Oud 06-04-2004, 22:19
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Ha! De drukke tijden voor school zijn vervlogen en ik kreeg weer een idee.

---------------------

Uit het dagboek van...

Vr 26 Juli

Ik verbaas mij al heel mijn leven over iets, ondanks de onbenulligheid van het probleem laat het me maar niet los. Laatst ook weer. Op mijn dagelijkse tocht van huis naar het werk stonden er een paar. Op de eerste dag was er niets aan de hand, maar in de volgende dagen sneuvelden ze allemaal. Dat was de druppel, nu moet ik het weten.
Het was alleen maar wachten op het juiste moment. En alsof ze het wisten, vanochtend zijn de eerste voorbereidingen getroffen voor de vernieuwing van het wegdek voor mijn huis. Ik heb direct mijn ATV opgevraagd en twee weken vrijgenomen, eindelijk zal ik het te weten komen. Ik zal vanaf nu de functie "fulltime pionnenobservator" bekleden en het 'mysterie van de omvallende pionnen bij wegwerkzaamheden' gaan oplossen!

Za 27 & Zo 28 Juli

Ben heel het weekend bezig geweest met de voorbereidingen. Ik had de grote stoel van mijn tante van de zolder gehaald en hem voor het raam gezet. Daarna heb ik de eettafel uit de keuken gehaald en die naast de stoel gezet zodat ik, zodra er iets gebeurd, het gelijk kan noteren.
Zaterdag ben ik vroeg naar bed gegaan en vandaag ben ik heel de dag bezig geweest met het doorspitten van mijn boekenkast, in de hoop wat te vinden over pionnen. Het enige wat ik kon vinden was een buitenspelletjes boek: "wordt de bal op de pion gegooid, dan verdient men 5 extra punten". Niet veel, maar het gaf me wel moed.

(23.12, in bed) Ik kan helemaal niet slapen. Ik ga dood van de zenuwen, stel je voor dat ze om 5 uur beginnen, in plaats van om 6 uur

Ma 29 Juli (de grote dag)

(13.00) Hier zit ik dan, op mijn eerste dag als pionnenobservator. Ik moet zeggen dat het wel een rustig beroep is hoor. Ik heb al vanaf 6 uur niets gedaan of hoeven noteren. Alle pionnen staan er nog, er is zelfs niemand in de buurt geweest. Zo rond één uur heb ik even heel snel gegeten, wat erg lastig is omdat ik heel de tijd naar buiten moet kijken. Ik zit nu dus met mijn voeten in de kruimels met pindakaas.

(16.00) Zo, dat was mijn eerste dag. De wegwerkers zijn naar huis en ik zit nu lekker onderuit gezakt te schrijven. Geen enkele pion is vandaag omver gegaan, geen enkele! Ik had zeker op één of meer gesneuvelden gerekend... nou ja, het zal vanzelf wel komen, tenminste, dat hoop ik. Ik heb geen zin om dagen lang achter elkaar een stel pionnen te observeren die niet omvallen.
Ik ga zo maar naar bed, want morgen moet ik er gewoon weer om half zes uit!

Di 30 Juli

(4.00) Ik heb vannacht gedroomd dat alle pionnen waren omgevallen! Ik had er helemaal niet aan gedacht dat de pionnen ook kunnen omvallen als de wegwerkers er niet zijn! Daarom zit ik nu ook nu al op mijn vaste positie. Ik stop nu maar want volgens mijn komt er iemand aan.

(12.00) Ik had daarnet ruzie met mijn vrouw Wilma, ze vond dat ik nu maar eens op moest houden met dat rare gedoe. Waarschijnlijk was ze gewoon boos dat ze niet in mijn observeerhoek mocht stofzuigen. Want dat moet ik niet hebben hoor! O god nee, stel je voor dat er net één om gaat als ze met haar kont voor me hangt.

(15.30) ER IS ER ÉÉN OM! Juist op het moment dat ik even op de wc zat moet hij omgevallen zijn! Ongelofelijk. Ik ben gelijk naar buiten gerend om te vragen wie hem had omgegooid. De wegwerkers keken me erg raar aan en vroegen of ik toevallig dat rare mannetje van de overkant was. Toen ik vroeg waarom antwoorden ze me dat ik ze op hun zenuwen werkte en dat ik maar snel op moest donderen. Nou vraag ik je, een beetje respect is tegenwoordig ook al ver te zoeken.

(22.43) Ik heb een camera opgesteld bij het raam zodat ik niets hoef te missen als ik slaap. Wilma verklaarde me voor gek en begon te zeuren over de elektriciteit kosten, maar ik laat me heus niet uit het veld slaan hoor! Alleen wel jammer dat ik nu elke drie uur het bandje moet verwisselen…

Wo 31 Juli

(8.00) Na een snel ontbijt weer op mijn positie gaan zitten. Aangezien er geen pionnen zijn omgevallen hoefde ik de bandjes ook niet te bekijken.

(12.00) Ik word gek van die wegwerkers! Ze zitten de hele tijd naar me te zwaaien en te roepen. De buurvrouw kwam al langs met de smoes of ze even een kopje suiker kon lenen. Ik wist gewoon dat ze helemaal geen suiker nodig had. Volgens mij wilde ze gewoon weten wat er allemaal aan de hand was. Want potverdikke, wat kunnen die wegwerkers een herrie maken! Ik ben daarom daarnet maar begonnen met het beplakken van het voorkamerraam, ik heb het beplakt met van dat spul wat ze op de autoruiten vaak hebben, zodat ik zelf niet gezien wordt.

