Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2013, 18:29
anonimus001
anonimus001 is offline
Vorige week vrijdag gingen ik en mijn vriendin normaal naar de cinema,
Toen zei ze dat ze geen zin had.
Ik vroeg waarom en zei dat had ze problemen had
Ik vroeg haar dan wat er scheelde,ze wou er niet over praten zei ze

Ben ik beginnen aandringen ging het blijkbaar om 'fake friends'
Ik bleef nog een beetje aandringen om het fijne te weten te komen maar ze werd kwaad,
Ze zei dat ik onozel deed?
Toen heb ik haar maar gerust gelaten en aan haar beste vriendin gevraagt of zei meer wist.

kreeg ik ineens een bericht laat mijn vriendin gerust en mij ook!

Ze was dus heel kwaad?dan s'avonds iets heel stom gedaan pfft......
Haar mama gebelt om te vragen of ze eens niet met haar wou praten,neemt mijn vriendin toch niet op!

Tot ik gisteren een bericht kreeg 'hoi' haar mama had blijkbaar gezegd dat ze iets moest sturen Nogmaals geexcuseerd
Toen stuurde ze 'we zullen er wel eens over praten'

deze middag stuurde ik dan een bericht:
'liefje je kan toch niet kwaad blijven op mij?wil je straks eens bellen of kom ik morgen naar jou om dit uit te praten'

met als antwoord 'ik kan wel kwaad blijven en dat ze ook niet wou bellen ofzo.

wat moet ik doen?
ik zie haar doodgraag ma hoe ze nu doet vind ik keierg

grtzz

Laatst gewijzigd op 26-08-2013 om 19:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2013, 19:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat dacht je van interpunctie!? Dit verhaal is vrij onleesbaar en dat motiveert niet bepaald om het te lezen/ er op te reageren.

Tip: Pas je post even aan en voeg wat hoofdletters, witregels, punten en komma's toe aan het verhaal.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 19:20
anonimus001
anonimus001 is offline
Citaat:
Wat dacht je van interpunctie!? Dit verhaal is vrij onleesbaar en dat motiveert niet bepaald om het te lezen/ er op te reageren.

Tip: Pas je post even aan en voeg wat hoofdletters, witregels, punten en komma's toe aan het verhaal.
bedankt voor de tip,zo beter?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 19:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Helemaal top! Zo is je verhaal een stuk duidelijker

---

Als ik jou was zou ik haar eventjes af laten koelen. Niet blijven aandringen. Je kunt wel nogmaals aangeven dat ze bij jou terecht kan als er er over wil praten, maar je kunt haar niet dwingen. Zo leg je ook het initiatief wat meer bij haar (en loop jij minder risico haar "ongewenst" lastig te vallen wanneer zij nog geen zin heeft erover te praten). Neem even een stapje terug tot ze weer een beetje bedaard is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 05:50
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Het is niet netjes van je dat je bent blijven aandringen. Als iemand er niet over wil praten, dan kun je het beter even laten rusten. Ze zal je uiteindelijk vanzelf in vertrouwen nemen (of niet). Soms heb je gewoon geen zin om er op dat moment over te praten en dan is het heel vervelend als iemand je probeert te dwingen.
Je reactie "je kunt toch niet kwaad blijven" vind ik ook een beetje vreemd, daarmee dring je haar wéér wat op.

Ik vind haar reactie wel nogal overdreven. Natuurlijk had ze het goed recht om boos te zijn (dat "mag" altijd ), maar om dan zo koppig boos te blijven is wel een beetje flauw.
Wat Elin3 zegt vind ik ook: geef haar een beetje rust, maar geef daarbij wel aan dat je graag met haar wilt praten over wat er is voorgevallen. Dus stuur haar bijvoorbeeld een bericht met "Ik begrijp dat je heel boos bent en dat je nu niet wilt praten, maar ik zou het graag op een later tijdstip met je uitpraten." En ga haar dan niet in de tussentijd lastigvallen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 06:49
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Tip: als iemand zegt dat je d'r met rust moet laten, doe dat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 10:22
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik snap wel dat ze boos is. Jij behandelt haar als een kleuter en vindt niet dat ze recht heeft op privacy. Het gaat je ook helemaal niet om haar een haar gevoelens want dan zou je wel meer respect voor haar hebben. Ik denk dat je het beste kunt beginnen met toegeven dat je heel fout zat en dat je je nooit zo had mogen opdringen. Dat je haar en haar wensen had moeten respecteren en je als een vriendin had moeten gedragen. En daarna laat je haar met rust en merk je vanzelf of ze ooit nog contact met je wil.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 10:25
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Een nog een tip; als iemand ergens niet over wil praten is het heel achterbaks om dan via via alsnog aan die info te komen. Ik zou jou nooit meer hoeven zien. Misschien dat zij wat milder is.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 10:43
Verwijderd
Ik vind het nergens over gaan, zowel van TS en vriendin niet als de reacties niet, iemand dumpen omdat hij aan een vriendin heeft gevraagd "of zei (sic) meer wist" tsjongejonge.

