Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 10:30
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Gisteravond was de verjaardag van mijn vriend. Zijn ex zou ook komen, dus ik had me een beetje voorbereid om haar te zien. Uiteindelijk belde ze diezelfde avond nog af omdat ze zich niet lekker voelde. Ik baalde best wel omdat dit de kans was om haar toch een keer te zien. Mijn vriend ziet zijn ex heel weinig (o.a. omdat ik me daar niet lekker bij voel en hij dat respecteert).
Maar gisteren kwam hij met het idee dat hij haar vaker wil gaan zien omdat hij haar niet wil verliezen als 'goede vriendin' en dus ook omdat ze elkaar al een hele tijd niet hadden gezien.

Ik zit nu er nu heel erg mee, omdat ik me er vreselijk bij voel als hij weer op bezoek gaat bij zijn ex. Ze hebben 2,5 jaar een relatie gehad en dat maakt het een stuk erger. Ik geef toe dat ik heel erg jaloers ben. Ik wil mijn vriend absoluut niet kwijt omdat ik gruwelijk veel van hem hou. Daarom heb ik liever niet dat hij het gevaar gaat opzoeken bij z'n ex. Ik vertrouw hem volledig, maar ik weet niet hoe het contact tussen hun is. Die onzekerheid komt vooral doordat ik haar nog nooit heb gezien en gesproken Hij zegt dat hij geen gevoelens meer voor haar geeft. Zij is gelukkig omdat zij een vriend heeft en mijn vriend is gelukkig met mij. Maar toch ben ik heel bang dat er iets gaat ontstaan als ze elkaar weer regelmatig zien. Ik ben als de dood dat ik hem kwijt raak.

Kan er iemand me vertellen wat ik nu het beste kan doen? Moet ik ze gewoon laten afspreken ondanks dat ik me er zelf zo vreselijk door voel of moet ik hem overtuigen om toch niet naar haar toe te gaan? Ik weet het echt niet meer...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 10:33
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
He meisje, mijn mening weet je al. Ik vroeg me alleen af hoe jullie telefoongesprek gister is gegaan. Zijn jullie daar nog iets mee op geschoten, of heb je hem niet meer teruggebeld?

Kusje
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 10:44
Eaglewing
Avatar van Eaglewing
Eaglewing is offline
Misschien voorstellen om een keer wat met zn 3en te gaan doen? Dan onmoet je haar ook een keer en als er toch niets meer speelt is en hij goede vrienden wil blijven is het toch geen probleem om te kijken of ze ook niet een goede vriendin van je zou kunnen worden.

Vrees alleen wel dat jij wat aan je jaloersheid zal moeten doen, en haar ook een eerlijke kans geven en eerlijk beoordelen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 10:49
Verwijderd
Vertrouw je je vriend?

Ik zou het maar egoistisch vinden als ik van mijn huidige vriendin (die er trouwens niet is) niet met mijn ex mag omgaan.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 10:54
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik snap je heel goed.....

Misschien kun je haar als gewone goede vriendin van hem zien...
goede vriendin klinkt natuurlijk al veel beter dan ex...
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 11:02
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Reverend schreef op 16-02-2004 @ 11:49:
Vertrouw je je vriend?

