Oud 02-05-2010, 11:09
Verwijderd
Afgelopen week heb ik een aantal proefexamens gemaakt. Dit waren examens uit het tweede tijdvak van vorig jaar. Het ging best goed en ik ben dan ook heel tevreden met het resultaat.

Maar ik vroeg me af of dit niet wat valse hoop geeft. Zijn herkansingen immers niet veel makkelijker dan de 'echte' examens? En weet iemand hoe het zit met de wiskunde van de oude tweede fase vwo? Ik kreeg een examen A1 voor mijn neus en haalde zomaar een 7, maar is A1 niet veel makkelijker dan de huidige Wiskunde A (waar ik een 5,5 voor sta)?

Ik wil toch wat zekerheid hebben en mezelf niet te snel rijk rekenen.
Advertentie
Oud 02-05-2010, 12:07
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Tweede tijdvak is in principe gewoon van hetzelfde niveau, denk ik. Het lijkt me in ieder geval erg stug dat dat niet zo is. Het kan wel toevallig eens makkelijker uitvallen, natuurlijk.

Wat wiskunde betreft; Ik weet wel dat wiskunde B een stuk moeilijker is dan B1 (of wat het vroeger ook was), of dat voor A ook geldt weet ik niet maar vermoed ik wel.
Oud 02-05-2010, 20:47
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Examens verschillen altijd op z´n minst een beetje onderling van moeilijkheidsgraad. Ik heb met proefexamens zowel relatief makkelijkere als relatief moeilijkere examens uit het tweede tijdvak gehad (volgens de docenten dan). Ze maken ze in ieder geval zeker niet bewust makkelijker.

Bij wiskunde A1 mis je een hoop. De wiskunde A die wij nu krijgen is beter te vergelijken met wiskunde A1,2 van vroeger, terwijl Wiskunde C meer de vernieuwde versie van wiskunde A1 is. Maar let wel op met het maken van oude examens: de stof van A1,2 verschilt zeker wel met onze stof, er zijn onderwerpen die wel in wiskunde A1,2 zaten en niet in wiskunde A, en volgens mij ook vice versa. Examenbundels zijn altijd handig, daar passen ze de oude examens aan op de stof van de nieuwe 2e fase examens.
Oud 02-05-2010, 20:50
WAT
WAT is offline
ik heb zelf een aantal jaren geleden natuurlunde over moeten doen en had zelf het gevoel dat het zelfs moeilijker was in de herkansing....
Oud 03-05-2010, 11:13
Verwijderd
Oké bedankt voor de info. Ik wilde gewoon weten of ik nu wel een goed beeld heb van mijn kunnen.
Oud 04-05-2010, 10:57
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Als je nu examens al redelijk tot goed maakt, mag je aannemen dat je de stof beheerst om een examen tot een goede score te brengen. Bedenk wel dat er ook een flinke gram spanning bij komt kijken. Ik moest (het oude) wiskunde A 1,2 in het tweede tijdvak doen en het hing er om of ik zou slagen of niet. De spanning werd mij te groot, ik trok dat toen niet.

Jaar later véél makkelijker..
Oud 04-05-2010, 11:54
Verwijderd
Het typische is dat ik bij een Wiskunde A12 examen van pasgeleden een 5 had. Dus nogal een verschil.
Ik weet niet wat realistischer is? Het examen kwam uit 2009, momenteel ben ik met een ander Wiskunde A12 examen bezig, uit 2008.
@Adore: Welk jaar moest jij dat examen doen?
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
HAVO Wiskunde b1,2
troubleh
20 22-06-2006 15:17
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 17:35
HAVO Economie 1,2
Adrenaline
127 27-05-2005 19:53
Eindexamens 2003 Normering herexamens
c0da
11 24-06-2003 19:53
Eindexamens 2003 Herkansing
Car000
21 14-06-2003 19:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.