichtingen zijn niet zo moeilijk. Als je de eerste keer zakt, moet je de 2e keer als je opgaat de bijzondere verrichtingen weer doen, dus geldt het alleen voor de eerste keer.
Ik doelde meer op het feit dat men het examen in meerdere stappen wilde verdelen, maar blijkbaar is dat nog niet gebeurd
Idd, de ris (rijopleiding in stappen) zou wat dat betreft wel wat voor mij zijn Ik doe het volgens de oude methode. Zover ik weet is in Zwolle en omgeving de RIS nog niet echt ingevoerd..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 29-11-2005, 11:19
BananaSplit
Avatar van BananaSplit
BananaSplit is offline
Alweer het laatste uur school vandaag

Moet vanmiddag wel naar de wouten omdat mijn ID-kaart kwijt is.

Nu eerst iemand helpen met wiskunde ipv van natuurkunde voor hij met zijn bureaustoel gaat roeien
Oud 29-11-2005, 12:34
George
Avatar van George
George is offline
Vier weg, nog vijf te gaan.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 29-11-2005, 12:39
George
Avatar van George
George is offline
Ik schijn dus verschrikkelijk lastig, een moeilijk kind (kind nog wel) en verschrikkelijk dom te zijn, aldus m'n 'vriend'.
Lekker.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 29-11-2005, 12:43
George
Avatar van George
George is offline
En nu wil ik erg graag voor het eerst in m'n leven een topic sluiten!
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 29-11-2005, 12:44
George
Avatar van George
George is offline
Want die ervaring zou ik natuurlijk voor geen goud willen missen.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 29-11-2005, 12:44
George
Avatar van George
George is offline
Haha, uit!
__________________
I am Jack's wasted life.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic-#43
Yerli
2 16-11-2005 18:50
Psychologie Psychologie evaluatie topic
Verwijderd
281 10-05-2004 22:47
De Kantine Wat staat er onder je control+v?
fractuur
499 06-04-2004 15:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.