Ik zou het maar egoistisch vinden als ik van mijn huidige vriendin (die er trouwens niet is) niet met mijn ex mag omgaan.
Ik snap ook dat veel mensen er zo over denken. Maar daarom ben ik zo blij dat mijn vriend mijn jaloersheid respecteert. Iedereen is anders, en zo is de één ook jaloerzer dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 11:54
Elysium
Avatar van Elysium
Elysium is offline
Je kunt hem toch niet dwingen, daar zet je jezelf alleen maar in een slecht daglicht mee. Ik denk dat het enige wat je kunt doen hem de vrijheid geven maar hem erbij zeggen dat hij veel van vraagt, je kunt niet ruimdenkerder zijn dan dat je bent. En trouwens, een ex is een ex. Dat ligt altijd gevoeliger dan gewone vriendinnen of vrienden, je hebt een verleden. Als iemand in mijn geval niet zou begrijpen dat ik daar best moeite mee zou hebben, elkaar zo vaak zien als je exen bent, zou ik daar mijn conclusies uit trekken. Denk ik.
__________________
Aut Inveniam Viam Aut Faciam.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:11
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Dat had ik ook al voorgesteld om samen af te spreken, met zn drieen dus. In het begin wilde hij dit niet omdat hij dat als een bedreiging voor haar ziet ofzo. Maar uiteindelijk stemde hij toe. Ik ben nu alleen bang dat zij niet wil afspreken met mijn vriend als ik er ook bij ben.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:24
Elysium
Avatar van Elysium
Elysium is offline
Waarom zou je dat willen?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 16-02-2004 @ 12:02:
Ik snap ook dat veel mensen er zo over denken. Maar daarom ben ik zo blij dat mijn vriend mijn jaloersheid respecteert. Iedereen is anders, en zo is de één ook jaloerzer dan de ander.
Dan is het aan jou om je jaloersheid af te leren, niet aan je vriend om zijn ex maar minder te gaan zien.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:28
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Pffff, lastig...

Ik snap je situatie wel een beetje. Mijn vriend heeft twee lange relaties gehad, een van vijf jaar en een van twee jaar. Hij spreekt zijn ex-en nu vrijwel nooit meer, maar het zou natuurlijk kunnen voorkomen dat hij met ze af zou willen spreken.
In dat geval zou ik er geen punt van maken. Ik zou wel een beetje met een dubbel gevoel zitten, maar ik denk dat ik mezelf erger zou voelen als ik hem zou 'verbieden' zijn ex te zien (of in ieder geval proberen om te praten haar niet te zien).

Natuurlijk is het een kwestie van vertrouwen. Ik hoop dat jouw vertrouwen in je vriend groter is dan het jaloerse gevoel, en je hem toch vrij kunt laten in zijn keuzes
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:29
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
Elysium schreef op 16-02-2004 @ 14:24:
Waarom zou je dat willen?
Lmd, ze voelt zich onzeker omdat ze haar niet kent, niets weet van de "relatie" tussen haar vriend en zijn ex.

Leg je vriend uit dat je je beter zou voelen als jullie met z'n 3en iets zouden afspreken, dat je weet waar je aan toe bent. Misschien valt het allemaal wel mee als je haar een keer hebt ontmoet

en als niet.. tja dan moet je er toch mee leren leven lijkt mij. Je vriend heeft ook een eigen leven..
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:40
Verwijderd
Ik snap precies hoe jij je voelt. Mijn vriend had ook een relatie van 2,5 jaar gehad en daardoor was ik ook ontzettend jaloers. Overal zocht ik wat achter (bijv. als we ergens heengingen zat ik al helemaal te bedenken van, zijn zij hier ook geweest? zo ja, met wie vond hij het dan leuker, met haar of nu met mij enz)
Ik maakte mezelf helemaal gek!
Ook mijn vriend wil nog vrienden met haar blijven. Ik had haar al een aantal keer gezien, dus dat was anders, maar toch.. toen ze gingen afspreken bleef ik mij afvragen, wat zijn ze aan het doen, denkt hij wel aan mij? en dat was niet goed. Ik probeer me erover heen te zetten en er niet meer aan te denken, maar de laatste keer dat hij naar dr toe ging, voelde ik mij nog steeds kut.. Nu wil ik gewoon van de jaloersheid af! En ik ga er ook alles aan doe om eraf te komen!
Aan de ene kant was ik ook hardstikke bang dat hij het ontzettend leuk zou gaan krijgen met haar als ze afspreken, en dat ze misschien wel weer gingen zoenen, maar aan de andere kant wist ik gewoon dat hij dat niet zou doen (helemaal sinds wij nu een jaar hebben en al samenwonen)

Als ik jou was zou ik hem gewoon laten afspreken... hoe moeilijk het ook is..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:40
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Als je je vriend volledig vertrouwd, waarom vind je dit dan toch een probleem? Dan vertrouw je hem dus niet compleet.