Je vriendin stelt zich aan, maar het is even zo goed handig als jij haar even met rust laat als ze daarom vraagt. Verder is er niet zo veel aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 14:09
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
@Ertur: zo vreemd vind ik de reactie van dat meisje niet hoor. Of die vriendin wel of niet echte problemen heeft weet ik niet, maar dat is het punt helemaal niet. Zij zegt dat ze niet wil praten en dan gaat de TS niet alleen haar beste vriendin lastigvallen, maar ook haar moeder! Jezus hey. Als mijn vriend mijn moeder gaat bellen als ik een keertje met rust gelaten wil worden zou ik daar ook niet echt van gecharmeerd zijn. Als ik (of de vriendin van de TS in dit geval) een probleem heb dan begin ik erover wanneer en tegen wie IK dat wil; dan ga je geen vriendinnen en familie bellen achter mijn rug, kom op zeg.

Het oorspronkelijke probleem vond ze waarschijnlijk minder erg dan wat de TS daarna is gaan doen, en dat vind ik heel logisch.

Edit: ik zie trouwens nergens staan dat de TS is gedumpt, dus ik ga ervan uit dat het zo ver niet is gekomen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 16:35
Verwijderd
Doe wat ze zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 17:35
anonimus001
anonimus001 is offline
ik snap wel dat ik fout was en heb haar da al allemaal gezegd
maar is het normaal dat ze het nu nog niet wil uitpraten het is ten slotte al 5-6 dagen geleden
en als je een relatie hebt vindt ik het maar raar?
graag uw mening hierover?

Laatst gewijzigd op 27-08-2013 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 19:08
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wacht tot zij naar jou komt, hoe meer je haar onder druk zet hoe meer je haar wegduwt
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 19:10
Verwijderd
Ik vind het ook niet normaal om 5-6 dagen expres niet met je vriendje te praten en vind dat ze het dan beter kan uitmaken
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 21:09
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Omkoping, top move.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 21:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik heb gisteren een cadeautje naar haar gestuurd met een tekstje erbij hoop dat ze wat bijdraait als ze het morgen krijgt......
Ja, want dat past natuurlijk prima in de lijn van haar met rust laten.
Misschien moet je eens doen wat ze je vraagt, maar je hebt je kansen zo te lezen al lang en breed verspeeld.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 22:54
Verwijderd
Oh wacht, het is een jongetje en het gaat om zijn vriendin. Ik dacht dat het bitches-onder-elkaar-retoriek was.

Dumpen die handel. Tenzij jij iets heel erg fout hebt gedaan, wat ik betwijfel, is er geen reden om niet te willen praten. Dat bellen naar haar vriendin en ouders had je niet moeten doen maargoed, besteed er gewoon geen aandacht meer aan.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 06:42
Verwijderd
Jullie moeten allebei wat minder relatie-advies uit sitcoms halen. Je partner the silent treatment geven is niet hoe je met iemand om gaat en je fouten afkopen met cadeautjes werkt in de praktijk ook niet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-08-2013, 07:44
Verwijderd
Citaat:
@Ertur: zo vreemd vind ik de reactie van dat meisje niet hoor. Of die vriendin wel of niet echte problemen heeft weet ik niet, maar dat is het punt helemaal niet. Zij zegt dat ze niet wil praten en dan gaat de TS niet alleen haar beste vriendin lastigvallen, maar ook haar moeder! Jezus hey. Als mijn vriend mijn moeder gaat bellen als ik een keertje met rust gelaten wil worden zou ik daar ook niet echt van gecharmeerd zijn. Als ik (of de vriendin van de TS in dit geval) een probleem heb dan begin ik erover wanneer en tegen wie IK dat wil; dan ga je geen vriendinnen en familie bellen achter mijn rug, kom op zeg.

Het oorspronkelijke probleem vond ze waarschijnlijk minder erg dan wat de TS daarna is gaan doen, en dat vind ik heel logisch.

Edit: ik zie trouwens nergens staan dat de TS is gedumpt, dus ik ga ervan uit dat het zo ver niet is gekomen.
Dat van die moeder vind ik ook nogal bizar en belachelijk, maar ik weet niet hoe dat met die vriendin precies gegaan is. Stel dit speelt op een middelbare school en ze zitten allemaal bij elkaar in de buurt, vriendin wordt boos en loopt weg, dat je dan even aan haar beste vriendin die het ziet gebeuren vraagt "weet jij wat er nu is, ik snap het niet?" vind ik eigenlijk vrij normaal. Als hij daarentegen na meerdere keren praten met zijn vriendin nog altijd niet snapt dat ze iets niet wil vertellen en dan speciaal haar vriendin gaat opzoeken/bellen/whatever, dan is dat een beetje sneu (en onhandig, aan "welke kant" zou zijn staan?? )

Dat dat erger is dan als vriendin een probleem hebben maar het niet aan je vriendje willen vertellen, dat weet ik eigenlijk niet. Ik vind het allebei nogal kansloos en verkeerd gedrag in een gezonde relatie.

