Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2012, 23:48
Anoniem345
Anoniem345 is offline
Ik zit met een probleempje. Ik kan namelijk niet zo goed praten met mijn vriend, we hadden het er juist over en dan werd hij lastig, dak te weinig zeg en dak er zelf voor moet zorgen dak meer ga praten en dak nie genoeg mijn best doe... Hij is geen stil persoon, maar daar merk ik als we samen zijn niet veel van, hij zegt dan dat het niet altijd van zijn kant moet komen. Ik heb zo is gevraagd als we samen waren waar hij aan dacht en dan zei hij: was da nu voor een stomme vraag. Dus vindt hij dat dan allemaal zever of wat? Hebben jullie tips voor mij, zodat ik beter met hem kan praten ook in het bijzijn van anderen? Xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2012, 08:39
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Dat is ook wel een beetje een vrouwenvraag.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 08:48
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik heb even moeite met begrijpen wat precies het probleem is. Jij kunt moeilijk praten met je vriendje? Ben je verlegen? Is het moeilijk over alles te praten of bepaalde onderwerpen? Weet je gewoon niet hoe je een gesprek gaande moet houden? Waar wil hij over praten en wanneer klap je dan dicht?

Misschien moet je ook even uitleggen aan hem dat het niet echt helpt wanneer hij zo bot tegen je doet. Want dan probéér je met hem te praten en straft hij het meteen af met een gemeen antwoord (zoals: "wat is dat nu voor een stomme vraag"). Dan is het natuurlijk logisch dat je meteen niet meer weet wat je moet zeggen.

Als ik het goed begrijp praat hij nu expres heel weinig omdat hij wil dat jij meer praat? Volgens mij moeten jullie iets beter "samenwerken" want op deze manier gaat het denk ik niet beter worden. Hoe vaak zien jullie elkaar? Er zijn altijd een paar makkelijke onderwerpen, zoals wat je het weekend hebt gedaan, welke films je hebt gezien, dingen uit het nieuws. Maar je kunt ook samen iets gaan doen waarbij je niet per se veel hoeft te praten: gewoon lol hebben en relaxed met elkaar bezig zijn. Dan is de druk niet zo groot en zal het vast makkelijker gaan.


Citaat:
Dat is ook wel een beetje een vrouwenvraag.
Pfft.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 08:49
Verwijderd
Dat Ik* niet dak, dat is iets boven je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 18:43
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Jij hebt hem dus weinig te melden en hem valt dat (onderhand) op, maar.. jij vindt dat hij anders ook vrij weinig te zeggen heeft tegen jou? Betekent dat dan niet gewoon dat 't niet zo goed klikt tussen jullie?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 19:39
Sebastien
Avatar van Sebastien
Sebastien is offline
nouja als jullie allebei niet zulke praters zijn zou ik voorstellen er vrede mee te nemen en het gewoon leuk met elkaar te hebben. men zegt wel eens dat communicatie de sleutel tot succes is in een relatie maar in dit geval lijkt het me dat het alleen maar problemen met zich meebrengt. maak elkaar er gewoon geen verwijten over! en als het het echt goed zit tussen jullie dan begrijpen jullie elkaar ook zonder te praten!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 05:04
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
Ligt er ook aan waar het zich afspeelt.. zit je samen op een bankje in het park dan is het al stil van zichzelf.
Maar als je samen wat gaat doen of ergens heen gaat.. bios, golfbad, ene van der (intensief) activiteit dan komt gesprekstof vanzelf op gang omdat je dan samen iets doet en (opvallende) dingen ziet die je benoemd waar de ander dan weer op reageert en zo kun je ook samen lachen en een leuke dag doorbrengen.

In een parkje is praten het enige actie die tussen jullie vormt, behalve het zien van andere wandelaars en daar een opmerking over te maken.. maar dat is niet relevant.
Ga je samen ergens heen waar het druk is of iets te doen/zien is dan valt de druk tussen jullie weg omdat er meerdere acties zijn zonder dat jullie praten.

Volgens mij heb ik hetzelfde wel 5x uitgelegd door het 5x anders te formuleren.. hehe xD

Maar blijft dit 'probleem' staan en kom je hier samen niet uit.. dan is de klik tussen jullie gewoon matig en zou je kunnen overwegen of het nog wel zin heeft.
Teveel je best doen eist teveel energie van je.. dat is geen gezonde relatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Dringend hulp nodig bij HBO schoolproject
Mitchvanoort
1 07-10-2016 19:31
Software & Hardware Dringend hulp nodig monitor!
koospcloos
2 06-08-2011 18:42
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Muziek dringend hulp nodig
gekkedoozzz
56 14-01-2004 17:05
Algemene schoolzaken heel dringend hulp nodig
rubidoll
9 03-05-2002 18:06
Software & Hardware DRINGEND hulp nodig voor KAZAA
miep
16 28-01-2002 11:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Dringend hulp nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
9 28-06-2001 11:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.