Laat hem gewoon naar zn ex gaan als hij dat wilt. Er gebeurd toch niks, en als er wel wat gebeurt, dan was het zowiezo wel een keer gebeurd, misschien neit met haar, maar dat maakt neit uit.

Laat hem gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:41
Elysium
Avatar van Elysium
Elysium is offline
Ja, dat zou ik ook wel snappen, maar ik zou er dus echt niet op zitten wachten om mijn vriend met zijn ex samen te zien er dan verplicht door mezelf drie, vier uur bij te moeten zitten.

Nee, dan heb ik liever dat hij maar wat met haar afspreekt en dat ik mezelf dan wel bezighou. Ik hoef ook niet alles te zien en te weten.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:43
Elysium
Avatar van Elysium
Elysium is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 16-02-2004 @ 14:40:
Ik snap precies hoe jij je voelt. Mijn vriend had ook een relatie van 2,5 jaar gehad en daardoor was ik ook ontzettend jaloers. Overal zocht ik wat achter (bijv. als we ergens heengingen zat ik al helemaal te bedenken van, zijn zij hier ook geweest? zo ja, met wie vond hij het dan leuker, met haar of nu met mij enz)
Ik maakte mezelf helemaal gek!
Bliep. *herkent*
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:44
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 16-02-2004 @ 14:11:
Dat had ik ook al voorgesteld om samen af te spreken, met zn drieen dus. In het begin wilde hij dit niet omdat hij dat als een bedreiging voor haar ziet ofzo.
Dat vind ik wel raar hoor.. hoezo "bedreiging voor haar"? Jij bent toch z'n nieuwe vriendin, dat mag zij toch best zien en weten? Vindt ze hem nog leuk ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:48
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Ik zou ook ontzettend jaloers zijn! Maar uiteindelijk schiet je daar natuurlijk niks mee op. Als hij haar wil zien moet jij hem dat niet verbieden. Dat verslechtert jullie relatie en als hij haar echt wil zien dan doet ie dat wel stiekem. Als hij verliefd op haar wordt dan kan jij dat toch niet tegenhouden. En als ik jou verhaal zo hoor dan zit het wel goed tussen jullie dus echt druk zou ik me er niet om maken. Bekijk het eens van jou kant. Jij wil je goede vrienden toch ook behouden ondanks dat je een relatie hebt???
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-02-2004, 15:17
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 16-02-2004 @ 14:40:
Als je je vriend volledig vertrouwd, waarom vind je dit dan toch een probleem? Dan vertrouw je hem dus niet compleet.
Zeg, je kan iemand wel vertrouwen maar zijn/haar gevoel kan je niet "beheersen". Zijn dus 2 aparte dingen vind ik
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Sooz schreef op 16-02-2004 @ 16:17:
Zeg, je kan iemand wel vertrouwen maar zijn/haar gevoel kan je niet "beheersen". Zijn dus 2 aparte dingen vind ik
Alsof vertrouwen puur een verstandskwestie is.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:34
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 16-02-2004 @ 14:11:
Dat had ik ook al voorgesteld om samen af te spreken, met zn drieen dus. In het begin wilde hij dit niet omdat hij dat als een bedreiging voor haar ziet ofzo. Maar uiteindelijk stemde hij toe. Ik ben nu alleen bang dat zij niet wil afspreken met mijn vriend als ik er ook bij ben.
Met z'n drieën willen afspreken lijkt me het domste wat je kunt doen. Laat ze toch samen alleen afspreken, door je er per se bij te willen mengen toon je dat je hem helemaal niet vertrouwt. Wat zou jij ervan denken dat je vriend per se wou meekomen met jou en een vriend/vriendin?
Het spijt me, maar dat "ik ben nu eenmaal jaloers" is geen excuus, je zal toch je jaloezie moeten afleren/bedwingen, want er is niets verstikkender dan dat, en uiteindelijk zal je hem daardoor verliezen als je nog zo jaloers blijft doen.
Dus mijn tip: laat ze nu maar gewoon met z'n tweetjes afspreken, door zo jaloers te doen drijf je hem nog meer in de armen van z'n ex .
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:38
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Van hem weet ik dus wel dat hij haar niet leuk vindt. Hij ziet haar als een gewone vriendin. Van haar weet ik het niet omdat ik haar dus nooit zie. Ik heb haar ooit één keertje aangekeken en daar bleef het ook bij. Daarom ben ik zo onzeker, omdat ik gewoon helemaal niets van haar weet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:42
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 16-02-2004 @ 16:34:
Met z'n drieën willen afspreken lijkt me het domste wat je kunt doen. Laat ze toch samen alleen afspreken, door je er per se bij te willen mengen toon je dat je hem helemaal niet vertrouwt. Wat zou jij ervan denken dat je vriend per se wou meekomen met jou en een vriend/vriendin?
Het spijt me, maar dat "ik ben nu eenmaal jaloers" is geen excuus, je zal toch je jaloezie moeten afleren/bedwingen, want er is niets verstikkender dan dat, en uiteindelijk zal je hem daardoor verliezen als je nog zo jaloers blijft doen.
Dus mijn tip: laat ze nu maar gewoon met z'n tweetjes afspreken, door zo jaloers te doen drijf je hem nog meer in de armen van z'n ex .
Ze zou dus eerst naar zijn verjaardag komen, maar dat heeft ze diezelfde avond nog afgebeld. Ik had me er dus op verheugd om haar een keertje te zien. Ik weet ook wel dat het niet zo leuk is om samen af te spreken. Maar voor de eerste keer kan dat geen kwaad lijkt me. Dan zie ik haar ook nog eens, gewoon om te zien, en niet omdat ik vreselijk jaloers ben en het mijn vriend niet gun. Dus meer om mezelf een beetje gerust te stellen. Daarna zou ik ook nog wel jaloers zijn, maar dan weet ik tenminste wie ze is.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:43
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 16-02-2004 @ 16:38:
Van hem weet ik dus wel dat hij haar niet leuk vindt. Hij ziet haar als een gewone vriendin. Van haar weet ik het niet omdat ik haar dus nooit zie. Ik heb haar ooit één keertje aangekeken en daar bleef het ook bij. Daarom ben ik zo onzeker, omdat ik gewoon helemaal niets van haar weet.
Ik vind dat zelfs àls dat meisje ZEKER verliefd is op je vriend, dat je hem alleen met haar moet laten afspreken. Heb jij nog nooit een vriend gehad die verliefd op jou was?