(15.23) Ik ben helemaal gek van de opwinding! Er is er net weer één omgegaan! Juist op het moment dat er een grote vrachtwagen langs kwam moet hij omgevallen zijn. Ik verdenk het oude mannetje ervan dat langs kwam fietsen. De oude mannetjes van tegenwoordig zijn volgens mij helemaal de kluts kwijt, ze zijn een gevaar in het verkeer met dat geslinger.

---------------------

Nog niet af, dat weet ik. Misschien dat ik morgen weer vol zit met ideeën, ik voel me nu een beetje leeg

En nu maar hopen dat ik 'pionnen' goed heb geschreven

Laatst gewijzigd op 07-04-2004 om 10:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 22:27
Verwijderd
Hoe kan het dat deze mij zo bekend voorkomt?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:29
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Omdat hij stiekum ook op een site van me staat
Dit is de verbeterde versie waar ik verder mee wil gaan
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:32
Verwijderd
Aha!

Nu heb ik mijn stalkergedrag verraden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:33
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Citaat:
zuster schreef op 06-04-2004 @ 23:32 :
Nu heb ik mijn stalkergedrag verraden.

Ik weet lekker toch al wie je bent
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Flashman schreef op 06-04-2004 @ 23:33 :
Ik weet lekker toch al wie je bent [/size]
99% van de gestalkten kent de stalker.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:55
Verwijderd
Klinkt goed en leest lekker. Veel betere onderwerpen dan omvallende pionnen zal je niet snel aantreffen in de literatuur. Waarom proberen een spannend boek te schrijven als het leven zo opwindend is als droog knackebröd?

Je zou kunnen overwegen om de dagboekstructuur achterwege te laten, maar misschien ga je dan in de problemen komen met het benoemen van de tijd waarop alles gebeurt. Het past op zich ook wel bij de hele opzet van het onderzoek van die man. Hm. Ik heb het denk ik niet zo op dagboeken.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:30
jinx
Avatar van jinx
jinx is offline
Leuk verhaal, doorgaan zo.
__________________
He who goes to bed with itchy but, wakes up with smelly finger.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:35
Verwijderd
Ik weet niet wat het is LUH, maar ik lig echt elke keer op de grond van het lachen als ik jouw reacties lees.

Flash: goed onderwerp. Ik lees het ff verder

Hi hi hi.
Ik vind het heel grappig.

Maarreh: hoe kan hij in een dagboek schrijven als hij pionnen moet observeren? (ja, daar is over nagedacht )

En Ma zou ik als Maandag schrijven, maar ja, wie ben ik?

Laatst gewijzigd op 07-04-2004 om 10:39.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:56
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik vind het wel geweldig eigenlijk!
Ik heb het ook nooit zo op dagboeken, eigenlijk.
Al lees ik het vaak wel sneller. Tenminste, als een boek in van die heel korte stukjes is opgedeeld (ook) dan lees ik het sneller uit (omdat ik vaker zoiets heb van: ach, laat ik nog een paragraafje lezen, ipv een heel hoofdstuk dat 10 keer zo lang is)
Goed verhaal, jammer dat het nog niet af is.

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:53
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Hoe kom je er echt op . Ik heb er smakelijk om gelachen moet ik zeggen.

En ik ben het met krummeltje eens: LUH's reacties geven een extra dimensie aan een goed verhaal
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 15:10
Nyawa
Geweldig! Hoe kom je er op, een verhaal over omvallende pionnen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 16:15
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ohhh geweldig!!!! Heel grappig, heb erom gelachen. Heb met plezier gelezen. Ga het vanavond nog een keer lezen hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 21:28
Hyphen
Avatar van Hyphen
Hyphen is offline
ik vroeg me altijd al af wat voor verhalen jij schreef.
het bevalt me eigenlijk wel
veel leuke verhalen nu opeens hier! ik ga maar weer es wat vaker naar letteren.
__________________
I'll make you banana pancakes pretending it's the weekend now
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:35
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Dagboeken, sja, je moet er natuurlijk maar van houden hè Overigens was dit mijn eerste dagboek poging. Het schrijft wel makkelijk, vind ik.

Hoe ik er op kom? Géén idee! Een tijdje geleden zag ik een paar van die dingen die omgevallen waren en vroeg ik me af hoe dat kwam. Later bedacht ik ineens dit dagboek erbij.

en inderdaad, Hyphen, het is te lang geleden dat ik eens wat geschreven heb


Dank voor uw reacties wie weet schrijf ik hier wel een soort van vervolgje op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie 'Korte verhaaltjes voor het (niet) slapengaan'
Labyrint89
0 06-06-2016 08:37
Verhalen & Gedichten Uit het dagboek van een dwaler (2)
Ruby
1 28-01-2006 15:54
Verhalen & Gedichten [Fragment] Uit het Dagboek van Thisbe
juliettebinoche
7 10-01-2006 19:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Dagboek Van Anne Frank blijkt literair bedrog.
Folkmann
24 17-07-2005 22:50
Verhalen & Gedichten [dagboek] het dagboek van een junkie (kort)
CyWu
42 19-01-2005 15:05
Verhalen & Gedichten Uit het dagboek van een architectonisch psycholoog [verhaaltje]
Verleden Tijd
27 18-01-2005 15:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.