Oud 18-04-2019, 21:25
MarwanRamon
MarwanRamon is offline
Hallo ik zit in 5 vwo en vroeg me af of ik een reële kans heb om bij 1 universiteit(maakt niet uit welke) geneeskunde te studeren. Mijn cijferlijst is niet echt goed, maar alles daarbuiten is naar mij mening heel prima. Ik had vernomen dat sommige universiteiten niet of nauwelijks naar je cijfers kijken.

Schoolcijfers:
Scheikunde: 5
Wiskunde: 5(Was een 7 maar door fraude is het gekelderd)
Biologie: 6
Natuurkunde: 6
Nederlands: 6
Engels: 8

Opleiding: Gymnasium

Extra schoolprestaties:
- Leerlingenraad
- Versterkt Frans(Delf)
- Versterkt Engels(Cambridge Proficiency)

Buitenschoolse activiteiten:
- Teamleider AH
- Bestuurslid Jongerenraad in de plaatselijke gemeente
- Werken in de plaatselijke horeca in het ziekenhuis
- Meegelopen in het ziekenhuis Scheemda op de radiologie, microbiologie en klinisch chemisch en hematologisch laboratorium

Ik zou met veel geluk scheikunde en wiskunde naar een 6 tillen en Nederlands en natuurkunde naar een 7.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2019, 22:47
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
De selectie van geneeskunde bestaat uit een formule die wordt opgebouwd uit je cijferlijst + decentrale toetsen. Als je goed presteert op de decentrale selectie, kun je ook naar binnen met wat mindere cijfers. Maar slechte of erg middelmatige cijfers maken het wel wat lastiger.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2019, 22:47
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Overigens heb je ook nog een jaar de tijd om cijfers op te krikken. In een jaar tijd kan er veel veranderen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2019, 06:23
MarwanRamon
MarwanRamon is offline
Hoezo heb ik een jaar de tijd? De universiteit kijkt toch naar de cijfers uit de 5e klas in plaats van de cijfers uit de 6e klas?

Is de formule echt puur gebaseerd op cijfers en de toetsen? Ik dacht namelijk dat sommige scholen ook kijken naar je motivatie en extra prestaties binnen en buiten school.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2019, 06:53
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het verschilt per universiteit, dus je moet apart opzoeken wat de eisen zijn. De een selecteert op cijfers en vaardigheden, de ander legt de nadruk op persoonlijkheid en gepreksvaardigheid.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-10-2019, 11:28
Jimmie02
Jimmie02 is offline
Kijk even op https://decentraleselectie.nl/ want zij kunnen je hier goed over adviseren, zo zie ik bijvoorbeeld dat Groningen (https://decentraleselectie.nl/groningen/rug) niet naar je cijfers kijkt!! Je moet alleen een toets maken.

Succes
Met citaat reageren
Oud 02-04-2020, 14:54
Raphaela
Raphaela is offline
Hey,

ik vraag me af hoe het je is gelukt om mee te lopen bij een ziekenhuis? Ik zou ook graag een paar weekjes in de zomervakantie mee willen lopen. Maar de meeste ziekenhuizen in mijn omgeving bieden dat niet aan. Heb je zelf contact gelegd met een ziekenhuis? Hoe was het?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2020, 18:36
DSHulp
DSHulp is offline
Hoi!

Ik zag deze topic en ik dacht misschien kan ik nog mensen helpen? Ik geef in mijn vrije tijd voorlichting op middelbare scholen over studiekeuze in numerus fixus studies (studies waarvoor je dus een decentrale selectie moet doen, bijv Geneeskunde)

Mocht je dit lezen en interesse hebben in zo'n studie maar niet naar een opendag of proefstudeerdag kunnen vanwege de corona-crisis, wil ik je graag helpen met de vragen die je hebt rondom je studiekeuze/de toelatingsprocedure. Ik heb zelf Geneeskunde aan de VU gestudeerd en daar ook selectie voor gedaan.

<Reclame, be gone>

Als je met vragen zit, hoop ik dat ik je kan helpen! XX

Laatst gewijzigd op 03-04-2020 om 13:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Psychobiologie of Geneeskunde?
Rogier.
7 01-01-2010 21:24
Studeren kans op baan-geneeskunde
Barones
44 04-07-2007 19:30
Studeren Instromen op Geneeskunde???
lil me
9 14-07-2005 10:37
Algemene schoolzaken Wat zijn studies die goed aansluiten op geneeskunde?
Lautitia
25 13-07-2004 20:48
Drugs & Alcohol 'Cannabis verdubbelt kans op psychosen'
zeehond23
63 03-11-2003 19:41
Algemene schoolzaken technische geneeskunde in enschede
chris9 tje
0 20-01-2003 22:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.