Ik bedoel maar: dat meisje zou jou niet mogen hinderen, want je vriend weet toch nog altijd wat hij doet? En dat hij van jou houdt? Is dat niet genoeg?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:47
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-02-2004 @ 16:29:
Alsof vertrouwen puur een verstandskwestie is.
Dat zei ik toch ook niet?
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 15:56
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Sooz schreef op 16-02-2004 @ 16:17:
Zeg, je kan iemand wel vertrouwen maar zijn/haar gevoel kan je niet "beheersen". Zijn dus 2 aparte dingen vind ik
Je maar moet je dan per se dat gevoel willen beheersen? Je beheerst het inderdaad, maar in negatieve zin aangezien de ex als bedreigend wordt gezien, waardoor meneer in kwestie zich wellicht inderdaad gaat afvragen, waarom dat dan zo zou zijn..
vervolgens zou het ook nog kunnen dat door al die jaloezie haar vriend steeds meer van haar af trekt, omdat hij het langzaam beu wordt...

Kortom er kan zoals Reverend al opmerkte beter iets aan die jaloezie gedaan worden dan aan de vriendenkring van haar vriend.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 16-02-2004 om 16:02.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 16:02
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
Sithan schreef op 16-02-2004 @ 16:56:
Je maar moet je dan per se dat gevoel willen beheersen? Je beheerst het inderdaad, maar in negatieve zin aangezien de ex als bedreigend wordt gezien, waardoor meneer in kwestie zich wellicht inderdaad gaat afvragen, waarom dat dan zo zou zijn..
vervolgens zou het ook nog kunnen dat door al die jaloezie haar vriend steeds meer van haar af trekt, omdat hij het langzaam beu wordt...
Neenee, ik bedoelde dat je iemand helemaal kan vertrouwen (like: hij zal niet vreemdgaan), maar diegene kan altijd nog verliefd worden op iemand anders (zonder vreemd te gaan).
En dat laatste staat gewoon los van het vertrouwen wat je in iemand hebt, die dingen gebeuren gewoon (en voor die dingen ben je dan dus bang).

Zo bedoelde ik het. Ik kom niet zo goed uit mijn woorden vandaag
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 16:06
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik weet ook van mijn vriend dat hij niet vreemdgaat. Maar hij zou haar idd wel weer leuk kunnen vinden, JUIST omdat ze elkaar zo lang niet hebben gezien...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 16:07
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Sooz schreef op 16-02-2004 @ 17:02:
Zo bedoelde ik het. Ik kom niet zo goed uit mijn woorden vandaag
Maar ik vond juist dat je gelijk had
T was ook niet aan jou gericht maar aan de TS, want ik vind dat inderdaad iets moet gaan doen aan de drang gevoel te willen beheersen.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 16:12
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 16-02-2004 @ 17:06:
Ik weet ook van mijn vriend dat hij niet vreemdgaat. Maar hij zou haar idd wel weer leuk kunnen vinden, JUIST omdat ze elkaar zo lang niet hebben gezien...
Die kans is groter als je blijft hameren dat je niet wil dat ie haar ziet en haar als bedreigend ervaart, waardoor je vriend zich af gaat vragen wat er dan wel niet zo bijzonder aan haar is in vergelijking met jou...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 16:27
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sithan schreef op 16-02-2004 @ 17:12:
Die kans is groter als je blijft hameren dat je niet wil dat ie haar ziet en haar als bedreigend ervaart, waardoor je vriend zich af gaat vragen wat er dan wel niet zo bijzonder aan haar is in vergelijking met jou...
Tsjah, daar heb je een punt. Dan zou hij verliefd worden omdat ik dat juist niet wil. Hmmm... Het is vaag ik weet het, maar ik snap wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:22
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb net met hem gebeld en hij wil er geen rekening mee houden ook al heb ik het er zo moeilijk mee... Ik weet dus niet hoe dit gaat eindigen, want we zijn allebei stijfkoppen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:40
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Sooz schreef op 16-02-2004 @ 16:47:
Dat zei ik toch ook niet?
ik snap mijn opmerking ook niet (meer)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:44
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Verplaats jezelf eens in zijn schoenen
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 16-02-2004 @ 21:22:
Ik heb net met hem gebeld en hij wil er geen rekening mee houden ook al heb ik het er zo moeilijk mee... Ik weet dus niet hoe dit gaat eindigen, want we zijn allebei stijfkoppen
neeeee, jij bent gewoon een zeurpietje.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:58
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 16-02-2004 @ 21:22:
Ik heb net met hem gebeld en hij wil er geen rekening mee houden ook al heb ik het er zo moeilijk mee... Ik weet dus niet hoe dit gaat eindigen, want we zijn allebei stijfkoppen
Dan is het toch verstandig als je hem dit gunt. Anders gaat het zowiezo al fout.

Laat hem. Je zal vanzelf merken dat er niks is waar je bang voor hoeft te zijn, dan gaat het vanzelf veel beter.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-02-2004, 21:00
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Vraagje... heb ik het nou zo vreselijk verkeerd gelezen of had zij ook al een nieuwe vriend? Zo wel: waarom niet met z'n 4en iets afspreken ipv met z'n 3en. Dan ben jij op je gemak want je hebt haar dan ontmoet. Hij is blij want hij spreekt zijn ex weer eens een keer en kan later met haar alleen weer eens wat afspreken, als jij haar een beetje kan uitstaan, zij ook blij want ze ziet haar ex weer en aangezien zij haar eigen vriend mee heeft ben jij ook geen bedreiging...