Ik zeg ook helemaal niet dat de TS gedumpt is, maar inmiddels zie ik meerdere mensen die zeggen dat dat meisje hem moet dumpen omdat hij aan haar vriendin iets vraagt, dat vind ik nogal overdreven, of dat hij dat meisje moet dumpen omdat ze zich aanstelt/niet wilt zeggen wat er is, en dat vind ik ook nogal overdreven.

Mijn punt is ongeveer dit:

Citaat:
Jullie moeten allebei wat minder relatie-advies uit sitcoms halen. Je partner the silent treatment geven is niet hoe je met iemand om gaat en je fouten afkopen met cadeautjes werkt in de praktijk ook niet
Ze moeten zich inderdaad niet zo aanstellen.

Al met al denk ik eigenlijk dat TS en zijn vriendin prima bij elkaar passen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 12:10
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dat van die moeder vind ik ook nogal bizar en belachelijk, maar ik weet niet hoe dat met die vriendin precies gegaan is. Stel dit speelt op een middelbare school en ze zitten allemaal bij elkaar in de buurt, vriendin wordt boos en loopt weg, dat je dan even aan haar beste vriendin die het ziet gebeuren vraagt "weet jij wat er nu is, ik snap het niet?" vind ik eigenlijk vrij normaal. Als hij daarentegen na meerdere keren praten met zijn vriendin nog altijd niet snapt dat ze iets niet wil vertellen en dan speciaal haar vriendin gaat opzoeken/bellen/whatever, dan is dat een beetje sneu (en onhandig, aan "welke kant" zou zijn staan?? )

Dat dat erger is dan als vriendin een probleem hebben maar het niet aan je vriendje willen vertellen, dat weet ik eigenlijk niet. Ik vind het allebei nogal kansloos en verkeerd gedrag in een gezonde relatie.
Ja, ik vind ook deze hele situatie een beetje vreemd hoor, maar ik denk dat als de TS zijn vriendin gewoon even met rust had gelaten toen ze aangaf er niet over te willen praten, dat ze er dan vanzelf wel over was begonnen en hem niet zes dagen had genegeerd. Dáár heeft de TS zelf voor gezorgd door zo te pushen. Als je even niet wilt praten en iemand blijft maar doorgaan krijg je er natuurlijk steeds minder zin in. Dan is het oorspronkelijke probleem opeens niet meer het enige waarmee je zit, omdat er dan een extra probleem bij komt, namelijk: je krijgt niet de ruimte waar je om vraagt. Dáár zou ik zelf ook niet blij van worden.

Citaat:
Ik zeg ook helemaal niet dat de TS gedumpt is, maar inmiddels zie ik meerdere mensen die zeggen dat dat meisje hem moet dumpen omdat hij aan haar vriendin iets vraagt, dat vind ik nogal overdreven, of dat hij dat meisje moet dumpen omdat ze zich aanstelt/niet wilt zeggen wat er is, en dat vind ik ook nogal overdreven.
Hiermee ben ik het eens. Ik had je post verkeerd gelezen. Ik dacht dat jíj dacht dat hij gedumpt was en dat kon ik niet terugvinden. Excuses.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 23:28
anonimus001
anonimus001 is offline
Voor de mensen die willen weten hoe het is afgelopen....
We zijn uit mekaar waar ik zeker nie boos om ben de slet loopt tenslotte al iemand anders te naaien
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 10:16
Verwijderd
Owjah, nu is het gelijk een slet. :')
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 10:33
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
elegant is het ook niet...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 15:33
Verwijderd
Ik heb er eigenlijk wel begrip voor dat iemand zijn ex slet noemt als ze is vreemdgegaan
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 19:58
Verwijderd
Ze is niet vreemdgegaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2013, 20:41
Verwijderd
Ik interpreteer het als dat ze al iemand anders naaide voor ze uit elkaar gegaan waren. Maar duidelijkheid is niet de sterkste kant van de TS, wellicht zit ik er naast.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 21:07
anonimus001
anonimus001 is offline
Citaat:
Ik interpreteer het als dat ze al iemand anders naaide voor ze uit elkaar gegaan waren. Maar duidelijkheid is niet de sterkste kant van de TS, wellicht zit ik er naast.

je zit er toch knal op hoor
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 21:36
Verwijderd
Citaat:
je zit er toch knal op hoor
Dat hoort ie vaker!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie DRINGEND - ruzie met vriendin , mijn schuld , hoe goedmaken?
jekentmetogniet
15 21-03-2010 14:04
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Verhalen & Gedichten mijn bleke lichaam [verhaal]
The one who I am
6 29-08-2002 23:16
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.