Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2016, 13:35
panpoen.
Avatar van panpoen.
panpoen. is offline
Hieronder een mail geplakt die ik al naar 20 verschillende scholen en universiteiten heb gestuurd, maar niemand van hun kan mij helpen.
Ik hoop dat iemand hier mij wel kan helpen.


Beste,

Volgend jaar ga ik naar het VAVO Rijmond college. Van hun heb ik ook dit mail adres gekregen, omdat zij mij niet verder konden helpen met mijn vragen.

Ik heb twee jaar geleden mijn HAVO diploma gehaald en vervolgens ben ik naar het MBO gegaan. Nu wil ik graag VWO twee jaar in een gaan doen, om later naar de universiteit te gaan.

Zelf wil ik nu in de zomervakantie alvast beginnen met het herhalen van de belangrijkste stof. Veel van HAVO is namelijk weggezakt en volgend jaar begin ik op VWO niveau. Dat gat van twee jaar wil ik erg graag dicht maken.

Nu heb ik aan mijn nieuwe school gevraagd of ze me "huiswerk" konden geven voor in de zomervakantie, hoofdstukken die ik alvast kan doornemen van mijn boeken die ik volgend jaar ga gebruiken of hoofdstukken uit mijn oude HAVO boeken die van belang zijn voor een goede basis voor het VWO.

Nu kunnen/willen mijn contactpersonen met het VAVO mij hier niet mee verder helpen. En heb ik van hen dit mail adres gekregen om het hier te vragen. Er werd gezegd dat jullie zomercursussen geven voor leerlingen die van HAVO naar VWO zouden gaan, en dus wel antwoord zouden weten op mijn vragen?

De vakken waar het om gaat zijn: Nederlands, Engels, Frans, Wiskunde B, Natuurkunde, scheikunde, Biologie, Filosofie.


voor Nederlands en Scheikunde heb ik al wel wat informatie kunnen krijgen:

Nederlands: Literatuur boeken lezen ( ik heb een lijst gekregen met een verdeling van tijdperken)

Scheikunde: Boeken Chemie Overal 4V en 5V.
Hiervan moet ik leren/ doornenem: 4V: Hfst 1 tm/8 Compleet
5V: hfst 9 en 11, base en Redox.

De methodes waarmee ik volgend jaar ga werken:

Biologie: Biologie voor jou 4/5/6 V
Engels: Of Course! 5/6V
Filosofie: Cogito - ik denk, Het voordeel van de twijfel.
Frans: Libre service 6v textes et activites/man
Natuurkunde: Nova natuurkunde 4/5/6v
Nederlands: Nieuw nederlands (5e editie) 5/6v
Scheikunde: Chemie Overal 4/5/6V
Wiskunde B: getal en ruimte: 1/2/3/4V

De methodes van HAVO die ik heb gehad:
biologie: Nectar
Engels: Choices
Filosofie: Durf te denken en wij denken over filosofie.
Natuurkunde: Newton
Nederlands: op Niveau
Scheikunde: chemie overal
Wiskunde B: getal en ruimte.




Nu hoop ik graag dat u mij verder kan helpen met mijn "vakantie huiswerk"
Ik zou het erg jammer vinden als ik in de zomervakantie 9 weken lang niets zit te doen en volgend leerjaar tegen een enorm struikelblok aanloop.



met vriendelijke groet,



wat ik dus wil weten: welke hoofdstukken van de bovengenoemde boeken zijn belangrijk voor een goede basis voor het VWO?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2016, 15:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
wat ik dus wil weten: welke hoofdstukken van de bovengenoemde boeken zijn belangrijk voor een goede basis voor het VWO?
Dit kun je min of meer zelf bepalen door naar de examenprogramma's van de verschillende vakken te kijken. Zie www.examenblad.nl. En dan zoek je vervolgens daar de juiste hoofdstukken bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.