Oke, beetje warrig... Maar goed.

Ik bedoel, je hebt een relatie of je hebt het niet. Daarin moet je compromis kunnen stellen. Hij wil graag weer een keer met haar wat doen, prima, maar jij wilt dan eerst zien waar je mee te maken hebt. Logisch. Met z'n 3en afspreken was eerst niet leuk, nou prima, gaan we met z'n 4en. Bevalt het een beetje, laat het dan ook los om te gaan als hij dat wil. Dan zal je je er echt even overheen moeten zetten. Da's de afspraak die je dan nou eenmaal gemaakt hebt.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 21:57
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Rogue schreef op 16-02-2004 @ 21:44:
neeeee, jij bent gewoon een zeurpietje.
actually I cannot but agree
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 11:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 16-02-2004 @ 22:00:
Vraagje... heb ik het nou zo vreselijk verkeerd gelezen of had zij ook al een nieuwe vriend? Zo wel: waarom niet met z'n 4en iets afspreken ipv met z'n 3en. Dan ben jij op je gemak want je hebt haar dan ontmoet. Hij is blij want hij spreekt zijn ex weer eens een keer en kan later met haar alleen weer eens wat afspreken, als jij haar een beetje kan uitstaan, zij ook blij want ze ziet haar ex weer en aangezien zij haar eigen vriend mee heeft ben jij ook geen bedreiging...

Oke, beetje warrig... Maar goed.

Ik bedoel, je hebt een relatie of je hebt het niet. Daarin moet je compromis kunnen stellen. Hij wil graag weer een keer met haar wat doen, prima, maar jij wilt dan eerst zien waar je mee te maken hebt. Logisch. Met z'n 3en afspreken was eerst niet leuk, nou prima, gaan we met z'n 4en. Bevalt het een beetje, laat het dan ook los om te gaan als hij dat wil. Dan zal je je er echt even overheen moeten zetten. Da's de afspraak die je dan nou eenmaal gemaakt hebt.
Met zn vieren afspreken wordt niets. Haar nieuwe vriend wil mijn vriend niet zien, dus ook niet afspreken. Ik wil de ex van mijn vriend wel zien, dus met zn drieen zou wel kunnen. Ze komt binnekort nog een keer langs voor zn verjaardag.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 21:30
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 17-02-2004 @ 12:09:
Met zn vieren afspreken wordt niets. Haar nieuwe vriend wil mijn vriend niet zien, dus ook niet afspreken. Ik wil de ex van mijn vriend wel zien, dus met zn drieen zou wel kunnen. Ze komt binnekort nog een keer langs voor zn verjaardag.
Ik hoop voor je dat jullie beetje leuk compromis kunnen stellen. Lijkt me toch allemaal niet zo ingewikkeld als beide partijen bereid zijn tot geven en nemen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:29
L4dy_c
L4dy_c is offline
Hii,
Ik vind het echt heeeeeeeeeeeel stom dat die zn ex weer wil gaan zien, waarom had die dan niet bij haar gebleven,
ik snap jou wel hoor.
blijkbaar 'mist'die haar nog wel of wat dan ook.
als die haar toch nog soms wil spreken dan kan die toch bellen of wat dan ook, als die jou echt wil hoef die toch niks meer met zn ex temaken tehebben?????

majah ieder voor zoch

KiZz
__________________
,'.Be SwEeT.',
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:46
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
L4dy_c schreef op 19-02-2004 @ 17:29:
Hii,
Ik vind het echt heeeeeeeeeeeel stom dat die zn ex weer wil gaan zien, waarom had die dan niet bij haar gebleven,
ik snap jou wel hoor.
blijkbaar 'mist'die haar nog wel of wat dan ook.
als die haar toch nog soms wil spreken dan kan die toch bellen of wat dan ook, als die jou echt wil hoef die toch niks meer met zn ex temaken tehebben?????

majah ieder voor zoch

KiZz
Onzin. Als je als vrienden uit elkaar bent gegaan na een lange relatie dan kan ik het me goed voorstellen dat je elkaar zo af en toe best nog wel eens wilt zien, vooral als er al een betrekkelijk lange tijd tussen heeft gezeten, alleen niet meer in relatieverband.

Ik snap ook wel dat de TS dit een beetje als bedreiging ziet zolang ze haar zelf niet gezien heeft, maar daar is heel makkelijk iets aan te doen, als iedere partij maar bereid is tot geven en nemen waar je sowieso toe bereid moet zijn in een relatie.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:48
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
L4dy_c schreef op 19-02-2004 @ 17:29:
Hii,
Ik vind het echt heeeeeeeeeeeel stom dat die zn ex weer wil gaan zien, waarom had die dan niet bij haar gebleven,
ik snap jou wel hoor.
blijkbaar 'mist'die haar nog wel of wat dan ook.
als die haar toch nog soms wil spreken dan kan die toch bellen of wat dan ook, als die jou echt wil hoef die toch niks meer met zn ex temaken tehebben?????

majah ieder voor zoch

KiZz
Jezus zeg, zou het omgaan met zn ex dan alleen maar zijn omdat hij uit is op sex of zo
Lekker als je alles met iemand deelt, ook geheimen en stuff en je komt vervolgens jou tegen...die je verbiedt om te gaan met iemand die je diepste geheimen kent, waarmee je een diepgaande vriendschap hebt opgebouwd, tenminste dat neem ik aan...

Liefde, ofwel vriendschap voor iemand voelen is toch niet verboden tegenwoordig?
Of is het soms zo dat wanneer je geen relatie meer met iemand hebt, dat de vriendschap dan ook definitief over moet zijn
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:28
justakid
Avatar van justakid
justakid is offline
het is uit met mijn ex. we gaan nu were redelijk normaal met elkaar om. ik geef heel veel om m. en we willen npog gewoon vrienden zijn. wie is zei dan om te zeggen dat dat niet meer mag..

maar ja aan de andeer kant snap ik jou ook wel!!! ik zou er gewoon over praten! succes
__________________
I've got no rhythm and I can't sing
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 11:29
Avondel
Avondel is offline
Ach ik snap het wel van jou. Maar je zult het toch van een andere kant moeten bekijken. Je vriend vindt JOU leuk! DAarom is hij bij jou. Het is uit met haar en daar was ook een reden voor. Die reden is er niet voor niets. Hij wil nog gewoon vrienden blijven en dat is heel logisch. Waarschijnlijk konden ze het wel goed met elkaar vinden.
Je meot niet zo onzeker zijn, want hij loopt echt niet weer naar haar over. Ik ken genoeg leuke jongens en ik kan heel goed met mijn ex opschieten, maar ik zal mijn vriend nooit voor hen inruilen.
Idd hem verbieden of laten merken dat je het niet leuk vindt heeft weinig zin, want hij wilt dat nu eenmaal graag. Je kunt beter laten merken dat je hem begrijpt en dat je erachter staat. Dan krijgt hij ook meer bewondering voor jou.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:16
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Vertel je vriend duidelijk hoe je je erbij voelt.. Je weet niet zo goed wat je ervan moet denken, dat begrijp ik wel..
Je kent dat meisje niet, je weet niet precies hoe hun relatie was en je weet niet hoe hun relatie nu is..
Praat erover met je vriend, leg hem uit wat je 'probleem' is.
Misschien dat hij je gerust kan stellen.

Ik vind eigenlijk niet dat je hem kunt vragen om niet met haar af te spreken. Ze willen vrienden blijven, dat is te begrijpen vind ik en je moet er niet meteen van alles achter gaan denken.
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:52
Bloompje
Avatar van Bloompje
Bloompje is offline
Bij mij is het wel makkelijk, mijn vriend loopt zijn ex best wel vaak de grond in te boren, dan moet ik meestal zeggen dattie zich niet zo moet aanstellen (ook al ken ik zijn ex-vriendin niet).

Om toch nog wat nut toe te voegen, ik kan me zo erg voorstellen wat je bedoelt. Ik heb ook wellens gedacht: 'Hij is nou op vakantie (of uit ofzo), zal hij iets proberen bij iemand anders', maar ik denk dat je je vriend gewoon moet blijven vertrouwen, als zijn ex iets bij hem probeert, dan zal hij toch wel weigeren ofzo? Toch? Praat erover dat het niet goed voor je zit, hij zal dat toch ook wel begrijpen?
__________________
I am..

Laatst gewijzigd op 20-02-2004 om 12:55.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 16:27
Prune
Avatar van Prune
Prune is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 20-02-2004 @ 13:52:
Bij mij is het wel makkelijk, mijn vriend loopt zijn ex best wel vaak de grond in te boren, dan moet ik meestal zeggen dattie zich niet zo moet aanstellen (ook al ken ik zijn ex-vriendin niet).

Om toch nog wat nut toe te voegen, ik kan me zo erg voorstellen wat je bedoelt. Ik heb ook wellens gedacht: 'Hij is nou op vakantie (of uit ofzo), zal hij iets proberen bij iemand anders', maar ik denk dat je je vriend gewoon moet blijven vertrouwen, als zijn ex iets bij hem probeert, dan zal hij toch wel weigeren ofzo? Toch? Praat erover dat het niet goed voor je zit, hij zal dat toch ook wel begrijpen?
maar ik wil nog wel ff zeggen dat ik er regelmarig kom....alleen maar dan omdat het zusje is van een goede maat van me!


en bij mij is het ook makkelijk.........ze wilt niks meer met haar ex te maken hebben ...en ze praat er bijna niet over...dus das makkelijk
__________________
Always OutNumberd, Never OutGunned
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 17:36
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 20-02-2004 @ 13:52:


Om toch nog wat nut toe te voegen, ik kan me zo erg voorstellen wat je bedoelt. Ik heb ook wellens gedacht: 'Hij is nou op vakantie (of uit ofzo), zal hij iets proberen bij iemand anders', maar ik denk dat je je vriend gewoon moet blijven vertrouwen, als zijn ex iets bij hem probeert, dan zal hij toch wel weigeren ofzo? Toch? Praat erover dat het niet goed voor je zit, hij zal dat toch ook wel begrijpen?
Als zijn ex wat bij hem zou proberen dan zou hij heel erg schrikken, denk ik. Misschien wel zó erg dat hij haar dan niet meer wil zien. Maar zo is zij niet (zegt mijn vriend) en ik vertrouw hem erin dat hij zoiets nooit zal doen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:02
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 16-02-2004 @ 14:40:
Ik snap precies hoe jij je voelt. Mijn vriend had ook een relatie van 2,5 jaar gehad en daardoor was ik ook ontzettend jaloers. Overal zocht ik wat achter (bijv. als we ergens heengingen zat ik al helemaal te bedenken van, zijn zij hier ook geweest? zo ja, met wie vond hij het dan leuker, met haar of nu met mij enz)
Ik maakte mezelf helemaal gek!

HELEMAAL MEE EENS!!!!!
heb dan een foto van me vriend ze ex gezien, en das cker geen lelijk meisje, en dan vraag k me steeds af, vindt hij haar niet veel knapper en wet ik veel. heel irritant is dat!!! en ik ga er (hopelijk,...) nog wel van af komen!!
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wil mijn ex me terug?
Siroli
8 20-02-2013 23:28
Liefde & Relatie Van vriendschap naar liefde
Verwijderd
25 17-09-2007 02:51
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Liefde & Relatie stuck on your ex.. herkenbaar?
Bianca16*
42 25-07-2004 13:38
Liefde & Relatie hij: vreemdgegaan ik : uitgemaakt hij: Ik wil je terug ik : confused HELP
devilcat
84 31-03-2004 10:16
Liefde & Relatie Mijn ex..
Verwijderd
6 11-02-2004 19:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.